• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs nieuwe Volkswagen Transporter bekend

Auteur: machielvdd, gepost 16 september 2024 om 07:21 – 25 Reacties

Nederlandse prijs nieuwe Volkswagen Transporter bekend

Volkswagen heeft de Nederlandse prijs van de nieuwe Transporter bekendgemaakt.

Ergens is er iets helemaal mis gegaan bij de planning van Volkswagen. Je kunt namelijk al een hele tijd géén nieuwe Transporter bestellen. Terwijl dit in Nederland nu juist een heel belangrijk jaar is voor bedrijfswagens. De nieuwe Transporter laat namelijk al heel lang op zich wachten. En dat terwijl Volkswagen de bus niet eens zelf hoeft te ontwikkelen.

Volkswagen Transporter T7

Transporter T7

Om iedereen toch een beetje zoet te houden loopt Volkswagen al heel lang te teasen. Maar nu krijgen we dan eindelijk de eerste beelden te zien van de nieuwe Volkswagen Transporter T7. Deze is van de voorkant meteen te herkennen als een Transporter, maar aan de zijkant kun je toch heel duidelijk zien dat het stiekem een Transit Custom is.

Elektrisch

Volkswagen Transporter T7
Volkswagen Transporter T7

De Transporter T7 is voor het eerst leverbaar als plug-in hybride én er is voor het eerst een elektrische Transporter. De plug-in hybride beschikt over 232 pk en qua volledig elektrisch kun je kiezen uit 136 pk, 218 pk en 286 pk.

De elektrische versie heeft een 64 kWh accupakket, maar de bijbehorende range wordt nog niet vermeld. Er volgt ook nog een instapversie met een kleinere accu, maar dat is sowieso geen bus waarmee je stad en land kunt afreizen. Volkswagen geeft zelf ook al aan dat deze alleen bedoeld is voor de stad.

Kun je de Transport ook nog gewoon als ouderwetse TDI bestellen? Jazeker. Ook daarbij heb je de keuze uit drie varianten, met 110 pk, 150 pk en 170 pk. Die laatste twee versies zijn tevens verkrijgbaar met 4Motion. De Transporter is ook leverbaar met zowel voor- als achterwielaandrijving: de TDI’s zijn standaard voorwielaangedreven, de elektrische versies achterwielaangedreven.

Volkswagen Transporter T7

Maten en gewichten

De Transporter is nu weer het eerst meer dan 5 meter lang in zijn standaardvorm. Met 5,05 meter is de Transporter 14,6 centimeter gegroeid in de lengte. De versie met lange wielbasis meet 5,45 meter. De breedte is ook toegenomen met 14,8 centimeter, tot 2,032 meter.

De specificaties waren al eerder vrijgegeven, maar we zullen ze nog eens herhalen. In de standaard Transporter kun je 5,8 kuub kwijt. Dit kan oplopen tot 9 kuub, als je voor de lange wielbasis en het hoge dak gaat. Je hebt tot 1,3 ton laadvermogen en een trekvermogen tot 2,8 ton.

Caravelle

Naast de Transporter is er ook weer een Caravelle, oftewel de personenvariant. Dat is de blauwe bus die je op de plaatjes ziet. De Caravelle is nu dus een compleet andere auto dan de Multivan, die op het MQB-platform staat. De Caravelle heeft standaard negen zitplaatsen.

Interieur

Dan nog even de binnenkant. Volgens Volkswagen brengt het interieur “de iconische lay-out van de Transporter in een modern tijdperk”, maar dit is gewoon het interieur van de Transit. Volkswagen heeft er een ander stuurtje in geplaatst, maar het dashboard, inclusief de bijzondere opstelling van de schermen, is vrijwel identiek.

De Transporter T7 laat zich nu eindelijk zien, maar dat betekent niet dat ‘ie volgende maand bij de dealer staat. Het feit dat we alleen nog maar renders voorgeschoteld krijgen was al een slecht teken. De definitieve onthulling is pas op de IAA in september. Kort daarna start de voorverkoop en de marktintroductie is waarschijnlijk pas begin volgend jaar.

Nederlandse prijs Volkswagen Transporter

Volkswagen heeft nu ook de Nederlandse prijs van de Transporter bekendgemaakt. Dat doet het merk naar aanleiding van de wereldpremière op de IAA Transportation 2024 in Hannover.

