Extra reden om uitgelachen te worden met je stekkerauto

Auteur: , 121 Reacties

Sta je dan, in de kou met je plugin-hybride.

sta je dan

“Eigenaren” van een stekkerhybride (zoals een Golf GTE bijvoorbeeld) hebben het maar zwaar. Zo zacht mogelijk optrekken, keurig uit laten rollen (voor je uit kijken!), veel schakelen, constante snelheden aanhouden en elke dag braaf stekkeren. Dit alles voor het milieu, want daar heb je zo’n auto voor. Toch?

Naast dit alles ervaren de keurige eigenaren van een stekker-hybride in deze barre tijden van vrieskou nog een klein probleempje. De stekker komt niet meer los en dat is best vervelend als je naar je werk wil. De eigenaar van de Volkswagen met stekker hierboven lost het op door er een kruik warm water op te leggen en vervolgens het eerste bakkie maar thuis te doen. Je moet wat. Hij is er in ieder geval zelf mede verantwoordelijk voor dat het weer wat kouder is in ons land, dat dan weer wel.

Als uw collegae met stekkerhauto vanmorgen gewoon op tijd waren weet u nu in ieder geval zeker dat uw vermoeden klopte. Ze stekkeren niet. Of de wagen staat in een verwarmde garage, ook goed.



121 reacties

Zoooo, da’s stekkeren met je stekkerbak!
@eddythedriver: ik vraag me toch af wat voor stekker dat is/was. De “Mennekes Type2” die in Europa de standaard is, wordt ook door Tesla gebruikt en in Noorwegen of hier in Zwitserland kan het echt foooocking koud worden. Toch heb ik nog nooit een “vastgevroren stekker” meegemaakt. Elke auto met Type2 zou hiertegen bestand moeten zijn.

De Type2 stekker is zo ontworpen dat er geen vocht kan indringen. Ook in de zijkende regen is het geen probleem. Het kan alleen vastvriezen wanneer er vocht tussen zit en dat gebeurt dus juist niet.
Kortom, ikke niette begrijpe dit. Ik zou bijna tegen die persoon willen zeggen “you are doing it wrong”.

Overigens, vastgevroren brandstofvulkleppen (scrabble yeah) heb ik wél meegemaakt. Is best lastig.
@fijnkonijn: Jij beheerst de Nederlandse taal echt geweldig!
@thimochand zeg wollah
@fijnkonijn: Also du wonsch i de schwiiz, chasch du denn au schwiizerduutsch rede oder hesch lieber wenn mer holländisch redet mit dir. Ich mues mini zweite muetersprache ebe au no e chli onderhouden, isch immer e chli umschalten :) Okee ik zal wel gewoon Nederlands blijven praten op Autoblog.
@f40racer:
En wat ik nog veel erger vind is, dat die Zwitsers die schwiizerduutsch spreken ervan uit gaan dat iemand die “Hochdeutsch” heeft geleerd dat ook nog eens moet kunnen verstaan. Zelfs de verkeersinformatie op de radio wordt in dat “dialekt” gegeven. Ik word er echt helemaal gestoord van. Dat ze verd*mme spreken, zoals de Neue Zürcher Zeitung schrijft. Of kunnen die Zwitsers ook geen Duits lezen?
@9000cse: erg hè, dat ze in hun eigen land een eigen dialect spreken. Dat kan toch niet!
@lekbak: Ze zouden inderdaad eens een voorbeeld aan ons Nederlanders moeten nemen.
@lekbak:
Waar zeg ik dat dat erg is? ’s Lands wijs, ’s lands eer. Maar er van uitgaan, dat mensen die Duits hebben geleerd dat maar moeten kunnen verstaan (ook overheidsfunctionarissen), vind ik niet juist. Kranten, boeken en tijdschriften gebruiken op een paar woorden na gewoon de Duitse taal. En dat ze onderling dat taaltje spreken: Prima. Zou jij ooit eens in Kerkrade komen, in Helmond, Ulrum of Roodeschool, dan zou jij ook met je oren staan te klapperen wanneer jij naar de weg zou vragen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en antwoord krijgen in hun eigen taaltje. Die mensen kunnen niet van jou verwachten dat jij dat zult kunnen verstaan. En dat bedoel ik met die Zwitsers. Niet meer en niet minder.
@9000cse: Zwitsers uit het Duitstalige gedeelte praten Schwiizerdüütsch, ook wel “Mund Art” of “Buuredüütsch” (vooral in Luzern) genoemd.
Geschreven wordt in Hochdeutsch.

