Elektrische Audi RS4 ‘loves to load’

Auteur: , 89 Reacties

Even wat vaart achter die 'opwarming van de aarde' zetten kan deze april geen kwaad. Dus: elektrospaarplaatsen blokkeren, een kilootje hamburgers halen en plankgas weg!

Audi RS4 aan de laadpaal

Want voorin deze smakelijk uitgebouwde A4 ligt natuurlijk een 4,2 liter V8. Een beul uit een tijd dat CO2-besparing nog niet leidend was bij de ontwikkeling van een topmodel. Deze RS4 stoot om tot zijn 420 pk te komen gewoon 329 gram CO2 per kilometer uit op de ‘omstreden Europese testcyclus’. Fantastische waarden in deze tijden van barre kou. Om het af te maken staat de RS4 te wachten tot de baas z’n hamburgertje op heeft. We weten: 1 kg Braziliaans rundvlees = 335 kg CO2.

Naast het CO2-argument is dit natuurlijk ook een overduidelijke middelvinger naar de ‘elektrische elite’. Speciale parkeerplaatsen hebben de mooiste klassiekers en supercars al die jaren nog niet gehad. Belachelijk. Foto’s op autojunk.nl.



89 reacties

Helemaal mee eens.
@Tommy2: inderdaad, als deze man/vrouw eerst nog een half uur moet zoeken naar een parkeerplaats. Dan wordt er pas echt veel CO2 uitgestoten.
Zo ‘groen’ is dat elektrisch rijden nog niet, het verwerken van kapotte accu’s is nou niet bepaald een pretje voor het milieu…
@autobart: inderdaad! En hoe denk je dat stroom gemaakt wordt? Ook gewoon door middel van fosiele brandstoffen. Dat elektrische rijden klinkt allemaal leuk en aardig, maar de werkelijkheid is anders.
@stanoow: ooit gehoord van hernieuwbare energie?
@stanoow: De CO2 uitstoot bij een gemiddeld van 500gr per kilowatt is nog steeds 50% schoner dan dan dezelfde gereden kilometers op benzine of diesel. Daar moet je trouwens ook even de CO2 van de productie van benzine en diesel bij rekenen. ;-P
@autogek123: Nee hè, d’r ‘gelooft’ er hier nog één dat wij mensen met ons beetje CO2 singlehandedly wel effetjes het wereldklimaat ondersteboven gooien…

