• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

EU veegt vloer aan met Duitse tolplannen

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2015 om 15:07 – 30 Reacties

Duitsland wil tol


De prijzen voor ‘korte-tijd vignetten’ liggen te hoog, en buitenlanders worden – tegen het EU-recht in – gediscrimineerd (goh). Nee, de EU-commissie die de Duitse tolplannen beoordeelt is niet bepaald onder de indruk.

Er is al veel gezegd en geschreven over de tolplannen voor personenauto’s van de Duitse CDU/CSU en zijn verkeersminister Dobrindt, de regering zei ‘JA‘, de Bondsraad zei ‘NEIN‘. Maar wat vindt Europa er eigenlijk van? Welnu, volgens Der Spiegel niet veel.

Vooral het feit dat Duitsers gecompenseerd worden voor de tol, en buitenlanders volstrekt niet, is hen een doorn in het oog, En terecht. Wat er nu gebeurt zal de tijd uitwijzen, dit soort processen verloopt altijd tamelijk stroperig, maar het lijkt ons toch dat de plannen in hun huidige vorm het niet gaan halen.

En zo gaan we nog even door met het gezeur om een paar lousy symbolische centen…

Ook interessant!

  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld
  • Europese autoverkoop in mineur
  • Vanaf 2022 steelt de EU definitief je vrijheid
  • Nederlandse Toyota GR86 prijs is niet om te lachen
    Liefhebbers opgelet: GR86 heel kort leverbaar in EU!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, europa-eu, tol

Vorig bericht: « Startech zwaait Land Rover Defender uit met de Series 3.1
Volgend bericht: Tsjechische pornomevrouw on meth vlucht met 220 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. rottepeer zegt

    27 februari 2015 om 15:12

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      27 februari 2015 om 15:14

      @rottepeer: Moet jij geen fonteinen slopen in Rome?

      Login om te reageren
    • audirijder zegt

      27 februari 2015 om 15:24

      @rottepeer: Als Duitsers hier in Nederland komen, spenderen ze hier ook hun geld aan een vakantie of gaan ze winkelen. Nederland is geen doorreisland het zou dus uitermate dom zijn om hiervoor tol te vragen aangezien dan de toeristen weg blijven, weer zo’n kortzichtige reactie van een holbewoner. Duitsland wordt echter wel vaak gebruik als doorreisland.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        27 februari 2015 om 15:44

        @audirijder: heel zeeland leeft van de Duitse toeristen. Als belgie met een dergelijk plan komt zal dit ook funest zijn voor de regio Zeeuws-Vlaanderen.

        Login om te reageren
      • super zegt

        27 februari 2015 om 19:37

        @audirijder:
        ja, groot gelijk! al die spulletjes die in rotterdam met de container komen of vertrekken gebruiken we allemaal zelf of zijn made in nl, natuurlijk.

        Login om te reageren
        • audirijder zegt

          27 februari 2015 om 21:18

          @super: 2/3 van de economie van Nederland draait op export. Het zou uitermate dom zijn om van die transporteurs extra belasting d.m.v. een tolsysteem. Het gevolg is dat ze uitwijken naar andere havens zoals Antwerpen

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            28 februari 2015 om 10:10

            @audirijder: Ik dacht hier ook aan maar toen dacht ik ook dat er spreiding plaats vind omdat er niet genoeg ruimte is, omdat men niet van 1 plaats en afnemer/leverancier afhankelijk wil zijn, omdat men meer kilometers moet maken van ergens anders, omdat de bedrijfsvoering ergens ander zit en de kosten dus vaak heel hoog oplopen wil je dit verplaatsen. Daarom denk ik dat een beetje extra tol op doorvoer niet heel slecht zou zijn.

            Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        28 februari 2015 om 10:07

        @audirijder: Nederland is daarentegen wel een doorvoerland, hier kan wel iets mee gedaan worden.

        Login om te reageren
  2. lekkaah zegt

    27 februari 2015 om 15:14

    Grieken mogen lekker doorpauperen, maar DLD mag geen tolletje..
    Go EU!

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    27 februari 2015 om 15:17

    Dan gooi ik hier de grens dicht en mogen ze eerst betalen voordat ze naar de markt kunnen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 februari 2015 om 15:42

      @Alfarobert: Jij hebt een eigen land?

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    27 februari 2015 om 15:33

    Het gaat DUI eigenlijk total niet om die tol.
    Het is eigenlijk veel belangrijken om te kijken of ze met zoiets (alleen voor buitenlanders) wegkomen.

    en prijzen voor korte tijd vignetten te hoog?
    Oostenrijk 10 dagen = 11.65.
    Luxemburg – NIce = 70.90
    Dagje parijs? Lille Parijs 1 way = 16 eur.
    Zwitserland: 40 CHF, ook al kom je voor 5 minuten.
    Italie? Kom je ook snel boven de 10 euro als je vanaf Milaan naar t zuiden of oosten wil.

    Dus die 10 eur voor 10 dagen die ze van plan zijn; is de goedkoopste van de omliggende landen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      27 februari 2015 om 15:46

      @gregorius: Zwitserland heeft met de huidige koers 38 euro voor een vignet. Dus dat valt mee. Enige nadeel is dat ze permanente stipheidscontrole hebben waardoor er files ontstaan bij grensovergangen..