In NL gebeurt precies het zelfde: men spreekt het regionale Dialect maar schrijft ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) zodra men mensen uit een andere regio wilt communiceren.

Als je even over nadenkt gebeurt dat overal. Of nie dan ? Weet juh wel.
(Pun intended)

Dus wat is precies het probleem?
Je lijkt trouwens wel een fransoos of duitser die verbolgen reageren als *jij* *hun* taal niet spreekt in landen *buiten* FR of DE. Daarom hebben Zwitsers een hekel aan die arrogante eikels (zoals vele Nederlanders trouwens ook…)
@fijnkonijn: “geschreven wordt in Hochdeutsch”

Dat heet “Schrift Art”.
In Bayern en Oostenrijk doet men precies hetzelfde by ze weeh.
@muh zelluf ter aanvulling ende uitbreiding: “geschreven wordt in Hochdeutsch”

Dat heet “Schrift Art”.
In Bayern en Oostenrijk doet men precies hetzelfde by ze weeh.
@fijnkonijn:
Mijn probleem is, dat ik ze niet kan verstaan! Mijn Duits is gelijk een tweede moedertaal, maar moet ik daarom ook Beiers kunnen verstaan? Of Schwiizerdüütsch? Het is juist arrogant als mensen uit Beieren of Zwitserland dat van mij verwachten, terwijl ik zelf probeer een taal te spreken die ook zij kennen.
@9000cse: ze verwachten dat helemaal niet van je. Ik begrijp niet waarom je dat überaupt denkt.
Veel mensen op deze wereld spreken alleen hun eigen dialect. Voor vele Zwitsers en Bayern is Hochdeutsch zelfs een vreemde taal. Ik ken genoeg mensen hier, vooral uit dorpen en met lagere opleidingen, die geen fatsoenlijk woord Hochdeutsch uit hun strot krijgen. Maar heus niet om jouw te pesten en al helemaal niet uit arrogantie.

Ik denk dat het probleem precies andersom is: JIJ gaat er van uit dat zij Hochdeutsch **kunnen** spreken maar het expres niet doen…
Het is vergelijkbaar met verwachten dat een ras echte zuid-limburger, of een iemand uit het zuiden van Brabant, die echt en eerlijk alleen maar hun lokale dialect kunnen spreken, vanwege jou ineens ABN gaat praten.
Nou dat gaat het dus echt niet worden. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze het niet kunnen. Hoe “stom” jij dat misschien ook vind…

Je hoeft me niet te geloven. Ik lig er geen seconde wakker van.
@fijnkonijn:
Zal mij ook worst wezen of jij er van wakker ligt of niet. Ik kom er alleen veel te vaak en ken er genoeg mensen die wel Duits met me praten. Mijn ervaring is dan wel dat er bijv. genoeg douanebeambten zijn die Duits met me spreken, terwijl anderen dat niet doen en dan komt bij mij toch echt de verdenking op dat die laatsten het gewoon verrekken.
Daarbij vind ik ook nog merkwaardig, dat ik, wanneer ik bijv. in Genève of Lausanne ben, met mijn Frans wel gewoon een gesprek kan voeren. Die hebben het dan weer niet nodig om er een eigen taaltje op na te houden.
Maar goed. Omdat jij je standpunt hebt en er geen begrip voor hebt dat een ander wel problemen heeft met het verstaan van *jouw* Duitstaligen, zullen we er ook niet uitkomen. Dus “gruetzi”!
@9000cse: oh oh oh de hele wereld is er om jouw te pesten he. Zoll Mitarbeiter kunnen dat alleen worden als ze fatsoenlijk Hochdeutsch kunnen spreken. In CH kom je afwisselend mensen tegen die wel Hochdeutsch kunnen, en ook vele die het niet kunnen. Voor die laatste categorie is Hochdeutsch erg moeilijk. Ze zijn er niet mee opgegroeid. Inderdaad, net als vele mensen in dorpjes in Brabant en Limburg etc. die ABN ook niet uit hun strot krijgen. Maar ze kunnen het wel schrijven. Net als in…

