Lekker fris, lekker anders.
We schreven er onlangs al over, maar Infiniti (het luxemerk van Nissan) neemt een bijzondere concept car mee naar het aankomende Concours d’Elegance op Pebble Beach. Inmiddels zijn beelden en specs vrijgegeven en kunnen we je meer vertellen over de elektrosigaar.
Het apparaat luistert naar de naam Prototype 9 en is qua vormgeving geïnspireerd op klassieke Formule 1-wagens. Naar verluidt wordt de auto aangedreven door een elektromotor met zo’n 150 pk aan vermogen en 320 Nm koppel. Een accupakket met een capaciteit van 30 kWh zorgt voor de juice.
De elektromotor drijft de achterwielen aan en de Prototype 9 zou in 5,5 tellen naar 100 km/u accelereren. De topsnelheid ligt op 170 km/u en het accupakket gaat 20 minuten mee als je flink gaat gummen op een circuit naar keuze. Meer info zal komende week worden vrijgegeven.
Infiniti grijpt duidelijk terug naar hun roemrijke race verleden ..
Gaat werkelijk helemaal nergens over ..
Ziet er wel grappig uit .. dat wel ..
@lincoln: Infiniti heritage, het merk bestaat immers als 26 jaar.
@awesome:
Heritage .. pedigree .. hommage .. livery .. jetcars .. drivability .. en met een vleugje merkbeleving ..
@lincoln: wat slik jij allemaal?
Oneindig Mercedes
Dit is mega gaaf.
OK .. mocht je geen idee hebben waar dit op moet lijken ..
Google .. Talbot Lago T26C ..
@lincoln: meer dan op alle andere buizen met wielen? Vind deze niet specifiek meer kijken dan andere klassiekers?!
Dit is toch redelijk fantasieloos voor een concept.
Maar waarom precies…? Of ambieert Infiniti een toekomst als custom auto bouwer…?
Moet zeggen wel, erg fraai ding. Vanuit elke hoek een plaatje om te zien. Alleen, en als snap ik de keus voor zilver, verdient het ding wel een spectaculaire laklaag
@Rob: om aandacht te krijgen in de media, wat waarschijnlijk met zoiets veel beter lukt dan het zoveelste futuristische ding.
Een hang naar vroeger
Als ze het ding nou eens als serieuze track day auto uitwerken (liever met verbrandingsmotor) dan is er misschien wel markt voor. Raceklasse oprichten voor gentleman racers .. niet te lang, na 20 minuten is de accu leeg en kunnen we aan de borrel(hapjes)…. Ik denk dat je geld kunt verdienen EN je merk bij de doelgroep onder de aandacht kunt brengen. Win/win.
@w0o0dy: dat had ik afgelopen week ook. Ben me niet bewust van enige curatele of melding daarvan waardoor dat ontstaat.
Waanzinnig!
1 rondje nurburgring en je bent klaar dus voor de dag
@kilum: inderdaad. Na 20 minuten zit je net lekker in je zone, kapt ‘ie ermee.
@kilum: nou nee, kan 100% meer rijden, namelijk 2 rondjes en dan ben je klaar ?
Een concept die trager, minder luxueus is en mínder bereik heeft dan bestaande EVs… wat een toekomstvisie!
@stanny:
Ajoh, Infiniti zelf noemt het een “retro prototype” en het ding is speciaal gemaakt voor het oldtimer feesje op Pebble Beach.
Gewoon een geinige stuiptrekking van Infiniti, moet je niet te serieus nemen.
@stanny:
Vind die realistische waardes wel sympathiek ..
Je zou denk dat je in een E auto niet zo’n grote grill nodig hebt , scheelt 20 km top snelheid waarschijnlijk
@supertjeduc:
Radiateurdop is ook een beetje raar ..
Maar ziet er wel supergaaf uit ..
Wel knap hoe ze dat Infiniti-grilletje erin gekregen hebben.
@tenaci: lelijk hé? Ontsiert dat hele ding.
Wat een briljant apparaat! Helemaal in mijn straatje :)
@dizono: wel twee wielen teveel, toch?
Als ik het doel van deze auto begrijp, dan is dit hoe een raceauto’s van 70 jaar geleden, met de huidige technieken eruit had kunnen zien en met welke specs dat had gekund.
Nu gaat hij voor de schoonheidsprijs en maakt er in mijn ogen, nog kans op ook.
Ik vind dit soort auto’s wel prettig in mijn gezichtsveld. De moderne sportauto’s gaan alleen maar verder over de top. Dit geeft weer wat verandering, wat zorgt voor meer afwisseling, net als de Morgan 3-Wheeler.
Niet omdat vroeger alles beter was, maar omdat juist de huidige technieken, die auto’s zoveel beter kunnen maken, niet omdat dat moet, maar omdat dat kan. Het gaat dan ook niet om sneller, maar om stabieler en efficiënter. Om er zo weer veel pret aan te beleven. Dat EV gedoe had niet gehoeven, maar dat is wel de huidige techniek, waar men zich in vast gebeten heeft.
Het ziet er leuk uit, maar concept????
Hebben ze deze gevonden in een kelder van Nissan, toen het nog Datsun heette?
Zelfs in een concept als dit falen om de Infiniti-grille acceptabel te maken…*facepalm*
Ik snap wel dat ze er een elektrische aandrijving in hangen. Maar als je de ellenlange neus ziet, droom je toch van een 8 cilinder lijnmotor!
@schreute01: vorige wk bij schloss dyck een auto union gezien voor heuvelklims. 16 cyl, 500pk en een dikke 800kg…top lag ver boven de driehonderd….in 1938 he?! Mooi om zo’n ding daar eens te zien -horen- rijden.
@p993: is een replica die je zag rijden, maar wat voor een!
Het is allemaal wat betrouwbaarder geworden maar in al die tijd zijn we echt niet zo ver vooruit gegaan.
De electrificatie is eindelijk weer een frisse wind met nieuwe ontwerp vrijheden.
@janjansen: ja, deze was in jaren negentig gebouwd…kan me niet voorstellen wat het origineel kost. Die zal in een geconditioneerde ruimte staan met vier ringen boven de deur!
Best mooi. Maar mag nooit de weg op , oh wacht is een conceptje…
6 in lijn motor erin en in productie als ze de ballen hebben
20 minuten batterijduur. De livery van een Duracel batterijtje zou ‘m niet misstaan.