• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Mini eMastered is net zo licht als het origineel

Auteur: RubenPriest, gepost 20 september 2023 om 07:41 – 6 Reacties

De Mini eMastered is voor de verandering geen zwaargewicht.

Het is een feit dat de meeste elektrische auto’s loeizwaar zijn. 2.500 kg voor een grote elektrische SUV is geen uitzondering meer. Jammer, want hoe zwaarder een auto, hoe minder leuk deze de bocht omgaat. Bij de ChristenUnie hebben ze er ook een hekel aan. Hoeveel engineering er ook aan te pas komt. Kilo’s kun je niet verbloemen.

Dat het ook anders kan bewijst David Brown Automotive met de nieuwe Mini eMastered. Het is een moderne interpretatie op de originele Mini en warempel, de EV is qua gewicht hetzelfde gebleven. De eMastered weegt slechts 640 kg. Dat is zeer knap voor een elektrische auto.

Specificaties

Dit is te danken aan een compacte Zonic 70 motor. De elektromotor levert 97 pk en 175 Nm koppel. Daarmee sprint de Mini in 8,5 seconden naar de honderd. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 148 km/u. Want ja, dat is toch wel hard zat voor een kleine Mini.

De Mini is 3 meter lang, 1,39 meter breed en 1,35 meter hoog. Met een wielbasis van 2 meter. Een echt compact ding dus. Waarden die totaal niet bij een moderne auto passen. Een Volkswagen Polo is al 1,75 meter breed en 4 meter lang. Ter vergelijking.

Het accupakket is 18,8 kWh groot. Er zijn tegenwoordig plug-in hybride auto’s op de markt met een grotere batterij. Maar een grotere batterij betekent ook meer gewicht. Daarom heeft David Brown Automotive ervoor gekozen een niet al te grote accu in de Mini te proppen. De WLTP actieradius bedraagt 177 kilometer. Laten we zeggen een range van 100 km in de praktijk met regen en koude weersomstandigheden.

Mini eMastered
Mini eMastered
Mini eMastered
Mini eMastered
Mini eMastered
Mini eMastered

Naast een lager gewicht heeft een kleine accu nog een ander voordeel: de batterij is zo weer volgeladen. In minder dan 3 uur aan de langzame AC-thuislader is de batterij alweer vol. Snelladen is er dan weer niet bij.

Met deze specificaties is de David Brown Automotive Mini eMastered een echte stadsauto. Leuk voor erbij. En schattiger dan een moderne MINI Cooper SE. Wat minder schattig is het prijskaartje van deze elektrische auto.

Mini eMastered

Prijs is even schrikken

Het is een exclusief project en dus zeker niet voor iedere portemonnee. Prijzen in het Verenigd Koninkrijk beginnen bij 125.000 pond. Daar komen nog kosten rijklaar maken bij. Kortom, voor minder dan 145.000 euro is deze Mini eMastered niet de jouwe. En dat maakt het wel bijzonder prijzig speelgoed..

Ook interessant!

  • Fatsoenlijke actieradius voor de nieuwe elektrische MINI Cooper
    Fatsoenlijke actieradius voor nieuwe elektrische MINI Cooper
  • BREEK: Elektrische MINI Electric Cabriolet op de Maasvlakte
  • D66 stelt aparte rijbaan voor elektrische auto voor
  • deze elektrische Mini
    Deze elektrische Mini is bijzonder leuk om te rijden

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, david-brown-automotive, Elektrisch, MINI, Video

Vorig bericht: « Zo enorm veel luxe slagschepen heeft Hyundai al verkocht
Volgend bericht: Jerry Seinfeld is verslaafd aan zijn 992 GT3 RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    20 september 2023 om 08:05

    Bijna anderhalve ton in euro’s in rekening brengen en dan zo’n aftermarket 2DIN systeempje in het dashboard knutselen. En dan als kers op de taart die ‘Lexus look’ achterlichten die ogenschijnlijk bij AliExpress zijn besteld.
    Nee, dank je.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 september 2023 om 08:14

      Het is anders wel een Pioneer radio! Dikkie Dik vindt dat wel interessant.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 september 2023 om 08:18

      Exact wat ik ook dacht over die pioneer. Bovendien wat heb je er aan? Doe dan iets guitigs met een telefoonhouder, of bouw er zo’n retro radio in ala becker Mexico. Daarnaast. Leuk autotje. Maar heeft totaal geen bestaansrecht. Range van niks. Binnenruimte van niks. Géén airco als ik het goed zie. Zit je dus in de zomer zwetend in de file voor de parkeergarage. Stadsauto’s in zijn algemeenheid zijn onzin. In de stad gebruik je het OV, de fiets of je gaat lopen. Als je als stadsbewoner al een auto moet hebben dan is het er een waarmee je flexibel bent en dus ook van Amsterdam naar Groningen kan rijden. Dit autotje combineert alles wat je juist niet moet willen in een auto. Een antwoord op een vraag die niet is gesteld.

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    20 september 2023 om 09:26

    Veel te duur weer voor wat het is.

    Maar wel de goede strategie, je kan gewoon EV conversies doen die hetzelfde wegen of minder. Zodat je het maar dagelijks kan gebruiken.
    Dan zou je ook hopen dat het wat goedkoper uitkomt omdat er minder is gebruikt.

    Login om te reageren
  3. aerohead zegt

    20 september 2023 om 10:07

    Tja, wat iedereen al aangeeft is het niet echt een hele praktische auto.
    Het is meer een “accessoire” voor de zeer vermogende GL/D66 grachtengordel yuppie om te kunnen showen dat ze echt heel groen bezig zijn.

    Verder wel gaaf gedaan, heb wel een zwak voor het design van de orginal Mini.

    Login om te reageren
  4. Eduardo Cuvelier zegt

    15 juni 2024 om 12:35

    Classic MINI eMastered Elegance – Score :
    – Pogo : ‘Mellow Brick Road’
    – https://www.youtube.com/watch?v=JaQj9V9hKRg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North