Eigenaar zet tekst ‘Mercedes is rotzooi’ op zijn auto

Auteur: , 92 Reacties

Die is boos.

Mercedes

Hoe je ongenoegen uiten over een merk? Tegen vrienden klagen, op internet je gal spuwen of zoals deze meneer heeft gedaan? Die laatste manier heeft wel het meeste effect, want de actie van deze Mercedes-rijder gaat inmiddels de hele wereld over.

In Servië heeft een eigenaar van een C-klasse negatieve teksten over zijn auto op de zijflank en motorkap laten zetten. In het Servisch staat omschreven dat Mercedes een waardeloos merk is, dat de startmotor bij 13.000 kilometer is vervangen en er een nieuwe versnellingsbak is geïnstalleerd bij 30.000 kilometer. De man claimt dat Mercedes beide reparaties niet onder de garantie heeft laten vallen en dus moest hij zelf de rekeningen betalen. De eigenaar werd zo boos over de kwestie dat hij besloten heeft zijn beef met Mercedes met de wereld te delen.

Foto’s van deze Mercedes C-klasse coupé circuleren op het internet, maar is geen context in het verhaal. Waarom zijn dealer de reparaties niet onder de garantie heeft laten vallen is dus niet duidelijk. Autofabrikanten hanteren een protocol om zaken niet onder garantie te repareren. Bijvoorbeeld als de auto aantoonbaar mishandeld is door de eigenaar en het een gevalletje eigen schuld is. Of dat hier ook speelde is tevens niet bekend.

De Servische Mercedes-rijder is zeker niet de eerste die een dergelijke actie uitvoert. Sommigen gaan zelfs een stapje verder. Wie is immers de knotsgekke BMW-meneer vergeten die regelmatig zijn ongenoegen over het merk uit door een BMW te slopen of in de fik te steken?



92 reacties

Het is wel best lastig om een startmotor te mishandelen…
@svdv: ook niet als je deze Mercedes iedere keer met een andere auto met een sleepkabel moet aantrekken?
@erik2907: Dan gebruik je de startmotor helemaal niet. Wellicht dat daar de bak wel van kapot gaat.
@lekbak: Gezien je naam geloof ik je
Koop een Audi, kan je echt lachen.
@karaya: zeker weten, al 6 jaar 😊
@zjonnie: Kwalitatief toch veruit de top de afgelopen jaren. Waardevast en niet kapot te krijgen. Als ik de euro’s had werd het een A6
@terazino: bovengemiddelde afschrijving en relatief slechte score op betrouwbaarheid bedoel je? Prima auto’s maar niet overdrijven.
Hij heeft een punt, onze a klasse (bouwjaar 2017) is ook een drama op wielen. Ratels tot en met, vermogensverlies, slechte kwaliteit van interieur en een versnellingsbak die om te janken is.. De reactie van de dealer uit Sint Niklaas is hierop een klassieker: “er branden geen storingslampjes? Rij maar door tot je stil valt, dan kunnen we je helpen..”
@toyotaprius: welcome to Renault.
@gasskaas: idd dat in combinatie met de houding van de dealer geeft een nogal bijzondere merkbeleving.
@gasskaas: Blijft het wel een giller vinden hoor, een Mercedes kopen waar een Renault blok in ligt. Hoezo premium :-)
@terazino: want je hebt premium motoren? Een motor is een motor. Je hebt slechte motoren, goede motoren, grote motoren maar premium motoren. never heard of.
@dakarbemo: wat een rare opmerking. Premium betekent niet meer dan hoogwaardig afgewerkt. Natuurlijk kun je dit op techniek betrekken. Dacht je dat ze bij Ferrari dezelfde marges hanteren als bij Dacia? In hoeverre dit bij de ‘premium’ Duitsers opgaat, geen idee, maar in bepaalde mate wel, mag je toch hopen?
@gasskaas: sorry hoor, maar jij hebt werkelijk waar geen flauw benul waar je over spreekt.
@SimonMc: zet maar even een a-klasse op een brug en kijk even hoevaak je een renault logo ziet.