Je moet ook niet vergeten dat de meeste Zwitsers een grafhekel aan Duitsers hebben. Die zijn zo arrogant dat ze praktisch “eisen” dat iedereen maar Hochdeutsch met ze spreekt (behalve mensen uit Bayern, die mogen ze wel maar dat zijn dan ook geen Duitsers, dat zijn Bayern en ze wonen in Freistaat Bayern).
De echte Zwitser reageert op dat arrogante gedrag met “krijg de puntje puntje puntje”. Actie -> reactie. Daar zit heel veel oud zeer.

Wat betreft het franse gedeelte. Het klopt dat ze in de Romandie grotendeels “frans Frans” spreken. De dialecten daar lijken veel meer op normaal “Frans”.
Oplossing voor jouw probleem: blijf lekker in de Romandie. Problem solved.

Ps. Grüezi betekent “hallo”.
Echter, jij wilde vermoedelijk iets in de trant van “de mazzel en krijg een enge ziekte” tegen me zeggen en dan klopt “hallo” dus niet helemaal. Just saying…
Tot ziens is “Adé” of “wiederluege”…
Ik zeg altijd “Auf wiederschnitzel” tegen Duitsers (behalve die die ik wel mag want er zijn ook zat “goeie” Duitsers)
@fijnkonijn:
Slechts één korte reactie:
Van mij zul je nooit een enge ziekte toegewenst krijgen. Verkeerde inschatting dus. ’t Ga je verder goed.
@f40racer: Groetjes uit Bern hier. Ik versta u prima (en goede training voor mij om mijn bern duits bij te werken…). Koud was het hier eergisteren trouwens. La Brevine (ook wel bekend al het siberie van zwitserland) noteerde om 05.00 netjes -30 op de thermometers…
@f40racer: Schwiizerdüütsch oder Holländidüütsch isch mir Gliich 🇾🇪🇨🇭👻

Wo woonsch? Mies Heim ist de Zentralschwiiz.
@fijnkonijn: Hahaha, ich ha in Züri gwohnt letztes jahr, jetzt zwei jahr in Holland und denn wieder zurück nach Züri.

On topic: Echt vervelend voor mensen met elektrische auto’s dat de stekker bevriest. Doei.
@f40racer: en voor mensen met ouderwetsche verbrandingsmotoren dat het benzinebijvulklepje bevriest. Adé 😁
@fijnkonijn: Ah, voor hetzelfde geld gewoon een troll-foto…
@eddythedriver: dan baal je echt als een stekker..
@eddythedriver: das Bale als een stekker
Grappig, als ie aan de stekker hangt warmt ie wel het interieur op en ontdooit de ramen, maar de stekker zelf blijft vastgevroren..
HA! Ik was al niet zo van de elektro wagens. Nog meer reden om ouderwets door te tuffen in m`n benz.
@CL65: Ook daarom, naast de bijtelling, zijn/worden youngtimers interessant haha
@venividivici: sttt, niks zeggen over youngtimers en bijtelling. Straks leest Den Haag mee!
Bijzonder negatief stukje proza.

Elektrisch rijden is de toekomst.

