• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieel

Auteur: nicolasr, gepost 1 maart 2016 om 14:53 – 42 Reacties

Afbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieelAfbeelding Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieel

Aston-Martin-DB11-Officieel
En nu weten we ook wat hij kan en wat hij kost.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het is niet echt een verrassing hoe de DB11 eruit is komen te zien en wat er onder de kap ligt. Het lekte namelijk vrij stevig in het hoofdkantoor van Aston Martin, dus de foto’s van het nieuwste paradepaardje uit Gaydon vlogen ons letterlijk al om de oren. Maar dat is in dit geval niet zo erg, want ik denk dat er niemand is die dit geen mooie auto vindt. Tuurlijk, je kan twisten over het feit dat je een oude DB5 of DB9 mooier vindt, maar deze blijft ook heel aardig om naar te kijken.

Over naar de zaken die we nog niet zeker wisten. Te beginnen met de aandrijving. Er ligt een twin-turbo, 5,2 liter V12 onder de motorkap. Die is goed voor ruim 600 pk en 700 Nm koppel. Daarmee is het de allerkrachtigste DB ooit. (De One-77 was sterker, maar dat was geen DB hè?). Hij zit in 3,9 seconden op de 100 en de topsnelheid is 320 kilometer per uur.

Aston haast zich te zeggen dat het met het benzineverbruik allemaal wel meevalt, onder meer vanwege een nieuw start-stop-systeem. Verder kun je aan boord kiezen uit een aantal standen die de handling beïnvloeden. Zo heb je GT, Sport en Sport Plus. Hoe die standen zich tot elkaar verhouden qua hardheid en gasrespons is denk ik wel duidelijk he? Schakelen gebeurt automatisch met een 8-traps versnellingsbak van ZF. Of via de flippers aan het stuur natuurlijk.

Goed, de prijzen. Wat hij in ons land gaat kosten is nog niet bekend, maar in het land van Angela Merkel krijg je er al een mee voor 204.900 Duitse ekkermannen. Ik durf wel te zeggen dat hij in Nederland voor minimaal drie ton over de spreekwoordelijke toonbank gaat. Autsj… Je hebt gelukkig nog wel even om te sparen, de verkoop start in het vierde kwartaal van dit jaar. Wil je hem eerder bekijken, hij staat vanzelfsprekend ook op de beurs in Genève.

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Aston Martin zescilinder
    Aston Martin zescilinder is nu helemaal klaar
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • DB11 opvolger
    DB11-opvolger zal fluisterstil en loodzwaar worden

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db11, geneve-2016

Vorig bericht: « Ferrari GTC4Lusso: voor de gezinsman met haast
Volgend bericht: Dit is de Spyker C8 Preliator »

Lees Interacties

Reacties

  1. 650s zegt

    1 maart 2016 om 14:56

    Komt die touchpad niet uit een mercedes?

    Login om te reageren
    • chrisschilder zegt

      1 maart 2016 om 15:02

      @650s: ja

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 maart 2016 om 15:51

      @650s: Ga eens in een Tesla kijken..

      Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    1 maart 2016 om 14:57

    Astons zijn altijd mooi, maar dit vind ik de mooiste in lange tijd. Streling voor het oog.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      1 maart 2016 om 18:52

      @kapiteinaudi: Eensch! Vooral en profil schitterend. Haast een E type achtige lijn met dat huupje achter!

      Login om te reageren
  3. gt500eleanor zegt

    1 maart 2016 om 14:57

    Ik ga pas echt oordelen over het uiterlijk totdat ik hem in het echt gezien heb.
    Vind het tot nu toe niet echt op een AM lijken, maar zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  4. subaru555 zegt

    1 maart 2016 om 14:57

    Alle elegantie is verdwenen vind ik

    Login om te reageren
  5. michaelcorleone zegt

    1 maart 2016 om 14:57

    Moet er nog aan wennen, ben er nog niet overuit.

    Login om te reageren
  6. exotic zegt

    1 maart 2016 om 14:58

    Holy shit!

