• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk! Een iets dikkere Mégane R.S. is hier

Auteur: willeme, gepost 16 oktober 2022 om 11:58 – Reageer

iets dikkere Mégane

Deze iets dikkere Mégane R.S. is stiekem leuker dan een elektrische crossover, toch?

De Renault Mégane is tegenwoordig een elektrische crossover in Nederland. Sterker nog, we hebben er eentje in de Autoblog Garage Duurtestvloot. Maar stiekem missen we de oude Mégane R.S. Trophy-duurtester ook wel een beetje.

Het is enerzijds een Mégane, dus een keurige hatchback met plaats voor vier á vijf personen en hun bagage. Als je wil, kun je de bank neerklappen voor de betere Ikea-shopsessie. Maar ook op de Nürburgring misstaat de auto niet. Sterker nog, je zult verrast zijn van de auto’s die je in het stof kan laten bijten met deze Mégane.

HS Motorsport

Kortom, een geweldig product voor de consument die een auto nodig heeft die alles kan. Deze iets dikkere Mégane R.S. kan net dat kleine beetje meer. De auto is het resultaat van de Duitse tuner HS Motorsport. In tegenstelling tot veel andere Duitse specialisten nemen zij bijna alle merken onder handen, zelfs de Alfa Romeo Brera (check hier maar!).

iets dikkere Mégane

Ze hebben zich behoorlijk ingehouden. De meest in het oog springende wijzigingen betreffen de wielen. Er zijn namelijk vier Elegance Wheels E3 FF-velgen gemonteerd. Ze zijn 8,5J breed en meten 19 inch in diameter. Volgens HS Motorsport zijn ze ook uiterst geschikt voor de betere trackdays.

iets dikkere Mégane

Niet alleen zien ze er tof uit, maar zijn ze erg licht. Het onafgeveerde is met deze wielen dus wat lager. Eromheen liggen Hankook Ventus S1 Evo 3-banden, die zien we telkens vaker bij tuningsprojecten voorbij komen. De banden meten een vrij bescheiden 245/35 R19.

Meer vermogen viets dikkere Mégane R.S.

de iets dikke Mégane R.S. heeft niet alleen andere wielen, maar ook andere veren. Er is gekozen voor Eibach verlagingsveren. Het is geen extreme verlaging, maar een vrij subtiele van zo’n 30 millimeter. Keurig. Verder zijn er een nieuwe frontlip, skirts en ‘diffusor’ gemonteerd om de auto iets meer visuele presence te geven.

iets dikkere Mégane

In motorisch opzicht is er gebruik gemaakt van een Akrapovic-uitlaatsysteem. Daarnaast is ook het motormanagement-systeem gewijzigd. Hoeveel pk’s en koppel dat heeft opgelevert, vertelt HS Motorsport dan weer niet.

Gemiddeld halen tuners met alleen chiptuning zo’n 310 tot 320 pk eruit en rond de 450 Nm aan koppel bij deze motoren. Meer dan voldoende voor de voorwielen. Voor de context, standaard is de 1.8T-motor goed voor 280 pk en 390 Nm.

Meer lezen? Dit zijn de 12 dikste Hot Hatches van de jaren ’00!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Pluk de tofste Renault Megane van Marktplaats
  • Video: Renault Megane E-Tech vs Cupra Born
    Video: Renault Megane E-Tech vs Cupra Born
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

chiptuning, megane, megane-rs, Renault, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « AMG van 220.000 euro maakt bizarre koprol
Volgend bericht: Autoblog Spot van de Week: Mercedes 300 SL Roadster »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North