Daarnaast, voel je niet zo aangevallen joh!
@gasskaas: Ik voel me helemaal niet aangevallen. Ik heb alleen een hekel aan mensen die onzin verkopen, of ik nu voor of tegen een bepaald merk ben. Ja, oa de A-klasse 1,5 diesel heeft de aandrijflijn van Renault… die onverwoestbaar is. De A-klasse is ook geen omgekatte Renault, zoals sommigen denken. Het is geen Citan.
@SimonMc: je hebt gelijk, alleen het vermogensverlies en de versnellingsbak is een probleem van Renault. Het interieur is toch echt Mercedes zijn schuld.

Daarnaast onzin? Renault levert prima auto’s dat weet ik ook wel maar onzin verkopen? Ze staan kwalitatief gewoon wel even wat lager op het lijstje dan mercedes of verkoop ik nu onzin?
@toyotaprius: zou nochtans niet mogen, want die in Sint-Niklaas is zowat de grootste dealer in België.
@SimonMc: helemaal mee eens, ook al rijden we maar in een A klasse.. klant is klant, ook al kom ik als 12 jarige voor een folder. Je verkoopt naast een product ook nog een beleving.
@SimonMc: want een grote dealer van een “premium” merk staat garant voor een goede klantenservice?? Eerder omgekeerd zou ik zeggen.
@toyotaprius: ben niet verbaasd. Sint-niklaas is een ramp. Hadden daar verschillende wagens. Veel miserie met hen, klantvriendelijkheid 0.
@9114life: ah bij jullie ook al, verhuisd naar een andere dealer of toch maar naar een ander merk overgestapt?
@toyotaprius: naar Jorssen
@9114life: hoe is het daar? We waren in Schoten geweest en we werden er goed geholpen, alleen qua aankoop service/after sales en service onderhoud geen ervaring mee.
@9114life: Ah ja, typisch Sint-Niklase mentaliteit, verbaast me niet eens.
@toyotaprius: Jacobs in Sint-Niklaas? Hebben wij ook een vreselijke klantenervaring mee gehad. We waren zo ontevreden, dat we het verhaal zelfs tot bij de invoerder hebben geëscaleerd (en wij zijn niet het type dat onmiddellijk eist om de manager te spreken, als je begrijpt wat ik bedoel). De reactie daar was trouwens zeer laconiek: “wij steunen onze dealers altijd”.

Na 4 jaren vol ellende met een auto die constant in panne viel en een dealer die permanent probeerde om ons te bedriegen, hebben beslist dat de slogan “Das Beste oder Nichts” in ons geval een overduidelijke “Nichts” is geworden.

Er lopen in het Waasland trouwens nog flink wat mensen rond die een stevig eitje te pellen hebben met Jacobs…

