• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elon Musk trekt zich niets aan van het coronavirus

Auteur: machielvdd, gepost 17 maart 2020 om 22:00 – 74 Reacties

Elon Musk

Tesla-fabriek blijft doodleuk open te midden van een lockdown.

In een vorig artikel over het coronavirus zeiden we dat grote fabrikanten toch niet onaantastbaar blijken zijn. Het lijkt erop dat er toch één fabrikant onaantastbaar is, te weten Tesla. Waar alle bedrijven in de wijde omtrek hun deuren moeten sluiten, blijft de Tesla-fabriek in Fremont namelijk gewoon open. De activiteiten van het bedrijf wordt namelijk door de lokale instanties aangemerkt als ‘essential business’. En Elon Musk zelf ziet het coronavirus niet echt als een bedreiging.

In de omgeving van San Francisco, waar de fabriek staat, is de situatie niet veel beter dan in Europa. Iedereen is opgeroepen om binnen te blijven voor de komende drie weken. In de Tesla-fabriek werken 10.000 mensen. Musk verplicht hen echter niet te komen, zo is hij dan ook weer wel. In een mail schrijft de topman dat iedereen die zich ook maar een beetje ziek of onprettig voelt zich niet gedwongen hoeft te voelen om naar het werk te komen. Om toch op het geweten van zijn werknemers in te spelen, voegt hij eraan toe dat hij zelf wél aan het werk zal zijn.

Het is opmerkelijk te noemen dat de fabriek open mag blijven aangezien eigenlijk alleen de noodzakelijke bedrijven open mochten blijven. Denk daarbij aan supermarkten, apotheken, kinderdagverblijven, en dergelijke. Een fabriek voor elektrische auto’s is belangrijk, maar niet noodzakelijk. Het lijkt erop dat Tesla een voorkeursbehandeling heeft gekregen van de lokale autoriteiten.

Musk liet zich in de mail aan de werknemers kritisch uit over de heisa rondom het virus. Volgens hem richt de paniek veel meer kwaad aan dan het virus zelf. Eerder liet hij op Twitter weten: “The coronavirus panic is dumb.” In een brief aan werknemers van SpaceX zei hij vorige week dat het coronavirus volgens hem niet eens in de top 100 van gezondheidsrisico’s in de VS staat. Het is dus duidelijk: Elon Musk schat de situatie aanzienlijk minder ernstig in dan de meeste anderen.

Foto-credit: Steve Jurvetson

Ook interessant!

  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla
  • Video: Elon Musk legt Cryptocurrency uit
  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Coronavirus, Elon Musk, fabriek, Tesla

Vorig bericht: « Te koop: de meest extreme Maserati ooit
Volgend bericht: Volkswagen teaset nieuwe Ford bedrijfswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    17 maart 2020 om 22:07

    De paniek is inderdaad dom maar je bewust zijn van de gevolgen en gevaren niet. De paniek komt vooral voort uit publieke geloof dat we er allemaal aan gaan of zo en dat is pertinent niet waar. Wat echter wel waar is dat deze virus een zware wissel trekt op onze gezondheidszorg. Het gevolg daarvan kan zijn dat er meer doden vallen dan nodig is. Zie ook Italië bijvoorbeeld.

    Hij kan dan wel stoer doen maar het toont tegelijk zijn kortzichtigheid aan. Maar goed, het is wel vaker gebleken dat Musk een lul met vingers is.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 maart 2020 om 08:06

      Jouw reactie scheelt mij weer typwerk, dank ;-)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        18 maart 2020 om 08:40

        @racerx Geen dank. ;)

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          18 maart 2020 om 10:01

          Ik denk eigenlijk dat de fabrieken alleen maar sluiten vanwege de enorm teruggelopen vraag naar auto’s. Mooi excuus is dan “welzijn van mijn medewerkers”. Bij Tesla is er nog een behoorlijke vraag, dus die wil nog ff wachten.

