Evo met 9 (!) mijl ervaring gaat meer dan 100k opleveren

Auteur: , 36 Reacties

Deze Mitsubishi heeft bijna geen stap gezet.

Tot en met de negende generatie vind ik de Lancer Evolution een fraaie verschijning. De tiende generatie Evo is in mijn ogen iets té modern gestyled. Zoals gebruikelijk met populaire Japanse auto’s is een onaangetast exemplaar vinden geen gemakkelijke taak. Dit geldt ook voor de Evolution. Een origineel exemplaar vinden waar bijna niet mee is gereden is helemaal onmogelijk, toch?

Fout! Er is tenminste één Evo op deze aardkloot die nog geen 15 kilometer heeft gereden. Het exemplaar wordt momenteel te veil aangeboden op eBay en er wordt gretig op geboden. Het betreft een Evolution IX GSR MR uit 2006 met slechts negen mijl op de klok. Nu hoor ik u denken: wat is er nu speciaal aan deze auto? Allereerst de uitvoering. Het is de MR (Mitsubishi Racing) uitvoering van de GSR (Grand Sport Rally), dus met aluminium dak, lichtgewicht BBS velgen, de ‘Vortex Generator’ (de aparte gleufjes op het dak), Xenon koplampen en Bilstein dempers. Dit is dus de ultieme variant van de Evolution IX. Daarbij is de Evolution IX de laatste Evo met de 4G63 viercilinder. Dit blok staat bekend als bulletproof en is zeer geschikt om meer vermogen uit te halen. Het is in principe het blok dat alle Lancer Evolutions voortstuwt. Zowel de rally- als straatuitvoeringen. De auto staat in Detroit en bevindt zich, hoe kan het ook anders met zo’n stand, in nieuwstaat.

Er zijn al meer dan 50 biedingen uitgebracht. Liefhebbers met een serieuze portemonnee willen de Evo hebben, want de teller is inmiddels de 100.000 dollar gepasseerd. Het 59ste bod was goed voor een bedrag van 107.955 dollar. De veiling loopt nog tot dinsdag. Een bod uitbrengen doe je hier.



36 reacties

Leuk wagentje, maar voor dat geld is er leuker spul te verkrijgen.
Nieuw zelfs, want van 11 jaar stilstaan heeft een auto ook te verduren.
Maar is het een Evolution 9?
@720s: volgens de advertentie wel. En aangezien die bij de dealer staat, lijkt me dat zeer zeker aannemelijk
@suheyl: ja!! Te herkennen aan de 2 gaatjes in de voor bumper en de achterbumper met een zwart stuk er in👌👌
@suheyl: na het scrollen door de foto’s blijkt er toch een EVO 8 bumper aan de achterkant te zitten. Dit zaakje stinkt!!
@kennone: US spec?
@suheyl: kan maar ik denk toch echt een Evo 8 spec😜
@kennone: Nee hoor, stinkt niet. Is gewoon een IX. De US-Spec Evo IX had de achterbumper van de VIII. Er waren nog wel meer kleine afwijkingen bij de VS uitvoeringen, net als de Europese, Britse of JDM modellen het geval is.
Kost dus gewoon 11 jaar om zo’n hok te verkopen… Lol
Je moet wel een echte liefhebber ervan zijn om zoveel geld voor zo’n lelijke auto met taartschep te betalen.
@grandmasterb:
Nee, dan ben je een kenner.
Niets is toffer dan de straatuitvoering van een rally-kanon.
En de markt bepaalt de prijs, is met alles zo eigenlijk.
Tip! voor alle Outlander eigenaren, 11 jaar in de garage en wachten maar. Minimaal een miljoen waard!

En wij zijn een tijdje van al die hokken af op de weg.
@thomasthomas: ha ha , dan heeft het zuur uit de accus de halve auto al weggevreten
Dat ding was nieuwt toch al stikduur? Geen enorme waardestijging dan…
@snorrewietskie: ligt er meer aan in welk land je hem koopt ivm de daar geldende belastingen..
Ik zag laatst een video op YT van een Japanse Subaru dealer die de eerste Impreza 22B heeft staan. Zou ik toch eerder daar gaan vragen denk ik. Al zijn beide echte kanonnen!
https://www.youtube.com/watch?v=iIsEcPGdMZk
@E34M5Touring: zo een 22b is ook erg lekker. Maar een evo 9 doet mij niet zo heel veel. Een evo 6 daarin tegen zou ik wel vreselijk gaaf vinden .
@e34m5touring:
De meeste 22B’s zijn in opslag verdwenen, terwijl het een onding is, een heleboel onderdelen zijn tailor made en nauwelijks verkrijgbaar.
Verder heeft de 22B de looks van een WRC maar niets maar dan ook niets met een WRC te maken.
@desjonnies: Dat zal inderdaad wel ja. Toch vind ik het model veruit het mooist van allemaal. En is toch een icoon, als ik toch zulks mag stukslaan op zo’n ding, dan deze maar!
Logisch, met een lege tank kom je ook niet ver…
Mijl bestaat niet
Ik wil de NAP-registratie van ’t ding wel eens zien… ;)
En dan koop je dit ding en dan kan je er eigenlijk niets mee, want dikke waarde vermindering.
@ghost: niet want import.
mrb via Android app
Man man, dan heb je deze auto 11 jaar lang verkeerd gebruikt…

En wat gaat de volgende eigenaar doen dan? Vast ook niet er mee rijden, want dan zakt de waarde.
Niet mijn ding deze auto. Nooit mooi gevonden.
Ontzettend gaaf maar wat moet je er mee? Iedere km rijden is € weg knikkeren.
“De auto staat in Detroit”

Laatste keer dat ik in Detroit was, stonden er geen palmbomen…
@phevtreb:
Global warming……
@desjonnies: Ahh, dat verklaart ook dat er op het dealerpand “south coast” staat!
@desjonnies: fake news! Global warming bestaat niet…
@phevtreb: toen stonden er alleen maar tekoop of foreclosure borden in de tuin
@st33fie: zelfs daar was geen geld voor..!
Kopen en onderweg naar huis een rally stage meepikken a la tax the rich. En dan een sleepwagen bellen omdat de boel aan gort is gedraaid door het lange stilstaan.
Specs zijn exact als de NL geleverde versie, niets bijzonders. Zonde dat het hok nooit gebruikt is waarvoor ie ooit gebouwd is….
@evo4g63t: Correct me if I’m wrong, maar volgens mij hadden de US modellen geen Active Yaw Control (maar een mechanisch sper).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).