
Dat klinkt ons als muziek in de oren.
Als autoliefhebbers zijn we helemaal niet moeilijk. Twee deuren, een V8 en achterwielaandrijving, meer hebben we niet nodig. Binnen de Volkswagen Group is dat geen optie, maar daar gaat binnenkort verandering in komen.
Bentley kondigt namelijk een nieuwe variant aan van de Continental GT. Nu denk je misschien ‘de zoveelste variant, lekker boeiend’, maar dit is echt iets bijzonders. Bentley gaat een écht sportieve auto bouwen.

Het gaat om de nieuwe Bentley Continental GT Supersports. De naam Supersports hebben we al twee keer eerder gezien, en tussendoor was er ook nog de GT3-R. Al deze auto’s hadden gewoon vierwielaandrijving, maar met de nieuwe Supersports gooit Bentley het over een andere boeg. Deze krijgt achterwielaandrijving.
Daarmee komt er voor het eerst een achterwielaangedreven variant van de Continental GT. Sowieso is het al een tijdje geleden dat we een Bentley met enkel achterwielaandrijving zagen. De laatste was de Mulsanne.

De Mulsanne was niet bepaald sportief, maar dat moet de Supersports dus wél worden. De Britten beloven dat dit de lichtste moderne Bentley wordt. Nu zegt dat niet heel veel, maar Bentley gaat er dus wel iets bijzonders van maken. De huidige Continental is al sportiever dan ooit, dus dit kan best een hele gave auto worden.
Net als de vorige Supersports-modellen is het een limited edition, dus helaas geldt: op is op. De auto zal volgende week donderdag onthuld worden.





Het is mooi dat ze dit doen, want daar zijn zeker liefhebbers voor, maar wat mij betreft is juist die vierwielaandrijving het grote voordeel van de moderne Bentley’s. Zeker omdat ze wel meer de nadruk opm de achterwielen leggen dan bij oudere vierwielaangedreven auto’s als mijn eerdere quattro en S2 Avant.
Je kunt gewoon makkelijker meer power kwijt, het is veiliger en.. ik ben geen Verstappen of Rohl.
Voordat ik de quattro kocht heb ik eerst naar een 635csi gekekenb, dat vind ik nog steeds een van de allermooiste auto’s ooit, maar die was zoooo ‘ sportief’ dat ik dat niet zag zitten. Het werdt toen bijna een 944 Turbo, die kwam een stuk stabieler over en ik wil er eigenlijk nog steeds een keer eentje.. maar toen vond ik de quattro en dat werd ‘m dus.
Ondanks en een beetje dankszij de 4×4 en het ouderwets grote turbogat, kon je er absoluut heel veel lol mee hebben.
Ik heb nooit met een Bentley gereden, wel met hele dikke V8 Audies, dus geen eigen ervaring, maar als je de filmjes ziet en de artikelen leest, dan kan dat ook gewoon echt leuk zijn, maar ook nog eens ‘ wintersport-vaardig’.
Voor mij is dat en-en.
Voor sommigen zal het altijd een compromis blijven en voor die mensen komt dan dus dit.