*facepalm*

Verder wel netjes naar de duurbetaalde pijpen van onze overheden blijven dansen hoor…
@lemans96: wat heeft deze reactie in godsnaam te maken met het artikel of mijn reactie? Niets gewoon een zielige persoonlijke aanval. Ga lekker op school je klasgenootjes pesten als je niets anders te doen heb. Ja Autoblog. Ga mijn reactie maar weer verwijderen ipv deze stolker ( sinds een paar dagen met totale onzin reactie zoals KNMI is ook doofpot team van de overheid) even op zijn plaats zetten. :-(((
@autogek123: Jammer joh, Autoblog doet niet aan het censureren van CO2 adepten ongelegen meningen. Verder, als je zo blindt de gehele CO2-hype blijft verdedigen, kun je verwachten dat je niet door iedereen serieus genomen word.
Feit blijft nu eenmaal, dat als we nu massaal over zouden stappen op electrisch vervoer, dit onze samenleving een veelvoud zou kosten ten opzichte van vervoer d.m.v. fossiele brandstof verbrandingsmotoren. Afgezien van het feit dat we onoverzienbare kosten zouden moeten maken om een volledig nieuwe energie-infrastructuur aan te leggen, zouden we ronduit dom bezig zijn om fossiele brandstoffen als vies. vuil en slecht te zien.
Pound for pound is er simpelweg geen enkele energiedrager zo krachtig en efficiënt als onze huidige fossiele brandstof. We hebben op onze aardbol dan ook heel wat dringender zaken die moeten worden aangepakt dan het najagen van een gefingeerde vijand als CO2. Een zware economische crisis, massale ontbossing, massale overbevissing, allerhande opkomende oorlogsdreigingen, etc.
Zo, en nu niet verder het slachtoffertje uithangen als iemand niet in het massa politiek correcte denken met je wil meelopen. ;-)
@lemans96: Daarom heb ik 4 likes op mijn reactie en jij 0.
@autogek123: Dus? Man,man, ik kan op dit blog de meest onzinnige opmerkingen plaatsen en ook tientallen ‘likes’ daar op krijgen. Geil je daar op ofzo?
Ik ga eerder voor het maken van mijn punt.
Sta er even bij stil dat een thread als deze, al snel de CO2 adeptjes onder ons aantrekt en die zullen reacties als de jouwe en die van bv. @bart12345 natuurlijk van de nodige plusjes voorzien. Iets met ‘geloofsgenoten verdedigen’ enzo… ;-)
@stanoow: Maar het rendement van de leketrische motor is veel hoger dan van de verbrandingsmotor. Voordeel van elektrisch is ook dat je de uitstoot van CO2 en afvalgassen centraliseert en isoleert. Dus in plaats van dat je de straat volblaast met CO2 en fijnstof en NO2 gebeurt dat nu op een plek buiten de bebouwde kom, met de mogelijkheid van rookgasreiniging en CO2-opvang. Ik zie dat als een goede ontwikkeling. Zou me niet verbazen dat hybride binnen een jaar of 10, 20 verplicht is en als binnenstadbewoner kan ik dat alleen maa toejuichen.
@autobart: Welke kapotte accu’s???
@autobart: Zegt wie? Het is niet zo alsof die accu’s gewoon de vuilverbranding ingaan oid. Die dingen moeten voor de volle 100% gerecycled worden.
Oh jee Audi… ben benieuwd wat onze ‘senior’ nou weer gaat bashen.
@911GT2:

Haters gonna hate…get a life and don’t frustrate ;)
onlyjealouspeoplehatevag
@911GT2: Bedoel je Opa also known as jrk68?
@911GT2: als Audi-rijder mag je nu eenmaal gewoon: rechts inhalen, bumperkleven, rommel uit het raam gooien en overal parkeren zolang er maar asfalt ligt.

Daar betaal je nu eenmaal voor.
@melkkoe: hey jongeman die uitspraken van je doe je maar lekker bij je collegas oh wacht je hebt geen werk
@nooffence: meneer heeft net 10 reacties geplaatst, waarvan er 2 bestaan uit het opscheppen over je auto’s. (geloof het nu al niet meer)

en je roept maar wat, zonder te weten waar je het over hebt.

jij komt er wel!
Mooiste type Audi A4, by far! <3
Echt geniaal gewoon!
Benzine(/diesel) motoren blijf je onthouden, van: wow, die had een 12 cilinder! Ik denk niet dat we gaan zeggen: woow, die had 8 ampère!
Wat een eikels toch, die audirijders, of het nu in belgië is of in nederland. Als ze fout kunnen parkeren doen ze het gewoon
@nasty: alsof een BMW of Mercedes wel altijd netjes geparkeerd staat
@tuning: nee dat klopt, die vormen zelfs samen met range rover bestuurders de meest egoistische parkeerders top 3 :)
@nasty: met BMW rijders als koploper
@tuning: daarom probeer ik ook altijd zo netjes mogelijk te parkeren. Als BMW rijder probeer je natuurlijk alle mogelijke negatieve vooroordelen tegen te werken.
Gewoon je accu druppellader op aansluiten :)
Laat ik vooropstellen dat ik de RS4 een hele gave wagen vind. Toch vind ik dit het toppunt van asocialiteit. Zelf wil ik geregeld met mijn Fisker parkeren op een van de oplaadplekken in Utrecht, helaas worden deze vaak bezet door auto’s die hier niet mogen staan. Nu heb ik nog een benzine motor, maar er zijn ook genoeg elektrische auto’s die dit niet hebben. De eigenaren van deze auto moeten hun auto gewoon kunnen opladen op de plekken die daar voor aangelegd zijn. Ik ga met mijn elektrische auto toch ook niet de benzinepomp in het dorp blokkeren?

