• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elon Musk verdient 800 miljoen Dollar

Auteur: jaapiyo, gepost 30 mei 2020 om 16:59 – 65 Reacties

Elon Musk verdient 800 miljoen

Het is goed om Elon Musk te zijn. En om een dikke bak geld binnen te tikken.

De hele wereld blijft maar subsidie naar Tesla gooien en dat is best lekker voor Tesla’s grote leider Elon Musk. De entrepreneur krijgt op deze manier een soort freeroll om zich te voegen in het gilde van de multimiljardairs. Op papier heeft de Muskias dat overigens al geflikt. Maar dan moet ‘ie even een Nina Brinkje doen en zijn aandelen sneaky verkopen voordat er paniek ontstaat. Lijkt ons geen geloofwaardig scenario. Al is het maar omdat dit waarschijnlijk ook zijn weerslag zou hebben op SpaceX. Musks droom om naar Mars te verkassen kan dan in de prullenbak.

Musk gaat Allin op Elon

Nee, Musk lijkt allin te gaan met een weddenschap op zichzelf. Dat wordt ook gereflecteerd door zijn pakket aan compensatie voor zijn noeste arbeid. Veel CEO’s van grote bedrijven pakken elk jaar een paar miljoen en checken vervolgens uit als het wat minder gaat. Musk doet het anders. Elon gaat vol voor de stock options en krijgt verder geen salaris en geen bonus. In 2018 is door aandeelhouders ingestemd met zijn beloningsstructuur. Hierbij krijgt Musk in twaalf ’tranches’ blubberveel geld bij het behalen van vooraf bepaalde mijlpalen.

Tranche

Tesla heeft inmiddels bevestigd dat de eerste tranche nu los is gekomen voor Musk. Dat betekent dat Elon nu het recht heeft om 1,69 miljoen aandelen Tesla te kopen tegen 350,02 Dollar per stukje. Een aandeel doet inmiddels rond de 835 Dollar. In theorie geeft dit Elon in theorie een netto waarde van ruim 800 miljoen Dollar. Lekkel lekkel. Hieronder het statement van Tesla:

In particular, the 2018 CEO Performance Award is comprised of 12 equal tranches, each vesting only upon the achievement of a market capitalization milestone matched to one of eight revenue-based operational milestones or eight Adjusted EBITDA-based operational milestones, all of which were viewed as difficult hurdles at the time of grant. While our stockholders benefit from each incremental increase in Tesla’s performance and stock price, aligning their interests with Mr. Musk’s incentives, the tranches under the 2018 CEO Performance Award vest only upon the full achievement of specific milestones, making it even more challenging for Mr. Musk to realize value from such increases. As of the date of this proxy statement, one of the 12 tranches under this award has vested and become exercisable, subject to Mr. Musk’s payment of the exercise price of $350.02 per share and the minimum five-year holding period generally applicable to any shares he acquires upon exercise.

Tesla

Risicootje?

Doch misschien is het niet helemaal zo simpel als het lijkt voor Elon. De opties komen namelijk met een potentieel giftige anaconda onder het gras: Musk mag aandelen die hij vergaart middels de opties pas over vijf jaar verkopen. Dat wil dus in theorie zeggen dat Musk niet nu zijn 835 Dollar per aandeel mag cashen. In plaats daarvan moet hij hopen dat de prijs over vijf jaar nog steeds fors boven de 350,02 Dollar zit. En dat terwijl wij allen weten dat Tesla vroeg of laat naar nul gaat, toch?

Tegelijkertijd zou Musk nu wel even een kleine 600 miljoen Dollar op tafel neer moeten leggen om de opties te kopen. Toch nog wel een hersenkraker als je het sec (no pun intended) bekijkt. Maar het helemaal sec bekijken hoeft misschien niet per se. Door magie met financiële constructies kan Elon vast nu al een deel van de intrinsieke waarde cashen. Misschien moet de honcho maar even wat advies inwinnen op Twitter.

Ook interessant!

  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla
  • Video: Elon Musk legt Cryptocurrency uit
  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

aandelen, Elon Musk, geld, Tesla

Vorig bericht: « 9 bizarre en unieke dingen van de Bentley Flying Spur
Volgend bericht: Verstappen: “Niet van plan ooit te vertrekken bij Red Bull” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Homer55 zegt

    30 mei 2020 om 17:04

    Wat moesten we doen zonder Elon….