Liever stekkerren, dan een giftige dieselwalm uit de knalpijp.
@martinus: dat is jouw mening. Ik prefereer een lekkere giftige dieselwalm. Liever nog een heerlijk ruikende benzinegeur. Elektrisch rijden is niet MIJN toekomst. Doe mij maar lekker iets wat tot 8000 toeren/min doorgaat, al wordt dat tegenwoordig ook zeldzamer. Als onze planeet echt zoveel veranderd door onze uitstoot (wat ik betwijfel), dan zijn er VEEL grotere boosdoeners dan onze auto’s. Wat dacht je van de kolencentrales die de stroom opwekken van jouw EV?
@jessepinkman: precies! Maak alle scooters en bussen maar electrisch. Autorijden moet leuk blijven. Groenlinks zal blij zijn met mijn 264g uitstoot 😇
@jessepinkman: Niets persoonlijks, maar dat is best wel oppervlakkig gedacht.
@Vanquish: het gemiddelde stemvee is ook oppervlakkig. Nederland moet niet het braafste jongetje van de klas willen zijn. Laat eerst de landen met de grote industrieën maar eens wat aan hun uitstoot doen. Rij ik ondertussen lekker door in iets met minimaal 6 cilinders en bijbehorende uitstoot.
@jessepinkman: Achter de feiten aanlopen dus? Als Nederland dat had gedaan in het verleden had alles onder water gestaan. Laten we juist het innovatieve landje zijn, dan valt er ook nog wat te verdienen.
@jessepinkman: Nederland het braafste jongetje van de klas. Sorry hoor, in Europa is Nederland op 1 na het meest vuile en vervuilende land. Maar goed, zo lang we maar allemaal blijven roepen dat we t braafste jongetje van de klas zijn, gaan we t zelf nog bijna geloven. Als je iets wilt veranderen, begin gewoon bij jezelf. Want dergelijke statements is wel erg kop in t zand steken. Laten we dan allemaal ook maar gewoon geen afval scheiden etc. Want het heeft toch allemaal geen invloed.
En we roepen allemaal dat bijvoorbeeld China zoveel meer vervuilend is. Ook dat ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Bekijk het per inwoner, en dan doen wij het hier heus niet veel beter.
@jessepinkman: och idioot, blijf maar lekker conservatief denken. Ik kijk uit naar een toekomst waar mijn huis zelfvoorzienend is, mijn auto smorgens opgeladen is met energie van de powercell van je eigen zonnepanelen. Reed dit weekend nog door NL en echt chapeau voor het investeren in zoveel windmolens. Kan België wat van leren.

Vorige maand in London geweest en daar krijg je gewoon irritaties op je adem en kanker van de uitlaatgassen. Als ik mijn neus snoot was het gewoonweg zwart.. is nog steeds koning auto daar en nauwelijks infrastructuur voor fietsers en voetgangers. Is dat de toekomst die je wil? Ben ik liever in Amsterdam hoor
@jessepinkman: helemaal gelijk! Er zijn ander dingen hier op aarde die veel meer invloed hebben op het milieu dan de paar auto’s die er rijden.

Oh, hallo china
@jessepinkman: geloof mij, jij gaat elektrisch rijden. Een ICE is zo dood als een dino, alleen hebben veel mensen dat nog niet door.
@jessepinkman:
Blijkt dat je leeftijd toch goed uit teksten op kan maken.

Nederland is op Malta en nog en land het minst over op duurzame energie. Niets een braaf jongetje. Daarnaast heeft Nederland een probleem met vervuiling door de ligging aan zee waardoor veel fijnstof blijf hangen boven ons land. Elektrisch rijden is in deze aantallen niet de oplossing maar wel een stukje van de puzzel om onze toekomstige problemen het hoofd te bieden.
Dan kan je hier wel weer stoer gaan doen over het rijden met een V8 die tot 8000 toeren doortrekt maar dat zijn oude/conservatieve/infantiele denkwijzen. Dan blijven we lekker bezig met de oliebelangen in de wereld waardoor we nu een Midden-Oosten hebben dat door machtsstrijd wordt vernietigd, een Saudi-Arabië waar we niets tegen durven te zeggen vanwege de oliebelangen. Een Champions League die gedomineerd wordt door clubs die door (indirect) oliegeld worden gesponsord en waar geen hol aan meer is, een totaal marktfalen in de luchtvaartindustrie (KLM) omdat oliestaten nationale maatschappijen ‘ sponsoren’. Nee, jaag jij je V8 nog maar een keer naar de 8000 toeren richting een gemeente bijeenkomst over een nieuw AZC omdat het Midden-Oosten leegloopt. :-)
@RutgerK: Ik een rechtse petrolhead, jjj een linkse complotdenker. 9/11 hebben de Amerikanen zelf bedacht en IS hebben ze zelf opgezet. I don’t care. Als de invloed van de oliewereld ooit verdwijnt, komt die macht wel weer ergens anders te liggen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Laat mij nou maar lekker m’n v8 de toerenbegrenzer injagen, laat ik het elektrisch zoeven aan linkschmensen zoals jou over. Deal?
@jessepinkman: ik ben een elektro-tesla-zoevende, rechtsdenkende petrolhoofd. Of kan dat volgens jouw niet bestaan?
@martinus: de links ohzo correcte eco maffia heeft je al aardig gehersenspoeld ;)
@bofkont: Welke autoliefhebber is er nou echt verzot op diesels? Ik ben het nooit geweest.
@martinus: satans-sap is het!
@martinus: nou dat mega koppel tegenwoordig van een potente diesel rijdt toch wel heel erg fijn .
@bofkont:
Dat schijnt.
Maar de koppelcurve van diesels is lang niet zo mooi als die van elektro-motoren.
@martinus: welke autoliefhebber is er nou echt verzot op accu’s? Ik ben het nooit geweest.
@jessepinkman: ik ben helemaal in luv met batterijen sinds ik Tesla rij. Gek he.
@jessepinkman: Het schijnt zelfs dat je die accu’s helemaal kan vullen met belastingvrije of zelfs gesubsidieerde energie die je energie zelf opwerkt.