PS ik vraag me wel af hoeveel zin het heeft om je auto aan het snoer te hangen als je er maar maximaal 30 minuten mag parkeren…..
@b0ss: Als het een snellader is, kan je bij bepaalde auto’s binnen 30 minuten redelijk vol zitten. (400V/125A)
http://www.thenewmotion.com/laden/vliegensvlug-kilometers-bijladen/
@b0ss: hahaha zo hilarisch jou reactie, ik begin het serieus zielig voor te vinde als ik het zo lees.
@b0ss: Kijk, op zich een stoere actie van die vent om z’n (zeer mooie) RS4 daar neer te zetten. Maar als ik jou was zou ik je Fisker er gewoon voor parkeren zodat hij niet meer weg kan. Zal hem wel leren denk ik.
@FelixF: Dat is een mogelijkheid ja. Wat ik zelf wel eens heb gedaan is het snoer om hem op te laden om/voor de auto laten lopen die er fout geparkeerd stond. Hierdoor kon deze niet weg, je hebt immers een pasje nodig om de stekker los te koppelen.
Lees onder het bordje: ‘Max 30 min.’ haha :D
Zo zien we het graag! Gewoon lkkr CO2 uitstoten.
Die vent moet een lintje krijgen!

Ik doe het ook altijd, nergens in de wet staat dat je er niet mag parkeren. Hij heeft hem nog netjes in het vak geparkeerd, ik zou hem nog over de streep zetten gewoon twee plekken innemen.

Dat invaliden hun parkeerplek krijgen is niet meer dan terecht maar dit soort dingen zou onterechte bevoordeling zijn.
@frisian: sufferd… op stroom zit nog meer belasting dan op benzine…. dus eigenlijk moeten die ev’s juist planken en opladen, zoveel mogelijk.
@frisian:
Ooit van een hufter gehoord? Je bent er het schrijvende voorbeeld van.
@frisian:

Ach ja in de handleiding van je auto staat ook “uitsluitend diesel”…moet je gewoon eens benzine tanken joh.
En by the way…boete kan je er dus wel voor krijgen ;)
gedwongenleaser
@frisian: zozo jij bent echt een stoer manneke.
Staat er een “cock” op die plek misschien?
Ik dacht dat het echt over een elektrische RS4 ging…

/laat
/sleepy
@bozewolf: ik ook.

