
Deze Lamborghini Gallardo occasion is niet helemaal compleet. Hoe handig moet je zijn?
De prijzen van de eerste generatie Lamborghini Gallardo beginnen vriendelijk te worden. Voor nog geen 80.000 euro koop je er al één en voor 100.000 euro kan je de wat latere LP560-4 op de kop tikken. Dat is een hoop auto voor je geld. Tiencilinder, exotische looks, vierwielaandrijving: berelekker.
Lamborghini Gallardo occasion met werk
Wat nou als we dat bedrag door de helft doen. Je kan voor 37.500 euro een Lamborghini Gallardo occasion kopen op Marktplaats. Dat klinkt wel heel schappelijk. Je moet wel een beetje verstand hebben van wat je doet. Zoals in de titel gezegd: er mist iets. Iets vrij essentieels.

Motor
Hierboven zie je de motorruimte van de Lamborghini Gallardo occasion. Die is leeg, zo veel lijkt duidelijk. Het is inderdaad de 5.0 liter grote V10 die mist uit deze Lambo. De verkoper zegt dat hij deze Gallardo kocht met een kapotte motor met als doel om er een Audi V8 met turbo in te leggen. Dat lukt kennelijk niet (meer) en dus gaat de auto in de verkoop.

Wat krijg je wel: een Lamborghini Gallardo occasion met volledig intact koetswerk, zelfs met een Prior Design bodykit bedoeld voor de LP560-4. Iets breder dus, al moet je wel nog zelf een breedset toevoegen. Onderdelen naast de motor zijn wel volledig aanwezig, naast een volledig functioneel onderstel, interieur en alles wat erbij hoort. Ook krijg je Lambo doors. Wat van dé deuren voor je Lambo naar een modificatie voor je Honda Civic ging, totdat de Gallardo ze niet had. Deze Gallardo dus wel.

Kopen
Afhankelijk van je instelling staat hier een wrak of een mooie kans. De Lamborghini Gallardo occasion moet dus 37.500 euro opleveren. Voor de handige Harry die hier een nieuwe motor in durft te leggen. Het ging om een Gallardo e-Gear, dus als jij toevallig nog ergens een Gallardo-motor hebt liggen, is dit een mooie kans. Welke motor zou jij anders in deze Gallardo leggen?
Interesse tonen kan op de advertentie van de Lamborghini Gallardo occasion op Marktplaats.
Met dank aan Roelard voor de tip!





Daar weten de twins wel raad mee. De afgebrande Gallardo waar ze mee bezig zijn staat inmiddels op Nederlands kenteken.
Voor 22k heb je een ready to run twin turbo LS Nelson racing engine met 1500pk. 700R4 3speed automaat erachter, beetje aanverwante artikelen, heb je voor 80/90k een bizarre kanonskogel!!
Zo’n motor in combinatie met deze versnellingsbak is enkel en alleen maar geschikt voor het doen van kwart mijl sprints, verder niets. Ik ken leukere auto’s om zo veel geld aan te besteden.
Een kanonskogel maakt geen bochten he
1500pk en idem koppel, hoeveel meer versnellingen heb je nodig dan? Daarbij verandert dat toch niks aan de wegligging. Sterker nog, denk dat de combi lichter is dan de V10 en RobotSenseoroerbakei wat er normaal aan zit. Dus betere wegligging, een motor/bak combi die lang heel blijft en parts zijn overal verkrijgbaar en dirt cheap.
Een LS3 doet in dit geval ook wonderen.
Ik meen mij te herinneren dat deze beste man ook nog een rs6 v10 twin turbo had liggen. Dat die erin gebouwd zou worden. Alsnog mooi projectje als je er verstand van hebt
Jup dat is precies wat ik ook dacht!
Lijkt er op dat het originele frame al aangepast is voor de nieuwe motor? Of is de Lamborghini standaard zo simpel frame? Alles bij elkaar nog best wel wat werk, zou op de markt zoeken naar een onderblok of een v10 die betrouwbaar is. Een AMG v8 zou wel gek zijn: een diepe geoll ipv een gejank in een Lambo. Swat ik heb hier wel de handigheid voor, maar niet het geld.
Mooie ruimte voor een flink accupakket.
Daar dacht ik ook aan.
Een plaid pakket erin en je hebt een prima daily driver
Ik wil hem eens zien staan met het hele accupakket achterin ;)
Jammer van de bodykit, kwam hem al eerder tegen, leuk project, maar die kit verknalt het voor mij persoonlijk
Lijkt met die opgeplakte bodykit nog het meest op een mislukte zelfgebouwde replica op basis van een Pontiac Fiero
Tegen de tijd dat je de motor, bak en andere randzaken er in hebt gekregen is deze auto waarschijnlijk bijna net zo duur als een afgetrapte originele.
En gezien de bodykit en historie van deze zul je er niet snel echt geld meer voor krijgen.
Een “goedkope” LS swap ligt voor de hand.
Of gewoon een 3-cylinder van een Aygo er in, lekker voordelig en heb je wel het bekijks op de boulevard.
Zo’n 5-6 jaar terug een handgeschakelde Gallardo serieus overwogen, stonden toen in Duitsland en Italië voor rond 40-50k, helaas niet gedaan met de gedachte dat de huracan eraan zat te komen en ze wellicht nog verder in prijs zouden zakken. Moet vaker naar mijn gevoel luisteren, had ik nu verdriedubbeld.
Herkenbaar, heb precies zelfde gedacht, pech voor ons!