• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 1 maart 2019 om 16:58 – 27 Reacties

Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…Afbeelding En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…

En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën...
Dit.

Wie wel eens tijd heeft doorgebracht met Parijzenaars zal weten dat ze niet verlegen zitten om een goed feest te gooien. Bij Citroën hebben ze deze memo duidelijk niet gekregen, want zijn honderdste verjaardag viert het tot op heden nog niet op de meest exorbitante manier. Na een bloedsaaie gebaksdoos met wielen komt het merk nu met ‘The Citroënist Concept’. En een fiets.

Citroën zal in Genève o.a. aan komen zetten met een op de SpaceTourer gebaseerd transportconcept, dat in feite niets meer is dan een fatsoenlijk uitgeruste camper. Het interieur en de cabine van de Citroënist zijn ontwikkeld door Pössl. Dit is dezelfde fabrikant waarmee Citroën eerder zijn Campster maakte. Om het succes en de groei van het Franse merk in het campersegment (evenals zijn honderste verjaardag) te vieren, sloegen de merken weer de handen ineen.

Binnenin de Citroënist Concept vinden we naast de door Pössl ontworpen cabine twee ligplaatsen, een ingebouwd kantoor en een opslagplaats voor fietsen. Uiteraard is dit niet zonder reden gedaan; Citroën heeft voor dit project namelijk ook een bijpassende fiets voor de camper gemaakt. Fietsfabrikant Martone heeft de tweewieler uiteindelijk voor de autofabrikant ontwikkeld. De ‘Ride The Citroënist’ is vervaardigd uit staal en aluminium en weegt 12 kg. De fiets heeft drie versnellingen. In tegenstelling tot het studiemodel van de camper kan de tweewieler wél worden besteld. Hij kost 950 euro.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Dít bedoelde Jeremy Clarkson met zijn Citroen CX
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, camper, Citroen, concept, fiets, geneve-2019, spacetourer

Vorig bericht: « Officieel: de échte prestatiecijfers van de AM Valkyrie
Volgend bericht: Smart geeft geinige concept een tweede kans »

Lees Interacties

Reacties

  1. RiKe zegt

    1 maart 2019 om 17:10

    Gelukkig wordt de fiets erbij geleverd, kan je je weg vervolgen als je weer eens langs de weg staat door “Franse charme”

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      1 maart 2019 om 17:30

      @rike: die fiets ziet er ook uit alsof die van dezelfde goedkope kwaliteit is..

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 maart 2019 om 18:54

      @rike: 1986 belde, ze willen hun grap terug

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        1 maart 2019 om 19:46

        @potver7: En nog steeds is het toepasselijk, dat zegt meer over Citroën dan over mijn grap.

        Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    1 maart 2019 om 17:13

    Geheel in de traditie van deze Franse fabrikant. Je ziet bij het aanschouwen van deze gepimpte bestelbus meteen dat deze de 2CV, de Traction Avant, de DS, de SM en de CX als voorvader had.
    Die fiets snap ik dan weer niet (zal wel een Peugeot zijn).

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      2 maart 2019 om 10:54

      @ghengiskhan: Nee, dat is een Martone. Het staat er nota bene op… Zie https://martonecycling.com/

      Login om te reageren
      • ghengiskhan zegt

        2 maart 2019 om 15:25

        @henrie: jajaja. Ik schoot enigszins uit de heup (commentaar geven voordat je de foto’s hebt bekeken).

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    1 maart 2019 om 17:16

    Zo een Jumpy is zonder meer een prachtige bus ..

    Maar een Martone fiets ??
    PSA weet toch inmiddels zelf wel een fiets in elkaar te flansen ..

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2019 om 17:19

    Het is net of de camouflage wrap er nog op zit…

    Login om te reageren
  5. utregcity zegt

    1 maart 2019 om 17:21

    Is nog een prototype met die psychedelische stickers er nog op, toch?