Vroeg… Nog niet helemaal wakker…
Het feit, dat er deze keer een RS4 staat bewijst op zich nog helemaal niets. Het had ook een Suzuki Liana kunnen zijn. Wat wel opvalt is, dat er nogal wat mensen zijn, die niet kunnen of willen lezen. Zo’n bord staat er natuurlijk niet voor niets. Wie het dan willens en wetens negeert, mag van mij een dikke boete krijgen.
Typisch asociaal en proleterig gedrag wat je bij veel Audi rijders ziet. En dan ook nog zo’n gare oude marokkanen uitvoering rijden.
@fit4fun: misschien is de chauffeur wel een marokkaan.
Maar zoals in het artikel staat, betreft het nog een atmosferische V8 zonder al die drukvulling-rommel van tegenwoordig. Ik kan me dus voorstellen dat er mensen deze auto verkiezen boven de nieuwste RS4
Hier bij het winkelcentrum hebben we ook zo’n paal. Iedereen houdt keurig de parkeerplek ervoor vrij, maar ik heb nog nooit iemand gebruik zien maken van dat ding. Ik denk keer op keer als het druk is ik zet em er gewoon neer, maar dan denk ik aan Murphy’s Law: gegarandeerd als je em er neerzet dat er iemand aankomt die er van gebruik wil maken.
Smakelijk uitgebouwd? Wat is er precies uitgebouwd?
@rikus: Je bent goed wakker he.. Goed lezen!!
Motorkap opensnijden en gewoon aansluiten die leaseslet…
@norge: hahahhahah 4.2 v8 lease? Schaam je man stiekem wil je ook deze wagen he ;)
Audi geeft het goede voorbeeld met de Rs4 hoe het moet, fuck de Co2 en leef je eigen leven.
Elektrische wagens zijn ook niet schoon want wat dacht je van de stroom wat je ervoor nodig hebt?
En wil je minder vervuiling dan haal je al de oude MB diesels met import platen van de weg en in de pers gooien.
@dahlback: nee, dat zijn klassiekers die uitsluitend voor de liefhebberij gereden worden.
Gewoon neerkwakken. Staat geen nummer bij dat t een verkeersbord is die in de wet is opgenomen. Dus boete kun je aanvechten. Moeten die
“Milieubewuste” rijders maar een verlengsnoer meenemen. En waarom zouden ze hem daar moeten opladen? Ze hebben toch thuis al een oplader, moet je maar niet te ver gaan rijden of een hybride nemen.
@nova: als Ev-rijder gewoon overdwars voor die Rs4 gaan staan… “ik rij zo weg, alleen ff snel de accu volgooien”.
@nova: Eens, een hybride koop je om milieubewust te rijden, maar een volledig elektrische wagen is gewoon zielig
@spotu2: eens kijken hoeveel milieu-ridders er over blijven, als je voor een hybride ook gewoon 25% bijtelling en wegenbelasting moet betalen.
Ik ben zelf een autoliefhebber, maar ik vind het opvallend hoe conservatief veel autliefhebbers zijn met betrekking tot vooruitgang en verandering in de techniek.

Zoals ik eerder weleens hier vermeld heb, de meeste mensen rijden helemaal niet in een auto met een mooie v8 motor, maar in een viercilinder. Wat is er op tegen als een viercilinder wordt vervangen door elektromotoren.

Wat veel mensen lijken te vergeten is dat met ICE motoren de prestatie karakteristiek van een elektromotor wordt nagestreeft:

– vlakke koppelkromme –> elektromotor heeft maximaal koppel over hele toerengebied
– koppel laag in de toeren al –>elektromotor heeft laag koppel vanaf de eerste toeren
– snelle reactietijd–> meteen als je een ‘gaspedaal’ in een EV indrukt begint de auto te accelereren, geen vertraging omdat cilinders harder moeten gaan werken, versnellingen e.d.

Over het CO2 verhaal wil ik even het volgende kwijt:

De wens kan niet de vader van de gedachte zijn. Als je werkelijk denkt dat C02 niet voor een temperatuursstijging zal volgen, kun je me dan uitleggen hoe het kan dat als een broeikasgas (dat valt niet te ontkennen, een broeikasgas is gewoon een stof die warmte beter vasthoudt: basis chemie/fysica) massaal de atmosfeer in pompt waarom dit dan GEEN effect zal hebben?

En verder is het inderdaad zo dat elektriciteit, anders dan bezine/diesel, op veel manieren opgewekt kan worden. En ik kan niet anders constateren als ik buiten kom, dat ik op veel meer daken dan vroeger zonnecellen zie liggen. En dat is een trend die zich met de verbetering van de zonneceltechniek nog wel voort gaat zetten.

Maar ja, misschien ben ik te goedgelovig en zijn mensen niet bereid hun standpunten te herzien op basis van feiten, maar is het veel stoerder om mensen die dit soort dingen doen (een auto op een plek zetten die niet voor die auto bestemd is) te verheerlijken.
@bart123456: “misschien ben ik te goedgelovig en zijn mensen niet bereid hun standpunten te herzien op basis van feiten”

Het aardige is dat goedgelovigen als jij al vrij snel ontaarden in orthodox gelovigen zodra je als tegenstander van EV’s met keiharde feiten aankomt die aantonen dat het Walhalla zeker niet zal worden bereikt door middel van electrische aandrijving.