Het merk gaat de T7 in fases op de markt brengen. Zo moet je even geduld hebben voor de geëlektrificeerde modelvarianten, eerst zijn de diesels aan de beurt. Vanaf volgende week kun je de diesels bestellen met een vanafprijs van 29.990 euro excl. btw/bpm. De exacte specificaties en prijzen maakt Volkswagen Bedrijfswagen dan ook bekend.

Later dit jaar gaan tevens de orderboeken open voor de e-Caravelle. Volkswagen verwacht dit model in het tweede kwartaal van 2025 te introduceren op de Nederlandse markt.

Ook interessant!

  • Nieuwe VW Transporter lijkt verdacht veel op een Transit
  • Nieuwe Volkswagen Transporter: de eerste details
  • Nieuwe Volkswagen Transporter krijgt een vleugje ID. Buzz
  • Heet! Compleet nieuwe Volkswagen Tiguan gelekt
    Heet! Compleet nieuwe Volkswagen Tiguan gelekt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Ford, transit, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Onderzoek Tesla vlammenzee die 200.000 liter water en inzet blusvliegtuig kostte
Volgend bericht: Politie neemt auto’s uit trouwstoet in beslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. anthwan zegt

    1 augustus 2024 om 11:22

    Waarom waarom VW, dit is echt een Transit met een vw logo, Heel jammer.
    Niks mis met Ford hoor, maar dit gewoon bezuinigen op kwartjes.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 september 2024 om 11:21

      Heel simpel: hierdoor kunnen zowel Ford als VW de bus iets goedkoper aanbieden, zodat ze beiden meer voertuigen kunnen verkopen. Ik weet niet of je wel eens een bestelbus hebt ontworpen, maar dat is iets duurder dan een paar kwartjes.
      Met name bij bedrijven met een groot wagenpark kan een prijsvoordeel van een paar honderd Euro een heel groot verschil maken. En die bedrijven malen niet om een iconische naam, die willen gewoon een betrouwbare bus, met een betrouwbaar servicenetwerk – en dat voor de laagste prijs.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    1 augustus 2024 om 11:36

    Waarom zijn de foto’s niet bij Terminal 7 gemaakt?

    Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    1 augustus 2024 om 11:41

    “Iconische layout?”.

    Ja, inderdaad! Altijd als ik in een voeruig stap en ik zie een klokkenwinkel voor mijn neus en een vorm van infotainment in de middenconsole, dan moet ik toch onwillekeurig even denken aan de Transporter, want diens layout is immers zò iconisch…

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      1 augustus 2024 om 12:20

      Op de eerste twee versies van de transporter na is er niks iconisch aan een transporter

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 augustus 2024 om 12:51

        De T3 vind ik ook nog wel iconisch. Een T5 California ook nog wel redelijk.

        Login om te reageren
  4. Richmond zegt

    1 augustus 2024 om 12:20

    Waarom hebben ze de id buzz niet gewoon vergroot en daar een transporter van gemaakt?

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      1 augustus 2024 om 13:00

      Inderdaad maak ze halve meter langer en klaar.
      we hebben er hier 5 (1.5 jaar) rijden en ze bevallen uitstekend.

      Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      16 september 2024 om 07:46

      @richmond helaas kan dit niet in verband met het toegestane gewicht. De personenversie van de ID.Buzz komt er wél als verlengde versie (7zitter)

      Login om te reageren
    • mc96 zegt

      16 september 2024 om 18:10

      De ID Buzz is meer gebouwd als een hippe personenbus. Meer confort/luxe inbouwen betekent meer gewicht, minder laadruimte en een hogere vanaf prijs. Grotere accu’s betekent ook minder laadvermogen. Daarom is het vergroten van een ID Buzz geen optie.

      Login om te reageren
  5. Elfloro zegt

    1 augustus 2024 om 12:55

    Maar zitten de Caravelle en de Multivan dan niet in elkaars vaarwater?
    Of zijn dat wezenlijke andere auto’s?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      1 augustus 2024 om 14:53

      Maak het nog gekker…
      Je hebt straks een elektrische lange ID.Buzz People, een plugin Multivan en een diesel, plugin en elektrische Caravelle.
      Oww ja… en natuurlijk de technisch identieke Ford Transit.

