• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ENCO maakt een feest van de Lambo LP560-4

Auteur: ricardo, gepost 26 november 2009 om 22:00 – 21 Reacties

ENCO Lamborghini Gallardo LP 560-4

De tuners van ENCO kennen we inmiddels van deze hapgrage Cayenne (gespot). Maar met een Gallardo weten ze ook wel raad. Zo hebben ze onlangs een ‘koolstofvezel handschoen’ voor de LP560-4 ontwikkeled. Althans, dat zeggen ze zelf.

Wat natuurlijk als eerst opvalt is de –nog steeds gave– matzwarte wrap. Daarmee wordt een hoekige auto nog hoekiger. Iets wat de Gallardo zeer goed kan hebben. De originele voor- en achterbumper hebben plaats moeten maken voor lichtere exemplaren die volledig van carbon-fiber zijn gemaakt. Ook hebben ze wat extra openingen meegekregen. Daarbij hoort natuurlijk wel een strak setje sideskirts. Ook die kunnen geleverd worden door ENCO. Aan de achterkant is de standaard diffuser verdwenen en pronkt daar nu een koolstofvezel exemplaar. Zelfs de afdekplaat van de motorkap en de zijspiegels vonden ze te zwaar dus ook die hebben een lichtgewicht plaatsvervanger gekregen.

In het interieur is ook het één en ander aan carbonmeuk achtergelaten. Onder anderen het stuur, de deurgrepen, middenconsole en de tellers hebben carbon-fiber accenten meegekregen. Motorisch gezien is ‘ie er ook op vooruit gegaan. De 560 pk’s waren niet afdoende en daarom rijden ze nu bij ENCO het terrein af met 620 pk. Waarschijnlijk dankzij een chip-upgrade. De kosten voor dit carbonfeest staan hieronder.

* 100% carbon fibre GT3 front bumper: 2990 euros
* Carbon fibre finish front splitter for series and GT3 bumper: 990 euros\
* Carbon fibre finish rear spoiler for series and GT3 bumper: 1990 euros
* Carbon fibre finish GT3 design side skirts: 3990 euros
* Carbon fibre finish boot cover: 3990 euros
* Carbon fibre laminate for rear diffuser, mirrors and boot lid vents: 4000 euros
* Carbon fibre interior finish: 5000 euros
* Matt black foil: 3000 euros
* Power increase to 620 HP / 575 Nm: on request

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Lamborghini viert feest: Countach mag 50 kaarsjes uitblazen
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini, lp560-4, mat, tuning, zwart

Vorig bericht: « Lada-medewerksters massaal zwanger?
Volgend bericht: Kazachstaanse tuning: Rolls Royce Phantom (bijna) »

Lees Interacties

Reacties

  1. DD zegt

    26 november 2009 om 22:01

    Dacht eerst dat er ENZO stond :lol:
    Wel echt een strakke bak zeg :D

    Login om te reageren
  2. Kevin van Gorp zegt

    26 november 2009 om 22:05

    Dat carbon spul blijft ook duur hoor. Ondanks dat de halve wereld er mee werkt

    Login om te reageren
  3. JDM__Wotevajjjj zegt

    26 november 2009 om 22:05

    En hoeveel is hij hiermee lichter geworden ?
    volgens mij maar 5 kg of minder
    die power upgrade is dan weer wel de moeite waard

    Login om te reageren
  4. fred zegt

    26 november 2009 om 22:08

    Heerlijk! Die kieuwen ook!

    Login om te reageren
  5. anniearno zegt

    26 november 2009 om 22:08

    Ziet er wel nice uit!

    Login om te reageren
  6. e60 zegt

    26 november 2009 om 22:09

    Ik geloof er niks van dat je met een chipje even 60 pk meer uit het blok haalt. Voor een atmosferische motor heeft 5.2 V10 al een heel hoog specifiek vermogen.

    Login om te reageren
  7. LJ zegt

    26 november 2009 om 22:09

    jammie!

    Login om te reageren
  8. Vanquish zegt

    26 november 2009 om 22:14

    Bah, doe mij maar gewoon een standaard Gallardo. En niet een Gallardo met bodykit zoals deze. De emotie is eraf.

    Login om te reageren
  9. W1ck3D78 zegt

    26 november 2009 om 22:58

    Verkrachting van de Gallardo is dit. Doe mij toch maar een standaard LP-560-4

    Login om te reageren
  10. Prisma zegt

    26 november 2009 om 23:01

    tis just gelijk nen haai.

    Login om te reageren
  11. Jo-zef zegt

    26 november 2009 om 23:05

    Laten we’t er simpelweg op houden dat de gewone -niet met carbon opgeleukte- versie van het merk met de stier zelf en z’n 560 standaard PK’s ook al lekker rijdt :lol:

    Login om te reageren
  12. Flapkees zegt

    26 november 2009 om 23:20

    Die kieuwen staan deze auto gewoon goed! Doe mij maar eentje..

    Login om te reageren
  13. SHFT zegt

    27 november 2009 om 00:40

    “carbon fibre finish” dus gewoon een velletje carbon er over gelegd ?

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    27 november 2009 om 00:50

    Onwijs strakke bak! Zou er dolgraag een willen hebben;)

    Login om te reageren
  15. TehKill3r zegt

    27 november 2009 om 07:53

    **Schraapt de thee van zijn iMac af**

    Damn, die is echt lekker

    Login om te reageren
  16. sjazz zegt

    27 november 2009 om 09:07

    nice! een tuner die het wel begrijpt. In de oorspronkelijke feel van lamborghini gebleven!

    Login om te reageren
  17. SLR zegt

    27 november 2009 om 09:39

    soooo doe is mooi mijn complimenten aan die tuner

    Login om te reageren
  18. troublesome88 zegt

    27 november 2009 om 10:16

    Hmm, ben wel in voor ingetogen tuning, ENCO +1

    Login om te reageren
  19. virke zegt

    27 november 2009 om 10:22

    FUCKING LELIJK!

    Login om te reageren
  20. florisw zegt

    27 november 2009 om 10:37

    Goed getuned! Superstrakke auto!

    Login om te reageren
  21. EJS zegt

    27 november 2009 om 17:46

    En wat bespaart dit dan aan gewicht? Dat is namelijk interessanter dan de vermogensstijging.. Het uiterlijk vind ik verder niks..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North