• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk! Actie tegen de hoge dieselprijs!

Auteur: RubenBaeten, gepost 28 mei 2008 om 18:36 – 103 Reacties

Tanken bord

Gisteren was het in Londen al goed raak, en morgen gaan ook de Nederlandse dieselrijders keihard actievoeren! Jazeker, het is eindelijk zo ver: we zijn boos! Gaan we dan de barricades op? Heel Nederland een week lang massaal te voet naar het werk? Het Binnenhof met dieselwalmen uit 20.000 strategisch opgestelde uitlaten bestoken? Nee, we gaan eh… Drie keer toeteren.

U leest het goed, beste leaserijders, vrachtwagenchauffeurs en centenneukers. Morgenochtend om 11:45 uur moet u drie keer toeteren. Dat zal ze leren! Ondersteund door dit landelijke concert van twee seconden bieden brancheorganisaties TNO en EVO op het Plein in Den Haag een petitie aan aan de Tweede Kamerleden, waarin ze vriendelijk vragen om de geplande accijnsverhoging van 1 juli 2008 niet door te voeren. Om ervoor te zorgen dat iedereen aan de actie meedoet, plaatsen ze op elf locaties een bordje met daarop de pakkende tekst: “De maat is vol, de tank is leeg! Toeter voor lagere dieselaccijns!”

Ik stel voor dat we dan vrijdag om 12:07 allemaal een keer met ons rechtervoorportier slaan, misschien gooien ze dan ook de benzineaccijns omlaag. (via telegraaf)

Ook interessant!

  • Tesla gaat slapende bestuurders eindelijk aanpakken
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Chinees: eindelijk beter dan Japanse motoren?
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Porsche 911 Cabrio is jouw sportwagen voor 2026 #test
  • lezersvraag autoverhaal
    Wat te doen bij aquaplaning, gladheid en sneeuw (met praktische tips)
  • Video: een spookrijder met volle overtuiging
  • Even voorstellen: ons nieuwe Foto van de Maand-jurylid
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel

Vorig bericht: « Rijdende cliniclown: Cayman for Kids!
Volgend bericht: Kooptip + video: superhete Pontiac GTO met 600 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Emmanuel zegt

    28 mei 2008 om 18:38

    Hmm en wat moeten de benzinerijders dan zeggen? Wij betalen al jaren meer dan 1.50 voor een litertje..

    Login om te reageren
  2. lambofreak zegt

    28 mei 2008 om 18:41

    Ja… niet echt effectieve actie lijkt me zo :?

    Login om te reageren
  3. GeoBem007 zegt

    28 mei 2008 om 18:42

    Jaren is overdreven.. Prijs van 1.50 is er maar sinds afgelopen maanden.. Bij ons in België toch.

    Wel ludieke maar nutteloze actie :-D

    Maar benzinerijders willen ook acties!! :-)

    Login om te reageren
  4. Papa zegt

    28 mei 2008 om 18:43

    Wat een triest volk zijn we met zn allen toch…. ongelovelijk wat een trieste aktie, doe dan gewoon nix en laat ze maar lekker de accijnzen verhogen terwijl we als makke schapen toekijken… ik geef toe dat ik net zo ben, ik heb een goede stimulans nodig zoals alle nederlanders… zeg maar iemand die de kar trekt

    Login om te reageren
  5. marc zegt

    28 mei 2008 om 18:43

    Toeteren kost energie, dus het kost meer brandstof maal een paar honderduizend auto’s. De overheid is er met dit concert dus nog goed mee ook.

    Login om te reageren
  6. Audi Alami zegt

    28 mei 2008 om 18:43

    ik weet een beter idee, allemaal tanken en wegrijden of tanken met de pinpas van j.p balkende

    Login om te reageren
  7. Jos zegt

    28 mei 2008 om 18:50

    sorry…
    [inhouden]HAHAHAHAHAHAHA[/inhouden] wat een domme actie, dit zal ze leren inderdaad.

    p.s. ik zie dat de [inhouden] tags niet werken? :P

    Login om te reageren
  8. Bxl zegt

    28 mei 2008 om 18:51

    mja nogal nutteloos, maar toch een begin!
    mss is dit wel de stilte voor de storm! ;)

    Ik mag het hopen!!

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    28 mei 2008 om 18:51

    Toet, Toet, Toet. En Wouter denkt Ha, Ha, Ha.

    Kunnen ze niet beter om 11.45 het kantoor van Shell gaan blokkeren en er niet eerder personeel uit laten voordat de advies prijs voor diesel 10 cent naar beneden is gedaan? De overheid besteed het geld (in principe) zinvol maar Shell en consorten maken vooral woekerwinsten over rug van anderen.

    Login om te reageren
  10. Bol zegt

    28 mei 2008 om 18:54

    Dit is toch te sneu voor woorden..
    Als er nou eens een echte actie op touw wordt gezet, heel autorijdend Nederland dat 2 dagen achter elkaar niet tankt, heel autorijdend Nederland dat vertikt om zijn wegenbelasting te blaffen, ontvoer Bos, brand het binnenhof plat, doe een staatsgreep!

    Maar nee, met 3 keer toeteren en een paar handtekeningen zullen ze de boodschap vast begrijpen daar :?

    Login om te reageren
  11. Onehp zegt

    28 mei 2008 om 18:55

    Eigenlijk al jaren lang voorspeld hé deze oliecrisis (want dat is het wel hé), maar toén wou niemand luisteren natuurlijk….

    Login om te reageren
  12. Bol zegt

    28 mei 2008 om 18:57

    Onehp, jij verplaatst je vast per knol, maar leg mij eens uit waardoor de prijs van een vat ruwe olie sinds 2000 verdriedubbeld is, de euro sindsdien omhoog is geschoten t.o.v de dollar en waarom wij in Nederland de hoogste prijs ter wereld lappen voor een litertje peut..

    Login om te reageren
  13. Sander zegt

    28 mei 2008 om 18:57

    Whahaha :P

    Login om te reageren
  14. Ben Nicola zegt

    28 mei 2008 om 19:13

    tja.. iedereen dan maar stemmen op geertje?

    Login om te reageren
  15. patrick zegt

    28 mei 2008 om 19:17

    net als in london heel de transport plat gooien!
    het file record verbreken voor zowel benzine als dieselrijders moeten de prijzen naar beneden!! en niet met een paar centen maar met 20 cent minimaal!! waarom moet hier de brandstof prijs het hoogste zijn van de wereld?!?!

    let maar eens op wat er gebeurt als heel nederland dicht staat!
    werkt 1 dag niet dan maar meedere dagen.
    gewoon niet opgeven en volhouden.
    we moeten dit niet meer pikken met z’n alle!!

    3x toeteren hahaha

    Login om te reageren
  16. Emmanuel zegt

    28 mei 2008 om 19:27

    @mashell

    Ik heb niet de indruk dat jij veel weet van de oliesector.

