Evoque Convertible belachelijk succes bij vrouwen

Auteur: , 49 Reacties

Net als de theatershow van Ivo Niehe in Parijs is de Range Rover Evoque Convertible een belachelijk succes.

Range-Rover-Evoque-Convertible-Naomi

Toen de eerste plaatjes van de gedecapiteerde kleinste Range Rover verschenen waren de interwebz niet onverdeeld positief. De ‘cute-ute’ is inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld maar om er dan ook nog een cabrio van te maken? Niet alleen de oude Defender, maar ook de originele Range Rover zouden zich omdraaien zich in hun graf. Zo spraken althans de puristen onder de reaguurders, smalend werd zelfs hier en daar gerefereerd aan de fantastische flop die de Nissan Murano Cross Cabriolet heet.

Toch heeft Range Rover uiteindelijk besloten de dakloze Evoque te gaan maken en zoals het er nu naar uitziet lachen ze all the way to the bank. De Indiaas-Engelse autobouwer laat ons met trots weten dat ze al 500 pre-orders binnen hebben voor de auto, het meerendeel op naam van -je verwacht het niet- vrouwen. Wellicht ook een gevolg van de reclame-campagne met de nieuwe miss Moneypenny Naomi Harris, daar alle chica’s Naomi willen zijn. Omdat de Convertible voorlopig niet in de kalere uitvoeringen geleverd wordt, leveren de verkopen JLR ongetwijfeld een ‘pretty penny’ op.

De vraag is echter wel of de auto blijvend succes gaat hebben. Zo’n Range met open kap is dan wel uitermate geschikt voor ‘shooting parties’, maar of het conservatieve, trouwe publiek dat zich hieraan waagt de auto ook omarmt is twijfelachtig. Het is niet per se vergezocht om te denken dat wanneer de ‘novelty factor’ uitgewerkt is, alle WAGs weer uitwijken naar het volgende automotive handtasje. Maar laten we niet te pessimistisch zijn, hoe meer variatie op de weg, hoe meer vreugde. Check hoeveel papieren zakken jij over je hoofd zou doen (misschien wel geen, we don’t judge) in de gallery’s.




49 reacties

V
Blijkbaar verkoopt het, dus geef ze eens ongelijk….
@dutchdriftking:
Daarom.

Het is een gat in de markt.
Het combineerd het rijcomfort van een SUV met ook nog eens het dak dat er af kan maakt hem perfect voor de (urban) jungle.

En het past ook wel in een traditie van ‘open’ LaRo’s.

http://up.picr.de/11062119wu.jpg
@martinus: en met een Nissan badge is het een lelijk raar hok, wil niemand hebben. Met een Range Rover badge is het super dik en wil iedereen het hebben.
@dutchdriftking:

Merkidentiteit hebben beide merken vooral aan zichzelf te danken.
LaRo was een paar jaar geleden ook minder cool, dan het nu is.
Ik denk dat als er een Nissan-logo opstond, dat Nissan dan ineens een stuk cooler zou zijn dan het nu in NL is.

Behalve dat de auto vanwege cabrio, zich leent voor een ‘kappers’ grapje, maalt hij een goede en solide indruk.
@dutchdriftking: ik ben geen fan van de Evoque, maar deze smoelt als cabrio beter dan de Murano.
@dutchdriftking: De murano was echt een lelijk hok, deze smoelt echt veel beter.
Iemand bij Mercedes zit nu hopelijk heel hard na te denken over een G-klasse 65AMG 6×6 cabrio. Ik wel in ieder geval
@m135i: De G is een hele tijd als cabrio beschikbaar geweest. Die is niet zo heel lang geleden uit de prijslijst verdwenen. De Defender was trouwens ook gewoon met stoffen kap te bestellen. Sterker nog, de laatste Defender was een 90 met tent.

Het is natuurlijk een leuk lifestyle dingetje, en luxe SUV en luxe cabrio. Maar een echte Land Rover zal het nooit worden. Het is wel jammer dat ze nu zonder Defender een groot deel van het merk kwijt zijn (zelfs de Discovery is niet meer wat het geweest was). Maar gelukkig blijven het bijna allemaal wel gewoon (semi) terreinwagens, zelfs de Evoque is terreinwaardiger dan een X5 of Touareg.
@robert110: Hoezo is de Discovery niet meer wat ie is geweest?
@granlusso: Ik denk dat @robert110 bedoeld dat de Discovery niet meer die terreinwaardige en lichte 7-zitter was als voorheen. De eerste series Discovery’s waren waanzinnige terreinauto’s met behoorlijk comfort. Daarbij was het ook nog eens een heel herkenbaar model. De 2003-heden Disco is een mega zwaar en log apparaat. Heeft zeker zijn charme, maar het is wel een erg lompe auto. En nog eens zwaar verouderd ook. Althans, dat denk ik ;-)
@m135i: ik heb weleens gelezen dat AMG een paar ‘normale’ G65 Cabrio’s heeft gebouwd. Alleen heb ik hier nog nooit een foto van gezien.
Ik offer mij wel op om Miss Moneypenny te vermaken😉
Ik zou haar doen
@kaasisslecht: Ik niet.
@kaasisslecht: +1 niets mis met een tintje
@Mika_Hakkinen: ik kan me ook wel vermaken met die roze binnenband.