Hehe, dat moest er even uit ;)
@throwingstars: dat lucht op he.. ;) maar ik hoor dit wel veel zeg, overigens las ik ook dat ze zich op bedrijfswagens (volgens mij dan voornamelijk vrachtauto’s) en minder op personenwagens willen richten. Wellicht een verklaring voor de slechte service en klantenservice?
@toyotaprius: En toch blijf ik na drie jaar nog steeds kwaad worden als ik eraan terugdenk. Ik wens Jacobs alleen maar ellende en een pijnlijk faillissement toe ;)
@throwingstars: terecht, het is geen excuus en je hebt geïnvesteerd in een product waar je nog wat voor terug mag verwachten. Helaas hetgeen wat je van Mercedes terug krijgt is alleen een deksel op de neus.
@toyotaprius: zijn allen onderhoud – service beurten conform fabrikant uitgevoerd? Zijn er storingen opgeslagen dan wel statische storingen anwezig/opgeslagen. Na proefritten rijden, klacht/ storing er nu eel of niet ingekomen of geconstateerd. En als alles conform product werkt. Waar ga je dan de diagnose tijd claimen. Fabrikant betaald niet als alles confrom product is. Dealer wilt ook niet betalen en klant beroept zich op zijn fabrieksgarantie. En dan zomaar een bak eronderuit halen en vervangen, en kosten maken. Wie gaat dat betalen dan? Er is immers geen reden voor. Garantie dan wel coulance is een vak apart.
Dat Mercedes allang niet meer (zo) betrouwbaar is als vroeger zal onderhand toch wel bekend zijn lijkt me. Maar een mooie auto is dit wel.
@lalancia: Kun je meer naar die mooie auto kijken .
@lalancia: 20 jaar geleden stond Mercedes al bekend voor onbetrouwbare electronica. Dus als je met vroeger 40 jaar geleden bedoelt, dan kan het misschien wel kloppen :-) Ik heb net een mercedes besteld na 3 generaties A6 gereden te hebben. Ben benieuwd wat het mij gaat brengen.
Een defecte claxon na 30.000km. Hoe kan dat nou..
@fmgarcia: O geen Turk sorry
@fmgarcia:
Dus versnellingsbak in het Servisch is claxon in het Turks? Wat grappig!
@generaalalfa: Aangezien Turken bekend staan dat ze een supercharged tüter hebben en Mercedes fan zijn ging ik er even vanuit dat het Turks was ja.
Ik heb recentelijk aan een s-klasse mogen werken uit 2016. Grootlichtfunctie van de koplamp stuk, en die koplamp zit er nog geen jaar in. De merkdealer zegt, “die koplamp mag je lekker zelf betalen a-2400 eu” want er zit vocht in..
@koeckenbacker: Ik heb met een S500 na een jaar en ongeveer 40.000 km te hebben gereden problemen met de versnellingsbak gehad. Kwam de dealer eerst met het argument dat ik de versnellingsbak verkeerd heb gebruikt. Ik zei oh echt? Tja ik weet na dik 20 jaar echt niet hoe een automaat werkt hoor. Of ik even een nieuwe bak wilde dokken, want geen garantie. Auto naar een Mercedes specialist gebracht voor een second opinion, bleek het een fout in de electronica te zijn waardoor de bak uiteindelijk is stuk gegaan. Uiteindelijk alles opgelost via MB NL en bij die dealer kom ik nooit meer.
@lecomte: Name and shame, dat is de enige manier waarop dit soort tokkie-bedrijven kapot gaan of een les leren
@dakarbemo: Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt, al was dit best een domme fout, waardoor ze klanten zijn kwijt geraakt. Straf genoeg in mijn optiek.

Misschien wel leuk voor Autoblog om eens een artikel te maken bij welke dealers/garagebedrijven de lezers goede ervaringen hebben.
@lecomte: welke dealer was het?
@lecomte: een automatische versnellingsbak verkeerd gebruiken. Hoe dan?

Dat ding is geprogrammeerd om alle dommigheid te voorkomen. Niet terugschakelen bij te hoge toeren, wel terugschakelen bij bergop. Hoger toeren aanhouden om warm te draaien in de winter.

Knap staaltje stierenmest dus. Goede zet van de second opinion.
@karhengst: Dat vroeg ik mij ook af. Kijk als het nou een ouderwetse automaat was waarbij niet alle moderne elektronica van tegenwoordig op zat, zou je deze nog kunnen mishandelen. Maar ik geloof dat de meeste mensen willen rijden in een auto en niet deze wil slopen.
@koeckenbacker: is het niet zo dat vrijwel alle koplampen zo in elkaar zitten dat er kleine gaatjes inzitten die lucht verversen zodat condens en dergelijke opgelost worden?
Anyway, Audi heeft het bij mij ook geflikt met achterlichten. Dealer was zelfs nog zo gek dat hij zei dat hij ze gelijk alle 4 wilde vervangen, want: als er 1 kapot gaat, gaan ze allemaal straks kapot.
Zei ik nee.
Toen zei hij dat hij alleen een set (4 stuks, 2 op de achterklep, 2 op het bodywork) kon bestellen.
Zei ik weer nee.
Toen kon het opeens allemaal wel. Maar natuurlijk niet voordat hij de altijd mooie regel zei: pas op, als er straks weer een kapot gaat, kan het ook de interne computer kapot maken. Tuurlijk man.