    Ik zal eens even een rekensommetje voor je maken, probeer te volgen.

    Ruwe olie kost op dit moment 130$ voor een vat van 160 liter. Dat is 0.52€ voor een liter ruwe olie. De oliemaatschappijen moeten die 15000km transporteren en vervolgens raffineren (en dat is een ingewikkelder proces dan je denkt).

    De prijs ex-raffinaderij van benzine is op dit moment 0.54€, die van diesel 0.71€. Gezien het verbruik (75% diesel, 25% benzine) hebben maatschappijen dus gemiddeld 15cent inkomsten uit een liter geraffineerde olie. de overige 1.35€ gaan naar de oliesjeiks (0.52€) en naar de staat (+-0.8€).

    En dan vind jij dat het net de oliemaatschappijen zijn die met “de grote winsten” gaan lopen? Zij zijn net degenen die er het minste aan verdienen van alle partijen, en er nochtans veruit de meeste moeite en geld moeten insteken.

    Login om te reageren
  17. Emmanuel zegt

    28 mei 2008 om 19:30

    @OneHP

    “Eigenlijk al jaren lang voorspeld hé deze oliecrisis (want dat is het wel hé), maar toén wou niemand luisteren natuurlijk….”

    Dan vermoed ik dat je -vermits je het wist- toen massaal olieturbo’s hebt gekocht, en nu ligt te rentenieren op één of ander strand? :)

    Ik was iets minder zeker en heb dus minder gegokt, maar heb toch genoeg verdiend aan deze oliecrisis om een (weliswaar klein en zuinig) autootje te kunne kopen.. Elk nadeel hep zn voordeel

    Login om te reageren
  18. erik zegt

    28 mei 2008 om 19:31

    In 2001 koste een Barrel olie €75,-, wat kost die nu? Ook €75!!!!!!!!!!!!!! T’is gewoon fucking inflatie en fucking extra belasting.

    Login om te reageren
  19. Wouter zegt

    28 mei 2008 om 19:33

    Een betere actie zou zijn dat je gewoon een dag of 2 niet gaat tanken. En met je bedoel ik niet 1 persoon, maar iedereen.
    Als er 2 dagen lang bijna niemand tankt, dan zal er wel panniek ontstaan, en dan zullen de prijzen omlaag tuimelen.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    28 mei 2008 om 19:33

    Barricade van de kantoren van de shell (en andere olieboeren) en het ministerie economische zaken, binnenlandse zaken, het binnenhof, de anwb, en de kantoren van de belastingdienst lijkt me zinvoller dit gaat echt nergens over. Ga dan gelijk krom staan met je broek op de enkels.

    Login om te reageren
  21. Patrick2002 zegt

    28 mei 2008 om 19:34

    Ik zet mn truck Dwars en ik meen het… vervolgens toeter ik wel een paar keer om nog enigszins in de pas te lopen. Advies: rij niet op de A1 morgen mensen, ik heb zo’n gevoel dat ik panne krijg en de vluchtstrook niet meer haal.

    Succes

    Login om te reageren
  22. jef zegt

    28 mei 2008 om 19:37

    belacelijk :)

    Login om te reageren
  23. Emmanuel zegt

    28 mei 2008 om 19:38

    @erik

    Ik weet niet waar je dat nu weer haalt, maar dat is gewoon klinkklare onzin.

    Ik heb voor je even een bloomberg screenshot geupload van de olieprijs van de afgelopen jaren. Een liter olie kostte in 2001 ongeveer 30€, nu 75€.

    Waarom post je zulke leugens eigenlijk, als ik mag vragen?

    http://users.pandora.be/gompie/brentspot.gif

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    28 mei 2008 om 19:43

    @verwende welvaarts kindertjes ..

    ZE moeten dit .. ZE moeten dat .. ZE kunnen beter ..

    en wat gaan jullie zelf doen ??

    wat een beschaafd volk die auto mobilisten trouwens .. actie voeren zonder iemand schade te berokkenen .. keurige actie ..

    Login om te reageren
  25. art zegt

    28 mei 2008 om 19:44

    waarom geen geld terug halen? we gaan met zijn allen naar die oliesjieks overvallen we ze en stelen hun geld en dat niet bij 1 maar bij allemaal. dan kunnnen we nog eens de prijs omlaag halen. ;p
    of we gaan met zijn allen morgen stilstaan en de motor uitzetten om 9:30 overal in nederland

    kies maar ;P

    Login om te reageren
  26. Bram zegt

    28 mei 2008 om 19:46

    Dit is weer typisch iets Nederlands.
    Buschauffeurs en postbodes die staken, laten we als maatschappij een keer staken. Gewoon met z’n alle thuis blijven voor 1 dag. Geen supermarkt bevoorraading, geen krant, geen post, gewoon helemaal niks.

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    28 mei 2008 om 19:49

    @Bram .. aanstaande zondag prikken ??

    Login om te reageren
  28. Bram zegt

    28 mei 2008 om 19:51

    @ lincoln

    Dat heeft te weinig invloed.
    Kun je beter een (Dra)maandag pakken.
    Heb wel behoefte aan een vrije maandag;)

    Login om te reageren
  29. Birger zegt

    28 mei 2008 om 19:52

    Inderdaad, benzinerijders willen ook actie uit onze auto’s komt er tenminste geen zwarte rook!
    De overheid, die moet er iets aan doen, en ja die sjeiks mogen ook wel wat minder voor hun littertjes vragen ze kunnen hun geld toch al lang niet meer op doen!

    @ Wouter

    dat is wat er moet gebeuren, dat zal een enorm verlies zijn voor de overheid, dan zullen ze wel iets doen.

    @ Patrick2002

    :):)

    Login om te reageren
  30. Rayner zegt

    28 mei 2008 om 19:53

    met een leger hummers en g-klasses dwars door de 2de kamer heen scheuren!

    Login om te reageren
  31. XliljeezyX zegt

    28 mei 2008 om 19:54

    waarom nu pas dit hadden we eigelijk al moeten voorkomen!
    waarom alleen diesels? benzine is naar mijn idee veel duurder!!
    waarom toeteren we gewoon niet met ze alle 5 minuten lang? (volgens mij heeft dat meer nut dan 3x toeteren en dan ook nog alleen voor diesels..)

    Login om te reageren
  32. jeffrey zegt

    28 mei 2008 om 20:09

    nee dat gaat echt helpen en de aandacht trekken, hoor ik het op schiphol dan ook?

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    28 mei 2008 om 20:10

    Ach, 3x toeteren is toch een soort ‘dreigactietje’ naar de regering toe. Die weten dat er een goeie kans is dat er acties komen…

    Maargoed, we moeten nog even afwachten of de regering met alternatieven komt. Duitsland is veel duurder qua diesel, België is juist weer veel goedkoper… Even afwachten.

