• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Isetta-kloon is eindelijk weer een stapje dichterbij

Auteur: hayte, gepost 12 februari 2021 om 21:02 – 14 Reacties

De Micro Microlino

Kan je je een snoezigere auto bedenken dan een elektrische Isetta-kloon?

Helemaal klaar zijn ze nog niet, maar de Microlino is wel een stapje dichterbij. Bijna zes jaar geleden maakte het Zwitserse bedrijf Micro bekend aan een auto te werken. Alhoewel, zelf noemen ze het geen auto. Volgens Micro is het een mix tussen een auto en een motorfiets. Hun creatie moest in 2017 op de Chinese markt verschijnen en zo’n 6500 tot 9000 euro gaan kosten.

Inmiddels zitten we in een nieuw decennium en is de Microlino nog niet klaar. Dat is niet helemaal hun eigen schuld – ze waren verwikkeld in een juridisch gevecht met hun productiepartner die eigenlijk de Microlino voor zichzelf wilde bouwen – maar jammer is het wel. Want de Microlino ziet er wel extreem schattig uit, als elektrische BMW Isetta.

Er is echter goed nieuws te melden, de mannen en vrouwen van het Zwitserse Micro hebben namelijk niet de hele tijd stilgezeten. Ze laten het eerste prototype van hun Microlino 2.0 zien. En zoals die 2.0 laat zien, zijn er flinke verschillen met het eerste model. De grootste verandering zit hem in het skelet van de auto. De 1.0 had nog een buisvormig frame, wat er niet bijzonder veilig uitziet. De 2.0 heeft echter een stevigere structuur, gemaakt van staal en aluminium. Dit nieuwe frame ziet er een stuk steviger en ‘serieuzer’ uit.

Het verschil tussen de Microlino 1.0 en 2.0

Een ander verschil is dat de Microlino 2.0 daadwerkelijk EU-typegoedkeuring gaat krijgen. Dit moet in augustus van dit jaar plaats gaan vinden, waarna de productie een maand later zal beginnen. Dan kunnen de eerste kopers ook hun ‘soort van auto’ in ontvangst nemen.

Wat voor specs heeft de Microlino? Nou, verwacht geen Tesla-killer. De actieradius bedraagt een kleine 125 kilometer. Of 200 kilometer, als je de grotere accu aanvinkt. Dan krijg je een 14,4 kWh-accu, in plaats van de standaard 8 kWh-accu. De Microlino heeft een elektromotor die een allesvernietigende 15 pk en 100 Nm produceert. Micro geeft als acceleratietijd vijf seconden. Klinkt indrukwekkend, en dat zou het ook zijn als het van nul naar honderd was. De Microlino kan alleen geen honderd kilometer per uur, maar heeft een maximumsnelheid van 90 km/u. Die acceleratietijd is dan ook tot vijftig kilometer per uur.

Micro ziet de Microlino als de perfecte auto voor de meeste mensen. Want hoe vaak gebruik je nou echt je auto voor die lange ritten, of om veel mensen te vervoeren? Vaak zit je er in je eentje in terwijl je naar werk gaat. Wat volgens Micro prima in de Microlino moet kunnen. Net als de Isetta heeft deze elektrische kloon één deur aan de voorzijde. Binnenin is plek voor twee volwassenen en drie bierkratten. Dat laatste verzinnen we niet, dat schrijft Micro zelf. De Microlino is in vier uur op te laden met een simpel stopcontact en weegt 513 kilogram. De Microlino kost 12.000 euro.

Ook interessant!

  • elektrische Porsche Cayenne
    Elektrische Porsche Cayenne nog wat dichterbij
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, IAA-2021, isetta, Retro, Video, zwitserland

Vorig bericht: « Voor deze Nederlandse autobouwer is een lockdown ideaal
Volgend bericht: Autoblog Garage: Renault Clio van Loek »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    12 februari 2021 om 21:18

    Leuk ding. Jammer dat die geen 110 kan. Dan zou die perfect zijn voor mij!

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    12 februari 2021 om 21:21

    Leuk ding om te zien al zou ik me, als verkeersdeelnemer, er geen moment veilig in voelen.

    Login om te reageren
    • s2000vtec zegt

      12 februari 2021 om 23:37

      Wat een flauwe kul: op de fiets zonder helm voel je je wel veilig ??

      Login om te reageren
      • doublechevron65 zegt

        13 februari 2021 om 00:44

        @s2000vtec: juist! 👍🏻

        Login om te reageren
      • MetalLaires zegt

        13 februari 2021 om 06:36

        Een fiets is en beetje wendbaarder, je kan iets net ontwijken met een fiets door je lichaam opzij te gooien.

        Login om te reageren
      • sportevo zegt

        13 februari 2021 om 08:10

        @s2000vtec: wanneer stond je voor het laatst met je fiets tussen 2 vrachtwagens in de file?

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          13 februari 2021 om 09:18

          @sportevo: met een fiets in de file 😂 Ik snap het punt wel want met dit voertuig neem je anders deel aan het verkeer dan met een fiets! Zeker in landen als Nederland of België waar de fiets voorzieningen zowel binnen als buiten de stad redelijk goed zijn ivm, pak m beet, India… die Isetta is leuk en prima als klein stadsauto maar buiten de bebouwde kom aan 70 het uur zou ik me ook ongemakkelijk voelen.

          Login om te reageren
      • Robert zegt

        13 februari 2021 om 10:08

        @s2000vtec: in tegenstelling tot wat de afmetingen doen vermoeden, mag je met dit voertuig niét op het fietspad rijden. Je plaats op de openbare weg maakt hier het verschil.

        FYI, om diezelfde reden zul je mij ook niet meer op een bromfiets zien rijden.

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    12 februari 2021 om 21:37

    Geen lelijke grille…

    Maar drie cilinders minder dan een 3-pitter uit München…

    En wél achterwielaandrijving…

    Login om te reageren
  4. MetalLaires zegt

    13 februari 2021 om 06:34

    Leuke auto, gewoon 80kmh wegen blijven gebruiken en je voelt je als een vis in het water.

    Login om te reageren
  5. LaLancia zegt

    13 februari 2021 om 09:10

    BMW? Iso natuurlijk! De BMW zelf was al een kloon (want gebouwd in licentie).

    Login om te reageren
  6. Gilletti zegt

    13 februari 2021 om 09:28

    Leuk karretje voor binnen de bebouwde kom hoor.
    Beter te hachelen dan bijvoorbeeld de Citroën Ami of die vreselijke Birò.

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    13 februari 2021 om 09:30

    Perfect tweede auto naast de Hummer H1 (bij wijze van spreken). Zuunig en altijd een P plekkie, wat je in een (forse) SUV niet kan zeggen. Wil je een driepersoons driewielige Isetta-achtige, dan krijg je zoiets als de hier Smart ForThree genoemd (gewoon aan de zijkant instappen, en opnerkelijk de bestuurder zit aan de rechterkant):
    https://1.bp.blogspot.com/-HXJwGmTOQp4/X8U_Vq_f3lI/AAAAAAAALMU/v7GhdIvvSVw_Bd605_Z3fXevg1FlTKP9QCLcBGAsYHQ/w959-h498/three%2Bseat%2Blayout%2B%25283%2529.jpg

    Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    13 februari 2021 om 10:15

    Leuk filmpje, maar helaas niet de grootste gimmick laten zien: de naar voren openende deur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North