Anyway, het is natuurlijk van de zotte dat ‘vocht in een koplamp’ niet onder garantie hoort. Tenzij je die auto in een sloot hebt geparkeerd, moet dat ding gewoon zo ontworpen zijn dat je er mee in de regen kan rijden en door een wasstraat heen moet kunnen.
@gregorius: Die laatste zin is precies wat ik dacht toen ik bovenstaand verhaal las. Waarom zit er vocht in de lamp? Omdat de bouwkwaliteit matig is. En bij een nieuw gekochte S-klasse of Audi, BMW of weet ik veel wat. mag je verwachten dat voor zoveel geld de bouwkwaliteit op orde is.
@kilum: dat geldt voor ieder produkt wat je koopt
@kilum: Ik heb zelf twee keer ondervonden dat er bij een splinternieuwe auto vocht in de koplamp zat (onder bepaalde omstandigheden regen/temperatuur). Dit waren twee uiteenlopende merken en de uitleg bij de twee was hetzelfde.

Veel fabrikanten maken de behuizing open (gaatjes/ventilatie) zodat vocht en warmte uit de koplamp kan. Door de warmte van de verlichting is het vaak ook nauwelijks merkbaar dat er vocht in zat. En daar ligt ook het probleem. Veel fabrikanten gebruiken één type behuizing waar halogeen, xenon of led in past. Veel auto’s hebben tegenwoordig led en dat geeft nagenoeg geen warmte waardoor het vocht langzaam weg trekt en dus langer zichtbaar blijft.

@gregorius: Ik zou me als Audi dealer doodgeschaamd hebben, mocht ik met achterlijke opmerkingen de klant wil bedotten.
Audi wil dat ook niet.
Er zijn dealers die steeds enkel aan geld denken, natuurlijk op een garantie herstelling verdien je geen bal.
@wimof: die gasten zijn er echt goed in. Ze kunnen je alles vertellen, wat complete afzetterij kan zijn en jou het gevoel geven dat het jouw schuld is. Dan vergt best een beetje ervaring.
Aan de andere kant, mijn BMW moest laatst terug voor remvloeistof. Ondertussen schoof die man me een papiertje met een offerte voor voor een nieuwe accu en ruitenwissers. Netjes met alle codes erop.
Hij zei op een nette manier: het zal me een rotzorg zijn of je een paar euro wil besparen en naar Duitsland rijdt om het goedkoper doet, of je doet het hier: weet je gelijk de prijs. Bel maar wanneer je wil (mn accu is 8 jaar oud en laatste winter protesteert mijn auto ook). ZO kan het ook.
@gregorius: Inderdaad, in feite zo zou het altijd moeten zijn.
Batterij test deden we ook altijd en brachten de klant daarvan op de hoogte.
Moet wel toegeven dat klanten dit dikwijls als commercie bekeken.
Klinkt als PON hier in Nederland.
Koop een Kia, 7 jaar garantie! 😂
@ghost: idd en de A klasse en de Ceed lijken toch op elkaar.
@toyotaprius: de nieuwe A Klasse is gaaf maar kaal is het niks. Doe mij maar een lekker aangeklede Ceed dan, goed smoelende auto.
@720s: nu je het er over hebt en een full option Ceed is vermoedelijk goedkoper dan de instap versie A klasse.
@toyotaprius: heb dit even gecheckt, alhoewel, niet via de MB Configurator want die is offline. Volgens de pers is de goedkoopste A-Klasse 36.500 euro, ongeveer. Een volledig aangeklede Ceed (veel extra’s beschikbaar, heb alleen de toffe ‘MB-achtige’ opties aangevinkt zoals parkeersensoren rondom, lederen bekleding met stoelverwarming, Xenonverlichting en infotainment connectiviteit) komt uit op 40.729 euro. Iets duurder, maar relatief gezien completer. Het rijdt prima zo’n Kia en geef toe: dit ziet er heel tof uit: https://www.kia-samenstellen.nl/media/cache/visuals_lg/54/exterieur/base/54_5_B3L_BlueFlame_0000.png
@720s: Hoeveel paarden heb je dan bij de Kia, en hoeveel bij de Benz?
@karhengst: inmiddels zie ik de Mercedes prijzen en een A160 kost 30.690 euro. Dat is een 1.4 viercilinder met 109 pk. Bij Kia kun je niet voor minder dan 115 pk gaan. Voor die 30 ruggen krijg je bij Kia een 1.0 Turbo met 119 pk, maar voor slechts 3 mille erbij krijg je de 1.4 Turbo met 140 pk. De Diesel DCT is de duurste versie, dan kom je op mijn bedrag van 40 mille uit, maar voor de 1.4 Turbo met handbak betaal je met gemak minder dan 35k.

