• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er klopt iets niet aan deze Kia Sorento

Auteur: ricardo, gepost 7 juni 2015 om 17:49 – 35 Reacties

Afbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia SorentoAfbeelding Er klopt iets niet aan deze Kia Sorento

We know you saw it
Hint: zoek het onder de motorkap.

Engine swaps komen in alle soorten en maten. Er is niet echt een maatstaf, maar voor ons geldt: hoe absurder de motorwissel, des te meer aandacht ze krijgen. Wat ons bij deze doodsimpele Kia Sorento uit 2005 btengt. Origineel geleverd met een 3.5 V6 die 192 pk levert, en 90k km trouwe dienst deed in deze Koreaanse SUV (die ooit niet aan te slepen was in Nederland).

De eigenaar, van Amerikaanse origine, vond het vervolgens tijd om die schrale zespitter in te wisselen voor een Chevy V8. Niet zomaar één, maar de big-block versie met 468 kubieke inches, ofwel 7,7 liter motorinhoud. Standaard goed voor ruwweg 600 pk en 813 Newtonmeter koppel. Het blok werd gekoppeld aan een 700R4 automatische transmissie en aangesloten op het 4WD-systeem.

De catch? Wel, het blijft een tien jaar oude Kia, en de eigenaar heeft de originele remmetjes laten zitten. Dat maakt het een sleeper die misschien wat onvoorspelbaar rijdt, maar daar valt rekening mee te houden. Nou, wie haalt hem op?

Ook interessant!

  • Kia Sorento PHEV rijtest
    Kia Sorento PHEV rijtest
  • Kia Top Selectie Occasions
    Kia Top Selectie: ook op een Kia-occasion tot 7 jaar garantie
  • Kia Top Selectie: een occasion die gegarandeerd als nieuw is
  • Voor de beste Ferrari of Lambo occasion ga je naar... Kia

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Kia, occasion, sorento

Vorig bericht: « Max Verstappen hoopt vanavond op een safety car-situatie
Volgend bericht: Fantastische oude Alfa’s uit barnfind onder de hamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    7 juni 2015 om 17:54

    Cool! Zou die swap ook kunnen voor een min-of-meer even grote Outlander?

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      7 juni 2015 om 18:05

      @gtwillem: Zou zeker mooi zijn, ff een dikke 7,7L in die PHEV leggen :D

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        7 juni 2015 om 19:01

        @tunefuldjmike: Dan is het helemaal grand phev auto!

        Login om te reageren
    • flik2punt0 zegt

      7 juni 2015 om 18:06

      @gtwillem: dat zou pas een sleeper zijn!

      Login om te reageren
    • room850 zegt

      7 juni 2015 om 18:07

      @gtwillem: alles is mogelijk

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 juni 2015 om 22:27

      @gtwillem: Hahaha, en dan mooi aan de laadpaal hangen in de parkeergarage. Altijd een mooi groen plekje dicht bij de uitgang.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        7 juni 2015 om 22:42

        @dutchdriftking: als ik naar de stad ga voor boodschappen of omdat het vrouwtje weer bizar lang wilt shoppen (kijken naar heel veel dingen en dan ze vervolgens niet kopen: vrouwenlogica), neem ik vaak de Outlander van mijn moeder mee. Je hebt altijd de beste parkeerplaatsen!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          7 juni 2015 om 22:47

          @gtwillem: Precies! En lekker elektrisch rond tuffen in de stad.

          Login om te reageren
  2. bosje zegt

    7 juni 2015 om 18:06

    Slim, 600pk en standaard remmerij..
    Met die dichte velgen zie je veranderingen toch niet (en anders kan je de klauwen ook saai grijs spuiten), dit is gewoon onverantwoord.

    Login om te reageren
    • purepet9000 zegt

      7 juni 2015 om 21:45

      @bosje: Hoezo? Als je niet harder gaat dan normaal is er niks aan der hand.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    7 juni 2015 om 18:08

    Eerste keer vol dr op en je kan waarschijnlijk alle aandrijf assen en diffs vervangen. Kan je dan wel gelijk de remmerij doen. Wel een leuke sleeper inderdaad. En geen obvoius choise 350 V8 maar gewoon een big block. Paar goeie dragradials dr onder en naar de dragstrip dr mee.

    Login om te reageren
  4. dhrwilders zegt

    7 juni 2015 om 18:14

    Lol niet eens een lederen interieur

    Login om te reageren
  5. gash zegt

    7 juni 2015 om 18:28

    Wegwerpauto.

