
Oude Volkswagen-busjes, zijn die populair ofzo?
Dat de prijzen van oldtimers de laatste tijd door het plafond gaan, zul je ongetwijfeld wel meegekregen hebben. Oude en/of bijzondere Ferrari’s en Porsches zijn in de afgelopen jaren zomaar enkele malen over de kop gegaan. Van alle ‘normale’ auto’s, lijkt de Volkswagen-bus een van de meest extreme stijgers. Een mooie T2 kost je al een flinke rib uit je lijf, een T1 is al helemaal niet meer voor een normaal bedrag te vinden.
Daarom worden overal ter wereld regelrechte wrakken uitgegraven omdat restauratie opeens toch rendabel lijkt te worden. Een perfect gerestaureerde T1 Samba doet zomaar meer dan een ton. Dit busje wordt zowel op Marktplaats als op Facebook aangeboden, zonder motor. Is de vraagprijs op het sociale medium net geen 6 mille, op Marktplaats staat het hoogste bod op moment van schrijven op 10.050 euro.
Leuk zo’n hoogste bod, totdat diegene het ding daadwerkelijk op mag komen halen, dan geven ze niet thuis.
@breinstein: Andersom is dat ook vaak genoeg als de verkopende partij een interesse peiling doet. Als je dan als serieuze koper belt of een mail stuurt geeft de verkoper niet thuis!
Veel geld natuurlijk, maar een bod op marktplaats geeft net zoveel zekerheid als een 3 daagse weersvoorspelling. Weinig dus.
@dwersbongel: lol als alles waar was op marktplaats dan zou Volkswagen eerlijke auto’s verkopen.
Haha, een marktplaatsbod…
Dat doen we toch allemaal, bieden op onze eigen advertenties om de prijs wat op te drijven, of ben ik de enige?
@alcantara: ja je bent de enige crimineel hier ;-)
@alcantara: idd van 4500 in een keer naar 10.000.
@rufctr01: Tussen het hoogste en een-na-hoogste bod zit bijna 2 maanden. De kans is groot dat er tussenliggende biedingen zijn geweest die zijn ingetrokken.
Seriously?
Zonder papieren.
T1 Samba is wat zeldzaamer dan deze uitvoering en zal dus wel meer waard zijn dan als je deze weer in concours staat krijgt geknutseld.
Mijn vader heeft ook 2 samba’s maar die worden zeker steeds meer geld waard, leuke erfenis ?
Leuk om te zien wat de originele rijhoogte is. Zal niet lang duren voordat deze ook weer geslammed wordt.
Hmmm, zie mogelijkheden om deze body te combineren met dat geval uit mexico…
@norge: ik dacht meer aan een kippenschuur.
Van €4520 naar €10050.
Ziet er erg geloofwaardig uit ja…
Hoe ga je dit zandstralen zonder hem compleet te vergruizen?
@harrie: kan tegenwoordig ook met ijs.
Dat houdt het allemaal wat meer heel.
@g40freak: roest weg spuiten met water… Handig zeg, zodra kaal staal vocht ruikt gaat het weer roesten.
Die roestbak is FUBAR; vergeet het maar met je 10K …
Bieden op marktplaats kan je toch niet tellen als een bod.
Ja, dan koop je toch een bak werk……..
@dutchdriftking: sommigen kicken daarop.
Ratlook! ?
@skylinefan: zelfs daar is hij te ver voor heen.
Ik koop ‘m direct. Op 1 voorwaarde en dat is dat er een nieuwe APK op zit.
@jippie: 1 telefoontje en 150 Euro naar rtd en je hebt apk
@jippie: waar heb je die apk voor nodig dan?
Ik zou er misschien net an 1.000 euro voor willen betalen. Volgens mij kan je bijna 90% van de hele auto al meteen vervangen.
Ik zal ook eens gaan bieden heb nog wel een paar mp accounts.
Pffff…. Geen onzinbiedingen willen hebben en dan een bod vragen vanaf € 4500,-…
Wat is het nou?
Kom naar Zuid Afrika, hier rijden nog legio van die oude VW “combi’s” rond, je moet ze nog wel ff over de evenaar rijden…
@fokspietkop: en het stuur naar de andere kant overzetten… Maar als je er een paar harde weet… :)
Past hier niet zo’n 911 porsche luchtgekoeld blok zo in?
@dailydriver: nope..daar moet je veel voor aanpassen…is te lang
€4500 is al een dikke prijs, dit ding staat ook niet voor niks zo lang te koop..
wel makkelijk ophalen, kan zo met stoffer en blik in de kofferbak mee..
nee, als je hier nog iets van wil maken, komt er zó veel geld bij dat je beter meteen €20.000 meer kan betalen voor een fatsoenlijke..