    Login om te reageren
    • tge2 zegt

      30 mei 2020 om 17:14

      @Homer55: Precies hetzelfde als dat ik al deed. Gewoon lekker benzine blijven verstoken en wachten op de doorbraak van waterstof die er gaat komen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        30 mei 2020 om 17:18

        @tge2: haha, goeie! Wie ooit bedacht heeft dat je ergens heen moet om je auto te laten rijden.. Wel geniaal businessmodel, vergelijkbaar met drugdealers.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          30 mei 2020 om 17:58

          @flutterby: Thuis zitten is voor bejaarden.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            30 mei 2020 om 18:18

            @tge2: nee hoor, die hebben alle tijd om te tanken en vinden het nog leuk ook. Het doet ze denken aan vroeger toen het overal stonk en herrie was van gecontroleerde ontploffingen.

            Login om te reageren
            • tge2 zegt

              30 mei 2020 om 23:47

              @flutterby: Deze brandstofverstoker met lege tank is sneller terug onderweg dan de accurijder met lege accu. Laat de boel maar lekker ontploffen!

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                31 mei 2020 om 06:45

                @tge2: Niet als het een diesel betreft en de tank écht leeg is.

      • baklava zegt

        30 mei 2020 om 17:32

        @tge2: exact. Stekkerrijders zijn mensen zonder ziel

        Login om te reageren
        • pcooperworks zegt

          30 mei 2020 om 17:39

          @baklava: en lage bijtelling; love it ;)

          Login om te reageren
        • fanboy zegt

          30 mei 2020 om 18:40

          Dit is echt de domste van allemaal. Een waterstofauto rijdt namelijk exact hetzelfde, zonder geluid. Zonder verbranding.

          Login om te reageren
          • tge2 zegt

            30 mei 2020 om 23:46

            @fanboy: Maar wel zonder 30 minuten wortel schieten.

            Login om te reageren
      • Richmond zegt

        30 mei 2020 om 18:24

        @tge2: in welke fictieve glazen bol heb je dat gezien?

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          30 mei 2020 om 23:45

          @benja01: In dezelfde als diegenen die batterijen als de aandrijflijn van de toekomst zien.

          Login om te reageren
          • Richmond zegt

            31 mei 2020 om 02:17

            @tge2: waterstof gebruikt ook batterijen. En is inefficiënter omdat de waterstof omgezet moet worden in electriciteit. Alleen omdat het wordt getankt, wil niet zeggen dat het in de motor wordt ingespoten. Maar omdat het een tank heeft denken mensen dat het daarom beter is dan laden bij een laadstation of thuis.

            Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        31 mei 2020 om 13:49

        Ik wacht erop dat elke persoon eens een keertje fatsoenlijk les krijgt in natuurkunde, en niet zulk soort onzin praat.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          31 mei 2020 om 18:44

          @nissanfairladyz: Wat is jouw theorie? Voldoende natuurkundigen zien toekomst in waterstof.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            3 juni 2020 om 22:45

            @tge2: ja precies. En de economen niet.

            Tenminste niet in auto’s. Wel in overige toepassingen.

            Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    30 mei 2020 om 17:16

    Mooie royal flush hoor: $800m

    Login om te reageren
  3. flutterby zegt

    30 mei 2020 om 17:21

    Peanuts vergeleken met wat hij met SpaceX gaat verdienen. Jeff Bezos loopt met een miljard per jaar is met Blue Orgin nog niet eens waar SpaceX 4 jaar geleden was.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      30 mei 2020 om 17:32

      Eerst maar eens afwachten hoe de lancering verloopt niet waar..?? Iets met uitstellen, slecht weer, toch door laten gaan en whoops ontploffing….

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        30 mei 2020 om 18:15

        @SpeedGeek: Nasa zal echt niet zo maar hun astronauten in een raket stoppen hoor. De techniek is in orde en hebben al meerdere malen (vervangbare maar zeer prijzige) cargo de ruimte in geholpen.

        Blue Origin heeft enkel hun idee in renders en nog geen enkele succesvolle landing.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          30 mei 2020 om 18:21

          Dat dacht NASA in 1986 ook. Uiteindelijk ging er gister ook een prototype de lucht in tijdens een test. Het detail weet ik er niet van hoor. Maar laten we eerst maar eens afwachten. Over 3 uur weten we misschien meer.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            30 mei 2020 om 18:23

            @SpeedGeek: bijna 35 jaar geleden. Inmiddels hebben ze ook de Russen als alternatief, toen niet.