Nou is en blijft een Mercedes van hoger niveau dan een Kia maar het feit dat je met een budget van 35 mille bij Kia de keuze hebt uit 90% van de optielijst vind ik toch aantrekkelijk. En een Kia ziet er in elke config lekker uit, bij een Mercedes zijn LED koplampen, een goed kleurtje en grotere velgen een must, die de prijs opkrikken naar 45 mille.
@toyotaprius: 32000 Euro
@ghost: Je kan garantie hebben, maar garantie krijgen is in dit geval het probleem.
@terazino: garantie krijgen is geen probleem als het onderhoud conform voorschrift is uitgevoerd. Het is aan de dealer om te bewijzen dat het defect ontstaan is door onjuist gebruik. Dit laatste hoef je zelf niet te bewijzen :-).

Daarnaast, een goede rechtsbijstandverzekering is nooit weg.
@erik2907: kan wel zijn, je moet hiervoor wel eerst hemel en aarde bewegen.
Daarom vraag ik altijd korting ipv garantie, heb je hierover nooit discussie. Bij een nieuwe auto is kopen zonder garantie helaas niet mogelijk.

Waarom de dealers zo’n hekel aan garantie-gevallen hebben, snap ik ook niet. Ik neem aan dat zij hier ook voor betaald worden
@melkkoe: Kan je wel vertellen waarom dealers garantie niet zo leuk vinden!
Als je met de reparatie en diagnose bv drie uur bezig bent en er staat een standaard tekst/normtijd voor van 1,5uur en je deze ook alleen maar betaald krijgt, kost het meer geld dan het oplevert
@ossie: kortom, eerst mondeling toezeggen dat je alles uit eigen zak gaat betalen. En vervolgens glashard ontkennen en wijzen op je wettelijke garantie. Jammer dat het zo moet
@ghost: die garantie heb je volgens de sticker op je achteruit wel.. in de praktijk niet. Oh roest op de achterklep.. maar dat is een aangehangen onderdeel, dus geen onderdeel van de carosserie. Geen garantie, konden zelf gaan dokken, terwijl het duidelijk roest van binnenuit was. Betrof een Kia Sportage.
@ihrte: ik zal nooit van me levensdagen een Kia kopen, en heb dus ook die ervaring niet maar jij kennelijk wel dus geloof graag wat je zegt. Heb mij verder nooit verdiept in de haken en ogen, maar kan me voorstellen dat het maar wat kut moet zijn als men zich zo gaat opstellen.
@ihrte: haha bekend verhaal. Ik hoorde pas van iemand met dezelfde roest op een sorento. Was eigen schuld volgens de dealer omdat hij de klep te hard zou dichtgooien. Toch knap dat iemand dat weet, die 20km uit de buurt woont
@ghost: daar zitten ook haken en ogen aan. In principe heb je 7 jaar garantie mits ze dealer onderhouden zijn en minimaal 1x per jaar een beurt krijgen of elke 15000 km.