          Login om te reageren
          • cazzo046 zegt

            18 maart 2020 om 11:30

            Denk dat vooral de stokkende toelevering van onderdelen een groot probleem is.

            Login om te reageren
    • schoen85 zegt

      18 maart 2020 om 08:36

      @Rick-dos: een lul met vingers en een toetsenbord is inderdaad niet altijd de beste combinatie ;-)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        18 maart 2020 om 08:40

        @schoen85 Precies. Ze moeten Musk z’n toetsenbord afnemen. Is beter voor iedereen. ;)

        Login om te reageren
        • schoen85 zegt

          18 maart 2020 om 08:47

          @Rick-dos: ik ken nog een Amerikaan voor wie die vlieger op gaat ?

          Login om te reageren
    • tttijn zegt

      18 maart 2020 om 09:25

      @Rick-dos: imo ben jij die lul met vingers, door de media politiek en mensen als jij zit de eerste hulp vol met mensen met griepverschijnselen die anders gewoon thuis gebleven zouden zijn en uitsnotteren. Dit legt allemaal zware druk op de zorg die nodig is voor mensen die deze zorg wel nodig hebben door dit virus.

      Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        18 maart 2020 om 09:36

        @tttijn: Wattt? Ga alsjeblieft ergens anders trollen.

        Login om te reageren
      • onlyporscheman zegt

        18 maart 2020 om 12:04

        @tttijn: delirant van het corona virus denk ik

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 maart 2020 om 10:23

      @Rick-dos: idd erg kortzichtig voor iemand die zich visionair noemt..

      Login om te reageren
  2. robert110 zegt

    17 maart 2020 om 22:20

    Ik maak mij ook niet druk om het virus, zelf als ik het krijg is de kans klein dat ik er daadwerkelijk (ernstig) ziek van wordt. Maar dat is nog geen reden om mij niet aan de maatregelen en adviezen te houden, die zijn er tenslotte voor het algemeen belang en vooral voor het belang voor de vatbare en zwakke medemens.

    Dit soort acties vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen en domweg asociaal, maar goed dat zijn wij wel van musk en zijn bedrijven gewend.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    17 maart 2020 om 22:20

    Heeft de Muskias ‘toevallig’ recent een paar dotaties aan kas gedaan van de aldaar beleidsbepalende politici ?

    Login om te reageren
  4. karaya zegt

    17 maart 2020 om 22:31

    Statistisch heeft hij gelijk. De hele wereldeconomie op z’n kant voor een relatief klein aantal slachtoffers.

    Stalin draaide er op een goede dag meer mensen doorheen.

    Login om te reageren
    • stephanvaningen zegt

      18 maart 2020 om 04:29

      Ja, maar om Stalin nu als norm te nemen lijkt me ook geen goed idee ?

      Paniek is dom, punt. Rationaliteit is voor deze periode regel. Wat mensen ook mogen weten is dat er sterk wordt gewerkt aan vaccin e.a.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 maart 2020 om 07:07

      @karaya: in Italië overleeft 7% van de slachtoffers het niet. Dat zijn geen kleine getallen, dan is iets abstracts zoals economie toch echt even niet belangrijk meer. We voeren nu een wereldoorlog zonder bommen.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        18 maart 2020 om 10:37

        Zeven procent van degenen bij wie het virus is vastgesteld.

        Dat zegt dus helemaal niets als je niet weet hoeveel mensen er in totaal zijn besmet.

        Login om te reageren
        • ikrijdouderommel zegt

          18 maart 2020 om 15:29

          @karaya: precies. Zie Duitsland op dit moment: meer dan 10000 positief geteste coronagevallen, 27 doden. Dan kom je op een percentage van minder dan 0,3%. Mogelijk dat ze in Duitsland wel veel meer testen.