    Login om te reageren
  34. tom snelders zegt

    28 mei 2008 om 20:14

    Ik snap dat hier allemaal niet meer. We hebben alle middelen voor handen, maar ze worden niet gebruikt. We zitten te zeuren over het milieu (co2 uitstoot). Laten we onze wagens eens op waterstof rijden. Dat we op de waterstof dan een taks betalen, natuurlijk niet zoveel als nu voor diesel of benzine, maar dan zijn ze bij de belastingen ook content. Het is goed voor het milieu en die oliesjeiken die zullen waarschijnlijk niet kunnen lachen maar dat moeten we ons niet aantrekken, die hebben we toch niet meer nodig. Ze hebben al genoeg met onze kloten gespeeld. Wordt tijd dat wij (europeanen) dat hier eens gaan domineren i.p.v. die bruine zandvreters…

    Login om te reageren
  35. CooperDriver zegt

    28 mei 2008 om 20:16

    Dat de overheid ons naait betekent niet dat we voor de deur van shell moeten gaan staan klagen… De actie die gevoerd gaat worden is tegen de geplande accijnsverhoging. Dan ga je toch niet voor shell’s deur klagen?

    aub mensen lees een keer een krant of volg het nieuws op de tv voor de gein, door jullie ignorante mensen is de pvda nu aan de macht en naait Bos ons doggystyle.

    Login om te reageren
  36. nico zegt

    28 mei 2008 om 20:21

    heel europa moet meedoen
    en zeker belgie
    weg met het koningshuis
    die op onze kosten met ferari’s rijdt,…
    ECHT ben het stront zat.
    ze melken ons uit dat gene naam is
    Olieprijs word in Dollar betaald en den dollar heeft geen waarde
    conclusie goedkoper dan 5 jaar terug!

    Login om te reageren
  37. Joost zegt

    28 mei 2008 om 20:22

    Er is maar één methode tegen deze dieverij. Alle snelwegen blokkeren, prijzen met minstens €0,25 cent omlaag en dat één jaar zo houden. Eerst zien en dan geloven. De overheid steekt dat percentage per liter mooi in de zak. Puur diefstal.

    Login om te reageren
  38. petervanhteV zegt

    28 mei 2008 om 20:29

    Als je iets wilt oplossen moet je het probleem eerst erkennen, worden niet alleen door Bos (overheid) genaaid, maar ook door die graai kapitalisten met een speculatie markt! Enige oplossing is een nieuwe manier van leven organiseren, heb ik ook gedaan. Alleen de vrouw werkt nu nog, heb de spider in de hooiberg gereden, plaggehut op het platteland gekocht, fiets weer uit het vet, aardappels gepoot, de bomen gekapt voor brandhout en fuck die huigelaars.

    Login om te reageren
  39. geelhoed zegt

    28 mei 2008 om 20:31

    Wen er maar aan, prima dat de accijns achterstand van diesel een beetje wordt recht getrokken.
    Tekent de dieselrijders wel, als ze het verstand missen om benzine te gaan rijden mag je ook niet van ze verwachten dat ze protesteren tegen de juiste instanties. Prijsstijging komt door de olieprijs beste roetfappers.

    Login om te reageren
  40. midnight zegt

    28 mei 2008 om 20:40

    Der zijn harde acties nodig,
    van eens toeteren gaan ze niet wakker liggen!
    De vraag is natuurlijk waar liggen ze wel van wakker??

    Login om te reageren
  41. NickMazda zegt

    28 mei 2008 om 20:59

    aan sommigen mensen hier die denken dat de schell de prijs bepaalt dit is dus niet zo!
    70% van de benzine en diesel prijs is voor de overheid en weet ik het allemaal

    Login om te reageren
  42. Bxl zegt

    28 mei 2008 om 21:02

    @Tom Snelders

    “Ze hebben al genoeg met onze kloten gespeeld. Wordt tijd dat wij (europeanen) dat hier eens gaan domineren i.p.v. die bruine zandvreters…”

    bruine zandvreters?? domineren??…. hmm ja :?

    Als ik het goed begrijp stel jij voor om alle auto’s in Europa op waterstof te laten rijden? je kiest er meteen de minst haalbare alternatieve brandstof uit!

    En bij mijn weten zijn de brandstofprijzen in Europa zo duur door opgelegde accijnzen van de overheid, en niet door een bende sjeiks dat “met onze kloten speelt” !!

    Login om te reageren
  43. chairman zegt

    28 mei 2008 om 21:08

    De snelle stijging van dieselprijs heeft mi ook te maken met schaarste. Diesel wordt steeds populairder als brandstof.
    Ik heb een jaar geleden mijn eerste diesel gekocht en heb sindsdien de prijs met ruim 40% zien stijgen. Niet echt leuk.

    Eens trouwens dat dit een wel erg brave actie is.

    Login om te reageren
  44. mpo zegt

    28 mei 2008 om 21:19

    Prima actie. Juist zonder kinderachtige actie laat zien dat de heren politici ook kinderachtig zijn.
    Ongetwijfeld zullen er hardere acties volgen, en dan zal heel Nederland vast staan. Kijken of jullie dan nog allemaal vinden dat er harde acties moeten komen. Nee dan zeuren de bloglezers natuurlijk over die stakende dieselrijders.

    Login om te reageren
  45. MC zegt

    28 mei 2008 om 21:21

    @tom snelders
    quote:
    ‘We zitten te zeuren over het milieu (co2 uitstoot). Laten we onze wagens eens op waterstof rijden’

    Jaja, waar wou je die waterstof vandaan halen dan? je hebt ook energie nodig om waterstof te maken… Op waterstof rijden lost onze energieverslaving niet op.

    Login om te reageren
  46. jellejelle zegt

    28 mei 2008 om 21:22

    toet toet toet, en nu maken dat die prijs daalt hé, of andersss …

    Login om te reageren
  47. Zoef zegt

    28 mei 2008 om 21:34

    Hoe erg kan je EGOÏSME met DOMHEID combineren?

    In plaats van te protesteren tegen de hoge

    ACCIJNS en BTW op BRANDSTOFFEN.

    Neen, alleen tegen de “hoge prijs” van de diesel.

    ts ts ts

    Login om te reageren
  48. mashell zegt

    28 mei 2008 om 21:35

    @Emmanuel
    Leuke berekeningen maar je gaat direct in het begin al mis. Olie maatschappijen kopen geen olie voor $130 per vat. Die winnen dat grotendeels zelf. Die lachen zich dus echt 3x in de rondte van die opgestuuwde olieprijs omdat iedereen de verhaaltjes over oprakende olie gelooft en ze de biobrandstof succesvol om zeep hebben geholpen door te stellen dat die de oorzaak is van de voedselcrisis. Het is geen geheim dat de oliemaatschappijen, net als elk ander ander bedrijf, de winst als percentage van de productprijs constant houden. Of is jou niet opgevallen dat de jaarwinsten van Shell en consorten behoorlijk mee stijgen met de olieprijs?

    Niet de accijns moet naar beneden, de olieprijs!