Jaja, de kindjes liggen al op bed.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden…
Heb alle 9 foto’s bekeken, maar geen auto gezien!
@akabanga: dat dacht ik nou ook net.. ga nou eens aan de kant.
Zal dit dan de eerste auto met ingebouwde tamponhouder en selfiecam worden?
Als het een gat in de markt is, waarom dan ook niet? En inderdaad:hoe meer variatie op de weg, hoe beter. Ik kan me wel voorstellen dat er vrouwen (en mannen) hierop zitten te wachten.
@viezefreddyw: als hij niet alleen in zwart en wit geleverd gaat worden
Stiekem is ‘ie toch best een beetje tof…
Nice
Leuk maar wat doet dat meisje van 13 op de foto’s?
@frederik: Meisje van 13?
@Mika_Hakkinen: Ik denk 11, geen enkele vrouwelijke vorm te bekennen.
Ja, die Murano was nogal geflopt. Maar was dat door het concept of omdat het gewoon een erg lelijke auto was? Ikzelf kan zo’n rijdende badkuip wel waarderen, maar het zag er gewoon niet uit.

De Evoque Cabrio ziet er gewoon prima uit. Het is wel zoals met de New Beetle, 206 CC en Audi TT: in het begin zijn ze niet aan te slepen, daarna moet je moeite doen om ze kwijt te raken. Enige uitzondering is de Mini. Knap.
Ikzelf zou het niet kopen, maar dat is mijn mening en wie zit daar nou op te wachten.
Die heeft echt geen papieren zak over haar hoofd nodig hoor, ik doe haar zo ook wel.
Wat zijn reaguurders nou weer?
@purepet9229: Zie Dumpert.nl
@purepet9229: Dat zijn losers.
Mooie auto, maar je rijdt gewoon voor lul, als je langs de volle terrassen rijdt.. Cabrio moet je gewoon laag zitten en niet hoog, je zit echt voor lul. Maar das mijn bescheiden mening
Ik zie nergens een evoque
Wat een gruwelijk geil wijf
@theyoungsaablover: Daar weet jij niks van.. heb je d’r gesproken? Misschien heeft ze wel een heel laag libido.. ;)
Alleen leuk als het interieur waterproof is. Want wat moet je anders met rijdende badkuip?!

Overigens vind ik het origineel leuker….
http://cdn.gagbay.com/2012/04/cop_pulls_over_man_driving_bathtub-74186.jpg
Toevallig staat er hier eentje samen met de Jaguar F-Pace hier in Corvara (Dolomieten) zal een foto wel eens op internet zetten. Belachelijk kleine kofferruimte, plek voor 2 sporttassen. That’s it…
Tis op zich wel slim gemarket door RR: de dichte Efock voor kappers, visagisten, interieurstylisten en andere creatieve homo’s (waar ik voor alle duidelijkheid geen enkele moeite mee heb) en de Efock-cabrio voor de echte vrouwen (waar ik voor alle duidelijkheid de enige voorkeur aan geef in mijn bed). Wat en lelijk ding is het, zowel open als dicht.
Doe mij alleen die vrouw maar
Met haar wil ik wel uit me dak, die badkuip mogen ze houden.
500 pre-orders? Ik heb zo’n ding vorige week zien rijden. Reed op de N3 tussen Dordrecht en Papendrecht. Zijn ze dan nog aan het testen met die dingen ofzo? Zat geen camouflage of reclame of wat dan ook op.
Wat een vreselijke foto’s van een kleuter voor een badkuip!
Het is zoals de geldwereld werkt . . . , al is daar heel wat fout mee in de hoogste regionen . . .
Verschrikkelijk lekijke auto wat mij betreft. En het type vrouwtje dat hiervan houdt, zal wsl ook niet mijn ding zijn. Geef mij maar een meid in een klassieke 911. 😉
Wat bijzonder! Men zegt wat over de dochter van ecclestone en alle moralfags donderen over mekaar heen. Men zegt wat over deze prachtige vrouw en ze zijn stil! Over smaak valt niet te twisten i guess
Ach, het is origineel, best grappig en gewoon goed uitgevoerd. Echt mooi kan ik het niet vinden maar ik snap de aantrekkingskracht wel, hopelijk verkoopt het goed en kan het de JLR spaarpot weer goed spekken om meer moois binnen de Jaguar afdeling te ontwerpen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).