• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari GTC4Lusso: voor de gezinsman met haast

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2016 om 14:29 – 34 Reacties

Ferrari GTC4Lusso


En voor de gezinsman met een dikke portemonnee.

Want we vermoeden dat Ferrari een niet al te mager prijskaartje zal hangen aan de opvolger van de FF. De GT uit Maranello combineert comfort met indrukwekkende prestaties. De V12 doet 690 pk en 697 Nm bij 5.750 t/pm. Doorjanken kan tot maximaal 8.250 t/pm.

De nieuwe 4RM-S vierwielaandrijving van Ferrari debuteert bij de GTC4Lusso. In het kort: meer grip en meer stabiliteit. Lekker sturen doet ‘ie dankzij onder andere de aanwezigheid van een elektronische sper. Ferrari zegt met het nieuwe design een aerodynamische verbetering van zes procent te hebben gerealiseerd, ten opzichte van de FF. Andere verschillen met zijn voorganger check je overigens HIER.

De gezins-Ferrari sprint in 3,4 tellen naar de 100 km/u. De 200 km/u wordt aangetikt in 10,5 seconden. bij 335 km/u is de top bereikt. Met het Dual Cockpit concept in de auto kunnen ook passagiers meegenieten van diverse statistieken, welke worden weergegeven op een display. Een video van de Italiaan check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Ferrari BR20: een GTC4Lusso, maar dan minder praktisch
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Ferrari, geneve, geneve-2016, GTC4Lusso

Vorig bericht: « Bugatti Chiron is live en heet
Volgend bericht: Aston Martin DB11: eindelijk helemaal officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    1 maart 2016 om 14:32

    Mooiste Ferrari op dit moment.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 maart 2016 om 14:33

      @bartteeuwen: ik ga het met je eens lopen wezen..

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        1 maart 2016 om 14:34

        @norge: aangename verassing.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          1 maart 2016 om 15:22

          @bartteeuwen: dat zien we wel weer zodra ook deze in de fik vliegen ;)

          Login om te reageren
      • str8six zegt

        1 maart 2016 om 14:41

        @norge: eens lopen te wezen te lopen.

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 maart 2016 om 14:42

      @bartteeuwen:
      Ahum!
      http://www.conceptcarz.com/images/Ferrari/Ferrari-F12-Berlinetta-Touring-09-800.jpg
      Of tellen we die niet mee? ;-)

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        1 maart 2016 om 14:47

        @Rob: Als de moderne California niet had bestaan was die misschien nog wel mooier geweest ja. Nu doet hij mij dus denken aan een california..

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        1 maart 2016 om 16:27

        @Rob: Mag ik je bedanken voor het verrijken van mijn bestaan? Ik kende deze coachbuild niet en ik ben echt op slag verliefd. Wat een tijdloze (en toch klassieke) schoonheid hebben ze van die F12 gemaakt. Het origineel is ontzettend aggressief met die drukke lijnen en openingen overal, en zij krijgen het voor elkaar om er dit sierlijke apparaat van te maken. Een kunststuk.

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      1 maart 2016 om 14:45

      @bartteeuwen: ik vind het wel opvallend dat mensen met geld tegenwoordig praktische bruikbaarheid prevaleren boven schoonheid. Nog een stapje en Ferrari heeft ook een SUF.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        1 maart 2016 om 14:49

        @roppp: Ik vind deze gewoon mooier. Niet omdat hij praktischer is. Daarbij heb ik nog nooit in een Ferrari of een enigzins vergelijkbare auto gereden om een mening te hebben over het 4wd systeem van de auto.

        Login om te reageren
  2. kennone zegt

    1 maart 2016 om 14:33

    Denk dat men een aantal komma’s zijn vergeten. Want zelfs oma fiets met terug-trap-rem remt harder!!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      1 maart 2016 om 14:35

      @kennone: als je nog remblokjes over hebt.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        1 maart 2016 om 16:18

        @xiran: remschoenen

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          1 maart 2016 om 18:29

          @kennone: ik dacht weer te modern :D.

          Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      1 maart 2016 om 14:37

      @kennone: 2 minuut 18 seconden 200-0 ja dat duurt wel heel erg lang ???

      Login om te reageren
  3. uncivilsum zegt

    1 maart 2016 om 14:34

    200-0 in 138 seconden, wat voor remmen heeft deze ferrari?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 maart 2016 om 14:39

      @uncivilsum: Staat vrij onduidelijk aangegeven in het persbericht idd. Heb het weggelaten nu.