Om een paar, voor pro-electro adepten, vervelende feiten aan te halen:

-De gevestigde wetenschap heeft onomstotelijk aangetoond dat een eventuele opwarming van ons klimaat altijd VOOR een toename in CO2 in onze atmosfeer komt, dus niet andersom. Dit verklaart ook dat we de afgelopen 17 jaar niet, tot nauwelijks opwarming hebben gekend.
-De hoeveelheid Lithium(bestanddeel nr. 1 van alle moderne accu’s) op onze planeet maar zeer beperkt is. Her en der over de wereld verspreid,zijn diverse kleine mijnen en één ‘grote’ voorraad verspreid over Bolivia, Chili en Argentinië. Deze hoeveelheid is bij lange na niet genoeg om aan de wereldwijde vraag naar accu’s voor auto’s, boten, telefoons, computers,etc. te kunnen voldoen en dan heb ik het nog niet eens gehad over de hoeveelheid energie en water die het kost om dergelijke accu’s te maken en wat voor fijne bijprodukten dat oplevert…
-Hetzelfde geldt voor de productie van de magneten voor moderne electromotoren. Het meest gebruikt hiervoor zijn Neodymium en Selenium. Beiden vallen onder de noemer ‘exotische’ mineralen en zijn maar in beperkte mate te winnen. De mate van milieuvervuiling die het productieproces van deze magneten oplevert, is nog veel ingrijpender dan de productie van accu’s. Denk aan geconcentreerde giffen en radio actieve vervuiling…
Dan hebben we als laatste nog het feit dat het gros van alle electromobielen momenteel zwaar gespekt worden door onze overheden. De kostprijs van deze auto’s is namelijk zo veel hoger dan ICE auto’s dat nagenoeg niemand zo’n apparaaat zou aanschaffen als ze er de volle mep voor zouden moeten betalen.
Wat doet dus onze overheid? Belastinggeld van de gewone man doorsluizen naar de gebruikers van deze EV’s. Belastinggeld van burgers die überhaupt al niet eens hoeven na te denken over de aankoop van een nieuwe auto…

Het is dus geen wonder dat de aversie tegenover deze schijnheilige voertuigen, en de arrogantie van de voorkeurspositie waar ze in geplaatst worden, er voor zorgt dat er veel echte autoliefhebbers zijn die een broertje dood hebben aan die dingen. ;-)
@lemans96: -Of CO2 nu gezond is of niet, een eletromotor stoot dit niet direct uit. Het milieu-aspect is voor mij dan ook niet van toepassing.

-voor wat betreft lithium heb je gelijk, dit is eigenlijk het enige minpunt van EV’s. Of hier ooit een alternatief voor komt is nog maar afwachten.

-permanente magneten zijn makkelijk, maar niet noodzakelijk voor elektromotoren. Dit is dus ook geen struikelblok.

-zo veel worden EV’s niet gespekt ten op zichte van de ECO-diesels tegenwoordig. Spekken is sowieso niet het juiste woord. Minder zwaar straffen/belasten kun zou ik het noemen
@melkkoe: “permanente magneten zijn makkelijk, maar niet noodzakelijk voor elektromotoren. Dit is dus ook geen struikelblok.”

Nee? Hoe wilde je dat dan oplossen, met koper ? Lijkt me geen goedkoop plan…
@lemans96:

Ik zou graag zien dat je nog inhoudelijk op de punten in mijn comment hieronder ingaat.
@bart123456: Ho ho, toontje lager nu hè, ik ziet niet continue achter de PC. Je zult netjes op mijn reacties moeten wachten. Ik ben er niet zo één die iets poneert om vervolgens weg te rennen en niet meer te reageren.
@lemans96:

Wat een vreemde reactie. Waar heb ik precies gezegd dat je meteen moest reageren?

Het was gewoon omdat ik nieuwsgierig was naar wat je tegenargumenten zouden zijn.
@lemans96: wat dacht je van een inductiemotor toepassen?
@melkkoe: Op zich een mooi principe maar dat lijkt me eigenlijk enkel interessant voor ons spoorwegennetwerk. Natuurlijk zie ik het in een Science fiction dagdroom voor me, maar ik wil bijvoorbeeld geen ongeluk of pech krijgen op een inductiesnelweg…
@lemans96: een 3-fase-asynchrone inductie-motor (die ook veelvuldig in de industrie worden toegepast) bedoel ik.

