• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk een goede caravan voor je elektrische auto

Auteur: RubenPriest, gepost 20 september 2022 om 10:09 – 16 Reacties

Eindelijk een goede caravan voor je elektrische auto

The Boulder van Colorado Teardrops is een gestroomlijnde caravan voor de elektrische auto.

Een sleurhut achter je EV hangen is geen eenvoudige opgave. Ten eerste moet je goed kijken of het wel mag, gezien het lage trekgewicht van veel EV’s. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je actieradius instort. Want zo’n huis op wielen trekken heeft nu eenmaal draconische gevolgen voor het rijbereik.

Dan helpt het als zo’n caravan een beetje slim ontworpen is. Met een aerodynamisch design heeft dit een beter effect op de actieradius. Maak in dit geval kennis met The Boulder van Colorado Teardrops. Deze caravan is speciaal ontworpen om achter je elektrische auto te hangen.

elektrische auto caravan

De caravan is uitgerust met een eigen accupakket van 75 kWh. Daarmee is The Boulder in staat om je elektrische auto een stukje op te laden. In 10 minuten kan er 160 kilometer rijbereik bij worden geladen. De batterij van de caravan tot 80 procent laden moet maximaal 80 minuten in beslag nemen. Het accupakket zit verstopt in de bodem van de caravan.

elektrische auto

Daarmee kan de verloren actieradius van je elektrische auto door het trekken van een caravan enigszins gecompenseerd worden. De caravan weegt net geen 1.000 kg, waardoor veel EV’s het ding mogen trekken.

elektrische auto caravan
elektrische auto caravan
elektrische auto caravan

Groot is ‘ie niet. Als je echter kunt leven met zo’n kleine caravan is het aardig vertoeven. Met een keukentje, een groot bed, en nog eens twee slaapplekken daarboven, air conditioning en een verwarming is het best oké. Genoeg plek voor twee volwassenen en en twee kinderen. Mind you, er is geen badkamertje en dus ook geen WC.

Het Amerikaanse bedrijf heeft een prijskaartje van 55.000 dollar gehangen aan de The Boulder. De eerste leveringen moeten in het voorjaar van 2023 gaan plaatsvinden.

Ook interessant!

  • Koop geen elektrische auto, de stroom is op
  • leuke elektrische auto
    Een leuke elektrische auto, hij is er eindelijk!
  • mooie elektrische premium coupe
    Eindelijk, er is een mooie elektrische premium auto
  • Deze 10 elektrische auto's laden het snelste op

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

caravan, Elektrisch, Vakantie

Vorig bericht: « Officieel: Lamborghini onthult nieuwe twin-turbo hybride V8
Volgend bericht: Kilometers rijden met je supercar kost echt veel geld »

Lees Interacties

Reacties

  1. RAW zegt

    20 september 2022 om 10:35

    Leuk bedacht, tot ik die prijs las … moest even mijn koffie parkeren.

    Login om te reageren
  2. tysson zegt

    20 september 2022 om 10:44

    Wat ik me dan afvraag is of het accupakket ook wordt opgeladen door de rolweerstand van de wielen. Dan zou je met een elektromotor op de as van de caravan ondersteuning kunnen bieden. Wellicht met een sensor in de oplooprem. Druk die in dan gaat de ondersteuning uit. Dan heb je er helemaal direct profijt van, maar ik vind dat er op dat gebied altijd heel weinig innovatie is.

    Login om te reageren
  3. aadzor zegt

    20 september 2022 om 10:47

    Auto: €100000,-
    Caravan: €50000,-
    Totaal: €150000,-
    Ik zou een vakantiehuis in Spanje kopen. Dan houd je ook nog geld voor tickets over.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      20 september 2022 om 12:43

      Maar dan heb je geen auto?

      Login om te reageren
    • steephh zegt

      20 september 2022 om 15:20

      @aadzor 100k voor een elektrische auto is natuurlijk ook totaal onnodig. Dat kan véél goedkoper.