          Login om te reageren
          • ty5550 zegt

            18 maart 2020 om 20:51

            @ikrijdouderommel: het is nog te snel om te berekenen hoe dodelijk het virus is in de meeste europese landen. De verspreiding is nog volop bezig. Van alle patienten in de ziekenhuizen weet je nog niet wie zal overleven. En als de ziekenhuizen overrompeld zouden worden zodat geen hulp meer geboden kan worden begint de dodentol pas echt serieus op te lopen. Italie (een land met een erg goede gezondheidszorg) was het eerste europese land en toont samen met china goed hoe het uit de hand kan lopen.

            Login om te reageren
    • fanboy zegt

      18 maart 2020 om 08:07

      Als je in de VS het Coronavirus lekker zijn gang laat gaan, dan zou dat tot 500.000 doden kunnen leiden.
      En vermoedelijk nog een stuk meer omdat je helemaal geen zorg meer kunt bieden aan de meeste zieken.

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        18 maart 2020 om 13:27

        @fanboy: wow, die glazen bol wil ook hebben.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          20 maart 2020 om 07:53

          Dat was een uitspraak van een viroloog, een specialist in uitbraken. Overgewicht maakt je ook risicovoller voor dit virus.

          Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      18 maart 2020 om 08:46

      En op een slechte dag nog meer.

      Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      18 maart 2020 om 08:58

      @karaya: ik denk dat als je kijkt naar de specifieke situatie dat doorwerken inderdaad zou moeten kunnen. In de USA gaat iedereen met de auto naar zijn werk (geen fysiek contact in openbaar vervoer). En in die Gigafabriek staan voornamelijk heel veel robots, dus naar alle waarschijnlijkheid zit er tussen de werknemers meer dan voldoende social distance om onderlinge besmetting vrijwel uit te sluiten.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        18 maart 2020 om 12:27

        Ben je wel eens in een grote stad geweest in de USA daar gaat echt niet iedereen met de auto naar het werk hoor. New York is natuurlijk extreem maar ook andere grote steden als LA, SF Washington DC, chicago, etc etc zijn allemaal afhankelijk van een groot openbaar vervoer netwerk . Daar leven miljoenen mensen op elkaar. Potentieel een veel groter risico dan hier!

        Login om te reageren
    • tttijn zegt

      18 maart 2020 om 09:26

      @karaya: om het bij het westen te houden: alcohol en tabak ook.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        18 maart 2020 om 10:40

        Je vergeet vetzucht.

        Ik was in de supermarkt zondagavond. Er waren twee zaken stijf uitverkocht, toiletpapier en knakworsten in blik.

        Login om te reageren
  5. arhanso zegt

    17 maart 2020 om 22:40

    Ik heb Elon Musk hoog zitten. Punt. Ik vraag me alleen af of dit niet een soort economisch delict is. Ik vond de toespraak van Rutte steekhoudend. Juist om in deze tijd 3 tot 4 weken proberen pas op de plaats te maken om de druk op verzorgend personeel tot een een minimum te beperken. Alleen al met deze gedachte kan ik Elon’s denkwijze niet verdedigen.

    Doneer je winst van deze weken dan aan een goed doel. Oh, wait…hij draait verlies…nevermind.. Alhoewel ik vermoed dat Elon de nodige Tesla aandelen zal inslaan… ;-)

    Login om te reageren
  6. thomasthomas zegt

    17 maart 2020 om 22:50

    Zat net eens te kijken bij Amerika en in 3,5 uur ! waren er 500 extra besmettingen bij. Geloof dat Amerika over 1 a 2 weken het epicentrum is. En dan sluit Tesla echt wel.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      18 maart 2020 om 07:18

      500 besmettingen op 325 miljoen mensen….

      Login om te reageren
      • dakarbemo zegt

        18 maart 2020 om 08:23

        Je weet dat ziekenhuis personeel al weken smeekt om testen? AKA veel te weinig mensen zijn getest zeker als je dat vergelijkt met hier in de EU. Tel daar bij op dat er ook onduidelijke procedures ware wanneer mensen mogelijk t virus hadden(men had heeft/geen testen) dus zijn er ook hele zieke besmette personen doodleuk naar huis gestuurd. Oh en als kers op de taart of je ff 5K wilde afrekenen voor zo’n test als die al beschikbaar was….. duizenden zijn besmet en dwalen vrolijk rond in the US.

