De prijzen voor 'korte-tijd vignetten' liggen te hoog, en buitenlanders worden - tegen het EU-recht in - gediscrimineerd (goh). Nee, de EU-commissie die de Duitse tolplannen beoordeelt is niet bepaald onder de indruk.
Er is al veel gezegd en geschreven over de tolplannen voor personenauto’s van de Duitse CDU/CSU en zijn verkeersminister Dobrindt, de regering zei ‘JA‘, de Bondsraad zei ‘NEIN‘. Maar wat vindt Europa er eigenlijk van? Welnu, volgens Der Spiegel niet veel.
Vooral het feit dat Duitsers gecompenseerd worden voor de tol, en buitenlanders volstrekt niet, is hen een doorn in het oog, En terecht. Wat er nu gebeurt zal de tijd uitwijzen, dit soort processen verloopt altijd tamelijk stroperig, maar het lijkt ons toch dat de plannen in hun huidige vorm het niet gaan halen.
En zo gaan we nog even door met het gezeur om een paar lousy symbolische centen…
30 reacties
ja, groot gelijk! al die spulletjes die in rotterdam met de container komen of vertrekken gebruiken we allemaal zelf of zijn made in nl, natuurlijk.
Go EU!
Het is eigenlijk veel belangrijken om te kijken of ze met zoiets (alleen voor buitenlanders) wegkomen.
en prijzen voor korte tijd vignetten te hoog?
Oostenrijk 10 dagen = 11.65.
Luxemburg – NIce = 70.90
Dagje parijs? Lille Parijs 1 way = 16 eur.
Zwitserland: 40 CHF, ook al kom je voor 5 minuten.
Italie? Kom je ook snel boven de 10 euro als je vanaf Milaan naar t zuiden of oosten wil.
Dus die 10 eur voor 10 dagen die ze van plan zijn; is de goedkoopste van de omliggende landen.
Voor Basel neem afslag Lörach en je komt bij Rheinfelden de grens over. Heb ik nog nooit langer dan 3 minuten stilgestaan. Ook mis je de camera’s rondom Basel.
En als het voor Como vast staat, rijd je gewoon via Varese.
Wil me geeneens voorstellen wat dat teweeg brengt in de EU.
Btw, ik zie geen probleem met een vignette system, maar dan zouden we dat in NL ook moeten invoeren. Als we naar Oostenrijk rijden, dan betalen we toch ook gewoon onze bijdrage aan hun wegennetwerk. Maar zoals ik zei, mss mis ik iets.
inderdaad, je hebt je er niet in verdiept.
In Frankrijk, Spanje en Italië zijn de autobahnen privé bezit oftewel ondernemingen die eigenaar zijn.
In Duitsland is het openbare weg.
Dat wij o.a. de Spaanse autopista’s met EU geld hebben betaald, dat in de Slowaken en Tsjechen van hetzelfde verdenk dat is iets anders.
Al dit gesteggel heeft nu al meer gekost dan het ooit gaat opleveren.
JAWOHL wij Bayer kunnen er wat van….
Noemen ze flessentrekkerij, boeren bedrog oftewel politiek :
1. Duitsland accepteert die zgn toezeggingen van de Grieken voor ‘bezuinigingen’
2. Grieken verzieken het -alweer- maar krijgen toch weer geld
3. Fransen zien geen reden om te bezuinigen naar de 3% norm (doen ze gewoon niet)
4. Duitsland betaalt weer het meeste van een donatie, sorry “lening” aan de Grieken
5. Duitsland mag als compensatie cq goedmakertje hun tolplannetjes uitvoeren
NEXT !
Kortom: Slikken en weer doorgaan.