    Login om te reageren
  49. Benny1 zegt

    28 mei 2008 om 21:36

    toe toe toeren maar !!;)

    Login om te reageren
  50. Zoef zegt

    28 mei 2008 om 21:41

    “energieverslaving” lees ik hier.

    Een verslaving is een een overmatig misbruik van iets dat schadelijk is voor je en waardoor je de zin voor realiteit ten aanzien van je werkelijke behoeften verliest.

    Dat is NIET het geval met energie.

    Hoe meer energie we (efficient) gebruiken, hoe beter het gaat met de economie. Dat is een aantoonbare één op één relatie.

    Hoe beter de economie, hoe meer vooruitgang. En dat betekent ALLE vooruitgang.
    Medisch bijvoorbeeld.

    Als we de komende decennia significant minder energie gaan verbruiken, dan zullen we daar onder andere voor boeten met een kleinere stijging van de levensverwachting dan wanneer we zoveel mogelijk (efficient) energie verbruiken.

    Idem voor armoede. Er zal meer armoede blijven bij een kleiner (efficient) energieverbruik.

    Dat we zouden lijden aan “energieverslaving” is dus een jammerlijke en schadelijke misvatting.

    Login om te reageren
  51. danny zegt

    28 mei 2008 om 21:42

    alweer de zoveelste actie die op niks zal uitdraaien .. ik doe niet meer mee
    je kan er beter mee stoppen met deze items hier op te zetten …

    Login om te reageren
  52. Zoef zegt

    28 mei 2008 om 21:48

    MAshell, ten gronde is dat juist, behalve dat natuurlijk naast de olieprijs, OOK de accijns naar beneden moet.

    Maar om olielanden en in veel mindere mate oliemaatschappijen daartoe te bewegen is driemaal toeteren helemaal koekeloerebelachelijk.

    Alsof die gemene dictaturen nu gaan zeggen: “HOEI, de Nederlanders hebben DRIEMAAL getoeterd! We MOETEN de olieprijs laten zakken.

    Chavez en Ahmadinnejad besterven het misschien van het lachen, maar zakken zal de prijs geen cent.

    Hier en nu heeft het wel zin om ONZE politiekers ertoe te bewegen om de accijns en BTW te verminderen.

    Maar ik hoop dat alle Nederlanders een uur lang zullen toeteren, driehonderd maal. Dan haal je misschien zelfs CNN en krijgt het initiatief wereldwijd navolging.

    Login om te reageren
  53. Zoef zegt

    28 mei 2008 om 21:50

    @Danny: you ain’t seen nothing yet…

    Login om te reageren
  54. Patrick2002 zegt

    28 mei 2008 om 21:55

    * Een maat van me vergeet morgen dus mooi ff te tanken met z’n 3 asser erachter :S de A50 is ook niet geheel veilig, hint hint…

    Login om te reageren
  55. StormRAM zegt

    28 mei 2008 om 21:57

    Zinloze actie! Maar hoop dat die petities wel het nieuws gaan halen :) Kheb nu al zin om morgen spontaan mee te gaan toeteren om 11.45, ben wel voor zo’n humoristische actie (meer is t niet imo) want mijn bolide is een elektrische rolstoel (met toeter, jaja). Hahaha….. :S

    @ Ruben: Sorry, kan helaas niet meedoen om 12.07 om met m’n rechtervoorportier te gaan slaan, die heb ik helaas niet op mijn karretje. :P

    Login om te reageren
  56. Rovvel zegt

    28 mei 2008 om 22:01

    Als jullie vinden dat de oliemaatschappijen met de winst gaan lopen, waarom koop je er dan niet massaal aandelen van?

    Login om te reageren
  57. b0z4 zegt

    28 mei 2008 om 22:17

    Dat zal ze leren 3 keer toeteren !

    Login om te reageren
  58. CSL zegt

    28 mei 2008 om 22:28

    Wat een belachelijke actie. Dit is toch niet serieus neem ik aan?

    Login om te reageren
  59. Bas zegt

    28 mei 2008 om 22:49

    Heel Nederland een week lang massaal te voet naar het werk?

    Hah…dat zou cool zijn. Ik zie ze al wandelen op de snelweg. In pak, krantje erbij…peukje roken. Bij het tankstation even een bak koffie halen en dan …
    Ik vraag me toch af hoeveel mensen er dan hun werk zouden kunnen bereiken.
    Maarja…daar heb je de overheid niet mee heh…je wil ze iets terug geven niet het bedrijfsleven enzo pesten.

    Minder tanken dan maar? Een maandje alleen het hoognodige rijden en tanken in Belgie of Duitsland….dat kost wel wat….maar dan tref je ze wel keihard in hun accijnsinkomsten.
    Op dit moment vangt meneer de Bos kabouter over iedere liter brandstof bijna een € aan belasting…komt neer op zo’n 10 miljard per jaar.
    Een maandje geen benzine / diesel kopen in Nederland kan dus tot ruim 833 miljoen Euri.
    En dat lijkt me toch wel een knap putje in de begroting van het een of andere departement.
    Als we met zn allen nou twee maanden niet tanken in Nederland zijn de totale inkomsten van wat het kwartje de kwartjesneukers ooit heeft opgebracht vervlogen…Dus…Dan kunnen ze dus zeg maar dat kwartje steken waar de zon niet schijnt.

    Login om te reageren
  60. chipmunk zegt

    28 mei 2008 om 22:50

    jah morgen allemaal door rijden naar een volle tank diesel of benzine wel eerst je spaarzegeltjes binnen halen bij de pomp

    Login om te reageren
  61. Bas zegt

    28 mei 2008 om 23:21

    ik vergiste me…het is een tiende elke twee maanden.
    Anyway….833 miljoen per maand…al halen we daar 500 miljoen aan gederfde belastinginkomsten en da’s actie.

    Login om te reageren
  62. MC zegt

    29 mei 2008 om 00:44

    @ zoef

    Leuke reactie:
    ‘Hoe meer energie we (efficient) gebruiken, hoe beter het gaat met de economie. Dat is een aantoonbare één op één relatie.’

    Volgens mij haal je de dingen door elkaar. Je stelt hier dat hoe meer energie we gebruiken hoe beter het is voor de economie. Ik denk juist dat het andersom is: Als het goed gaat met de economie heb je meer geld te besteden. Daardoor wordt er een 2e auto gekocht en een vliegreis gemaakt. Het energieverbruik stijgt dan door de betere economie. Kijk maar naar China en India. Nu het daar economisch beter gaat neemt ook hun energiegebruik toe.

    En ik zie het huidige energieverbruik wel als een verslaving; de hele westerse economie is gebaseerd op olie en andere (voornamelijk) fossiele brandstoffen. We kunnen niet zonder fossiele brandstoffen en het gebruik ervan zorgt voor schadelijke effecten (bijv CO2 en fijnstof)

    Daarnaast vind ik jouw opmerking interessant dat een verminderde energievraag tot meer armoede leidt. Ik snap niet waarom minder gebruik van olie tot armoede leidt. Arme landen zoals Nigeria hebben weinig baten bij de olieproductie. Bedrijven zoals Shell maken recordwinsten en niet de arme mensen in ontwikkelingslanden.