            Verwacht zelf trouwens dat vanavond het weer in de weg gaat zitten.

            Login om te reageren
            • SpeedGeek zegt

              30 mei 2020 om 18:30

              Dat klopt en de fout die toen is gemaakt is meer een ethisch probleem geweest dus ik neem aan dat er sinds dien toch wel beter wordt nagedacht over de rol van het weer en het standpunt van de engineers.

              Maar laten we op het beste hopen. Zou een mooie prestatie zijn voor SpaceX.

              Login om te reageren
  4. padoempats zegt

    30 mei 2020 om 17:36

    Gaan wij dan ook de barricade op? Hoeveel subsidie dus geld vd belastingbetaler daar wel niet dirrct of indirect heen is gegaan is onvoorstelbaar. Ben Smith van airfranc-klm moest het ook ontgelden voor een bonus van jaar geleden

    Login om te reageren
    • arta zegt

      30 mei 2020 om 17:46

      @padoempats: de subsidie op vliegen was er al een tijdje hoor. Geen accijns op brandstof etc.

      Tesla heeft geen subsidie gekregen; elektrische auto’s. Als de staat nu nog 4 mld. Zou betalen aan Tesla Motors Company zou het wat anders zijn.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        30 mei 2020 om 19:44

        Voor alle fabrieken hebben ze dikke subsidie en voordeeltjes gekregen. En alle subsidies en vrijstellingen die burgers krijgen bij aankoop van een Tesla zijn ook ten goede gekomen aan het resultaat.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          30 mei 2020 om 23:56

          Volgens mij waren dat leningen, keurig en tijdig terugbetaald.

          Wel eens bekeken hoeveel subsidies de Duitse fabrikanten krijgen.

          Login om te reageren
          • padoempats zegt

            31 mei 2020 om 09:52

            @pramm: klm krijgt ook een lening…

            Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          31 mei 2020 om 13:15

          @jaapiyo: leningen. Miljarden leningen. Waren de pruimen zuur gisteren?

          Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          31 mei 2020 om 13:51

          En wist je dat de olie industrie ook dikke subsidies krijgt? :) Of had je dat niet gegoogled met je tunnelvisie ;)

          Login om te reageren
    • slickrick zegt

      30 mei 2020 om 19:39

      @padoempats: musk heeft zijn vermogen te danken aan de verkoop van Paypal, Tesla is peanuts .

      Login om te reageren
      • b088y zegt

        30 mei 2020 om 20:24

        @slickrick: 165 miljoen dollar

        Login om te reageren
      • padoempats zegt

        31 mei 2020 om 09:53

        @slickrick: dus? Het gaat om de bonus

        Login om te reageren
  5. arta zegt

    30 mei 2020 om 17:48

    Elon Musk heeft ballen getoond door aan te geven dat hij geloof had in Tesla en daar kan hij nu de vruchten van plukken.

    Slim gedaan imho.

    Hoop dat ze de prijzen kunnen drukken en de kwaliteit kunnen verhogen!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 mei 2020 om 18:27

      @arta: ze hebben pas de prijzen nog verlaagd. Waarschijnlijk is het in Europa wachten op Giga Berlin.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        31 mei 2020 om 13:52

        Maar de Giga Berlin zal als eerst alleen de Model Y produceren, welke elke crossover SUV uit de lucht blaast qua inhoudt. Gigantische goede gezinswagen die ook nog eens binnen een paar seconden op de 100 zit. Als je een vader bent van een gezin is dat wel heel aantrekkelijk.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          31 mei 2020 om 20:00

          @nissanfairladyz: De Model Y is naar alle waarschijnlijkheid goedkoper dan de Model 3 om te produceren. Daarnaast is de Model Y bijna net zo praktisch als de Model X die “over engineered” is met issues die Tesla simpelweg niet oplost. Mijn voorspelling voor 2021 is dat de 3 en X uit het assortment gaan. Voor wie de Y te klein is volgt kort daarna de Cybertruck.

          Zelfs bij de Plaid powertrain wordt enkel over de S gesproken (met 7 zitplaatsen), nooit de X die op hetzelfde onderstel staat.

