• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Morgan maakt zware klapper in Utrecht

Auteur: machielvdd, gepost 29 januari 2020 om 14:18 – 51 Reacties

Nieuwe Morgan maakt zware klapper in Utrecht

De bestuurder raakte daarbij gewond.

Een ritje met een nieuwe Morgan Plus 6 is vanmorgen slecht afgelopen. Het demo-exemplaar van de Nederlandse Morgan-importeur Louwman Exclusive klapte vandaag op een boom. De bestuurder is met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd.

Nieuwe Morgan maakt zware klapper in Utrecht

Het ongeluk gebeurde rond half 12 aan de Proostwetering in Utrecht op een paar honderd meter afstand van Louwman Exclusive. De precieze details zijn op dit moment nog niet bekend, maar op de foto’s is te zien dat de auto met een behoorlijke snelheid frontaal op een boom gereden is. Dit ging zo hard dat beide voorwielen van de auto zijn gevlogen. De airbags zijn daarbij niet afgegaan, omdat die er namelijk niet zijn.

Nieuwe Morgan maakt zware klapper in Utrecht

De bestuurder is er helaas niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Hij raakte bekneld, maar werd uit zijn benarde positie bevrijd en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

De auto in kwestie is een Morgan Plus 6, het nieuwste model van het merk. De auto stond sinds oktober op Nederland kenteken. De Plus 6 beschikt over een 450 pk sterke 6 cilinder. De nieuwprijs ligt op €141.055.

Met dank aan Kais voor de tip en de foto’s.

Ook interessant!

  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • Morgan verbetert roadsters
    Morgan verbetert roadsters op opmerkelijke wijze
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Morgan, schade

Vorig bericht: « Ex-Seatbaas wordt nieuwe CEO van Renault
Volgend bericht: Autoblog website werkzaamheden »

Lees Interacties

Reacties

  1. VAG-man zegt

    29 januari 2020 om 14:21

    Oei, hoop dat de bestuurder er helemaal bovenop komt. Blik is te repareren. Is wel echt een serieuze impact geweest, blijft idd heel vreemd dat er geen airbag af is gegaan.

    Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      29 januari 2020 om 14:43

      Er zit geen plofzak in!

      Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      29 januari 2020 om 19:01

      Wat pas echt vreemd is, is dat je kennelijk anno 2020 nog een splinternieuwe auto zónder airbag kunt kopen.

      Login om te reageren
  2. ttr6 zegt

    29 januari 2020 om 14:24

    Tegen een boom gereden? Dan moet de voorkant in elkaar zitten. Het lijkt wel of ‘ie OVER een boom is gereden en daarmee zijn complete voortrein is verloren. Dus misschien daarom geen airbag geactiveerd??

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      29 januari 2020 om 19:08

      Nou dan moet je nog maar eens goed kijken hoor, van de motorkap is niet veel meer over. En de spatborden zijn ook niet meer helemaal lekker uitgelijnd. Zo te zien is hij een stukje teruggestuiterd na de touché met de boom.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        29 januari 2020 om 19:35

        Ik denk dat de motorkap ontbreekt en de wagen net in het midden tegen de boom aanreed, knal op het frame (dat niet of weinig bewogen heeft)

        Login om te reageren
  3. Edge zegt

    29 januari 2020 om 14:25

    Dat er geen airbags zijn afgegaan is niet zo vreemd, de Plus Six heeft namelijk geen airbags. Morgan komt daarmee weg doordat ze onder een speciale regeling voor kleinschalige autoproducenten vallen.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      29 januari 2020 om 14:34

      We hadden even niet aan die mogelijkheid gedacht, maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb het toegevoegd aan het artikel.

      Login om te reageren
  4. urtarget1992 zegt

    29 januari 2020 om 14:27

    The hamster strikes again!

    Login om te reageren
  5. grasvreter zegt

    29 januari 2020 om 14:30

    Het ziet er eerder uit alsof ie op een hoge stoep oid is geknald en zo de voorwielen is verloren, en enkel tegen de boom, of vlakbij de boom, tot stilstand is gekomen. De voorkant (motorkap zelf) ligt nl niet echt in de kreukels.

    Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    29 januari 2020 om 14:44

    Esp kan soms geen kwaad….

    Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    29 januari 2020 om 14:46

    Dat je dat nog mag verkopen zonder airbag.

    Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      29 januari 2020 om 15:13

      gelukkig mag het inderdaad nog zulke leuke spartaanse autos bouwen en verkopen

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        29 januari 2020 om 15:57

        Regels zijn er ook om de burger te beschermen. In dit geval had dat ook zo gewerkt, als er een regel was om verplicht airbags te hebben.

        Ik heb zelf ook nog een spartaans scheurijzer staan hoor, maar het verbaast me dat je het nog zo mag verkopen.
        Deze Morgan lijkt niet heel veel veiliger dan mijn 30 jaar oude auto. Logisch, maar ook onlogisch dat je het nog mag verkopen.

        En een stuurairbag zou niet heel veel veranderen aan het karakter van de auto, op het design van stuur zelf na.

        Login om te reageren
        • antielectrischeautos zegt

          30 januari 2020 om 09:22

          ik bescherm mezelf wel, heb ik geen overheids orgaan voor nodig om regels te stellen aan producten…

          Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    29 januari 2020 om 14:51

    Ondanks de forse klapper ziet de cockpit er nog vrij ongedeformeerd uit. Well done Morgan.

    Login om te reageren
    • 007 zegt

      29 januari 2020 om 16:22

      Mooi woord: ongedemorfeerd.

      Login om te reageren
      • markos78 zegt

        29 januari 2020 om 22:31

        Ongereformeerd?

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2020 om 14:59

    Toch weer erg vervelend. Lastig inleveren ook….

    Login om te reageren
  10. mynameisjeroen zegt

    29 januari 2020 om 14:59

    Het ziekenhuis is ook in dezelfde straat.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    29 januari 2020 om 15:14

    Hij had toch liever de “Threewheeler”.

    Login om te reageren
  12. 560pk zegt

    29 januari 2020 om 15:14

    Geen airbags, zo te zien geen kreukelzone, kortom: onbegrijpelijk dat zoiets gevaarlijks de weg op mag. Nog onbegrijpelijker is het voor mij dat je dat überhaupt zou willen.

    Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      29 januari 2020 om 15:16

      dit soort autos zijn juist de leukere autos om mee te rijden,

      Login om te reageren
    • phr34k zegt

      29 januari 2020 om 15:39

      Mee eens, basic veiligheidsopties zouden voor elke fabrikant verplicht moeten zijn. Bizar dat veiligheid opeens niet meer belangrijk is als het om een kleinschalige autoproducent gaat.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 januari 2020 om 17:18

        Basic veiligheidsopties zijn enorm duur, dat zou de kleine fabrikanten meteen de nek kosten.

        Login om te reageren
        • dakarbemo zegt

          29 januari 2020 om 19:11

          Maar aangezien ze al dealtje hebben met bmw. motor en stuurwiel, dan moet airbagje in t stuurwiel doen ook toch wel haalbaar zijn?

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            29 januari 2020 om 19:29

            In ’94 leverde VW voor de Golf 3 een airbagstuur als accesoire, gewoon plug and play, geen verdere aanpassing te doen.
            Heb wel eens de vraag gekregen wat er met het servostuur gebeurde.
            Wat weer eens bewijst dat een ander uw , in dit geval mijn, kennis hoeft te hebben.

            Login om te reageren
          • kniesoor zegt

            29 januari 2020 om 19:40

            Het klapzakkie in het stuur is niet het probleem, de sensoren, die ‘m aansturen zijn dat. Die kan je niet op de gok plaatsen, daar zou je veel proefklappers voor moeten maken. En die zijn te prijzig voor een kleine fabrikant.

            Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      29 januari 2020 om 17:28

      Motorrijden mag ook nog steeds.
      Da’s ook zonder kreukelzone en zonder airbags.

      Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      29 januari 2020 om 19:11

      rijden ook zat klasserieks rond zonder ;)

      Login om te reageren
  13. antielectrischeautos zegt

    29 januari 2020 om 15:14

    Ach, dat er geen airbags in zitten is niet erg, die ondingen werken toch nooit in een klapper is onze ervaring thuis helaas.. en het dieven gilde wilt ze al te graag… wel lullig voor de bestuurder maja kan gebeuren

    Login om te reageren
  14. ghost zegt

    29 januari 2020 om 15:17

    Alexander is nu gewoon blij, verzekering keert uit en hij mag een nieuwe bestellen, die hij ws ook gewoon weer verkoopt.

    Login om te reageren
  15. tttijn zegt

    29 januari 2020 om 15:37

    Zonde van allebei.

