• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Roller: de 102 EX

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 maart 2011 om 14:58 – 20 Reacties

Rolls Royce 102 EX


Zoals bekend waagt superluxe-fabrikant Rolls-Royce zich ook aan de elektrische auto, en dit is hun concept op basis van de Phantom: de 102 EX.

De nomenklatuur van de elektrische Phantom is geen onbekende, drie cijfers en twee letters, net zoals de Ghost toen dit nog een concept was (200EX). Volgens Rolls-Royce zijn er geen productieplannen voor de 102 EX, maar wordt de tentoonstelling van het model in Genève meer gebruikt om reacties van klanten en aandeelhouders te peilen. Of je dit wilt geloven of niet is aan jezelf.

Wat zien we op de plaatjes? Tja, niet veel meer dan een babyblauwe Phantom, maar dan met een kek zilveren plaatje op de zijkant. Maar wat zou er zich onder die motorkap bevinden… In ieder geval geen 6,75 liter V12. Misschien wel een gapend gat? Handig als de grote mensen daar ineens de aandrang krijgen om verstoppertje te spelen.

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

102ex, Autoshows, concept, Elektrisch, geneve-2011, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Voor 7 zuinige personen: Toyota Prius+
Volgend bericht: BRABUS SLS AMG 700 Biturbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartinspace zegt

    1 maart 2011 om 15:12

    Hier moet wel een flinke audiotrack (of hoe heet dat?) in eigenlijk, volgens mij is het vervreemdend als je zo’n auto voorbij ziet rijden en je hoort helemaal niks :P

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      1 maart 2011 om 15:50

      @bartinspace:

      Een normale RR is ook al erg stil hoor, ja je hoort hem wel, maar het is nou niet bepaald een brute soundtrack oid.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        6 maart 2011 om 14:46

        @MrSkyline: tot je het gas intrapt…

        Login om te reageren
  2. kruiwagen zegt

    1 maart 2011 om 15:14

    verschrikkelijk, al dat electrisch gezever

    Login om te reageren
  3. astonfreak zegt

    1 maart 2011 om 15:14

    waarom???
    alsof mensen dat willen ze kunnen een phantom van 550.000 inc. belastin betalen maar dan kan je ook benzine betalen hoor ………….. tja rolls royce is van bmw he :P

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      1 maart 2011 om 16:36

      @astonfreak:
      dat wil niet zeggen dat je benzine WIL betalen hé…

      stel je maar eens voor als uber PIMP van een zonnecel bedrijf, of windmolen fabrikant…
      dan wil je gewoon voor de PR met zoiets kunnen voorrijden, omdat het een ZEV is.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        6 maart 2011 om 14:47

        @tjorque: Dus uit hoeveel mensen bestaat deze doelgroep? 5 personen?

        Login om te reageren
  4. dondeboer zegt

    1 maart 2011 om 15:28

    Elektrische aandrijving past natuurlijk naadloos bij het zoevende, geluidloze karakter van de Rolls. Maar ik vraag me af hoeveel ton aan batterijen dat dat ding meezeult.

    Login om te reageren
  5. henkdetank zegt

    1 maart 2011 om 15:35

    Alsof er Rolls-rijders zijn die zich úberhaupt druk maken om CO2 uitstoot of tekorten aan brandstoffen ….en geef ze eens ongelijk, dat is voor de plebs

    Login om te reageren
    • barney zegt

      1 maart 2011 om 16:01

      @henkdetank: Nou, CEO’s bijvoorbeeld. MVO noemen ze dat.

      Login om te reageren
  6. boezeman zegt

    1 maart 2011 om 15:41

    Inderdaad geen 6,75 liter V12, maar dit: http://yfrog.com/gzh7emj

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 maart 2011 om 09:30

      @boezeman: check de gallery, daar staan ze ook in

      Login om te reageren
  7. ferrari zegt

    1 maart 2011 om 16:29

    puur electrisch dus. grappig, maar hoelang gaan die accu’s dan mee en wat is de actieradius mocht dit ooit in produktie gaan?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    1 maart 2011 om 18:02

    Typisch. Het enige bijzondere aan de auto bevindt zich onder de motorkap. De motorkap staat open. Alle gelegenheid dus om de bijzonderheid aan ons te tonen. Wat staat er in de gallery? Alleen maar foto’s van de achterkant..? :?

    Login om te reageren
  9. Justawheelchairguy zegt

    1 maart 2011 om 18:13

    Goed van Rolls dat ze dit doen.

    Login om te reageren
  10. Torsten zegt

    1 maart 2011 om 18:41

    Lijkt mij een uitstekend idee! Een Rolls moet toch geen geluid maken en elektro motor betekent veel koppel, past perfect bij dit soort wagens. Vraag mij alleen af of er niet 1000 kilo aan batterijen aan boord moet om het einde van de straat te halen?

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    1 maart 2011 om 19:24

    0 tot 100 in een acculading :P

    Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 20:18

    Mja… ik had eerder gedacht dat ze met een elektrische variant van de Ghost gingen afkomen…

    Login om te reageren
  13. Joerek zegt

    1 maart 2011 om 22:03

    In nl belangrijker nog, geen bpm, 0% bijtelling, geen wegenbelasting. Je hebt het zo terugverdiend!

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    6 maart 2011 om 14:49

    Ik zie het nut van een elektrische Rolls echt niet… Je wilt daar grote afstanden mee afleggen en dat kun je echt vergeten in zo’n vreselijk zware auto op batterijen! Daarnaast wil je snel verder kunnen, maar hoe lang gaat het wel niet duren voordat dit ding een keer opgeladen is? Wat een ramp, waarom maken fabrikanten dit? WAAROM?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North