    Login om te reageren
  6. ko3n zegt

    7 juni 2015 om 18:33

    Wat een ran debiel van 190 pk naar 600 pk en dan de remmerij origineel laten. Die kerel is levens moe

    Login om te reageren
    • room850 zegt

      7 juni 2015 om 18:51

      @ko3n: want? Hangt ervan af wat het toegenomen gewicht is, 200 km/h is kwa remmen anders echt niet anders..
      En als je circuit gaat rijden met een auto is het altijd verstandig de remmen te upgraden, maar dat heeft te maken met het sneller willen vertragen..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        7 juni 2015 om 19:10

        @room850: voor circuitgebruik zijn de remmen een belangrijke upgrade. Niet zozeer vanwege het later remmen (alhoewel dat uiteindelijk erg prettig is), maar voornamelijk om te zorgen dat de auto blijft remmen. Bij standaard remmen is het beste na een paar ronden er wel vanaf, meestal (Porsches uitgezonderd, uiteraard).

        Login om te reageren
  7. v8rules zegt

    7 juni 2015 om 18:49

    Ik zou hem zo ophalen maar in dit land krijg je hier geen kenteken voor.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 juni 2015 om 18:59

      @v8rules: hier in Nederland zou een kenteken geen probleem moeten zijn zolang de remmerij aangepast wordt.

      Login om te reageren
      • v8rules zegt

        7 juni 2015 om 19:24

        @ej20g: ik dacht dat je niet aan cilinder vermeerdering mocht doen en daarnaast mag je ook niet zomaar een sloot pk’s erbij hebben. Dan voldoet de auto niet meer aan de type goedkeuring.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          7 juni 2015 om 20:33

          @v8rules: dus dan laat je hem herkeuren.

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          7 juni 2015 om 21:02

          @v8rules: zoals hieronder al aangegeven, de auto moet dan een keuring ondergaan. Het kan dus wel gewoon. Er rijden genoeg extremere swaps rond hier in Nederland. Staat wel tegenover dat de swap netjes aangepakt moet zijn.

          Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    7 juni 2015 om 18:53

    Ik zeg hebb0n!

    Login om te reageren
  9. guusboum zegt

    7 juni 2015 om 18:56

    Oh lord, wat gruwelijk! Standaard velgen eronder zou helemaal mooi zijn, maar erg vet dat de buitenkant zo standaard is! En stoplicht sprintjes zijn ook nog eens loeisnel door het 4wd systeem en 600 atmosferische pk’s! Een van de beste sleepers in mijn opinie! Fokking KIA!

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    7 juni 2015 om 19:01

    Zo de knetter wat een wagen!

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    7 juni 2015 om 19:42

    Aardig – maar na het lezen van de eerste zinnen niet bepaald AB-waardig.
    V6 naar V8, En alweer een kamerbreed onvermijdelijk GM blok. In Amerika.
    Kijk, als ze het blok nou hadden gewisseld tegen een Italiaans blok (Maserati Biturbo of zo), of een Brits blok (iets uit Crewe lijkt me wel), dan hadden we iets verrassends.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      7 juni 2015 om 20:03

      @mout: v8 uit een Genesis v8 was ook wel leuk geweest

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      7 juni 2015 om 21:57

      @mout: weliswaar verassend, maar ook gewoon een slechte keuze. Hopeloos gecompliceerd en laag vermogen en koppel. Er gaat niets boven een dikke ‘Murican V8 ;-)

      Login om te reageren
  12. norge zegt

    7 juni 2015 om 20:31

    Doe er dan een Hyundai 8 cilinder inleggen ….

    Login om te reageren
  13. jrk68 zegt

    7 juni 2015 om 21:13

    Grosjean flikt het weer, rijdt die kneus zijn eigen achterband stuk door Stevens af te snijden en gaat dan “he hitme” janken.
    Krijgt de huilbaby slechts 5 sec straf voor, dat zal hem leren…NOT…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      7 juni 2015 om 21:18

      @jrk68: verkeerde topic. Maar idd wat een Jean-chevalet

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 juni 2015 om 21:18

      @jrk68:
      Huh, hoe komt dit nu weer hier terecht.

      Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    7 juni 2015 om 21:56

    ik heb hier ooit een daihatsu rocky met een BMW M3 blok gezien. Vind ik een veel coolere swap… :)

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    7 juni 2015 om 22:25

    Je laat de remmen zitten, waarom dan van die afschuwelijke wielen, als 16 inch staal met schaamdoppen ook past?

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    8 juni 2015 om 09:07

    Lekker hoor. Zo zie ik ze graag!

    Login om te reageren
  17. gwnbmw zegt

    8 juni 2015 om 14:20

    de foto daar boven tript helemaal op iphone app… kan alleen maar flitsen zien, ook als ik herlaad of er op druk…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North