      Login om te reageren
    • mrxsara zegt

      1 maart 2016 om 14:49

      @uncivilsum: 138 Meter waarschijnlijk

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        1 maart 2016 om 15:02

        @mrxsara: Ze hadden de rx-8 type deuren wel kunnen plaatsen, maar dan was het lijnenspel lang niet zo clean geweest als het nu het geval is. Plus hadden ze dan de normale deuren korter moeten maken, en dat is weer onhandig. Zeker als je bedenkt dat het nog steeds een Ferrari is waarbij rijplezier en beleving voor de bestuurder centraal staat.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          1 maart 2016 om 18:33

          @b00m3rang: Wat is er onhandig aan kortere voordeuren? Je instap is fractioneel groter en je gordel hangt niet zo ver naar achteren..

          Login om te reageren
  4. martinus zegt

    1 maart 2016 om 14:35

    Maar 2 deuren,
    Dat is niet zo praktisch.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 maart 2016 om 14:57

      @martinus: Je kan bij Opel vast iets met vijf deuren krijgen..

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    1 maart 2016 om 14:36

    Het is een mooie auto geworden, maar dat dashboard begrijp ik niet. Dat is mij iets te druk. Maar voor de rest, prima auto. Mooieren die f12wtf.

    Login om te reageren
  6. erwh zegt

    1 maart 2016 om 14:37

    Van 100-0 in 34 seconden=34 meter denk ik, tenzij je moet remmen door de deur te openen en je schoenen tegen het asfalt moet afzetten. Zelfde geldt voor de andere “rem-tijd”.

    OT: wat een beauty, net als de FF.

    Login om te reageren
  7. gillesvda zegt

    1 maart 2016 om 14:38

    Lelijk stuur.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 14:45

    Zo in het echt vind ik de achterlichten wel gejat van Lotus….

    Login om te reageren
  9. rolov zegt

    1 maart 2016 om 14:46

    Ik was niet kapot van die achterlichten maar op deze foto’s vind ik ze toch wel staan . Prachtige auto net als de ff. Een van de mooiste ferraris op dit moment.

    Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    1 maart 2016 om 14:51

    Een schoonheid is het nog steeds niet, maar het is wel een verbetering. En verbetering is altijd goed.

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    1 maart 2016 om 14:57

    Bella Machina!

    Geraffineerde aanpassingen, maar zoveel mooier! Eindelijk weer een Ferrari die laat zien dat de Italianen heer en meester op het gebied van design zijn…

    En dan dat interieur, dat is gewoon een feestje. Normaal heb ik niks met displays, maar dit is gewoon erg mooi gedaan, en ook de wijzerplaatfetishist is niet vergeten.

    Laat de strijd tussen Lamborghini en Ferrari maar weer losbarsten!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    1 maart 2016 om 14:59

    Wat mij betreft de mooiste auto die Ferrari op dit moment in de prijslijsten heeft staan. Ik hou wel van die vier achterlichten. Ze doen mij denken aan de toffe wagens die Ferrari in het verleden heeft gebouwd zoals de 456, 550, maar eerder ook de 308 en 288 GTO bijvoorbeeld.

    De achterkant als geheel doet mij enorm denken aan de 456 GT Venice. Je weet wel, die prachtige stationwagen op basis van een 456 die de prins van Brunei ooit bij Pininfarina bestelde.

    Login om te reageren
  13. lextacy zegt

    1 maart 2016 om 15:16

    Gwn prachtig

    Login om te reageren
  14. stradale888 zegt

    1 maart 2016 om 17:09

    Prachtige auto, blij dat de vier ronde achterlichten weer terug zijn. In tegenstelling tot veel anderen (zoals in reacties te lezen onder eerdere berichten onder deze auto) vind ik de naam ook mooi, al was het met een spatie tussen GTC4 en Lusso mooier geweest. Net als de achterlichten doen de namen GTC4 en Lusso ook denken aan de schoonheden die vroeger in Maranello de fabriek verlieten.

    Login om te reageren
  15. wjeurs zegt

    2 maart 2016 om 01:34

    Zoooooo veel mooier dan de FF!

    Login om te reageren
  16. bedirhan zegt

    2 maart 2016 om 18:32

    De voorkant lijkt wel een beetje op een s14 silvia

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North