Dus bij 13 maanden of bij 15500km vervalt de garantie, ook als de auto ergens anders is onderhouden i.p.v. de dealer.
@bmwe46m3balling: Dat is op zich niet zo gek toch. Op deze manier weet KIA dat de auto correct onderhouden is en kunnen ze dat ook garanderen. En met betrekking tot de KM stand of periodieke onderhouds-interval (ik geloof dat het zo heet) Je moet ergens een grens trekken. Anders gaan mensen het onderhoud verwaarlozen om geld te besparen en dan vervolgens dingen laten fixen onder garantie. Zo werkt dat natuurlijk niet.
@kilum: ik vind dat ook niet zo gek, juist logisch. Misschien dat ik zo over kom bij jou, is niet Mijn bedoeling geweest.

Maar de meeste mensen weten dat niet, die denken oh ik heb toch 7 jaar garantie tot ze bij de dealer komen en horen wat de voorwaarden precies zijn. Hadden ze zichzelf maar geïnformeerd erover.
@bmwe46m3balling: daar zit een marge op van 90 dagen, dus in principe moet je pas om de 15 maanden op onderhoud. En je mag gerust bij een andere erkende mercedes tent, zoals bijvoorbeeld Auto5 je onderhoud laten doen. Dit heeft geen invloed op je garantie.
@fejjie: ohh wat jij nu zegt is nieuw voor mij. De Kia dealer vertelde mij (toen ik een Kia in wou voeren voor verkoop) dat het door hun gedaan moest worden. Maar het zou goed kunnen dat ze dat er niet bij vertelde in de hoop dat ik bij hun een afspraak zou maken.

@bmwe46m3balling: ja oke, dat geloof ik graag dat er ogen en haken aan zitten maar het maken van een afspraak binnnen die 12 maanden of 15k km heb je zelf in de hand. Ik zie ook geen reden om dat niet te doen. Beurt zal lang niet de wereld kosten bij een Picanto itt een Audi A1 ofzo. Gewoon doen dus.
@ghost: nee dat klopt, ik zie ook geen reden om dat niet te doen, helemaal qua kosten zal het reuze meevallen vergeleken met de premium merken. Afspraak maken binnen zoveel tijd moet iedereen kunnen en anders snij jezelf in de vingers.
Mede taxi bedrijf heeft laatst Twee nieuwe E220d taxi’s gekocht. Voor de 30.000km de ketting eraf bij de ene en bij de ander lag hij niet meer op spanning. En bij beide wagens de schermen vervangen gezien ze het begaven….. gewoon drama. De goede oude tijd is gevlogen.
@ontploffer: beeldschermen*
Schoonvader heeft een C400, jaar of 2 oud? Na 40000 km is hij aan zijn 3e versnellingsbak bezig en deze doet het ook niet goed (schakelt als een 30 jaar jaar oude auto-4-bak).
Gelukkig vervangt MB het allemaal netjes, krijgt hij steeds en leenauto en is hij met pensioen zodat hij lekker vaak langs kan. (en ja, hij rijdt er veel voor een gepensioneerd iemand).
Raar maar waar: Zou je een Alfa rijder nooit zien doen….
@cloverleaf: Ho!! In de 159 zit een Duitse versnellingsbak die problemen kan geven.
@karaya: de m32 bak van GM is inderdaad berucht, niet allen in de 159 maar ook in allerlei Opel modellen. De automaat is vermits goed onderhouden veel meer bullit proof. Of de 2.4 of 1750 nemen.
@eelco74: Volgend jaar ga ik voor de 1750. De bak van de 2.2 wordt binnenkort gerepareerd.
Deze man heeft nog mazzel. Ken iemand die een e300 hybrid HAD. Hartstikke leuk ding met 300pk, alleen bij 2000 km lag het totale blok in elkaar. Oorzaak? Volgens mij hebben ze nog steeds geen idee. Compleet nieuw blok ingekomen en daarna direct ingeruild tegen een k*t prijs. De importeur heeft hier ook bijzonder weinig interesse getoond om een fatsoenlijke deal te maken.
Heb een S-Klasse (500SEL) uit 1984 en een C-Klasse (C280) uit 1995.