    Login om te reageren
  63. Bas zegt

    29 mei 2008 om 06:22

    ahum het verbruik van fossiele brandstoffen is geen teken van armoede….het is een teken van een beperkte ontwikkeling. Tijd voor deze samenleving om een nieuwe revolutie in te lijden…..die naar het gebruik van de energie die onze ster en direct levert.

    Login om te reageren
  64. LB zegt

    29 mei 2008 om 08:00

    “Om ervoor te zorgen dat iedereen aan de actie meedoet, plaatsen ze op elf locaties een bordje met daarop de pakkende tekst: “De maat is vol, de tank is leeg! Toeter voor lagere dieselaccijns!”

    Ik heb die bij Echt zien staan bij Oprey. Is compleet onleesbaar. Staat dan ook daar op het terrein. Zet dan zo’n tekstkar naast de vluchtstrook…. (in het gras dan :-)

    Login om te reageren
  65. Oom Agent zegt

    29 mei 2008 om 08:37

    Er gebeurt tenminste iets!
    Jullie hier zijn een stelletje salonprotesteerders. Veel klagen, maar geen aktie…
    Ik ga toeteren.

    Login om te reageren
  66. Thijs zegt

    29 mei 2008 om 08:48

    Ik ga ook toeteren, maar ik vind het wel een aparte tijd. Ze hadden het beter tijdens de spits kunnen doen.

    Login om te reageren
  67. bart zegt

    29 mei 2008 om 09:15

    ik ga toeteren, als eerste maar proberen het is een goed begin. Mocht dat niet voldoende zijn (wat ik denk…) inderdaad gewoon de snelwegen rondom de grote steden (vooral den haag!!) dichtzetten, al zijn dan wel weer de automobilisten de dupe, maar wie weet er iets beters??? Een dag de economie platleggen, iedereen staken en NIET gaan werken!!

    Login om te reageren
  68. bart zegt

    29 mei 2008 om 09:16

    ook voor een lagere accijns op benzine trouwens en niet alleen op diesel!

    Login om te reageren
  69. Alwood zegt

    29 mei 2008 om 10:08

    haha, kansloos xD

    beter kunnen we voor dieselende leaserijders een binnenhofrace organiseren ;) :P en dan net zo lang roet uitstoten tot ze alle accijns afschaffen!

    http://youtube.com/watch?v=RI4NhxdoCCs

    Login om te reageren
  70. Pim Brussee zegt

    29 mei 2008 om 10:08

    Eind vorig jar tankte ik 650 liter diesel voor € 650,00. Nu tank ik 650 diesel voor € 903,50. Een verschil van € 253,50. Voor die € 253,50 kon ik vorig jaar 1.014 km rijden. De transportsector gaat kapot aan deze brandstofkosten, maar vremd genoeg blijven ze allemaal doorrijden, en leunen op hulp van branche organisaties.

    De Branche organisaties van de transportsector komt nu met 3x toeteren?, en petities aanbieden. Petities waar de overheid niet eens naar kijkt. Wat heb je aan deze geitenwollen sokken organisaties?, niets dus. In ons land is het onmogelijk middels organisaties harde actie te voeren tegen de overheid, vanwege gemeenschappelijke belangen. Je zal het zelf moeten doen. Blokkeren van wegen is niet nodig, gewoon niet uitrijden, ofwel je voertuig bij huis laten staan. Hou dat 3 dagen vol, en gegearandeerd dat er een prijsverlaging komt. WIL JE NOG WAT VERDIENEN IN DE TRANSPORTSECTOR DAN IS ER GEEN ANDERE KEUZE.

    Login om te reageren
  71. bart zegt

    29 mei 2008 om 10:33

    1 of 2 dagen niet tanken heeft weinig nut denk ik. Tanken moet je toch als je rijdt een dag eerder of een dag later maakt niet heel veel uit.
    streekvervoer STAKEN
    melkveehouders STAKEN
    TNT STAKEN
    Politie STAKEN

    met het resultaat dat er verbetering is….ik zeg automobilisten, truckers, koeriers, leaserijders ook STAKEN. Ik ben er bijna zeker van dat de meeste werkgevers deze actie ondersteunen en misshien zelf wel meedoen! KOM OP MENSEN laten we ons nog verder in de shit duwen of komen we eindelijk eens in actie!!! Wie is er bij machten om iets dergelijks te organiseren? in de media te brengen om op te roepen tot een algehele staking??? is er geen vakbond voor de automobilisaten haha

    Login om te reageren
  72. cor zegt

    29 mei 2008 om 11:30

    Ik denk dat ik de komende tijd maar weer eens met de trein ga… (niet dat de trein zo’n goed alternatief is) want ik vrees met mijn lpg autootje vast te komen te staan op de snelweg ;-)

    Login om te reageren
  73. Tomiseentijger zegt

    29 mei 2008 om 11:43

    ik ga zeker klapperen met de deuren van mn auto, die ik niet meer kon betalen omdat de accijns te hoog zijn:)

    Login om te reageren
  74. smokin zegt

    29 mei 2008 om 12:26

    Als iedereen nou gewoon doorrijdt tot zijn tank leeg is, ben ik benieuwd wie dan de puinhoop op komt ruimen…

    Login om te reageren
  75. Aviano zegt

    29 mei 2008 om 13:27

    Diesel hoort gewoonweg goedkoper te zijn dan benzine. Het vergt namelijk een minder lange verwerkingsproces om diesel te maken.
    Maar wat ik zo grappig vind in België dan.
    Eerst spoort men iedereen aan om diesel te kopen goedkopere brandstof, lager verbruik. Dan als de regering ziet dat er veel diesels gekocht worden gaan ze extra wegenbelasting vragen voor diesels. En NU willen ze de prijs van diesel ongeveer gelijk hebben aan die van benzine echt BULLSHIT !!
    Ze maken ongelofelijk veel winst. Ik snap eigenlijk niet dat er nog niet geprotesteerd is!

    Login om te reageren
  76. topg zegt

    29 mei 2008 om 14:07

    @Zoef

    “Hoe meer energie we (efficient) gebruiken, hoe beter het gaat met de economie. Dat is een aantoonbare één op één relatie.”

    Dit is de grootste bullshit die hier staat (en dat is al een prestatie). Het is aantoonbaar bewezen dat investeren in effeciënte processen en een lager gebruik van energie een motor is voor de economie.

