‘Elke Porsche 911 (992) komt met dikke billen’

Auteur: , 41 Reacties
Porsche

Je hoeft straks niet langer een duurdere uitvoering te kiezen om die Kardashian-kont te krijgen.

Met de Porsche 992 gaat het merk dingen anders aanpakken. Tussen neus en lippen door was al bekend dat de nieuwe 911 een dikker uiterlijk zou gaan krijgen. Een nieuw bericht van Car and Driver doet er nog een schepje bovenop.

Volgens de bron krijgt elke variant van de nieuwe 992 een ‘widebody’. Dit slaat op het achterwerk. Normaal gesproken levert Porsche de dikkere heupen op onder meer de 4S, GTS, Turbo en Targa-modellen. Laatstgenoemde is overigens logisch, aangezien de Targa er alleen is met vierwielaandrijving. De reguliere Carrera- en Carrera S-modellen hebben geen opgeklopte wielkasten.

Goed nieuws voor de Carrera-rijder die straks gaat rijden in een Porsche met een stevigere body. Het zal ongetwijfeld deels met kostenbesparing vanuit Porsche te maken hebben. Hoe minder frutsels en dingetjes, hoe beter. Het is officieel nog niet bekend wanneer de nieuwe 911 onthuld gaat worden. Grote kans dat Porsche de LA Autoshow gaat kiezen om het doek te trekken van de 992. De autobeurs in Californië gaat eind november van start.

UPDATE: de nieuwe 911 is inmiddels officieel, alle info check je HIER!



41 reacties

Een wisser achter is leuk op een golf of zoiets dergelijks…maar niet op een 911. Ik dacht dat zo’n lelijk ding sowieso een optie was.
@cpp1: is idd erg prominent…en bij rechtsgestuurd zit ie dan aan rechterkant? De delete was vroeger een optie meen ik, of was het aftermarket?
@p993: optie van 300 euro geloof ik.
@cpp1: het is een optie, tenminste op de huidige 911…
@heer: voor zover ik weet ook altijd geweest. In advertenties vroeger (ten tijde van het G-Modell) in de Auto Motor und Sport werd vermeld als-ie erop zat : ‘Heckwischer’ of ‘HW’. Werd toch vaak als een pluspunt beschouwd als-ie erop zat.
@amghans: de ruststand zou dan beter naar onderen liggen, maar zal dan wel slechter zijn voor de stroomlijn.
@Jantje_555: In het midden zou leuk zijn. Zonder is sowieso beter.
@cpp1: sowieso maar de vraag hoe effectief het ding is, volgens mij wist die alleen de bovenste helft van het raam, dus is er een brievenbusje schoon. Even gas geven en je raam is ook schoon.
@cpp1: op de Ferrari ff kon je het ook krijgen als optie.
@cpp1: houden zo als optie. Wat verstoort dat het ontwerp zeg. Ben meer een borstenman, maar deze billen zijn prima!
Goed nieuws maar dat maakt het dus ook minder speciaal. Nieuwe achterlichtunit en bumper zijn wel erg druk zeg, vind het huidige model een stuk fraaier :/
Qua “moderne” 911 modellen vind ik de 993 en 997 eigenlijk nog altijd de mooiste modellen. Net even wat ranker en wat puristischer. Toch rijpen de 911 modellen vaak wel goed.
@davelepeef: Verder zit er best nog wat tape op deze achterkant. De uiteindelijke productieversie zal vast wat cleaner zijn.
@bugboy: de 993 vind ik ook leuk. Lijkt zo’n andere auto, volgens mij een stuk kleiner, wat minder luxueuze GT. Dan graag de Carrera RS… En anders een 991 GT3 TP, beetje ingetogen maar wel met spierballen. En nu je het zegt zie ik indd dat er een en ander is afgeplakt. Dan gun ik ‘m nog even het voordeel van de twijfel ;)
O mijn god.. de Kever leeft nog.
@MercMeister: ja en Mercedes maakt enkel taxi’s. Grijsgedraaide platen hoor je graag?
Jammer…widebody zou voorbehouden moeten blijven aan specifieke modellen en niet de nieuwe standaard moeten worden. Porsche verliest langzaam maar zeker zijn karakter. Grtn van een Porsche 911 luftie fan en eigenaar
@buddy991: mwoah, ze schuiven het door naar onderen, de Cayman en Boxster. Jaa oude namen, weet ik veel.
Ik heb een bloedhekel aan de huidige 911jes,maar die nieuwe achterkant trekt op niets. Ze zouden beter de voorkant eens doen. Maar ja, na een 20 special editions komt het wel inorde zeker
@trolle: bloedhekel nog wel, tijd voor professionele hulp? Het is maar een auto hoor..
@kareljansen: ik denk dat hij binnenkort ook een handgeschreven brief naar de autoblogredactie stuurt om zijn totale idioterie kracht bij te zetten. Net zoals dat briefje toen over BMW.
@trolle: vloeken in de kerk met al die Porsche mannetjes hier.
Het probleem is vooral dat de huidige 911 zo mooi is.
Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, hij oogt wel erg clean en modern. Maar lelijk is hij zeker niet, ik denk dat ik hier nog heel erg moet wennen.