Daar hou ik het voorlopig maar even bij, want die gaan zelden of nooit stuk.
En als er wat mee is, dan is het doorgaans simpel op te lossen.

Probleem bij Mercedes (en veel andere merken) is dat er om de twee jaar een nieuw model bij komt of dat het huidige model weer een facelift moet hebben. Tegen de tijd dat de kinderziektes eruit zijn, is het model aan het einde van zijn cyclus en begint het weer van voren af aan.
Ben zelf een c klasse rijder. Auto uit 2015, gister is denauto door zijn hoeven gezakt (defecte compressor van de luchtvering) auto valt buiten de standaard garantie maar wel altijd bij Mercedes in onderhoud geweest.
Vanmorgen laten afspelen door Mercedes en maakte me al ernstig zorgen over de kosten, de boodschap dan ook meegegeven dat ik voor dat er serieuze kosten gemaakt worden gebeld wil worden.
Rond middag zelf maar even gebeld, blijkt volledig betaald te worden door Mercedes inclusief alle bijkomende kosten als afspelen etc.
Punt wat ik wil maken, volgens mij voor elk van de Duitse 3, onderhoud bij de dealer, normale omgang en er valt behoorlijk wat onder de garantie.
@bboekelo: bij de c350 of 250 hybrid. Komt door de accu’s die op de achteras hebt liggen. En deze alleen in estate versie leverbaar. En verplicht luchtvering hebt om het gewicht te kunnen dragen. Na stilstand bij sleutel in contact steken gaan allen luchtventielen open maar de compressor doet niet. Resultaat zeer diep verlaagde auto en afslepen met een berger enigste optie. Anders rijdt je alles kapot.
Het is niet te geloven maar er zijn ook mensen die niet gelukkig zijn met hun VW…
https://media-assets-05.thedrum.com/cache/images/thedrum-prod/s3-news-tmp-111981-09ef3efc-746e-491c-a47b-3cce1780a95f-medium–default–543.jpg
@jeroenwz: o das heel normaal bij een vw. Heb vw lt gereden daar zat een rare tik in de motor. Werd doodleuk verteld dat het een bekend probleem was maar wel 1800 euro koste om te repareren. Kennis van me stond bijna te juichen dat zn hele dure transporter gestolen was. Was hij eindelijk van die grafbak af.
Ik rijd nu 1.5 jaar een W140 uit 97. Gewoon de beste benz die er. Alle kinderziektes eruit. Doet het gewoon altijd. De 5G Tronic schakelt boterzacht. En met 215.000 km rijd ie alsof die gister uit de showroom kwam. Blijf gewoon bij de benzen uit de jaren 80-90 tot begin 2000. Minste elektronica. Maar wel gewoon evenveel comfort als de moderne auto’s. Parkeersensoren,climate control en cruise control. Meer elektronische onzin heb je niet nodig. Als je een mooie redelijk betrouwbare echte benz wilt. Koop een W211 facelift. Met een fijne 350 CGI motor. Nog een van de laatste betrouwbare E klasse’s. Mits goed onderhouden natuurlijk.
@jawi94: geen elektronica maar roest problemen in die bouwjaren
@nautique206: ja de mijne ja klopt maar de W211 facelift heeft geen roest meer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).