• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: binnenkort 130 in trajectcontrole A2

Auteur: CasperH, gepost 4 februari 2016 om 07:56 – 28 Reacties

De A2 wordt eindelijk leuker


Nog een paar maanden geduld, maar dan krijgt de grootste cashcow van de wegen des Vaderlands eindelijk een redelijke maximumsnelheid buiten de spitsuren. En op ruim 300 kilometer van onze andere snelwegen kan al eerder worden doorgereden!

Je zult moeten wachten tot halverwege mei, maar dan gaat de snelheid op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht omhoog naar 130 kilometer per uur. Tenminste, tussen 19:00 ’s avonds en 06:00 ’s morgens. Nu is de maximumsnelheid op een gedeelte van het traject nog 100 kilometer per uur in de nacht, een situatie die niemand begrijpt op de vijfbaans weg door het niemandsland tussen Holendrecht en Vinkeveen.

En juist dat traject is een enorme melkkoe voor het CJIB. Veel mensen hebben niet door dat je op dat stuk ’s nachts slechts 100 kilometer per uur mag rijden. Vanaf half mei moet hier dus verandering in komen als het aan de minister ligt. Het besluit van Minister Schultz van Haegen ligt op 18 februari ter inzage, dus het is nog even de vraag of alle boomknuffelaars hun gemak weten te houden.

Rijkswaterstaat is echter nu al druk bezig om de bebording langs andere wegen aan te passen. Vanaf morgen mag al 130 gereden worden op 19 andere trajecten, waaronder grote delen van de A28 op de trajecten Hoogeveen naar Groningen en Zwolle naar Amersfoort. Ook de A58 van Tilburg naar Oirschot en de A59 tussen Hooipolder en Waalwijk mogen vanaf morgen met hogere snelheid worden afgelegd. Vanaf halverwege mei mag ook de snelheid tussen Duiven en de grens met Duitsland (A12) omhoog. Klik op de afbeelding voor een grotere versie:

130!

Helaas is het niet alleen maar rozenschijn en manengeur: op de A27 bij Oosterhout gaat de eerder voorgestelde snelheidsverhoging naar 130 niet door. De verkeersveiligheid zou daarbij namelijk in het geding komen. De minister heeft dit na overleg met gemeente en omwonenden dus niet door laten gaan.

Uiteindelijk is het de bedoeling om op 77% van alle wegen de maximumsnelheid van 130 in te voeren. Met deze wijzigingen komen we uit op ongeveer 60%.

Fotocredit bovenin: sportwagens op snelweg, via Autojunk

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

a12-rijksweg, a2-rijksweg, a28-rijksweg, a58-rijksweg, a59-rijksweg, boetes, flitsen, maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen, trajectcontrole

Vorig bericht: « Debiel knipt remleidingen collega door, veroorzaakt crash
Volgend bericht: Kia gaat strijd aan met BMW 4 Serie en Audi A5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mcaa zegt

    4 februari 2016 om 08:10

    “I don’t cruise control, I control the cruise.”

    Lil Wayne

    Login om te reageren
    • busterd zegt

      4 februari 2016 om 08:20

      @mcaa: Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that’s what gets you.

      Jeremy Clarkson

      Login om te reageren
      • stephano zegt

        4 februari 2016 om 09:37

        @busterd: Technisch gezien niet waar, Verschillende piloten zijn in het verleden omgekomen door de G krachten die bereikt worden bij het bereiken van de geluidsbarrière. En niet te vergeten snelheidsduivel Campbell die tijdens het verbreken van een van zijn records onthoofd werd door een stuk van zijn voertuig dat afbrak.

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          4 februari 2016 om 10:13

          @stephano: slecht verhaal

          Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        5 februari 2016 om 06:31

        @busterd:

        Never drive faster than your guardian angel can fly.

        Unknown

        Login om te reageren
  2. e1000bmw zegt

    4 februari 2016 om 08:12

    Met andere woorden: de facto verandert er niks op de A2, aangezien de meeste mensen toch echt binnen 6-19 er overheen rijden, in plaats van tussen 19-6…

    Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    4 februari 2016 om 08:14

    Mooi, dan wordt het dus goedkoper om 150 te rijden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 februari 2016 om 09:11

      @robert110: Vergeet niet dat de boetebedragen zijn gestegen ;) maar het zal alsnog goedkoper worden inderdaad.

      Login om te reageren
  4. jrsmoke zegt

    4 februari 2016 om 08:14

    Dat traject bij Oosterhout kan je makkelijk 150, vorige week nog gedaan…

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      4 februari 2016 om 08:19

      Totdat er vandaag een brief op de mat valt..@jrsmoke:

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        4 februari 2016 om 08:21

        @henkhupelschoten: Flitsmeister ?

