• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Exotische Morgan boort zich in vangrail op de A30

Auteur: machielvdd, gepost 25 mei 2022 om 18:56 – 9 Reacties

Op de A30 voltrok zich vandaag een klein drama met een zeldzame Morgan. Gelukkig bleef iedereen ongedeerd.

Een auto in de kreukels rijden is altijd pijnlijk, ook als er geen fysiek letsel is. Dat geldt des te meer als het een zeldzame auto is. Dat was vandaag het geval, want een van de weinige Morgans die er in Nederland rondrijden is gecrasht.

Dit betreurenswaardige voorval vond aan het begin van de middag plaats op de A30 bij Barneveld. Ondanks het wisselvallige weer van vandaag reed de eigenaar gewoon lekker met het dakje open. Een echte cabrioliefhebber dus. Helaas sloeg het noodlot toe, en niet in de vorm van regen. De Morgan raakte vrachtwagen en kwam vervolgens tegen de vangrail tot stilstand.

De vrachtwagen lijkt nog volledig intact, maar de Morgan is er helaas slechter aan toe. De auto heeft linksvoor een flinke optater gekregen en is met de rechterkant in de vangrail geschoven. De schade is dus aanzienlijk. Gelukkig is er niemand gewond geraakt, dat is het belangrijkste.

De auto heeft misschien nog wat toelichting nodig, dus die zullen we even geven. Het gaat hier om een Morgan Aero 8 Series 4. Dit is nog een redelijk recente Morgan. De auto dateert uit 2010 om precies te zijn. Er is dan ook geen hout aan te pas gekomen, deze roadster staat gewoon op een aluminium chassis. De eigenaar heeft er in 2010 €140.000 voor betaald.

De Aero 8 is door de jaren heen met verschillende V8’s geleverd. In het geval van de Series 4 is dat de ‘N62B48’ van BMW. Deze 4,8 liter grote V8 met 362 pk kennen we uit de E60 550i en de 650i en 750i uit dezelfde periode. Uiteraard is de Morgan een stuk rapper met dit blok, want deze roadster weegt maar 1.120 kg.

Van de Morgan Aero 8 Series 4 zijn er in totaal maar een kleine 180 gebouwd. Daarvan staan er voor zover wij weten maar twee op Nederlands kenteken. Dit is dus een hele exclusieve verschijning, wat het ongeluk van vandaag extra zuur maakt.

Het is trouwens niet de eerste keer dat er een Morgan crasht in Nederland. Twee jaar geleden maakte een gloednieuwe Morgan Plus 6 een zware klapper tijdens een proefritje in Utrecht.

Foto’s: Persbureau Midden Nederland

Ook interessant!

  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • De leukste driewieler keert terug!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Morgan

Vorig bericht: « Video: Nissan R390 GT1 is straatlegaal!
Volgend bericht: Jawel: dit was de drukste avondspits van het jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    25 mei 2022 om 21:03

    Op 10 april ging er ook 1 naar de knoppe in nijverdal

    Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    25 mei 2022 om 22:29

    helaas heeft de impact er niet voor gezorgd dat de koplampen nu wel recht zouden staan…

    Login om te reageren
  3. William zegt

    26 mei 2022 om 06:34

    Vooral zuur voor al die mensen die in de zoveelste onnodige file stonden. De Morgan kneus stapt hopelijk over naar een FWD ruimte-auto. Of een elektrische fiets.

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      26 mei 2022 om 09:02

      Kom je wel eens vaker hier kijken op Autoblog?

      Login om te reageren
    • c3po zegt

      26 mei 2022 om 11:03

      Foutje kan iedereen overkomen. Sneue reactie is een keuze..

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        26 mei 2022 om 11:09

        Mooi gesproken 👍🏻

        Login om te reageren
  4. degrotemuis zegt

    26 mei 2022 om 07:53

    Blijft zonde. Niet toevallig in de dode hoek van de vrachtwagen gereden en juist door de vrachtwagen aangetikt? Zelf wel eens een oudere Aero 8 gereden op nat wegdek en dan is wielspin rechtuit zeker wel mogelijk bij stevig gegeven, maar niet zo listig dat je hem niet meer in de rijstrook kan houden. En een vrachtwagen missen in je dode hoek met het dak open is ook wel een kunst.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    26 mei 2022 om 10:54

    Mag hopen, dat deze exoot hersteld wordt en op enig moment weer op ‘s heren wegen te zien zal zijn.

    Login om te reageren
  6. Bram750 zegt

    26 mei 2022 om 17:31

    Ik voel me genoodzaakt even wat duidelijk te maken:
    1- Er bestaat geen Morgan met een houten chassis, zoiets is nooit gemaakt.
    2- de Aero 8 heeft wel een houten frame als basis voor de carrosserie.

    OT: zonde van de auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North