          Login om te reageren
    • arhanso zegt

      30 mei 2020 om 18:46

      Elon kan het geld wel gebruiken en op strategische moment zijn kapitaal in te zetten om ff het bedrijf te redden of een extra boost te geven.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        30 mei 2020 om 20:46

        @arhanso: Tesla zit al op een berg met geld en Shanghai heeft aangetoond aan de aandeelhouders dat zelfs zonder hun productie in de VS er een uitstekende cashflow is

        Login om te reageren
        • arhanso zegt

          31 mei 2020 om 11:25

          Klinkt goed. Elon is gelukkig geen one-trick-pony en heeft veel nieuwe bedrijven en startups. Dus er is altijd wel iets wat hij kan financieren indien nodig. Laat de man maar flink kapitaal ophorten. Dat vloeit allemaal weer terug in misschien in de meest waanzinnige/geniale ideeën waar je soms eerst zelf geld voor moet ophoesten.

          Login om te reageren
  6. billymobiel zegt

    30 mei 2020 om 17:56

    Lees alleen maar reacties met afgunst en misgunnen. Sneue gasten..

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      30 mei 2020 om 18:30

      @billymobiel: mensen zien elon als evil incarnated. Door hem Zijn er straks geen leuke benzine / diesel auto’s.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        30 mei 2020 om 20:22

        @benja01: bestaan die nog met al die computer rommel ? En al die speciale auto’s zullen gewoon blijven

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          31 mei 2020 om 02:20

          @rolov: afgaande op de reacties hier wel. En het zal nog Lang duren voordat alle fossiele auto’s weg zijn. Maar vanaf een bepaald moment zullen ze niet meer nieuw gemaakt worden. En regeringen bepalen hoe snel dat is.

          Login om te reageren
          • nissanfairladyz zegt

            31 mei 2020 om 13:53

            Uiteindelijk zullen ze moeten zwichten, want iedereen gaat geld achterna. Wanneer elektrische auto’s goedkoper worden. (Sowieso in TCO binnen enkele jaren) dan gaat iedereen over.

            Login om te reageren
  7. stalensnuitje zegt

    30 mei 2020 om 19:10

    Kunnen jullie allemaal niet lezen? Hij heeft het aandelenpakket niet gekregen, hij heeft alleen de mogelijkheid gekregen om het pakket te kopen…

    En ja tegen een relatief spotprijsje natuurlijk, maar gezien de termijn dat ie ze moet vasthouden is het ook wel weer een incentive om opnieuw te investeren.

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      30 mei 2020 om 21:06

      @stalensnuitje: Oftewel; hij heeft nog helemaal niks verdiend.

      Login om te reageren
  8. sudbina zegt

    30 mei 2020 om 19:42

    Ben benieuwd wat X Æ A-12 hiervan zal denken over een jaar of 18.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 mei 2020 om 19:45

      Hij heet nu X Æ A-XII. Getal mocht niet van de staat.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 mei 2020 om 20:23

      @sudbina: ik denk dat hij niet heel erg vind om multimiljonair te zijn met wen gekke naam

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    30 mei 2020 om 20:58

    “Een Nina Brinkje doen” !!

    Dat soort praktijken zijn alleen in Oeganda en Nederland legaal ..

    Login om te reageren
  10. bitd zegt

    30 mei 2020 om 23:07

    Toch vreemd dat bijna alle autobedrijven vol hebben afgeschreven aan het eind van Q1 en Tesla niet… dat verlies gaat nog komen… ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      31 mei 2020 om 13:56

      Hoezo, Tesla is relatief gezien een kleine speler. Ze groeien gewoon iets minder, wat normaal gesproken veel harder zou zijn zonder Corona. Terwijl andere bedrijven in het dividend stadium zitten, waar een dip veel meer impact heeft. Snap je wel een beetje hoe de economie in elkaar zit?

      Als Tesla winst maakt, is dat niet goed. Winst = stilstaand werkloos geld. Winst moet zou gauw mogelijk geherinvesteerd worden. Wat levert meer op? Geld op de bank? Of Geld wat je in een aandeel stopt van een goed lopend bedrijf?

      Login om te reageren
  11. ozzytrk zegt

    31 mei 2020 om 01:26

    Leuk voor hem, in Afrika kunnen ze geen slokje water vinden.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      31 mei 2020 om 09:47

      @ozzytrk: Beter zoeken.

      Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      31 mei 2020 om 10:19

      @ozzytrk: lachwekkende reactie’s vind ik dit altijd. Watertekort in Afrika is een kwalijke zaak maar wat heeft dat hier nu mee te maken? Hoe weet jij bijvoorbeeld wat Elon Musk aan goede doelen doneert? Daarbuiten is een Jef Bezos 61917 x ‘erger’. Die verdient 74.000 dollar per minuut en betaald het gros van zijn werknemers 20k per jaar.

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      31 mei 2020 om 13:56

      Waarom zeg je dit niet wanneer de CEO van Volkswagen een bonus krijgt?

      Login om te reageren
  12. dennisdd zegt

    31 mei 2020 om 08:05

    Valt me eigenlijk best wel tegen. Ik dacht altijd dat Musk bij de rijken der aarde hoorde…. maar een beetje John de Mol is al een miljard of 5-6 waard…..

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      31 mei 2020 om 09:59

      @dennisdd: Hij heeft afgelopen jaren ook veel van zijn privé vermogen in de bedrijven gestopt. Maar met een geschat vermogen van net geen 37 miljard dollar zou ik niet klagen.

      Login om te reageren
  13. techniekmeneer zegt

    31 mei 2020 om 09:47

    Verdient? *Krijgt.

    Login om te reageren
  14. superfunky zegt

    31 mei 2020 om 16:24

    Hoop bizarre reacties. Niemand die zich afvraagt of er misschien iets mis is met het systeem als iemand bij een bedrijf dat nog nooit een $ heeft verdiend bijna een miljard cadeau krijgt omdat hij zo’n lekker marketing praatje heeft.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben een raskapitalist en zelf onderdeel van het systeem en dit is gewoon ziek. Het systeem is ziek en het wordt tijd dat de markt dit soort excessen eens gaat afstraffen.

    Login om te reageren
  15. ericd zegt

    31 mei 2020 om 18:20

    Blijft ongelofelijk hoe één man 15 jaar geleden met een elektrische roadster kwam en sindsdien de autoindustrie op haar kop heeft gezet, met een geschatte beurswaarde van Tesla van meer dan GM en Ford samen. En nu raketten bouwt tegen een fractie van de prijs die NASA berekent (zou berekenen). Vindt dat ie tever gaat in sommige opzichten, zoals met de Cybertruck. Ik hoop dat die laatste niet in de stad zal worden toegelaten, eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  16. p993 zegt

    31 mei 2020 om 22:33

    Ik denk dat ie niet vijf jr gaat wachten, maar ze voor die tijd al kwijt is, bijv door verkoop v h bedrijf; mag dat ook?

    Login om te reageren
  17. jelm zegt

    1 juni 2020 om 02:25

    De afgunst en vooringenomenheid straalt er weer vanaf in dit stukje over Tesla en Musk. Hij krijgt dus helemaal niets. Hij krijgt enkel de optie om aandelen (voor een gereduceerd bedrag) te kopen wanneer 12 ambitieuze doelstelling behaald worden. De 800 miljoen gaat er dus vanuit dat alle doelstellingen worden afgevinkt en dat de huidige beurswaarde op dit punt blijft. Er is nu 1 doelstelling behaald en dus mag Elon 140.833 aandelen kopen. Wellicht gaat een aantal doelstelling nooit behaald worden. Als ik iedereen hier mag geloven in ieder geval niet toch? Want Tesla gaat zeker failliet zodra de concurrentie EVs gaat maken?

    En zoals aangegeven, Elon krijgt de aandelen niet. Hij krijgt het recht om ze voor een gereduceerd bedrag te kopen waarbij hij ze de eerste vijf jaar niet mag verkopen (een gangbare methode). Bij deze eerste tranche (1 uit een mogelijke 12) moet hij dus 49 miljoen neerleggen zonder dat je weet waar het aandeel over 5 jaar staat. Dat kan best een stuk lager liggen. Het kan ook een stuk hoger liggen. In ieder geval laat het zien dat Elon vol achter zijn visie staat. Toch blijft het een zeer risicovol beloningssysteem dat Elon heeft aangenomen. Nogmaals, hij krijgt geen basissalaris. Daar kunnen andere CEOs nog wel een puntje aan zuigen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North