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 februari 2016 om 09:04

      @jrsmoke: vanuit Oosterhout de snelweg op richting noorden Is al levensgevaarlijk door de korte opritten en het gebrek aan overzicht.. Daar 150 rijden is compleet onverantwoord en 130 ook. Logisch zou zijn daar naar 100 of zelfs 90 te gaan ivm de hoeveelheid vrachtwagens die daar invoegen. En nee ik ben zeker geen figuur dat zich braaf aan de limieten houdt. Maar wel veel ervaring en gezonde normen over veiligheid.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        4 februari 2016 om 09:31

        @w0o0dy: nuancering: korte op- en afritten; net als in Duitsland dus…

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          4 februari 2016 om 09:33

          @e1000bmw523i: een oprit van 200/300 meter zonder vluchtstrook bij een twee aanstaande snelweg in Duitsland… Ehm nooit.

          Login om te reageren
  5. e1000bmw zegt

    4 februari 2016 om 08:16

    “Veel mensen hebben niet door dat je op dat stuk ‘s nachts slechts 100 kilometer per uur mag rijden.”

    Dan weet ik niet waar ze wel mee bezig zijn in de auto, maar niet met opletten want er hangt nergens een onderbord onder het 100-bord. En dat 100-bord wordt om de zoveel meter herhaald (ik heb het niet over de bordjes op de hectometerpaaltjes).

    Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    4 februari 2016 om 08:18

    Wat moet dat een hel zijn voor de mensen die elke dag op de a2 zitten….eindelijk weer een stukje duidelijkheid

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    4 februari 2016 om 08:20

    Ach ja, het blijft vooral een heel traag en saai stukje snelweg. Maar soms moet je er gewoon overheen….

    Login om te reageren
  8. theyoungsaablover zegt

    4 februari 2016 om 08:25

    Dus dan rijden we ipv 140 nu 150

    Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    4 februari 2016 om 08:39

    Kan ik hier iemand jennen door te pleiten voor 100 in plaats van 120 of 130?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 februari 2016 om 08:59

      @BaRa: vast wel.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      4 februari 2016 om 09:08

      @BaRa: peanuts!

      Login om te reageren
  10. peewee05 zegt

    4 februari 2016 om 09:09

    Wat een gezever zeg… Hoe lang is dat stuk nu? 3km? Bij de verbreding van de weg hebben de gemeentes ingestemd op voorwaarde dat de snelheid 100 zou worden. Mileu, overlast etc. Blijkt die belofte dus nul waard. En nee ik woon er niet, ik woon in Amsterdam en rijd er 3x per week. Het is gewoon een beetje overtrokken naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • stephano zegt

      4 februari 2016 om 09:40

      @peewee05: Niet iedereen ziet het aankomen en het feit alleen al hoeveel boetes hier uitgeschreven worden op jaar basis laat zien dat hier toch eens naar gekeken moet worden. En laten we wel wezen, als je om 11 uur ’s avonds hier rijd en er is geen kip o pde weg, dan is 100 km/h overdreven en enigszins frustrerend.

      Login om te reageren
      • peewee05 zegt

        4 februari 2016 om 09:47

        @stephano: Ik rijd er altijd ’s nachts en het is absoluut frustrerend maar we hebben het over 3km. Het staat overal zeer duidelijk aangegeven, mensen (toeristen) die te hard rijden, doen dat echt bewust. Ik heb ook geen idee wat de gevolgen zijn voor de gemeentes qua overlast maar er worden beloftes gemaakt en enkele jaren later ben je de lul, dat zit me dwars…

        Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    4 februari 2016 om 09:17

    Mooi! Maar voor mij persoonlijk is het stukje A2 tussen Eindhoven en den Bosch naar 130 een stuk interessanter. Nu eindelijk eens die A27 aanpakken en flink verbreden en het is mijn 48€ per maand waard.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    4 februari 2016 om 09:37

    Tja, als inhouse boomknuffelaar kan ik hier weinig tegen in brengen. Al enkele malen hier ’s nachts met 100km/h overheen mogen tuffen. Slaat nergens op. Slaapverwekkend en dus gevaarlijk. De de Vmax bij Oosterhout gelijk blijft snap ik.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    4 februari 2016 om 09:54

    Hehe eindelijk!

    Login om te reageren
  14. naamloos3 zegt

    4 februari 2016 om 10:46

    hallelujah

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North