    Wat een prachtbak! Ik ben helemaal fan van AM’s nieuwe designtaal.
    Kom bij papa!

    Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    1 maart 2016 om 14:59

    Ik was bang dat het front zou mislukken, maar gelukkig blijkt er uiteindelijk veel DB10 in te zitten. Wat mij betreft is het de mooiste auto van het moment, met afstand!

    Login om te reageren
  8. JagID3Merc zegt

    1 maart 2016 om 15:02

    Veel elementen van Mercedes. Waar is de kenmerkende toerenteller gebleven?

    Login om te reageren
  9. 123bat zegt

    1 maart 2016 om 15:03

    Prachtige wagen en super mooie details!

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    1 maart 2016 om 15:03

    Mooie bak, maar hadden ze die dikke lasnaden op het torsiekruis niet even netjes weg kunnen slijpen?

    Login om te reageren
  11. vtechlover zegt

    1 maart 2016 om 15:04

    Nee nee, passie van AM is voor mij nou wel over helaas..

    Login om te reageren
  12. siebren zegt

    1 maart 2016 om 15:05

    De gehele infotainment komt zo te zien bij mercedes vandaan

    Login om te reageren
  13. sel777 zegt

    1 maart 2016 om 15:05

    Interieur een afknapper..

    Login om te reageren
  14. dikdraak zegt

    1 maart 2016 om 15:08

    Ik vind het interieur veruit het minste in zijn klasse, maar de koets (en de motor!) maakt dat meer dan goed. Damn, wat een prachtbak.

    Login om te reageren
  15. volvologisch zegt

    1 maart 2016 om 15:08

    Mooi om te zien dat zij nog steeds de V12 in leven houden, zou graag nog een keer in dit uitstervende (motor)ras rijden.

    Login om te reageren
  16. Design_Driven zegt

    1 maart 2016 om 15:09

    “want ik denk dat er niemand is die dit geen mooie auto vindt”

    Toch wel ik vind hem niet mooi, ik herhaal niet mooi.

    Login om te reageren
  17. mstiic zegt

    1 maart 2016 om 15:10

    Af? Nou lekker vekeerd afgemaakt dan. Vind de oudere model veel mooier.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    1 maart 2016 om 15:10

    Ik weet niet wie dat interieur heeft ontworpen, maar geef hem of haar een lintje. Dit is me toch een partijtje mooi!

    Login om te reageren
  19. Rob zegt

    1 maart 2016 om 15:12

    Mooi interieur zeg! Eenvoudig doch elegant. Kan ik me natuurlijk gaan ergeren aan het navigatiescherm en het ontbreken van analoge tellers, maar dat doe ik niet.

    Login om te reageren
  20. Shenkie zegt

    1 maart 2016 om 15:13

    Is dit een nieuw blok (gemaakt in samenwerking met AMG) of een doorontwikkeling van de oude 5.9 V12?

    Qua looks moet ik nog wennen denk ik. De elegantie die de DB7 en DB9 kenmerkt, ontbreekt een beetje m.i.

    Login om te reageren
  21. v60polestar zegt

    1 maart 2016 om 15:13

    En dan zijn de knopjes plastic, de speakers, de deur hendels, de flippers. Je zou toch mogen verwachten van zon dure auto dat het materiaal gebruik ook wel wat beter is. Voor de rest een mooie auto en zal vast wel heerlijk rijden.

    Login om te reageren
  22. Kvgorp zegt

    1 maart 2016 om 15:14

    Ik vind die bogen naar de C-stijl en de achterkant wel even wennen hoor…

    Login om te reageren
  23. moveyourmind zegt

    1 maart 2016 om 15:14

    Als een knappe jongedame die gekleed gaat in een outfit die heel elegant en tegelijk een tikje ordinair is…

    Een bijna onmogelijke combinatie, maar o zo begeerlijk!

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    1 maart 2016 om 15:15

    Mwa ik weet t niet zo goed met deze auto

    Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 15:27

    Hij is heel mooi, maar de Vanquish is stiekem nog mooier!