        Login om te reageren
        • marc94 zegt

          18 maart 2020 om 23:28

          @dakarbemo: voor een paar ruggen voor een test als onverzekerde daar zou ik het ook maar uitzieken tenzij ik echt wat mankeerde op voorhand. maarja als ik daar wat mankeerde had ik ook het geld niet en ook de verzekering niet want die is dan helemaal onbetaalbaar.

          Login om te reageren
      • tttijn zegt

        18 maart 2020 om 09:27

        @reactief: haha idd. Amerika waar de halve bevolking bezwijkt aan obesitas. Nee dan moet je idd geen virus krijgen.

        Login om te reageren
      • dakarbemo zegt

        18 maart 2020 om 15:12

        also die 500 is onjuist: 6519 is t officiele cijfer as we speak.

        Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        18 maart 2020 om 17:45

        @reactief: ja per 3,5 uur nu.. dus over paar weken miljoenen… let naar op. Wordt de grootste haard daar.

        Lees dit maar eens terug over 2 a 3 weken.

        Login om te reageren
  7. trasimo zegt

    17 maart 2020 om 22:55

    Ik heb Musk op veel gebieden best hoog zitten maar hier slaat ie de plank mis vind ik. Neem gewoon je verantwoordelijkheid en zet de gezondheid van je medewerkers en hun families voorop. “Flatten the curve.”

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      18 maart 2020 om 08:34

      @trasimo: same

      Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    17 maart 2020 om 23:02

    Zoals de Duitsers zo mooi zeggen:

    Erst kommt das fressen, dann kommt die moral.

    Login om te reageren
  9. ty5550 zegt

    17 maart 2020 om 23:03

    Musk gaat de volle 100% voor zijn bedrijven. Maar dit is hier geen excuus en gaat hem veel populariteit kosten

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 maart 2020 om 07:21

      @ty5500: het is tegenwoordig hip om van alles en nog wat maar gewoon te ontkennen. Als je jezelf weet wijs te maken dat het niet bestaat dan is er voor jou ook geen probleem. Dat allemaal gedreven door egoïsme om een bepaald gedrag niet aan te hoeven passen. We zagen de de klimaatontkenners maar we zien we nu ook coronaontkenners.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        18 maart 2020 om 08:08

        @mashell: hou alsjeblieft op over die klimaat onzin. Dat is puur uit financieel belang. Wij hebben geen ene donder invloed op het klimaat. Dat is een compleet zelfregulerend systeem. Al miljarden jaren! Maar laat je lekker gek maken en indoctrineren door o.a. Fransje Timmermans en al die fake onderzoeken.

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          18 maart 2020 om 08:39

          @sanderm3: Allen, dit is dus een klimaatontkenner. Handig, meteen een voorbeeld er bij.

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            18 maart 2020 om 09:29

            Fase 1: schrik
            Fase 2: Ontkenning
            Fase 3: Woede
            Fase 4: Berusting
            Fase 5: Acceptatie

            Velen komen niet verder dan fase 2.

            Het leuke is, dit proes geldt voor élke verandering, ook bijvoorbeeld voor de 100km/u maatregel. Waneer je de posts door deze bril leest, gaat er een wereld voor je open….. ;)

            Login om te reageren
          • sanderm3 zegt

            22 maart 2020 om 15:20

            @vondick: allen, dit is dus een klimaat activist. Waarschijnlijk met financieel belang bij deze hoax. Aandelen in windmolens en warmtepompen wellicht. Of je werkt bij bv Vattenfall? Ciao

            Login om te reageren
            • vondick zegt

              22 maart 2020 om 15:47

              @sanderm3: Geld is niet belangrijk boven een bepaald inkomen. Volgens een goed wetenschappelijk onderzoek is de sweet spot 64000 per jaar. Daarboven kan geen kwaad maar moet het niet meer je prioriteit zijn.