Zijn niet zo compact als de permanente magneet synchroonmotoren in de meeste EV’s maar zeker zo sterk, betrouwbaar en goedkoop
@melkkoe: Maar maken veelvuldig gebruik van koper. En dat word hoe langer hoe duurder, zeker als auto’s en vrachtauto’s op dergelijke motoren zouden overstappen…
@lemans96:

De keuze van je bewoordingen geeft volgens mij al voldoende aan dat jij iets orhodoxer ben in je standpunt dan ik.

Over je eerste punt:
Ik ben geinteresseerd naar je wetenschappelijke bronnen. Daarnaast ontkracht deze stelling nog niet het idee dat C02 bijdraagt aan de opwarming. Het feit dat het een A eerder komt dan B wil nog niet zeggen dat B niet een versterkend effect op A kan hebben. Ik zie hier graag een tegenargument van jouw zijde, omdat deze zogenaamde volgorde relatie volgens jou premisse eenduidig is. Als je eerst ziek wordt, en daarna ongezond gaat leven, zou dat ongezonde leven dan niet het ziek zijn kunnen versterken volgens jou?

Over je tweede/derde punt:
Je hebt gelijk dat dat soort elementen eindig zijn. Echter, er zijn meerdere accutechnieken beschikbaar en in ontwikkeling, hetzelfde geld voor elektromotoren. Pas als jij aan mij aan kan geven waarom die elementen ALTIJD in een accu of elektromotor moeten zitten om te kunnen functioneren ben ik hiervan overtuigt.

Bovendien, als je zoveel waarde hecht aan het feit dat die elementen eindig zijn dan wil ik je iets verklappen: olie is ook eindig.

Je stellingname over belastinggeld is een politieke en het heeft weinig zin om daar op in te gaan.
@bart123456: Oh jee, we gaan over ‘de toon van het debat’ beginnen? Of zullen we het gewoon bij het feitelijke materiaal houden? Dat lijkt me het duidelijkst. ;-)

Voor wat betreft het achterlopen van CO2 ten opzichte van opwarming:

http://wattsupwiththat.com/2012/07/23/new-research-in-antarctica-shows-co2-follows-temperature-by-a-few-hundred-years-at-most/

Je vergelijking met een ziek persoon vind ik hier niet relevant. Onze aardbol is, op het vlak van haar CO2 huishouding, absoluut niet ‘ziek’ te noemen. Zij past zich aan(zoals altijd) en er zijn allerhande voorbeelden te geven over voordelige effecten van toenemende CO2 waardes. Het toenemen van ‘de groene massa’ bijvoorbeeld.

Accu’s, of op z’n minst, de best energievasthoudende moderne accu’s, gebruiken allemaal Lithium. Op een paar uitzonderingen van zeer kleine accu’s na.
Om nu al de toekomst van zoiets belangrijks als ons persoonlijke vervoer te gaan enten op ‘nog te ontwikkelen accu’s’ vindt ik, op z’n zachts gezegd, nog al pretentieus. Er van uitgaande dat het nog enkele decennia’s zal duren voordat er überhaupt sprake zal zijn van grootschalig gebruik van dergelijke nieuwe accu’s, zal ook de prijs van dergelijke ‘energiesponzen’ grote moeite blijven hebben om op eerlijke te kunnen concureren met fossiele brandstoffen.
Betreffende electromotoren kun je natuurlijk de bal in mijn hoekje parkeren maar zo werkt het niet. Simpel feit is dat electromotoren nu eenmaal een stel zeer krachtige magneten nodig hebben. Of die nu uit een exotisch, continue magnetisch materiaal bestaan of uit puur electrische magneten bestaan, het probleem van zeer schaarse(véél schaarser dan fossiele brandstoffen en ijzer) materialen die in deze motoren verdwijnen blijft. Vergeet niet dat genoemde materialen ook nog voor vele andere producten worden gebruikt.
Verder zijn onze fossiele brandstoffen natuurlijk eindig maar nog steeds vele malen massaler onder ons aardoppervlak aanwezig dan Koper,Kobalt, Selenium, Neodymium, Lithium, etc.

