• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Elektrische MINI Electric Cabriolet op de Maasvlakte

Auteur: Wouter, gepost 17 januari 2023 om 17:14 – 4 Reacties

MINI Electric Cabriolet

Tijdens ons “vaste testrondje” kwamen we bij Maasvlakte strand een volledige ongecamoufleerde elektrische MINI Cooper SE Cabriolet tegen.

Het is een bekend probleem voor fabrikanten: een nieuw model is nog niet gelanceerd, maar om dat te doen heb je goede foto’s nodig. Het hele testprogramma kan je prima doen met gecamoufleerde prototypes, maar lekkere platen schieten gaat dan natuurlijk niet. Nu scheen het zonnetje lekker met een halfbewolkte blauwe lucht op de achtergrond was het lekker prijs schieten bij het Slufterstrand. Het is de plek waar het nieuwe land (Maasvlakte) overgaat in het nog nieuwere land (de Tweede Maasvlakte).

We vlamden daar lekker omhoog in een met een V8 uitgerust product uit de Beierse stal. Daar stond ze dan in het zonnetje: met de kap omlaag. De eerste elektrische cabriolet sinds de Tesla Roadster. Met de typische stopcontact velgen was het niet te missen: dit is een elektrische MINI Cooper SE cabriolet.

MINI Electric Cabriolet

Het groene S logo in de grille, de grote E als logo ernaast en de E op de laadklep zijn allemaal kenmerken van de MINI Electric, die we nog niet eerder als cabriolet aantroffen. Mocht je nog twijfelen: alleen elektrische auto’s hebben een E op de kentekenplaat.

MINI Electric Cabriolet met E op kenteken

Even opfrissen: de driedeurs MINI Electric kwam in eerste instantie als MINI Cooper SE op de markt. Met een bescheiden 32,6 kWh-batterij is de WLTP actieradius 232 kilometer. Snelladen tot 50 kW en regulier laden kan die driefasen laden met 11 kW (zoals bij een parkeerplaats of thuislader).

De benzine cabriolet is zo’n 100kg zwaarder dan de driedeurs versie, dus als we dat doortrekken dan komt de MINI Electric cabriolet op zo’n 1440 kg. Als de specificaties hetzelfde blijven dan heeft de elektrische MINI cabriolet 184 pk en 270 Nm koppel. Van 0-100 km/u zal dan ongeveer 7,5 seconde duren.

Ergens is de ideale tweede auto: de range is niet fantastisch, maar elektrisch rijdt lekker voor de korte stukjes. Niet al te groot, leuk rijdend en hopelijk niet al te duur. Als je de lijn qua prijs doortrekt zou de MINI Electric Cabriolet tussen de 40 en 45k kunnen kosten. Ik bel alvast mijn favoriete MINI dealer, de vorige Cooper S cabrio’s bevielen tenslotte prima.

Ook interessant!

  • MINI maakt elektrische Cooper dakloos
    MINI maakt elektrische Cooper dakloos
  • Hèhè, MINI heeft de Electric minder saai gemaakt
    Hèhè, MINI heeft de Electric minder saai gemaakt
  • Elektrische MINI cabriolet
    MINI snapt het en komt met elektrische cabriolet
  • Pekel happen met de nieuwe MINI 3-deurs
    Pekel happen met de nieuwe MINI 3-deurs

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabriolet, cooper-se, Elektrisch, MINI, spyshot

Vorig bericht: « Video: wat is goedkoper, tanken of laden?
Volgend bericht: Nederland pakt mafiabaas op, blijkt onschuldige F1 fan te zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. rutgerg zegt

    17 januari 2023 om 19:19

    Niet helemaal correct. Plug ins krijgen ook een E op de kentekenplaat in Duitsland

    Login om te reageren
  2. vpowert zegt

    17 januari 2023 om 21:17

    Bijzondere spot! Maar waarom rijdt dit ding zo rond? Ik snap er geen jota van. MINI meldde eerder dat de MINI Cabrio van de huidige generatie er niet als EV zou komen maar dat het prototype dat ze lieten zien slechts een idee was hoe de elektrische toekomst er uit zou komen te zien. De volgende generatie wordt eind dit jaar geintroduceerd en daarvan komt dus wel een elektrische cabrio. Wat doet dit ding dan uberhaupt op de openbare weg? Fanatiekeling die er zelf een elektrische variant van heeft gemaakt?

    Login om te reageren
  3. jessepinkman zegt

    17 januari 2023 om 21:24

    Een sportieve cabrio zonder geluid. Als een boterham zonder beleg. Ik zou altijd voor de benzineversie gaan..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2023 om 06:21

      Een open auto zonder stinkende uitlaatgassen. Ik zou altijd voor de elektrische gaan. Als het je om het rijplezier van open rijden gaat is deze perfect.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North