              Login om te reageren
        • flutterby zegt

          18 maart 2020 om 09:18

          @sanderm3: het klimaat reguleert zich wel, eventueel zonder de mensheid met een simpel griepje.

          Login om te reageren
  10. Rossi zegt

    17 maart 2020 om 23:06

    En gelijk heeft die Musk, ongelooflijk hoe we onze maatschappij op slot gooien voor een griepje welke mensen onder de <70 als zeer mild ervaren.

    Ik kan jullie inmiddels uit eigen ervaring vertellen dat het weinig voorstelt, ben thuis gewoon door blijven werken…

    Uit studies is al gebleken dat vrijwel alle gezonde opgenomen mensen onder de 70 jaar ibuprofen hebben genomen, iets wat je dus echt niet schijnt te moeten nemen….

    Dit is geen politieke website, maar opper echt om tot een scenario te komen waarbij enkel ouderen en mensen met een verminderde weerstand geïsoleerd moeten worden (a la plan Boris Johnson). Alleen op deze manier kun je op een goede en efficiënte manier bij de rest van de bevolking groepsimmuniteit opbouwen en deze groep het beste beschermen van corona. Voordeel is ook meteen dat de economie en maatschappij (opleiding, etc) niet naar de haaien gaan.

    Maar goed, ben geen specialist….

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      17 maart 2020 om 23:23

      Waarvan akte!

      Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      17 maart 2020 om 23:24

      @rossi: ik geef Boris een week en dan zal het VK soortgelijke maatregelen nemen als de rest van Europa. Zullen we er volgende week dan even op terug komen?

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        18 maart 2020 om 22:55

        @lotuselises2: oh wacht, vandaag ook al de scholen dicht in het VK. Want een visionair die Johnson…

        Login om te reageren
    • b088y zegt

      17 maart 2020 om 23:26

      @rossi: typisch gevalletje van: Ik rijd al 20 jaar zonder gordel en leef nog steeds, dus een gordel is bullshit.

      Login om te reageren
    • lucasvg92 zegt

      17 maart 2020 om 23:45

      @rossi: betekend dit dat je het virus al gehad hebt? Ben benieuwd naar je ervaring. Ben het zelf overigens met je eens, mijn huisgenoot is cardioloog en ze hebben dit inderdaad (niet publiekelijk) half bevestigd.

      Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      18 maart 2020 om 02:16

      @rossi: “Uit studies is al gebleken dat vrijwel alle gezonde opgenomen mensen onder de 70 jaar ibuprofen hebben genomen, iets wat je dus echt niet schijnt te moeten nemen”. Tenzij je met bewijzen komt, verklaar ik dit tot lulkoek!

      Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      18 maart 2020 om 02:20

      @rossi: lol ok jij hebt dus echt geen benul waarover je praat. Jouw “griepje” dat je oploopt besmet statistisch gezien gemiddeld 3 andere mensen. Laat daar toevallig iemand met een iets zwakkere gezondheid tussen zitten die eraan komt te sterven, bv je moeder, broer, zus of whatever. Wil jij zoiets op je geweten? Kruip terug onder je steen.

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      18 maart 2020 om 07:02

      @rossi: bij de meerderheid van de mensen (dacht in de grootorde van 80%) prononceert het virus zich als een griepje of zelfs een licht verkoudheidje. Hier zit jij dus ook onder. Bij de overblijvende groep is een relatief groot deel dat naar het ziekenhuis moet en intensieve zorgen nodig heeft. Die blijven er wel een tijdje zodat de ziekenhuizen hun capaciteit opgeraakt. En de coronapatienten op intensieve zijn zeker niet allemaal oudere mensen. De helft zijn jonger dan 50 jaar. De overlevingskansen zijn wel een stuk beter als je jonger bent, zolang er ziekenhuiscapaciteit is. En het virus is echt geen lachertje als je het goed te pakken hebt. https://nos.nl/artikel/2327328-veel-jonge-corona-patienten-op-intensive-care-waarschijnlijk-door-carnaval.html