    Lees oa “Efficiënter energie-gebruik is een goudmijn” door Amory Lovins. Maar goed, te hoog gegrepen zeker? Niet gehinderd door enige feiten is het gemakkelijker de populist uit te hangen…

    Een quote:
    “Wereldwijd bestaat er een scale van methoden op productiever om te gaan met energie, en slimme bedrijven grijpen hun kans. In de voorbije tien jaar heeft de chemiereus DuPont zijn productie bijna 30 procent opgevoerd en tegelijk zijn energieberbruik met 7 procent verminderd. Het heeft ook zijn uitstoot van broeikasgassen met liefst 72 procent teruggedrongen. Zo heeft het bedrijf tot nu toe 2 miljoen dollar bespaard. Vij andere grote concerns – IBM, British Telecom, Alca, NorskeCanada en Bayer – hebben samen sinds begin jaren negentig minstens 2 miljard dollar bespaard door hun koolstofemissies met meer dan 60 procent te reduceren. Al in 2001 haalde oliegigant BP het doel dat het zich voor 2010 had gesteld: een vermindering van zijn koolstofuitstoot tot 10 procent beneden het nivieau van 1990. Daarme spaarde BP in tien jaar tijd 650 miljoen dollar op zijn energierekeningen. En in mei van 2005 beloofde General Elextric zijn energ-efficientie tegen 2012 met 30 procent op te voeren, om de waarde van zijn aandelen te verhogen.
    Deze en nog andere bedrijven weten dat efficiënt energiegebruik een fraaier kostenplaatje oplever en nog méér prettige neveneffecnten heeft: hogere kwaliteit en betrouwbaarheid in energie-efficiënte fabrieken, 6 tot 16 procent meer arbeidsproductiviteit in energiebesparende kantoren, en zo’n 40 procent meer omzet in winkels die hoofdzakelijk worden verlicht met zonlicht”

    Wat je zegt is dus ongelooflijk complete nonsens, maar wel hard overtuigd van het eigen gelijk hoor, proficiat.
    Maar goed, waarom doe ik de moeite nog om dit stukje tekst over te typen, met één of ander debiel kul argument van één of andere schoolverlater wordt dit toch weer volledig genegeerd, dus tja…

    En bovenstaande is evenzeer geldig op het niveau van huishoudens. Meer besparingen, meer koopkracht, enz… Je spreekt over ‘efficiëntere’ energie. Ipv wat in het wilde te blaten kan je ons misschien ook verlichten met wat je daarmee bedoelt? Energie zal in de toekomst steeds duurder worden, of denk je dat groene energie goedkoper is misschien. (als we olie-onafhankelijkheid willen) Dus minder energie verbruiken is steeds goed!

    En we zijn wel degelijk verslaafd aan energie, want niemand kan zonder. Einde beschrijving van verslaving. Jij kan jouw wagen niet opzij zetten en je kan niet in een energieloos huis leven. Verslaafd dus, in de simpelste betekenis van het woord. Zie ook wat MC schrijft hierboven

    ——————————————————–

    Diesel wordt terecht even duur als benzine, wat, volgens een andere blog, al resulteert in een daling van de dieselverkopen. Dat is alleen maar toe te juichen. Jammer voor de restwaarde van diesels, maar dat kan me niet schelen, een auto is geen investering.

    Weg met die kankerbakken.

    Login om te reageren
  77. Pim Brussee zegt

    29 mei 2008 om 14:09

    Zojuist vernomen dat het kabinet en de staatssecretaris NIET van plan zijn de accijns te verlagen omdat dit vastgelegd is in de wet. Kamerleden hebben een pakket van eisen ontvangen van TLN, maar er is al aangegeven door de overheid dat de dieselprijs in Nederland niet boven die van de rest in Europa is.

    M.a.w. de transportsector heeft GEEN andere keus dan het inzetten van acties.
    Van de brancheorganisaties hoeven zijn niets te verwachten dan oeverloos geklets.

    De Franse en Italiaanse trukkers hebben al bewezen dat ACTIE HELPT.

    DOE HET NU, VOOR DAT HET TE LAAT IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  78. Pim Brussee zegt

    29 mei 2008 om 14:47

    Reactie op topg: De transportsector doet er alles aan om zo zuinig mogelijk te rijden. Zijn kunnen echter NIET zonder diesel. Maar waarschijnlijk wil jij dat de goederen weer met paard en wagen gebracht worden. Kun je winkelen bij AH, Supercoop, Aldi, GAMMA, Praxis etc. en benzine tanken wel vergeten.

    N.B. als ik jou was, zou ik solliciteren bij de pvda of de milieubeweging, met jou denkwijze pas je er perfect bij.

    Login om te reageren
  79. topg zegt

    29 mei 2008 om 15:49

    @Pim

    Ach kom, weer de zoveelste randdebiel die wat overdreven moet komen ranten! Applausje?

    Het ging mij over de stelling van zoef, een algemene bedenking op gebruike van en besparing op energie.

    Dat jij daar dan weer een typisch stukje gelul moet onderschrijven, zegt meer over jou dan over mij. Gemakkelijk scoren, dat ‘paard en wagen’ gezever, maar goed, ik ben niets beter gewend hier.

    En jouw politieke insinuaties mag je voor jezelf houden. Ten eerste ken ik niets van Nederlandse politiek, en ten tweede heeft m’n attitude niets met politiek te maken. Of mag je niet rationeel over energie nadenken zonder meteen voor leftie en groene uitgemaakt te worden? Ik ben allesbehalve socialist of lid van een groene partij, maar heb wel voeling met wetenschap, wat van de tokkies hier aanwezig niet kan gezegd worden. Stuk pretentie dat je ook bent.

    De realiteit is dat energie steeds duurder zal worden, aangezien geen wonderoplossing voor de deur staat. Dus ook jij (aan het taalgebruik en manier van discussiëren te zien waarschijnlijk aan een minimumloon) kan een voordeel halen uit RATIONEEL omspringen met energie. Elke bespaarde euro die nutteloos verreden wordt of uit het elektriciteitsnet gehaald wordt, kan je weer in leuke dingen steken.

    In elk geval, eenmaal afgestudeerd zal ik met mijn toekomstig loon geen last hebben van jouw belachelijke scenarios. Ik zal aan je denken als ik fluitend m’n tank zal vullen met benzine a 4 euro /liter. Toedeloe!

    Login om te reageren
  80. kako zegt

    29 mei 2008 om 16:13

    toeteren veel te soft. met zijn alleen niet meer naar het werk gaan leg het land plat. ik kan beter in de ww gaan zitten hou ikmnog meer over dan dat ik braaf ga tanken en werken. benzine rijders moeten niet zeiken die betalen bijna geen egenbelasting (voor die het niet snapt diesel is goedkoper als benzine maar je betaald wel drie maal het bedrag van een benzine rijder aan wegenbelasting) KWARTJE VAN KOK ZOU TIJDELIJK ZIJN laten ze die eerst maar eens terug geven maar nee we gooien er weer 3 cent accijns op BELACHELIJK

    Login om te reageren
  81. Pim Brussee zegt

    29 mei 2008 om 16:19

    @topg

    Jij denkt waarschijnlijk dat ik, gezien mijn verhaal, dagelijks op een vrachtwagen rij, en misschien geen opleiding gehad heb. Misgeschoten dus, aangezien ik eigenaar ben van 2 BV’s en op HBO niveau afgestudeerd ben.