Dat je niet op het politieke deel wilt ingaan snap ik…
@lemans96:

Je gaat alleen in op mijn vergelijking op een dubieus punt, namelijk dat ik zou zeggen dat de C02 huishouding van de aarde te vergelijken is met een ziek persoon.

Dat het mij gaat om de volgorde relatie is blijkbaar niet duidelijk voor je, terwijl ik daar heel duidelijk de relatie tussen A en B voor heb gebruikt, waarbij het mogelijk is dat A voor B komt, maar waarbij B wel A versterkt. Zou je hier op willen gaan?

Ik het ook kunnen formuleren dat een persoon gezond is (A), dan besluit om naast het gezonde eten wat hij al deed te gaan sporten (B), en dan gezonder wordt door het sporten.

Even een citaatje uit het door jou geselecteerde onderzoek:

“What we are observing in the present day is the mankind has caused the CO2 content in the atmosphere to rise as much in just 150 years as it rose over 8,000 years during the transition from the last ice age to the current interglacial period and that can bring the Earth’s climate out of balance” (te vinden onder het kopje clinical impact).

Kan je hier ook even op ingaan?

Het stukje over de accu’s van je bestaat vooral uit een ongefundeerde aanname van jou zijde:

– “Er van uitgaande dat het nog enkele decennia’s zal duren…” Tja, als je deze onbewezen aanname gebruikt omdat het je goed uitkomt om je verhaal hard te maken dan kan ik hier verder niet erg serieus op ingaan (overigens is het meervoud van decennium decennia en niet decennia’s).

Ik hoopte dat je verhaal wat sterker zou zijn.
@bart123456:

Het kopje heet uiteraard ‘Climatic Impact’ en niet zoals ik schreef ‘Clinical Impact” ;-)
@bart123456: Jammer genoeg zijn jouw aannames kennelijk wel verkropbaar?

Helaas heb ik nu een afspraak en ben ik voorlopig weg, maar ik wil je er toch nog even op wijzen dat de toename van CO2 in onze atmosfeer wat word veroorzaakt door onze ICE auto’s, natuurlijk niet de toename heeft veroorzaakt waar mijn geposte link op wijst, de door jou aangehaalde 150 jaar.
Ondertussen denk je deze CO2 toename dus wel doormiddel van EV’s noemenswaardig te kunnen reduceren? Wishfull thinking, niets meer en absoluut niet realistisch.
@lemans96:

Ik raad je een een academische opleiding te gaan volgen met een goede dosis statistiek en argumentatieleer in je pakket.

Voor de atmosfeer maakt het niet zoveel uit waar de C02 vandaan komt hoor.

En je maakt het je er erg makkelijk mee af door iets wat je niet aanstaat ‘wishful thinking’ te noemen.

Drogredenerings, statistiek onjuiste conclusies en selectief winkelen in wetenschappelijke artikelen is een grote hobby van je volgens mij.
@bart123456:

*Drogredeneringen
@bart123456:

En statistisch ipv statistiek..

gaat lekker zo ;-)
@bart123456: ga weg met al je feitjes en overloze gezwam!
@flippert:

Nee, je bent niet verplicht het te lezen.
@bart123456: Zwaktebod,mijn beste. Even gaan snoeven met de academische achtergrond brengt de bestaande problematiek rondom de gedwongen invoer van electrische vervoermiddelen niet dichter bij een oplossing. Op kinderachtige wijze de woordjesverbeterende schoolmeester uit gaan hangen ook niet.