      De Multivan is echter een behoorlijk oud platform, de Transporter is eigenlijk een Ford en lang niet zo efficiënt als de ID.Buzz….

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 augustus 2024 om 12:10

        MQB mag dan een oud platform zijn het is nog altijd een stuk geavanceerder dan een typisch bestelbus platform. Waarschijnlijk te duur voor een echte bestelbus vandaar de rare constructie met de MQB Multivan en Transit transporter.

        Login om te reageren
  6. O plaat zegt

    1 augustus 2024 om 12:58

    Ik kan niet zeggen dat de wagen mooier wordt met de Volkswagen neus.

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    1 augustus 2024 om 16:16

    Ik mag hopen dat ze niet verder in kwaliteit achteruit gaan.

    Login om te reageren
  8. potjak zegt

    1 augustus 2024 om 16:54

    Persoonlijk vind ik VW historisch gezien toch wel de vader aller busjes. Ik vind het dan ook erg jammer dat de Transporter overduidelijk op de Ford is gebaseerd. Niet dat er iets mis is met Ford, helemaal niet alleen deze move van VW begrijp ik niet.

    Login om te reageren
  9. raoufff zegt

    1 augustus 2024 om 22:37

    Wat een flater van jewelste!

    Login om te reageren
  10. AudiRS zegt

    2 augustus 2024 om 11:34

    Waar is de +-200pk versie van de 2.0 TDI? En waarom maar een kleine 64kw accu in een zware bus. Waarom geen 100kw? Zodat je nog een beetje range hebt. Vragen vragen…

    Login om te reageren
  11. yipikaye zegt

    3 augustus 2024 om 09:33

    Hoogte 2032 cm.
    Het betekent dat vele parkeergarages af zullen vallen.

    Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      6 augustus 2024 om 13:39

      Apart,de transit custom was juist net iets onder de 2 meter om meer parkeer garages in te kunnen rijden ( hoewel die in mijn optiek vaak 190/195 cm hoog zijn ).
      De lange versie is ook leuk maar zie die maar eens kwijt te raken in één parkeervak.

      Login om te reageren
    • THSD zegt

      16 september 2024 om 14:55

      Met 2032cm vallen alle parkeergarages wel af 😉

      Login om te reageren
  12. Robert zegt

    16 september 2024 om 08:28

    Het zal nog wel een hele toer worden om de eerste bestellingen nog BPM vrij te kunnen verkopen… ‘Op voorraad’ kentekenen in 2024 en uitleveren in 2025, waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    16 september 2024 om 09:06

    Toch wel een verrassende keus om een Ford als basis te nemen. de Transporter is minstens zo’n sterke merknaam als de Golf, om die dan niet in eigen beheer te produceren vind ik niet echt des Volkswagen.
    Maar goed; een goede bus is een goede bus natuurlijk.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 september 2024 om 11:10

      Die sterke modelnaam blijft gewoon, is niet echt verbonden aan een ontwerp of technische basis lijkt me. VW heeft ruime ervaring in het gezamelijk ontwikkelen van bedrijfswagens – de grotere Crafter wordt al meerdere generaties samen met Mercedes-Benz ontwikkeld. Uiteindelijk zal dat geen negatief effect hebben op de verkoopaantallen, omdat hierdoor de verkoopprijs lager zal kunnen zijn dan wanneer ze de auto helemaal zelf ontwikkelen.
      Ook kan het goedkoper worden om zaken in de bus in te bouwen, omdat het over meedere modellen gestandaardiseerd kan worden.

      Login om te reageren
  14. schuimbekje3 zegt

    16 september 2024 om 18:02

    niets mis met ford?
    dat is de oude boeing.. overal een paar milimeter marge af halen en dan niet snappen dat iets niets meer kan hebben..

    oliepomp net onder de marge, krukas net onder marge, cylinderwand net onder marge enz… op papier kan het, totdat je dus een kwartiertje in de file staat, je in -20. celcius start met koude motor, of net een aanhanger of caravan trekt.. en dan gaat die excelsheet kaasschaaf methode tegen je werken, zoals de 2.7 diesel, o.a. in de landrovers, of alle ecoboost prullaria…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North