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 februari 2015 om 16:06

        @Jipp: Simpel, neem niet de standaard grote grensovergangen.
        Voor Basel neem afslag Lörach en je komt bij Rheinfelden de grens over. Heb ik nog nooit langer dan 3 minuten stilgestaan. Ook mis je de camera’s rondom Basel.
        En als het voor Como vast staat, rijd je gewoon via Varese.

        Login om te reageren
        • willemseles zegt

          27 februari 2015 om 17:35

          @gregorius: bedankt voor deze tip. Zie inderdaad nu ook rondom Basel ook de boel stilstaan, terwijl er via Lörrach niets aan de hand is. Normaal gaan we altijd over Füssen (A.) naar Italië.

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          27 februari 2015 om 22:49

          @gregorius: ik heb 2 weken geleden het via een overgang bij een dorp geprobeerd. Ik heb hierdoor 1,5 uur gedaan over de laatste km tot de grens…

          Login om te reageren
    • voiture zegt

      27 februari 2015 om 18:44

      @gregorius: Sinds wanneer is Zwitserland onderdeel van de EU? Heb ik iets gemist?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 februari 2015 om 20:12

        @voiture: Stel dat we hier stemmen dat we het vignet op 240 CHF doen en dat we 200 CHF terug krijgen van de belasting.
        Wil me geeneens voorstellen wat dat teweeg brengt in de EU.

        Login om te reageren
  5. fejjie zegt

    27 februari 2015 om 15:41

    Das pech, tol(weg) weg

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    27 februari 2015 om 15:44

    Dat hele systeem kost ook vele malen meer dan het oplevert, dus sowieso kansloos. Maar voor Oostenrijk plakt ook iedereen zonder te huilen zo’n sticker op z’n raam, dus tik dat tientje gewoon af als je per se in Duitsland moet zijn.

    Login om te reageren
  7. pdaalder zegt

    27 februari 2015 om 15:51

    Wat ik niet snap (en dat komt mss omdat ik me er niet volledig in heb verdiept), maar waarom zo’n fuss over het Duitse systeem, en Frankrijk kan hun extreem dure tolsysteem blijven exploiteren.

    Btw, ik zie geen probleem met een vignette system, maar dan zouden we dat in NL ook moeten invoeren. Als we naar Oostenrijk rijden, dan betalen we toch ook gewoon onze bijdrage aan hun wegennetwerk. Maar zoals ik zei, mss mis ik iets.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 februari 2015 om 17:11

      @pdaalder:
      inderdaad, je hebt je er niet in verdiept.
      In Frankrijk, Spanje en Italië zijn de autobahnen privé bezit oftewel ondernemingen die eigenaar zijn.
      In Duitsland is het openbare weg.
      Dat wij o.a. de Spaanse autopista’s met EU geld hebben betaald, dat in de Slowaken en Tsjechen van hetzelfde verdenk dat is iets anders.

      Login om te reageren
      • pdaalder zegt

        27 februari 2015 om 21:03

        @desjonnies: in frankrijk is het een prive bedrijf die het wegennet (peage) beheert, maar zij doen dit onder contract van de overheid. Ik zeg liever een vignette dan wegen die beheerd worden door een privebedrijf waar je ook nog een files gratis bij krijgt als het iets drukker wordt op de weg. Ik weet niet of de wegen in oostenrijk beheerd worden door prive of overheid instantie maar doe komen er wel mee weg. Ik denk dat het probleem is dat mensen niet tegen verandering kunnen. Telkens als er iets bedacht wordt of dit nu om extra inkomsten te creeren is of niet, zijn er altijd mensen tegen. Fact of life

        Login om te reageren
  8. e1000bmw zegt

    27 februari 2015 om 16:10

    Gewoon de landelijke wegenbelasting afschaffen en naar 1 Europese wegenbelasting.

    Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    27 februari 2015 om 17:39

    Zo zie je maar, wij Duitsers zijn geen haar beter dan jullie nuchtere Hollanders….
    Al dit gesteggel heeft nu al meer gekost dan het ooit gaat opleveren.

    JAWOHL wij Bayer kunnen er wat van….

    Login om te reageren
  10. mercedesbenz63 zegt

    27 februari 2015 om 18:16

    Wat er allemaal aan onzinnige betalingen in NL is doen ze niks mee maar als Duitsland het is een keertje probeert gaat het direct fout…

    Login om te reageren
  11. db87 zegt

    27 februari 2015 om 18:44

    Nu Frankrijk nog!

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    27 februari 2015 om 19:09

    Simpel.

    Noemen ze flessentrekkerij, boeren bedrog oftewel politiek :

    1. Duitsland accepteert die zgn toezeggingen van de Grieken voor ‘bezuinigingen’
    2. Grieken verzieken het -alweer- maar krijgen toch weer geld
    3. Fransen zien geen reden om te bezuinigen naar de 3% norm (doen ze gewoon niet)
    4. Duitsland betaalt weer het meeste van een donatie, sorry “lening” aan de Grieken
    5. Duitsland mag als compensatie cq goedmakertje hun tolplannetjes uitvoeren

    NEXT !

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 maart 2015 om 21:27

      @desjonnies: en wij Ne’erlanders komen weer van een koude kermis thuis aangezien onze “leiders” dit voor zoete koek slikken.

      Kortom: Slikken en weer doorgaan.

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    27 februari 2015 om 19:42

    Gunstig voor ons, Duitsland zal het wat minder leuk gaan vinden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North