• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Elke Porsche 911 (992) komt met dikke billen’

Auteur: RubenPriest, gepost 12 oktober 2018 om 19:02 – 41 Reacties

Porsche


Je hoeft straks niet langer een duurdere uitvoering te kiezen om die Kardashian-kont te krijgen.

Met de Porsche 992 gaat het merk dingen anders aanpakken. Tussen neus en lippen door was al bekend dat de nieuwe 911 een dikker uiterlijk zou gaan krijgen. Een nieuw bericht van Car and Driver doet er nog een schepje bovenop.

Volgens de bron krijgt elke variant van de nieuwe 992 een ‘widebody’. Dit slaat op het achterwerk. Normaal gesproken levert Porsche de dikkere heupen op onder meer de 4S, GTS, Turbo en Targa-modellen. Laatstgenoemde is overigens logisch, aangezien de Targa er alleen is met vierwielaandrijving. De reguliere Carrera- en Carrera S-modellen hebben geen opgeklopte wielkasten.

Goed nieuws voor de Carrera-rijder die straks gaat rijden in een Porsche met een stevigere body. Het zal ongetwijfeld deels met kostenbesparing vanuit Porsche te maken hebben. Hoe minder frutsels en dingetjes, hoe beter. Het is officieel nog niet bekend wanneer de nieuwe 911 onthuld gaat worden. Grote kans dat Porsche de LA Autoshow gaat kiezen om het doek te trekken van de 992. De autobeurs in Californië gaat eind november van start.

UPDATE: de nieuwe 911 is inmiddels officieel, alle info check je HIER!

Ook interessant!

  • 911 GT3 (992)
    Officieel: de compleet nieuwe Porsche 911 GT3 (992)
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Porsche

Vorig bericht: « Zo is de Volkswagen Polo GTI helemaal af
Volgend bericht: Perfect design: de Polestar 1, Jaguar B99 en e-Legend »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    12 oktober 2018 om 19:29

    Een wisser achter is leuk op een golf of zoiets dergelijks…maar niet op een 911. Ik dacht dat zo’n lelijk ding sowieso een optie was.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      12 oktober 2018 om 19:49

      @cpp1: is idd erg prominent…en bij rechtsgestuurd zit ie dan aan rechterkant? De delete was vroeger een optie meen ik, of was het aftermarket?

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        12 oktober 2018 om 19:49

        @p993: optie van 300 euro geloof ik.

        Login om te reageren
    • heer zegt

      12 oktober 2018 om 19:49

      @cpp1: het is een optie, tenminste op de huidige 911…

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        12 oktober 2018 om 20:28

        @heer: voor zover ik weet ook altijd geweest. In advertenties vroeger (ten tijde van het G-Modell) in de Auto Motor und Sport werd vermeld als-ie erop zat : ‘Heckwischer’ of ‘HW’. Werd toch vaak als een pluspunt beschouwd als-ie erop zat.

        Login om te reageren
        • Jantje_555 zegt

          12 oktober 2018 om 21:51

          @amghans: de ruststand zou dan beter naar onderen liggen, maar zal dan wel slechter zijn voor de stroomlijn.

          Login om te reageren
          • rickthestig zegt

            12 oktober 2018 om 22:43

            @Jantje_555: In het midden zou leuk zijn. Zonder is sowieso beter.

            Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 oktober 2018 om 22:12

      @cpp1: sowieso maar de vraag hoe effectief het ding is, volgens mij wist die alleen de bovenste helft van het raam, dus is er een brievenbusje schoon. Even gas geven en je raam is ook schoon.

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 oktober 2018 om 22:28

      @cpp1: op de Ferrari ff kon je het ook krijgen als optie.

      Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      12 oktober 2018 om 22:46

      @cpp1: houden zo als optie. Wat verstoort dat het ontwerp zeg. Ben meer een borstenman, maar deze billen zijn prima!

      Login om te reageren
  2. davelepeef zegt

    12 oktober 2018 om 19:38

    Goed nieuws maar dat maakt het dus ook minder speciaal. Nieuwe achterlichtunit en bumper zijn wel erg druk zeg, vind het huidige model een stuk fraaier :/

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      12 oktober 2018 om 19:57

      Qua “moderne” 911 modellen vind ik de 993 en 997 eigenlijk nog altijd de mooiste modellen. Net even wat ranker en wat puristischer. Toch rijpen de 911 modellen vaak wel goed.

      Login om te reageren
    • bugboy zegt

      12 oktober 2018 om 19:58

      @davelepeef: Verder zit er best nog wat tape op deze achterkant. De uiteindelijke productieversie zal vast wat cleaner zijn.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        12 oktober 2018 om 20:58

        @bugboy: de 993 vind ik ook leuk. Lijkt zo’n andere auto, volgens mij een stuk kleiner, wat minder luxueuze GT. Dan graag de Carrera RS… En anders een 991 GT3 TP, beetje ingetogen maar wel met spierballen. En nu je het zegt zie ik indd dat er een en ander is afgeplakt. Dan gun ik ‘m nog even het voordeel van de twijfel ;)

        Login om te reageren
  3. MercMeister zegt

    12 oktober 2018 om 19:39

    O mijn god.. de Kever leeft nog.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      12 oktober 2018 om 19:43

      @MercMeister: ja en Mercedes maakt enkel taxi’s. Grijsgedraaide platen hoor je graag?

