• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk komt er een V8 in de Ranger Raptor

Auteur: willeme, gepost 2 januari 2020 om 10:58 – 19 Reacties

Precies de motor die erin hoort.

Ford heeft goede zaken gedaan met de Raptor modellen. Het zijn de sportieve varianten van de pick-ups. In plaats van een soort racetruck te bouwen voor de straat (wat men nog probeerde met de Ford F150 SVT Lightning), staan de offroad capaciteiten centraal.

De Ford F-150 Raptor is daar een uitstekend voorbeeld van en een van de meest geliefde pickups van de Verenigde Staten. Ook in Nederland zie je ze af en toe voorbij komen. Omdat het een pickup is, kan de auto ook als bedrijfsauto worden ingezet. Sterker nog, de auto wordt daadwerkelijk gebruikt als bestelwagen of als sleepauto voor het zware werk.

Nu kun je dat werk ook doen met een Ford Transit, maar zo’n pickup is wat stoerder en een stuk leuker om ook privé mee rond te rijden. De F-150 wordt officieel niet in Nederland geleverd, daarvoor moet je aankloppen bij de grijze import. De Ford Ranger daarentegen is wel leverbaar in Nederland. De Ranger Raptor vooralsnog niet, maar er gaan geruchten dat deze aan het gamma wordt toegevoegd.

De Ranger Raptor is voorzien van een tweeliter viercilinder biturbo motor. Op zich niet verkeerd, maar 213 pk is nét even te weinig. Gelukkig zijn daar de heren van Ford Australia nog. Daar werden voorheen de meest bijzondere auto’s geconstrueerd en volgens Wheels Magazine hebben zij de taak op zich genomen om een Ranger Raptor te voorzien van V8. De auto begint zijn leven alsnog als diesel en wordt vervolgens door Ford Australia helemaal omgebouwd.

Het is de bekende Coyote V8 uit de Mustang, goed voor zo’n 450 pk en 550 Nm. Meer dan het dubbele vermogen van de huidige Ranger Raptor. Wel een verschil is de koppelopbouw, meer met 550 Nm kom je echt niets te kort. De auto word naast de Mustang R-Spec in Australië aangeboden. Exportplannen zijn er (uiteraard) nog niet, maar een dikke V8 in een relatief compacte pickup klinkt als muziek in de oren. Letterlijk.

Ook interessant!

  • Deze regenboog Ford Ranger Raptor is héél gay
  • Deze Ford Ranger Raptor kun je herkennen uit een film
  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Ford Bronco Raptor is 400 pk sterk topmodel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ranger, raptor, V8

Vorig bericht: « Lexus en Toyota hebben vertrouwen in Lexus en Toyota
Volgend bericht: Mercedes: “Hamilton zou Ocon in mootjes hakken” »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    2 januari 2020 om 11:39

    Altijd leuk, een veel te zwaar blok in een auto die al weinig gewicht achterin heeft. Zal wel voor geen meter rijden, maar ach alles voor de pk’s.
    Ik denk dat de V6 ecoboost een veel beter blok is Ranger. Misschien wat minder pk’s maar de gewichtsverdeling is een stuk beter. Kijk naar de Chevy Colorado ZR2, geniale auto, juist door het gebrek aan een zware V8.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 januari 2020 om 11:47

      @robert110: De V6 Ecoboost met Turbo is 15kg zwaarder dan de V8 Coyote.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        2 januari 2020 om 11:53

        @e34m5touring: Dat hangt er vanaf welke. Er zijn er ook die een stuk minder wegen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          2 januari 2020 om 11:59

          @robert110: V8 is relatief licht. V6 met turbo’s zijn relatief zwaar. Turbo’s, intercoolers en allerlei extra zooi zorgt voor een hoger gewicht. De boxermotoren uit de 718 zijn zwaarder dan de oude zescilinders in de vorige Boxster.

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            2 januari 2020 om 14:10

            @willeme: Het gewichts verschil is bij Ford inderdaad niet zo groot als ik dacht. Gek dat het bij Chevrolet wel zoveel uitmaakt.

            Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          2 januari 2020 om 14:36

          @robert110: Ja ok, maar als je dezelfde performance wilt zit je automatisch op de EcoBoost V6 met biturbo. Daarbij is de 2.7, ff uit het hoofd, 3kg lichter dan de 3.5. En die is ook zwaarder dan de Coyote. Beide zijn, fully dressed, ook groter dan een Coyote.

          Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      2 januari 2020 om 13:02

      @robert110:
      Een vriend van mij, uit de States, heeft een Raptor V6 ecoboost gekocht.
      Heeft spijt dat hij niet voor de V8 is gegaan, je schrikt hoeveel de V6 olie zuipt.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        2 januari 2020 om 18:38

        @yipikaye: Ik begrijp dus dat die vriend van jou liever het oude model had gekocht?

        Login om te reageren
      • slowland zegt

        3 januari 2020 om 06:02

        @yipikaye: Dat ligt eraan waar die vriend woont. Als hij in het noorden van de States woont, dan is een oil change per 8.000 miles heel gebruikelijk hoor. Wat denk je dat zo’n motor te voorduren heeft bij een 5 maand durende winter met temperaturen rond de -30 C?

        Login om te reageren
      • B00G1E zegt

        3 januari 2020 om 22:31

        @yipikaye: dat zal dan de f150 raptor zijn aangezien de ranger in de vs enkel met 4pitter word geleverd?

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 januari 2020 om 12:00

    Leukleuk!

    Login om te reageren
  3. Onehp zegt

    2 januari 2020 om 14:34

    De V8 Raptor is anders langzamer dan een Amarok V6 tdi…

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      2 januari 2020 om 19:47

      @Onehp: Lijkt me stug.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        2 januari 2020 om 19:52

        @114i210pk: https://youtu.be/Bz_twBApgZY

        Login om te reageren
        • 114i210pk zegt

          2 januari 2020 om 20:01

          @Onehp: Ook wel logisch natuurlijk met bijna 500 kg verschil.

          Login om te reageren
    • mwti zegt

      2 januari 2020 om 21:18

      @Onehp: lekker boeiend. Het gaat om het geluid.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        2 januari 2020 om 21:23

        @mwti: daarvoor heb je dan weer geen Raptor nodig…

        Login om te reageren
  4. koningjamesversie zegt

    2 januari 2020 om 17:35

    I love America, land van Trump. Daar past zo’n ding met V8 gewoon heerlijk bij. Dat het zo mag blijven tot Jezus terug komt!

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      2 januari 2020 om 17:41

      @koningjamesversie: Je bedoelt Australië?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North