En eigenlijk is dat best wel knap van de ontwerpers, dat deze nieuwe 911 nog steeds in grote lijnen hetzelfde is als al zijn voorgangers, maar er toch een compleet nieuwe auto staat.
Jammer, de wide body was de laatste jaren eigenlijk een beetje too much.
Jammer. Recht van achteren is de dikke kont iets mooier, maar van de zijkant en voorkant niet IMO.
Wat een armoede zeg! Ze worden wel heeeeel lui, die knakkers! Eerst 20 miljoen verschillende 991’s…. dan een facelift de 992 noemen…. en dan ook nog eens alles eenheidsworst maken….
Ik vind die zwarte sticker boven de kentekenplaat zo vreemd..!!!
@marcus1963: dat is de ‘notch’ voor de camera’s, jeweetwel
Gelukkig maken ze van 911 geen apart merk dat zou ook nog kunnen.
Nou ben ik geen 911 kenner maar ik vind dit nogal generiek ogen; confectiekont!
@alfalfa: Ach, kan gebeuren als je een keer verder kijkt dan Alfa. Nemen we je niet kwalijk hoor.
@michaelb: overigens nog een schokkend feitje: bij deze auto hoef je de distributieriem NIET na 60k te vervangen.
K vindt het wel iets weghebben van een panamera qua achterlichten dan
@rs6lover: Hoe is dat nou mogelijk zeg!
@sanderp: ja en dat is niet direct een compliment….de achterkant haalt het niet bij het oude cleane ontwerp…met enkel de juiste ronde lijnen en geen opsmuk
@p993: de lijnen in de lampen en er tussen laten het juist ronder lijken. Probleem is dat de 911 kont in de jaren hoog en dik geworden is. Daarom is het heel moeilijk om het er nog een beetje elegant uit te laten zien.
Een 2S had ook opgeklopte wielkasten.
Ligt misschien aan de manier waarop de foto genomen is, maar de achterkant lijkt wat hoog.
Vind die slanke heupen voor een ingetogen uitvoering juist wel wat chiquer.
Daar heb ik al die jaren op gehoopt! Geen onderscheid in dikte van achterkant. De ‘basis’ 911 heeft dezelfde motor als de S maar dan iets minder pk’s. In de 991 van de eerste generatie had je echt een S nodig, de basis Carrera was te tam. Vanaf de 991.2 is de Carrera met turbo snel genoeg. De 992 heeft weer nog meer PK’s. Je kan nu dus de voordeligste uitvoering nemen want je hebt 400 pk wat genoeg is. De achterlichten met band zijn ook niet meer exclusief voor de Carrera 4 en 4S die hebben ze ook allemaal. Neem een Carrera (2) met mooie wielen en een sportuitlaat en je bent een gelukkig man!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).