    Met 1 van mijn BV’s werk ik dagelijks samen met internationale Universiteiten op gebied van Mobiliteit en Energie.

    Met mijn andere BV heb ik te maken met de transportsector, m.b.t. o.m. besparing op brandstof (energie).

    Besparing op energie brengt geld op dat zeker, maar waar ik zat van ben is dat men ons wijs probeerd te maken dat er een energie tekort is, samen met dat eindelose gezever over CO2 (milieu), dat uitsluitend gebruikt wordt door de politiek om geld uit de zakken van de mensen te kloppen.

    Overigens vindt ik het stigmatiseren van mensen met een minimum loon ronduit kleinzielig. Ik ken een aantal afgestudeerde “Masters” die na een korte periode bakken met geld verdient te hebben in o.m. ICT, met plezier achter het stuur van een vrachtwagen zijn gaan zitten, doodeenvoudig omdat zij “leven” belangrijker vinden dan geld.

    Voor mij staat iedereen die zijn handen uitsteekt om geld te verdienen hoog in aanzien. Ongeacht zijn beroep.

    Overrigens mensen die afgestudeerd zijn, en zo over minder geletterde medemensen denken, komen bij mijn ondernemingen NOOIT in dienst.

    Login om te reageren
  82. RenesisHP zegt

    29 mei 2008 om 17:22

    @Pim brussee.

    “Overigens vindt ik het stigmatiseren van mensen met een minimum loon ronduit kleinzielig. Ik ken een aantal afgestudeerde “Masters” die na een korte periode bakken met geld verdient te hebben in o.m. ICT, met plezier achter het stuur van een vrachtwagen zijn gaan zitten, doodeenvoudig omdat zij “leven” belangrijker vinden dan geld.”

    Klopt, veel mensen werken om te leven, anderen leven om te werken. En dan heb je de groep mensen die liever niets doen. ;)

    On topic.

    Moet ik dit soort acties nou serieus nemen? :?

    Login om te reageren
  83. karin zegt

    29 mei 2008 om 17:24

    dat diesel duurder word is niet leuk, maar optrekken aan benzine is niet terecht, je betaald wel veel meer autobelasting dat moet je dus niet vergeten.
    maar de prijzen van diesel,benzine, en gas is absurt hoog.
    ministers in den-haag met die dikke lonen die kunnen dit makkelijk betalen, voor de gewone man wordt het steeds moelijker.

    Login om te reageren
  84. pickupman zegt

    29 mei 2008 om 19:02

    Waarom drie keer toeteren,gewoon verschillende dagen de wegen vastzetten,vooral transport stilzetten.Geen aanvoer in winkels,benzinestations,fabrieken etc etc…
    Kijken of je daar iets mee bereikt…
    Drie keer toeteren is tog echt zinloos,zal denhaag wakker van liggen…
    Ik ben dr wel voor te vinden,maar alleen is ook maar alleen…
    Ik stem voor blokkades…

    Login om te reageren
  85. kako zegt

    29 mei 2008 om 19:37

    ik denk dat je niet alleen bent pickupman, maar vint de rest maar die de ballen hebben om tot harde actie over te gaan

    Login om te reageren
  86. Jan zegt

    29 mei 2008 om 19:51

    Was er niet zoiets als burgelijke ongehoorzaamheid. Dit land is murw van de regels. Sterker nog we blijven klagen en kjken elkaar aan en laten het over ons heen komen. Waar zijn de echte stakers gebleven. Wanner maken we een echte vuist. Blokkeren die handel en zet het binnenhof vast. Wat wil de overheid doen tegen dergelijke acties. Triest land. We lopen alleen nog echt warm als Oranje speelt voor de rest geven we niet thuis want we zijn harde werkers en hebben nergens meer tijd voor. Zelfs niet om te staken of te blokkeren. Kom Nederland wordt wakker en doe net als de Fransen Plat die zooi.

    Login om te reageren
  87. Jan Gersthuizen zegt

    29 mei 2008 om 22:33

    Ikvraag me af of er iets georganiseerd wordt door of voor de particulier dieselrijder.

    Ik vindt dat ook hun de transportsector moeten steunen.

    Eigenlijk moet het hele land een week plat om mee te beginnen, want het lijkt wel de middeleeuwen waar we in zitten.

    Toen graaide het zittende gezag ook wat ze graaien konden zonder zich te bekommeren of hun onderdanen (slaven) genoeg te eten hadden.

    Login om te reageren
  88. Joerek zegt

    30 mei 2008 om 00:16

    Ik heb het idee dat iedereen denkt dat ze demonstreren tegen de hoge dieselprijs. Ze demonstreren juist tegen de invoer van 3 cent extra accijns op 3 juli en 1 cent op 1 jan 2009. Naar mijn idee helemaal terecht omdat er helemaal geen grond meer is om de accijnsverhoging nog door te zetten. In de tussentijd is de dieselprijs zo gigantisch gestegen en daarmee dus ook de btw en accijns dat de 3 cent extra (onder het mom van milieu!!!). Dan hoor je Bos zeggen dat het wel door moet omdat anders de begroting niet meer sluitend is en er dus ergens anders de belasting omhoog moet. Onzin, door de hoge prijzen stijgen de inkomsten vanzelf en inmiddels al veeeel hoger dan de geplande 3 cent. Ze hebben dus al meer inkomsten zonder de verhoging.

    Login om te reageren
  89. a j van dijk zegt

    30 mei 2008 om 03:47

    Ik zie het nut niet meer om te gaan werken ik zou aan mijn ww meer over houden met deze diesel prijs

    Login om te reageren
  90. s p during zegt

    30 mei 2008 om 03:49

    Ik ga mijn auto wel verkopen in nederland moet je rijk zijn om mobiel te zijn

    Login om te reageren
  91. Jos w zegt

    30 mei 2008 om 07:28

    allemaal massaal de WW in! en de auto verkopen. het kost mij 400 euro per maand om met je auto te mogen gaan werken!!! is toch focking niet normaal!!! uitkering aanvragen van 1000,- per maand hou ik dan bijna net zo veel over als dat ik ga werken met mijn eigen auto!!! en een netto salaris van 1700. Vokgend jaar de kinderopvang ook duurder (DANK JE WEL PVDA-stemmers en vooral BOS!) kost je ook 100 per maand meer. Dan zou ik 1200 over houden met een uitkering 1000! ik weet het wel. Massaal lekker WW-en kijken of bos dan nog steeds met die teringgrijns rond zijn bek op de foto gaat staan!