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 maart 2020 om 08:10

      Ik heb het ook onder de leden, ben bijna weer fit en ook bij mij stelde het geen reet voor. Beetje grieperig, wat hoesten en een beetje pijnlijke longen. Desondanks houd ik me netjes aan de voorschriften en werk inderdaad gewoon thuis… Wat ik dan bijzonder vind is een foto gestuurd door een vriend, genomen in Loon op Zand, waar de ‘doelgroep’ van het virus (oud en grijs) gezellig zit te terrassen met zn allen. Tja…

      Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      18 maart 2020 om 08:25

      @rossi: egocentrisch varken.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 maart 2020 om 08:55

        Hoezo, hij is toch thuis gaan werken?

        Login om te reageren
      • bbfix zegt

        18 maart 2020 om 08:56

        @goed_koopman: @rossi: dat is een heftige uitspraak voor iemand die je niet kent. Zoals ik het lees heeft hij de voorschriften gehandhaaft, alleen had hij zulke milde verschijnselen dat hij THUIS door kon werken. Wie zegt dat hij anderen besmet heeft…?

        Login om te reageren
      • tge2 zegt

        18 maart 2020 om 09:57

        @goed_koopman: Je bent een van de hamsterende paniekvogels?

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          18 maart 2020 om 10:32

          @tge2: ik vind het hamsteren wel dubbel. In belgie worden we quasi opgesloten in de huizen waarbij je enkel nog voor een paar redenen buiten mag. Buitenkomen wordt ten strengste afgeraden. Maar als je dan wat meer meeneemt in de winkel zodat je minder snel terug moet (met steeds risico op besmetting) ben je een hamsteraar die enkel aan zichzelf denkt. Is het dan zoveel logischer om twee keer per week naar de winkel te blijven gaan terwijl we voor de andere zaken niet meer mogen buitenkomen? De wachtrijen bij de winkels zijn enorm gezien er slechts een beperkt aantal mensen tegelijk binnen mag.

          Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      18 maart 2020 om 09:59

      dat je geen specialist bent zegt genoeg.. Ga dan ook geen onzin zitten vertellen.
      Iboprufenverhaal is fake news, door meerdere instanties afgedaan als niet waar.
      daarnaast wordt de piek in Nederland nog verwacht, en gelukkig ervaren de meeste gezonde mensen weinig klachten. Echter vanuit mijn werk in de gezondheidszorg al in aanraking geweest met ernstig zieke mensen door dit virus. Die hebben echt veel zorg nodig. allen onder de 70

      Het is nodig om het land zo veel mogelijk dicht te gooien om te voorkomen dat het ziekenhuis personeel dat niet meer kunnen bieden. En aangezien nu al niet iedereen zich aan de geldende regels houd zal dat bij alleen ouderen isoleren ook gaan gebeuren met alle gevolgen van dien.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 maart 2020 om 12:05

        Puur uit interesse, waarom moet de piek nog komen en hoe komt dit?

        Login om te reageren
        • rutger97 zegt

          18 maart 2020 om 13:22

          @racerx: omdat op dit moment een klein deel van de bevolking dit virus heeft gehad. En op moment dat de beperking zou worden opgeheven zie je dat het snel meer gaat worden. Je ziet nu ook nog steeds dat de bewezen besmettingen en opgenomen mensen nog oplopen. Dat is een topje van de ijsberg omdat er veel ook niet getest word. Deze mensen kunnen dus eerst weer nieuwe mensen besmetten. De hoop is natuurlijk dat het door gaat in het tempo wat er nu is. Dat kan dan maanden duren maar is goed te behappen voor gezondheidszorg.