    Login om te reageren
  16. raceface zegt

    29 januari 2020 om 15:53

    Hoop dat de bestuurder er goed vanaf komt, maar laten we eerlijk zijn. Is +400 pk niet een beetje veel voor zo’n zeepkist?

    Login om te reageren
  17. lightisride zegt

    29 januari 2020 om 16:55

    raar verhaal. Een boom is hard, als je daar met 50 tegen aan klapt ziet het volgens mij een stuk erger uit.
    En beide voorwielen kwijt? ook raar, dan zaten ze niet erg vast, want zo hard was die klap niet lijkt mij. Zouden die niet losgeraakt zijn en daarna pas de boom gepakt?

    Login om te reageren
  18. roland78 zegt

    29 januari 2020 om 16:59

    Heeft de brandweer de bestuurder met een bosduvel moeten bevrijden?

    Login om te reageren
  19. sanki zegt

    29 januari 2020 om 17:04

    Ziet er meteen een stuk beter uit zo…

    Login om te reageren
  20. kennone zegt

    29 januari 2020 om 17:08

    Goede morgan wat een klapper zeg!

    Login om te reageren
  21. amersfoorter zegt

    29 januari 2020 om 17:53

    Heel modern onderhuids…. Maar geen airbags…..Dus je betaalt €141k voor een bmw blok met een omhulsel wat in een schuur is gebouwd…? Een sm kelder is er niks bij…

    Login om te reageren
    • spence zegt

      29 januari 2020 om 18:34

      neen, deze auto heeft een specifiek aluminium frame.

      Login om te reageren
  22. jamesatthewatercooler zegt

    29 januari 2020 om 17:54

    Dat deze rijdende doodskisten nog de weg op mogen in NL.

    Je zou de Morgans als ontspanningritje kunnen aanbieden aan suicidale patienten.

    Login om te reageren
  23. spence zegt

    29 januari 2020 om 18:33

    430pk voor 1040kg, dat hou je (sportief) niet gemakkelijk op de baan, al heb je een jarenlange rij-ervaring.

    Login om te reageren
  24. spence zegt

    29 januari 2020 om 18:37

    Richard Hammond nam er kortelings eentje in ontvangst: https://www.motor1.com/news/393685/richard-hammond-new-morgan-plus6/

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      29 januari 2020 om 18:48

      Klopt! Hebben we ook over geschreven:
      https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-aanwinst-van-richard-hammond-137333

      Login om te reageren
      • spence zegt

        29 januari 2020 om 21:02

        sorry, kwam niet als eerste uit de zoekmotor.

        Login om te reageren
  25. dakarbemo zegt

    29 januari 2020 om 19:10

    Had niet verwacht dat dr geen airbag in zou zitten aangezien dat BMW(?) stuurwiel daar gewoon eigenlijk om schreeuwt met die dus nu waardeloze bolle binnenkant. Zet dr dan gewoon een stylisch slank stuurwiel in?

    Login om te reageren
  26. ger_dekker zegt

    29 januari 2020 om 19:14

    Een nieuwe Morgan in een oud jasje, het kan mij niet bekoren en zeker niet voor dat geld. Maar de bovenste foto is erg grappig. äflevercentruim……zo kan het ook

    Login om te reageren
  27. stekie zegt

    29 januari 2020 om 19:22

    Dus bij een frontaaltje met de Morgan moet omstanders zich uit de voeten maken en bukken voor rond vliegende voorwielen?

    Login om te reageren
  28. toyotafortuner zegt

    29 januari 2020 om 19:32

    De Morgan in betere tijden @ Masters of LXRY 2019: https://www.autojunk.nl/2019/12/morgan-plus-6

    Login om te reageren
  29. koffiekopje zegt

    29 januari 2020 om 22:45

    De Plus6 heeft geen 450 pk, maar 340. Of Morgan is lekker aan het frauderen, dat kan ook.

    Login om te reageren
  30. schuiftrompet zegt

    31 januari 2020 om 14:32

    Mijn god wat een haat naar die morgan. Is iedereen op autoblog alleen nog maar geïnteresseerd in de zoveelste rs6 of ferrari? Juist dit zijn de leukste auto’s om te rijden. En het blijkt maar dat je hier meer kunst en kennis voor nodig hebt dan alleen het stuur rechthouden en het gas onderin duwen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North