      Login om te reageren
  4. buddy991 zegt

    12 oktober 2018 om 19:42

    Jammer…widebody zou voorbehouden moeten blijven aan specifieke modellen en niet de nieuwe standaard moeten worden. Porsche verliest langzaam maar zeker zijn karakter. Grtn van een Porsche 911 luftie fan en eigenaar

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      12 oktober 2018 om 20:59

      @buddy991: mwoah, ze schuiven het door naar onderen, de Cayman en Boxster. Jaa oude namen, weet ik veel.

      Login om te reageren
  5. trolle zegt

    12 oktober 2018 om 19:43

    Ik heb een bloedhekel aan de huidige 911jes,maar die nieuwe achterkant trekt op niets. Ze zouden beter de voorkant eens doen. Maar ja, na een 20 special editions komt het wel inorde zeker

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      12 oktober 2018 om 19:51

      @trolle: bloedhekel nog wel, tijd voor professionele hulp? Het is maar een auto hoor..

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        12 oktober 2018 om 22:35

        @kareljansen: ik denk dat hij binnenkort ook een handgeschreven brief naar de autoblogredactie stuurt om zijn totale idioterie kracht bij te zetten. Net zoals dat briefje toen over BMW.

        Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      12 oktober 2018 om 22:06

      @trolle: vloeken in de kerk met al die Porsche mannetjes hier.

      Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    12 oktober 2018 om 19:54

    Het probleem is vooral dat de huidige 911 zo mooi is.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    12 oktober 2018 om 20:05

    Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, hij oogt wel erg clean en modern. Maar lelijk is hij zeker niet, ik denk dat ik hier nog heel erg moet wennen.

    En eigenlijk is dat best wel knap van de ontwerpers, dat deze nieuwe 911 nog steeds in grote lijnen hetzelfde is als al zijn voorgangers, maar er toch een compleet nieuwe auto staat.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    12 oktober 2018 om 20:08

    Jammer, de wide body was de laatste jaren eigenlijk een beetje too much.

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    12 oktober 2018 om 21:00

    Jammer. Recht van achteren is de dikke kont iets mooier, maar van de zijkant en voorkant niet IMO.

    Login om te reageren
  10. launchcontrol zegt

    12 oktober 2018 om 21:21

    Wat een armoede zeg! Ze worden wel heeeeel lui, die knakkers! Eerst 20 miljoen verschillende 991’s…. dan een facelift de 992 noemen…. en dan ook nog eens alles eenheidsworst maken….

    Login om te reageren
  11. marcus1963 zegt

    12 oktober 2018 om 21:22

    Ik vind die zwarte sticker boven de kentekenplaat zo vreemd..!!!

    Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      13 oktober 2018 om 01:58

      @marcus1963: dat is de ‘notch’ voor de camera’s, jeweetwel

      Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    12 oktober 2018 om 21:35

    Gelukkig maken ze van 911 geen apart merk dat zou ook nog kunnen.

    Login om te reageren
  13. alfalfa zegt

    12 oktober 2018 om 22:04

    Nou ben ik geen 911 kenner maar ik vind dit nogal generiek ogen; confectiekont!

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      12 oktober 2018 om 23:20

      @alfalfa: Ach, kan gebeuren als je een keer verder kijkt dan Alfa. Nemen we je niet kwalijk hoor.

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        12 oktober 2018 om 23:21

        @michaelb: overigens nog een schokkend feitje: bij deze auto hoef je de distributieriem NIET na 60k te vervangen.

        Login om te reageren
  14. rs6lover zegt

    13 oktober 2018 om 00:34

    K vindt het wel iets weghebben van een panamera qua achterlichten dan

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      13 oktober 2018 om 09:23

      @rs6lover: Hoe is dat nou mogelijk zeg!

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        13 oktober 2018 om 10:17

        @sanderp: ja en dat is niet direct een compliment….de achterkant haalt het niet bij het oude cleane ontwerp…met enkel de juiste ronde lijnen en geen opsmuk

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 oktober 2018 om 11:44

          @p993: de lijnen in de lampen en er tussen laten het juist ronder lijken. Probleem is dat de 911 kont in de jaren hoog en dik geworden is. Daarom is het heel moeilijk om het er nog een beetje elegant uit te laten zien.

          Login om te reageren
  15. stefstuntpiloot zegt

    13 oktober 2018 om 10:50

    Een 2S had ook opgeklopte wielkasten.

    Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    13 oktober 2018 om 10:57

    Ligt misschien aan de manier waarop de foto genomen is, maar de achterkant lijkt wat hoog.

    Login om te reageren
  17. lambowambo zegt

    13 oktober 2018 om 14:07

    Vind die slanke heupen voor een ingetogen uitvoering juist wel wat chiquer.

    Login om te reageren
  18. 991abc zegt

    14 oktober 2018 om 12:32

    Daar heb ik al die jaren op gehoopt! Geen onderscheid in dikte van achterkant. De ‘basis’ 911 heeft dezelfde motor als de S maar dan iets minder pk’s. In de 991 van de eerste generatie had je echt een S nodig, de basis Carrera was te tam. Vanaf de 991.2 is de Carrera met turbo snel genoeg. De 992 heeft weer nog meer PK’s. Je kan nu dus de voordeligste uitvoering nemen want je hebt 400 pk wat genoeg is. De achterlichten met band zijn ook niet meer exclusief voor de Carrera 4 en 4S die hebben ze ook allemaal. Neem een Carrera (2) met mooie wielen en een sportuitlaat en je bent een gelukkig man!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North