    Login om te reageren
  6. harrie zegt

    1 maart 2019 om 17:23

    Inclusief notitieblok, toe maar!

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    1 maart 2019 om 17:29

    Oh, ja, leuk. Ik had eigenlijk op een nieuwe 2CV gehoopt..

    Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    1 maart 2019 om 17:31

    Hoho! Ook nog een USB-stick hè? Alleen een busje en een fiets was inderdaad wat magertjes geweest….

    Login om te reageren
  9. B00G1E zegt

    1 maart 2019 om 17:32

    Best gaaf, ik mis echter wel de kussentjes op de zijpanelen

    Login om te reageren
  10. lavoro zegt

    1 maart 2019 om 17:43

    En een notitieboekje, een pen, een lekkere gevoerde jas en een USB-stickie. Ze pakken lekker uit zeg!

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    1 maart 2019 om 18:01

    Aahw Le Bicyclette…:

    Non Merci!

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    1 maart 2019 om 18:22

    Tja het is wel duidelijk waar het team met zijn hoofd zat toen ze aan dit ding werkte…. Alleen maar bezig met hun vakantie.
    Zwaktebod en beschamend ook voor zo’n merk.

    Login om te reageren
  13. technofreak zegt

    1 maart 2019 om 18:29

    100 jaar oud en nog steeds niet verder komen dan slappe aftreksels van succesnummers van andere (lees: Duitse) concurrenten. Dit is wat VW al sinds de T1 aan het doen is met z’n busjes.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 maart 2019 om 19:42

      @technofreak: hoezo “nog steeds”? Toegegeven, dit is wat inspiratieloos, maar Citroen heeft een rijk repertoire aan modellen die op meerdere fronten grensverleggend zijn geweest. VW heeft er maar 3: de Kever, de T1 bus en de eerste Golf.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      2 maart 2019 om 07:54

      @technofreak: de eerste T1 werd geleverd in 1950, de eerste HY van Citroën al in 1947. En aangezien de HY alle techniek voorin had liggen, was die bus ook veel ruimer en beter aanpasbaar dat de T1, je kon er bijvoorbeeld heel goed een camper van maken omdat je erin kon staan. Daarbij is de volkswagencamper succesvol geworden door o.a. Westfalia en hiermee ook niet echt een verdienste van Volkswagen zelf. Ik ben het dus niet eens met jouw stelling.

      Login om te reageren
  14. supercarboy zegt

    1 maart 2019 om 18:37

    Niet echt een spectaculair verjaardagskado dit.

    Login om te reageren
  15. depsycholoog zegt

    1 maart 2019 om 19:05

    Zo. Wat kut. Die fiets is trouwens nog aardig zwaar voor zo’n kaal ding.

    Login om te reageren
  16. wimof zegt

    1 maart 2019 om 19:06

    Ik zou eerder stellen “voor zijn 100ste verjaardag mag Citroën nog eens iets maken”

    Login om te reageren
  17. gandini zegt

    1 maart 2019 om 19:09

    Ik had het de “Citroën Haussier” genoemd en dan zo’n kleine Franse Bulldog op de zijkant als logo gebruikt.
    Oh, en dan zou het helemaal geweldig zijn als Citroën dan standruimte naast VW zou krijgen in Genève.

    En dan lachen dat de Duitsers de humor niet snappen. Maar goed, die maken ook nooit grapjes.

    Login om te reageren
  18. raoufff zegt

    1 maart 2019 om 22:20

    Leuke camperbak voor de Groenlinksert!!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 maart 2019 om 08:35

      @raoufff: vergeet dat maar, hij rijdt enkel op diesel…

      Login om te reageren
  19. potjak zegt

    1 maart 2019 om 22:31

    Begrijp er niets van. Van oudsher een Pioneer en Exentriek in zijn vormgeving. Ik had voor het 100 jaar een concept oid verwacht. Vind het een beetje magertjes van Citroën.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North