• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk is er een Duitse betaalbare elektrische auto

Auteur: willeme, gepost 10 april 2023 om 14:06 – 17 Reacties

Duitse betaalbare elektrische auto

Een betaalbare Duitse elektrische auto. Shut up and take my money!

Wij Nederlanders houden van Duitsers. Niet zozeer tijdens een voetbalwedstrijd of na een geschiedenisles, maar wel als het op auto’s kopen aankomt. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Dat is op zich niet zo gek, want de Noord-Europese stijl appelleert aan ons. Ook Zweedse merken kunnen wij goed waarderen, bijvoorb eeld. Maar even terug naar de Duitse auto. Er is namelijk een (voor ons) nieuwe speler op de markt: Ari Motors.

Mocht je dat merk nog niet kennen, voor ons is het ook allemaal erg nieuw. Maar het is Duits, dus willen wij het hebben. Ari Motors lanceert de 902, een klein bedrijfswagentje c.q. bestelautootje. Althans, zo zien wij het. Voor Ari komen ze nu heel dichtbij een personenauto. Ze maken namelijk al elektrische bestelautootjes voor stadsgebruik.

Duitse betaalbare elektrische auto

Beetje zoals de originele Smart

Nu moet je dat in de ruimste zin van het woord nemen. Qua concept doet de auto wel iets aan de Smart denken. De originele City Coupé uit 1999 (later de ForTwo), niet zozeer die huidige 1.800 kg wegende Smart #01.

Duitse betaalbare elektrische auto
Duitse betaalbare elektrische auto

Om even een idee te krijgen van de afmetingen van de Ari Motors 902, het apparaatje is 2,95 meter lang, 1,50 meter breed en ook 1,50 meter hoog. Het is een tweezitter, waarbij ze – meer dan bij de originele Smart – getracht hebben een zo praktisch mogelijk bagageruimte te creëren. En potjandrie, dat is ze goed gelukt! Want deze kleine stadsvlo heeft een bagageruimte van 766 liter. Dat moet dan niet 766 liter aan lood zijn, want maximum mag je 190 kilo meenemen aan boord.

Prijs Duitse betaalbare elektrische auto

Dan de motor van dit rode monster. Er is een elektromotor die wanneer nogid maar liefst 20 paardenkrachten weet te mobiliseren. Daarmee is een voorruitverschroeiende topsnelheid van 90 km/u mogelijk. Dat moet je niet gaan rijden als je maximaal wil genieten van de actieradius. Die opgave van Ari Motors is 110 tot 200 km. Eh, dat ligt wel erg ver uit elkaar.

Duitse betaalbare elektrische auto
Duitse betaalbare elektrische auto
Duitse betaalbare elektrische auto
Duitse betaalbare elektrische auto

Tenslotte hebben we de prijs voor je. In Duitsland kost deze seksbom op wielen 13.995 euro. Dan heb je de wel de schrale instapper, de Pure. Uiteraard wil je het absolute topdmodel, de Comfort, die kost 15.990 euro. Of het karretje ook naar Nederland komt, is nog niet bekend. Met een topsnelheid van 90 km/u is het wel bijna te veel van het goede voor ons koude trage kikkerlandje.

Meer lezen? Deze 9 kleintjes mislukten jammerlijk!

Ook interessant!

  • D66 stelt aparte rijbaan voor elektrische auto voor
  • Kabinet stopt leaserijder verplicht in elektrische auto
    Kabinet stopt leaserijder verplicht in elektrische auto
  • Goedkoper elektrische auto opladen met deze tips
    Goedkoper elektrische auto opladen met deze tips
  • Eindelijk een goede caravan voor je elektrische auto
    Eindelijk een goede caravan voor je elektrische auto

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

902, ari-motors, duitsland, Elektrisch, Video

Vorig bericht: « R32 EV komt écht, het is géén 1 april grap
Volgend bericht: Relatie tussen Verstappen en Pérez is goed (aldus Pérez) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    10 april 2023 om 14:22

    Veredelde brommobiel. Voor stedelijk verkeer en B-wegen prima, maar zou je een stukje snelweg willen pakken dien je je wel te beseffen dat je t.o.v. het overige verkeer een rijdende chicane vormt, waarbij je je ook dient te realiseren dat knieën ook nog eens onderdeel zijn van de kreukelzone.

    Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    10 april 2023 om 14:24

    Ik krijg er wel een Canta gevoel bij.

    Login om te reageren
  3. jensonb zegt

    10 april 2023 om 14:24

    leuk voor de beginnende kapper een passend model!

    Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    10 april 2023 om 14:33

    Hippe truttenschudder wel… 🥴

    Login om te reageren
  5. henkiebb zegt

    10 april 2023 om 14:35

    Daar heb je dus prrecies helemaal niks aan.

    Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    10 april 2023 om 14:43

    Think City al over again…

    Login om te reageren
  7. ericc zegt

    10 april 2023 om 14:43

    Voor die prijs koop ik een tweedehands benzine.

    Login om te reageren
  8. Johanneke zegt

    10 april 2023 om 14:44

    190 kilo meenemen? Is dat inclusief personen? Want dan wordt het voor de gemiddelde brommobiel gebruikers die ik in de stad zie rijden lastig overstappen. Die gaan met zijn 2en wel over dat gewicht heen.

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    10 april 2023 om 15:00

    We hadden al een betaalbare Duitse EV hoor, de Ari 802. Toegegeven, in NL zie je de 452 vaker (zelfde ding, de eerste twee cijfers geven de topsnelheid aan), maar die 802 is een stuk goedkoper dan deze 902.

    Dan zou ik toch nog even doorsparen voor de Dacia Spring ofzo. Dan maar niet Duits, zo spreekwoordelijk degelijk zijn die tegenwoordig immers ook niet meer. Of genoegen nemen met 45 km/u en daarvoor de op-en-top Duitse Opel Rocks-e halen.

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    10 april 2023 om 15:10

    Wat een zure reacties hierboven weer.
    Ik juig het helemaal toe dat ook mensen met minder geld nu elektrisch kunnen rijden. Het is ontzettend moeilijk om voor deze prijs een auto te produceren. Kijk maar naar het A-segment, alle grote merken stoppen er mee, er blijft niets meer over.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      10 april 2023 om 15:32

      Mensen met een kleine portemonnee willen over het algemeen een volwaardige auto voor dat geld. Die gaan dit niet betalen voor een auto die niet eens harder dan 90km/h gaat, de kinderen er niet in mee kunnen nemen of er niet mee op vakantie kunnen, want er past niets in.
      Dit is alleen handig als een auto voor erbij voor in de stad voor alleen de boodschapjes ofzo.
      Het idee is leuk, alleen de uitvoering is minder.

      Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    10 april 2023 om 15:38

    “Ik stap zo in m’n Ari” heeft in Nederland toch een wat ongemakkelijke connotatie . . . 😝

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      10 april 2023 om 17:10

      De auto voor en door Ari’ërs

      Login om te reageren
  12. Exit Luminar zegt

    10 april 2023 om 16:24

    Klinkt als Y´ari (berbers voor ´goedzo´} Goedzo is het zeker, voor de stadsmens of gewoon¨ De Ouwe Boerin .

    Login om te reageren
  13. zjos zegt

    10 april 2023 om 17:09

    En dan wordt dit soort shit als vooruitgang verkocht. Dit is Messerschmitt Kabinenroller niveau. Gewoon terug naar af.

    Login om te reageren
  14. MarcoM zegt

    10 april 2023 om 18:00

    Pfff 16 ruggen voor een wc eend, dan liever een bimmer of iets diks 2e hands.

    Login om te reageren
  15. driver79 zegt

    10 april 2023 om 19:51

    ARI heeft vast niet van euro n-cap gehoord… Je kan beter een tweedehands Renault ZOË voor dat bedrag kopen als je nog wil blijven leven…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North