      Login om te reageren
  4. harrie zegt

    20 september 2022 om 10:48

    Het ziet er uit als een zelfbouw ding uit 1982 van iemand met twee linkerhanden die je voor 5 meier van Marktplaats kan halen.

    Login om te reageren
  5. Elfloro zegt

    20 september 2022 om 10:49

    Ziet er goedkoop uit met die traanplaat…

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    20 september 2022 om 11:06

    Geniaal ding, als hij de helft zou kosten. En ik weet niet wat men er onderweg van vind als je zowel je caravan als je auto staat op te laden bij de pomp.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      20 september 2022 om 11:38

      Hahaha, sta je erachter in de rij voor de snellader, denk je dat ie eindelijk klaar is…
      Nog maar een kop koffie en een ijsje voor de kinderen dan maar.

      Login om te reageren
  7. pivavar zegt

    20 september 2022 om 11:39

    Niet alleen trekgewicht, maar vooral treingewicht in de gaten houden.

    Login om te reageren
  8. pignon zegt

    20 september 2022 om 12:43

    Qua gebruik een soort permanent uitgeklapte dakterras op wielen. Hoe je van een nadeel een groter nadeel maakt

    Login om te reageren
  9. Roskampies zegt

    20 september 2022 om 13:07

    Koop dan gewoon een reguliere klapkar.

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    20 september 2022 om 14:24

    De caravan is uitgerust met een eigen accupakket van 75 kWh. Daarmee is The Boulder in staat om je elektrische auto een stukje op te laden.

    Wow. Deze caravan is dus geschikt voor bidirectioneel laden. Daarmee wordt het verdomd interessant om deze, ook als je hem niet gebruikt, bij je huis te parkeren, zodat deze als thuisopslag voor de opbrengst van je zonnepanelen kan worden ingezet.

    Even voor de criticasters hier, die slikken van de prijs van de caravan: accu’s voor thuisopslag kosten op dit moment ca. 700 euro per kWh. Een thuisaccu van 75 kWh zou je dus sec 52.000 euro gaan kosten. In dat licht bezien is 55.000 dollar (≈ 54.800 euro) dus helemaal geen gekke prijs.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 september 2022 om 17:09

      Conclusie: je wordt opgelicht bij de thuisaccu’s.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        20 september 2022 om 19:19

        In zekere zin wel ja, al kan het wel behoorlijk schelen afhankelijk van welke techniek je kiest.

        Ik kwam een tijdje terug een artikel tegen op LinkedIn, waarin iemand gewag maakte van de ombouw van accu’s uit een EV naar een thuisinstallatie. Er werd een oude Renault Zoë gekocht voor minder dan 4 mille, waarbij het 23 kW grote accupakket perfect is om nog jaren dienst te doen als thuisopslag voor zelf opgewekte elektriciteit. Voor mij persoonlijk is dat in theorie genoeg voor twee dagen ‘autonoom’ stroom gebruiken. Helaas kan ik hier nergens meer iets over terugvinden.

        Login om te reageren
  11. GielMK1 zegt

    21 september 2022 om 02:51

    ………………………………
    Voor RRRobert:

    https://alliancernm.com/2022/01/19/the-mobility-house-collaborates-with-renault-to-implement-second-life-car-battery-storage-in-france/

    of Google op:
    Powervault trial Renault Zoe
    …………..…………..

    Toen ik jaren geleden de eerste Nissan Leaf en Mitsubishi i-MIEV bij een publiekspromotie zag, heb meteen ik aan de aanwezige specialisten gevraagd of deze auto ook opgeladen kon worden tijdens het rijden.
    Kon dus niet
    Ik dacht namelijk slim te zijn en caravan/aanhanger met accupakket of generator te gebruiken om op vakantie meer kilometers te maken met een electrische auto.

    Ik ben benieuwd of er tegenwoordig electrische auto’s bestaan die wel (met stekker extern) opgeladen kunnen worden tijdens het rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North