    Login om te reageren
  26. Corrado16v zegt

    1 maart 2016 om 15:31

    Als dit vooruitgang is in de ogen van AM wil ik er wel meer van zien. Een erg elegante wagen zonder verouderd aan te doen.

    Login om te reageren
  27. ericc zegt

    1 maart 2016 om 15:46

    Wat me opvalt bij deze AM en de nieuwe Lambo en Agera is die lange overhang achter de achterwielen.
    In profiel zie je dat de auto bovenaan iets verder uitloopt dan de uitlaten.

    Login om te reageren
  28. reinoutgtr zegt

    1 maart 2016 om 15:57

    Tot nu toe was de v12 vanquish mijn favoriete aston. Deze DB11 ziet er op foto’s ook erg goed uit en ben benieuwd hoe ik hem er in het echt uit vindt zien. Èn niet te vergeten hoe het klinkt met 2 turbo’s natuurlijk.

    Login om te reageren
  29. audiisthebest zegt

    1 maart 2016 om 16:13

    Ben ik nou de enigste die hem echt niet mooi vind?

    Login om te reageren
    • edftw zegt

      1 maart 2016 om 16:21

      @audiisthebest: Voor mij is dit hem ook niet echt, ik heb wel t idee dat het design bij mij meer een kwestie is van wennen en dat ik hem op den duur geweldig ga vinden. Maar op dit moment vind ik het echt geen mooie bak, en dat interieur is ronduit saai

      Login om te reageren
  30. dennisjuh95 zegt

    1 maart 2016 om 16:25

    Mooi om te zien dat deze fotoreeks gemaakt is toen ik die spyshot heb geupload.

    Login om te reageren
  31. poeperman zegt

    1 maart 2016 om 16:32

    Het lijkt alsof ze die grill rechtstreeks van de nieuwe Ford Fiesta hebben geplukt ?

    Login om te reageren
  32. jorden zegt

    1 maart 2016 om 16:38

    Wat een top opvolger zeg!! niet teveel in het oude blijven hangen, dat hebben zel al lang genoeg gedaan. ik vind dit echt een frisse wint én toch een heel duidelijke AM. Lijkt mij toch dat dit geen eenvoudige opdracht voor de ontwerper was.
    is dit een AMG V12? Wel goed dat zo’n relatief kleine fabrikant wat electronica bij MB leent en niet zelf gaan zitten prutsen.

    Login om te reageren
  33. hugoe zegt

    1 maart 2016 om 16:45

    Wordt op dit moment als echt Aston liefhebber niet overtuigt, maar ik zie mezelf dit op den duur misschien wel leren waarderen. Wie weet, misschien wordt dit een succes. Is deze V12 nou ook afkomstig van AMG? Of is dit gewoon een doorontwikkelde variant op de V12 van Ford?

    Login om te reageren
  34. ds3thp zegt

    1 maart 2016 om 17:21

    Ontzettend mooie auto alleen ben ik niet zo weg van die “RCZ dakbogen”
    Ook vind ik hem van voren persoonlijk mooier en gaver dan van de achterkant!

    Techniek zal wel snor zitten denk ik zo!

    Login om te reageren
  35. pilot1988 zegt

    1 maart 2016 om 18:37

    Hmmm lastig

    Login om te reageren
  36. michaelcorleone zegt

    1 maart 2016 om 21:36

    Ik heb filmpjes bekeken van deze wonderschone Aston DB11 wat is dit een prachtding geworden zeg. Wie had het kunnen bedenken dat Aston Martin de DB9/Vanquish zou kunnen overtreffen. Ja dus en hoe ik kijk al uit naar de rijtesten.

    Login om te reageren
  37. spiderman zegt

    1 maart 2016 om 23:29

    Porn on wheels. Ben even een Staatslot kopen…

    Login om te reageren
  38. wjeurs zegt

    2 maart 2016 om 01:36

    Aston Martin doet het wel weer, maar, als ik niet had geweten dat de dak- en heuplijn van de DB9 bestond had ik hem mooi gevonden, nu denk ik; ik had hem beter getekend.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North