    Login om te reageren
  92. bart zegt

    30 mei 2008 om 07:34

    Is toch Focking niet normaal!! Het kost mij 400,- per maand om een eigen auto te rijden op dit moment en hou dan 1200 over, dat is al moeilijk genoeg. Volgend jaar wordt de kinderopvang ca 100 per maand duurder (is 1100 over…). Weet je wat ik ga doen…een uitkering aanvragen van 1000 per maand! beetje bijbeunen en lekker zelf voor de kinderen zorgen. Ik hou dan bijna net zoveel over en hoef niet te werken, willen we die kant op in Nederland..??? ik denk het niet maar onze PVDA-vrienden (NOT) waarschijnlijk wel. Wanneer we met zijn alleen de ww in gaan kijken of die teringBOS nog steeds met zo’n kutgrijns rond zijn bek op de foto staat!!

    Login om te reageren
  93. lincoln zegt

    30 mei 2008 om 07:37

    @bart .. ja .. dat wil bos ..

    allemaal in de steun = iedereen ambtenaar ..
    lang leve het communisme ..

    Login om te reageren
  94. Jandepandaman zegt

    30 mei 2008 om 08:25

    “Hoe meer energie we (efficient) gebruiken, hoe beter het gaat met de economie. Dat is een aantoonbare één op één relatie”

    Goed jongens- :twisted: Voor de overheidsdienaren die hier mochten meelezen: Ik ga nu iets voorstellen in STRIKT hypothetische huiskamerpantoffelfilosofenzin en wil dus NIET mensen aanmoedigen Foute dingen te doen :mrgreen: — Had nou al die mensen die nu hebben getoeterd, een jerrican van 20 liter brandstof laten kopen en die naar het Binnenhof gebracht en daar uitgegoten, binnen of buiten… Dán had je eens moeten zien wat er was gebeurd…!

    …Nogmaals heren- STRIKT theoretisch…. :roll:

    Login om te reageren
  95. rob zegt

    30 mei 2008 om 21:15

    acties komen eraan mensen heb geduld! niet alleen de brandstof wordt duurder uiteindelijk ook alle levensmiddellen,transportteren kost meer

    Login om te reageren
  96. Pim Brussee zegt

    1 juni 2008 om 08:41

    De hoge dieselprijs heeft al zeer ernstige gevolgen. Connexion ziet zich genoodzaakt om 93 banen te schrappen, vanwege de kostenstijging van 10 miljoen euro aan brandstof vorig jaar, en verwachten volgend jaar een stijging naar 20 miljoen.

    Arriva overweegt buslijnen te schrappen, vanwege de torenhoge dieselprijzen.

    En wat gebeurd er met de transportsector als er niet snel wat gedaan wordt aan de torenhoge dieselprijs. Er zijn transportondernemingen die na de verhoging van de accijns € 50.000,– en zelfs € 500.000,– extra aan brandstofkosten kwijt zijn. Deze kosten kunnen ze vaak niet doorberekenen aan de klant vanwege meerjaren contracten. Ook eigen rijders kunnen deze kostenstijgingen niet aan.

    Onze economie gaat kapot aan lasten en milieu idioterie.

    Kom nu in actie en ga met je vrachtwagen 70km/pu rijden, of nog beter laat de vrachtwagens bij huis staan tot onze regering wil luisteren. Verlies kun je hierdoor niet lijden, want dat verlies heb je al als de regering doorzet.

    Login om te reageren
  97. 309 DIESEL zegt

    2 juni 2008 om 10:05

    Ik staak vanmiddag op het drukst op de a7, 70 rijden. Voertuigen die tenminste 60 kunnen en mogen mogen op de snelweg, dus nog 10 te hard.
    lager in toeren = lager verbruik.

    Login om te reageren
  98. Maus zegt

    3 juni 2008 om 14:22

    Tip:

    i.p.v. nuttloze kinderlijke toeteracties, kunnen we ook op een andere manier ons protest laten horen. Kost 1 cent.
    Je verhoogt je aanslag motorrijtuigenbelasting met 1 cent.
    Het bedrag komt dan niet meer overeen met de code op de acceptgiro, en moet vervolgens de betaling handmatig verwerkt gaan worden. Kost enorm veel tijd voor de incasso instanties. Werkt overigens ook bij bekeuringen. De kosten worden op deze manier hoger dan de baten.

    Login om te reageren
  99. fred zegt

    9 juni 2008 om 00:35

    Helaas mensen , gaat niet lukken in nederland .

    nederlanders hebben waarschijnlijk geen ballen , om daadwerkelijk de boel lam te leggen , als er boe wordt gezegd gaan we weer hard aan het werk .

    Nee , moet de nederlander toch een ander karakter krijgen.

    Login om te reageren
  100. 309 DIESEL zegt

    10 juni 2008 om 10:01

    Dus gewoon gronisch 70 rijden, is nog zuiniger ook, en kwa tijd scheeld het niet zo veel. Want je komt niet in de fille, jij bent de fille.

    Login om te reageren
  101. D Sanders zegt

    11 juni 2008 om 17:24

    Heeft u het ook gehad met dit kabinetsbeleid meld u dan nu aan :
    http://tegengas.hyves.nl/

    Login om te reageren
  102. edwin van den hoven zegt

    15 juni 2008 om 11:19

    mensen waar zijn we mee bezig èèn ding is me duidelijk we worden gewoon bestollen van onze portemenee en dat is allemaal te danken aan die balkeneinde zijn bende we moeten die eens wakker schudden want we betallen al jaren voor de onderhoud van de groene draeck van de koninging want daar betallen wij die acijns voor hoor en wat dacht van die prive vluchten naar argentinie van prinses Maxima en effe naar italie om schoentjes te hallen ja,ja,ja daar zit oo kal die acijns in hoor beste mensen we moeten die helee minister organisatie eens goed aan de tand voellen en laten merken dat we echt boos zijn en zoveel mogelijk pettitie laten ondertekken dat we er niet mee eens zijn met al die hoge acijns dus laten we nog een grotere actie ondernemmen want een gewoone normalle burger kan nog niets eens met zijn scooter gaan naar school rijden want dat kost al bijna zijn zak geld !!!!!!! +_ €10,- en hoe moet het dan verder ja,ja bij ons in steenbergen staat het bij totaal op€1,65 per litter hoor de lood vrije benzine dan he
    met vrij blijvende groeten a.w.van den hoven te steenbergen noord brabant
    –edit: brabant? je zou het niet zeggen… volgende keer anders eens denken aan interpunctie en spelling? –

    Login om te reageren
  103. Pim Brussee zegt

    20 juni 2008 om 14:56

    Vandaag te horen gekregen dat de 3 cent accijnsverhoging voor diesel gewoon door gaar. TLN trapt in z.g. toezeggingen van de staatssecretaris.
    De VERN zou vanaf 23 juni een week lang de auto’s laten staan. Maar ook zij doen niets omdat de staatssecretaris toezeggingen doet.

    En zoals u weet, onze overheid komt NOOIT beloften na, laat staan toezeggingen.

    We zijn weer gen…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North