• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Smart geeft geinige concept een tweede kans

Auteur: Loek, gepost 1 maart 2019 om 17:57 – 13 Reacties

Afbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kansAfbeelding Smart geeft geinige concept een tweede kans

Smart Forease Concept II
We leven nog! Aldus Smart.

Ken je dat gevoel, dat je wel relevant wilt zijn in een week van groot nieuws, maar eigenlijk niks te melden hebt? Grote kans dat Smart zich in die situatie bevindt. We krijgen namelijk een teken van leven in de vorm van de Forease+ Concept. Die naam kan een belletje doen rinkelen: de Forease was de baanbrekende concept van Smart op de autoshow van Genève in 2018.

Maar ook dat is apart, want de Forease(+) is grotendeels gebaseerd op de ForTwo die we al sinds 2014 kennen. Maar dan met enorme velgen, kekke 3D-achterlichten en meer. Best knap eigenlijk, een vijf jaar oud ontwerp futuristisch neerzetten.

De Forease+ komt nog iets dichterbij het productiestadium. Op zich zit de auto daar helemaal niet zo ver vanaf, er is al een volledig elektrische Smart op de markt. Die aandrijflijn kan zo in de Forease gelepeld worden. De concept wordt bedoeld als een soort sportief model. Dat blijkt: de lage voorruit en de grote rolbeugels achter maken van de auto een soort speedster. Daardoor is er geen ruimte voor een volwaardig dak. Je kunt op de Forease+ een mooi oranje tentzeil krijgen om toch droog te blijven. Een trucje wat we kennen van bijvoorbeeld de Porsche Boxster Spyder.

Verder is de Forease+ nog steeds even guitig. Ook het stuur zonder bovenkant blijft. Het enige wat verandert is het tentdakje en de accenten die eerst groen waren. Die zijn nu oranje. Of deze aandacht voor de Forease betekent dat het een productiemodel wordt, is niet bekend. Het zou wel tof zijn, al is het maar voor het onderscheid.

Ook interessant!

  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • SMart
    Video: Smart legt lekker driftje neer
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Smart ForFour
    In memoriam: Smart ForFour

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2019, Smart

Vorig bericht: « En voor zijn 100ste verjaardag maakt Citroën…
Volgend bericht: Max in de problemen, minuscuul gat tussen VET en HAM »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    1 maart 2019 om 18:04

    Een kreukelzone is een bewust ingebouwde bufferzone in de carrosserie van een auto. Bij een impact kreukelt de kreukelzone ineen. Dit wordt bewust gedaan: de kreukelzone biedt ruimte om de impact op te vangen en een groot gedeelte van de energie weg te nemen.

    Login om te reageren
    • branko zegt

      1 maart 2019 om 18:13

      @ghost: mand!

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        1 maart 2019 om 18:16

        @branko: ga lekker terug naar Dumpert dropsleutel.

        Login om te reageren
        • branko zegt

          1 maart 2019 om 18:26

          @ghost: neh, te weinig mensen die happen daar

          Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      1 maart 2019 om 19:57

      @ghost: het unieke aan een smart is het dat het een rijdende stuiterbal is. Als je in een ongeluk betrokken raakt stuitert de auto gewoon terug daarom is het best bijzondere veilige auto in zn klasse.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 maart 2019 om 01:39

      @ghost: Je denkt dat die neus massief is?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 maart 2019 om 08:58

        @SimonMc: nee

        Login om te reageren
  2. gandini zegt

    1 maart 2019 om 18:51

    Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Elon Musk en zijn Tesla’s zijn dagelijks in het nieuws zonder dat er daadwerkelijk iets te melden valt. Zo’n guitig Smartje is dan een welkome afwisseling.

    Login om te reageren
  3. welkom101 zegt

    1 maart 2019 om 19:01

    Geinig concept

    Login om te reageren
  4. luxaeterna zegt

    1 maart 2019 om 19:05

    Ik snap die negativiteit op smart niet. Vaak lees je dat ze niet verkopen enz, maar ze verkopen wel losjes 120.000 stuks per jaar. Toch veel voor een duur stadswagentje. Is een van de best verkopende a segmenters wereldwijd.

    Login om te reageren
  5. quinn zegt

    1 maart 2019 om 20:35

    Gaaf! Onderscheidend! Leuk!

    Login om te reageren
  6. lavoro zegt

    2 maart 2019 om 01:08

    Hoe zou dat autootje zich voelen in die stoere ruimte gevuld met echte mannen benzine?

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      2 maart 2019 om 14:10

      @lavoro: Zelfzeker, als een boodschapper van de nieuwe tijd.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North