Voor wat betreft de gemiddelde CO2 adept moet ik je nageven dat je hoogst voorspelbaar reageert. Je doet allerhande aannames omtrent de ontwikkeling van accu’s en klimaatinvloeden door CO2, maar zodra je aannames ontdekt in de repliek die je op dit onderwerp ontvangt, dan is dat in eens ‘not done’.
Verder blijf je hangen in het balletje terugkaatsen door nog even op denigrerende wijze met opmerkingen als deze te komen: “Drogredenerings, statistiek onjuiste conclusies en selectief winkelen in wetenschappelijke artikelen is een grote hobby van je volgens mij.” Dit terwijl iedere beetje heldere persoon wéét dat dit nu juist de technieken en gewoonten zijn die het meest worden gebruikt binnen de CO2/klimaatopwarmingreligie. IPCC, anyone?
Het straalt er vanaf dat je, koste wat kost, zult volhouden dat wij doormiddel van onze electrische auto’s en windmolens wel even de wereldhuishouding van CO2 zullen beïnvloeden. Dit terwijl het A) hoogst discutabel is dat antropogene CO2 uitstoot de oorzaak is van wat voor verandering in ons huidige klimaat dan ook en B) het ronduit bekend is dat met ons CO2 gerommel in de marge, we hoe dan ook geen enkele invloed uitoefenen op het klimaat. Dit overigens ten koste van Ettelijke honderden miljarden euro’s en dollars die we veel beter zouden kunnen gebruiken voor het aanpakken van duidelijk aantoonbare problemen zoals massale ontbossing, massale overbevissing, het herstellen van onze door crises in elkaar vallende economieën, etc.
@lemans96:
Dus als je wil argumenteren op basis van goede argumenten heet dat tegenwoordig een zwaktebod?

Ik begrijp aan de 96 achter je naam in combinatie met je comments dat je een jaar of 16/17 bent en nog aan het begin staat van je carriere. Ik kan je vast verklappen dat je ver kan komen met goed kunnen kletsen zoals jij kan, maar op een bepaald niveau worden goede argumenten ook belangrijk. Bereid je daar maar vast op voor.

Verder kan ik op de zogenaamde denigrerende opmerkingen die ik zou maken niet serieus ingaan als me me constant in een bepaalde hoek probeert te drukken (goedkope rhetorische truc) als ‘woordjesverbeterende schoolmeester’ en ‘C02 adept’, om over eerdere comments van je nog maar te zwijgen.

Anders dan jij mij, heb ik je op bepaalde punten wel gelijk gegeven, simpelweg omdat ik een genuanceerd beeld van de wereld heb.

Verder zou ik dolgraag willen weten van je welke aannames ik volgens jou gebruik en waarom die niet realistisch zijn.
@bart123456: range, range, range is het probleem.

Ik kom nooit in zuid-Frankrijk, maar mijn auto moet er wel in een keer kunnen komen. Liefst met een caravan vol aardappels.
@melkkoe:

Eens, zie mijn comment hieronder.
Oh ja,

aangezien ik niet geheel verbaasd zal zijn als er nu reacties komen over de actieradius / oplaadtijd van een EV. Dit is inderdaad een zwak punt voor EV’s, net als de prijs voor accupakketten.

Wel is het zo dat er momenteel meer geld dan ooit in batterijtechnologie wordt gestoken, mede door de massale opkomst van mobiele apparaten als tablets en smartphones. Dit zal op termijn resulteren in accu’s met hogere capaciteit of een grotere laadcapaciteit (sneller laden) en tegen lagere kosten.

Daarmee wordt ook deze drempel op termijn weggenomen.
Is het niet zo dat er nog gewoon geen regels zijn voor deze parkeerplekken, naar mijn weten mag er gewoon geparkeerd worden door een ‘normale’ auto.
@jeanclaude:

Zou me niet verbazen als je daar inderdaad wettelijk gezien een ‘normale’ auto neer mag zetten.

Maar niet alles wat wettelijk mag is daarmee ook netjes natuurlijk.
Zo doe je dat en niet anders! klote ev’s
Waar gaat dat toch heen met die elektrische troep?!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).