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            18 maart 2020 om 15:36

            @rutger97: thanks voor de uitleg!

            Login om te reageren
      • hehe zegt

        19 maart 2020 om 08:17

        @rutger97: De Ibuprofen zorgen afdoen als Fake News gaat mij toch wat te ver.
        Er is nog geen wetenschappelijk bewijs en daarom is het advies dat iedereen die op voorschrift NSAID’s gebruikt, dit nu zeker niet te stoppen.
        Aan de andere kant is het voor mensen die nu een pijnstiller zoeken ook echt wel verstandig om even Paracetamol te gebruiken en geen Ibuprofen.

        dit is wel een goed stukje:
        https://www.knack.be/nieuws/belgie/corona-en-ibuprofen-een-factcheck/article-normal-1578053.html

        Login om te reageren
  11. tge2 zegt

    18 maart 2020 om 01:14

    Ik heb niks met Tesla, echter wel met het negeren van de paniekerige, bloedirritante massahysterie en de daarop volgende nog irritantere opsluitmaatregelen die de paniekvogels met zijn allen ondersteunen.

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    18 maart 2020 om 07:04

    Die is uit op market share zeker stellen nu andere fabrikanten hun tent sluiten. Elke EV door Tesla geleverd, is er eentje minder verkocht door de concurrentie.

    Login om te reageren
  13. joki zegt

    18 maart 2020 om 07:27

    Zelf in de zorg werkende, en absoluut tegen alles wat met massahysterie te maken heeft zijnde, zou ik toch aanraden om de voorschriften te volgen… Want al is het voor velen maar een griepje, als iemand van je eigen familie er ernstig aan toe is heeft iedereen graag een plek in het ziekenhuis. En dan staan de ontkenners van het eerste uur meestal het luidst te roepen!

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    18 maart 2020 om 08:54

    Tja, Corona is niet gevaarlijk, maar de gevolgen wel. Een economie die plat ligt door angst en hamsteren, zeer veel kort termijn zieken, ziekenhuizen welke de situatie niet aankunnen waardoor mensen aan andere zaken als Corona overlijden daar er geen ruimte is om hun te behandelen. Maar we moeten uiteraard niet in paniek raken. Ik ben het maar weinig eens met Mark Rutte, maar maandag heeft hij toch een aantal verstandige zaken gezegd.

    Login om te reageren
  15. elemento zegt

    18 maart 2020 om 09:04

    Corono virus: zorgt voor littekenvorming. Fibrose. Daardoor kan je minder goed ademen. Er blijft vocht achter je longem. (Long oedeem). Hierdoor kan je bovenop een superinfectie krijgen. Als.je nog in een ziekenhuis zit met MRSA heb je zeker de poppen aan het dansen. Mensen gaam dood aan ARDS en superinfectie. ( dubbelzijdig.pneumonie). We hebben maar ong 950.ic bedden(beademing). Het is dus wel.ernstig gezien 10 procent op ic beland. Verder raad ik jullie aan om geen ibuprofen/naproxen etc NSAIDS te gebruiken. Dit zorgt dat virus makkeliijk aan Ace receptor kunnen zitten en in de cel vermenigvuldigen.

    Login om te reageren
  16. tttijn zegt

    18 maart 2020 om 09:22

    Goed van Musk, blij dat hij vanuit verstand handelt ipv uit emotie. Mensen moeten gewoon voorzichtig zijn en mensen met een verzwakte weerstand kunnen menselijk contact beter een tijdje vermijden. Een virus en we zitten in lockdown :( Mensen dr vrijheid ontnemen wanneer is dat voor het laatst gebeurd?

    Login om te reageren
  17. rhellema zegt

    18 maart 2020 om 14:06

    Musk dacht blijkbaar dat als de president het vliegens zelfs nog toelaat, waarom moet ik dan sluiten met mijn fabriek?

    Lekker kortzichtig voor iemand die zichzelf een visionair noemt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North