Dan liever een accu, dan dieseltank.
@bofkont: De rechts ozo greedy olie maffia heeft jouw hersens vervangen door een V8? ;)
@Esprit_de_Flandre: nee hoor het fenomenale geluid van mijn brullende V6 wel 😉
ieuwwwww bah zit er pis in die kruik of zo???
Dan baal je ook als een stekker…
@rynnus: LOL 😋😋
“Hij is er in ieder geval zelf mede verantwoordelijk voor dat het weer wat kouder is in ons land, dat dan weer wel.”

Hahahha
Het klepje van mijn tankdop was vastgevroren vanochtend. Zat ik daar te knooien op het tankstation.

Conclusie: mensen met een benzineauto die vanochtend op tijd waren tanken niet!
@Rob: Moet je gewoon heel even een aansteker bij je tankdop houden, had ik ook maar kreeg hem daarna gemakkelijk open
@1audi1: Alsof iedereen een aansteker in zijn zak heeft, of heb je staan swaffelen?
@Dagg: ik hoop dat je 10 bent.
@e550: Als hij 10 is, heeft ie sowieso een aansteker op zak
@1audi1: ja, want iedereen weet dat je het beste een aansteker kan aanzetten bij een tankstation!
@1audi1:
Ja, dat dacht ik ook. Maar om een één of andere reden raakte de pomphouder nogal in paniek toen ik mijn oude Duitse aansteker erbij pakte…
http://1.bp.blogspot.com/-YqsTjmiifFk/UsH1OWSRt9I/AAAAAAAAIJM/o4k7Wr_o8Uk/s1600/German+soldier+lighting+his+cigarette+with+a+flamethrower,+1940s.jpg
Ik moest wel even een aantal keer kijken voordat ik doorhad dat het een kruik was..
@Brutus: lijkt wel een kruik maar dan gevuld met motorolie
@sbelali: da’s wel verstandig bij een VAG.
@deboes: haha hij maakt m gewoon!
Rare kruik
Wachten op de eerste die er een kan heet water overheen gooit….
Mensen met een stekkerauto hebben sowieso een steekje los.
Wat een stakker..
Stekkerauto’s zijn nu juist ideaal! Lekker in een voorverwarmd interieur stappen en vervolgens elektrisch naar je werk rijden zonder dat de ijskoude verbrandingsmotor hoeft te draaien.
@knipperlichtje: Ja, zolang je hem in een garage kunt zetten waar het niet vriest wel. Als je geen garage hebt en hem gewoon langs de straat moet zetten ben je al snel de pineut met je vastgevroren stekker.
@Edge: heb je thuis geen plek met stekker om te laden, ben je een stakker 😙
@Edge: onzin hoor. Vanmorgen en was de auto al heerlijk op temperatuur toen ik instapte. De buurman stond nog z’n best te krabben. De hele auto wit van vocht en vorst. De kabel verwijderen was geen enkel probleem. Misschien foutje van VAG?
@pramm: VAG moet zich met sjoemelsoftware bezig houden en niet met stekkers. Schoenmacher bleibt bei deinen leest !
@knipperlichtje: Dat heb ik in mijn Volvo ook, een standkachel. En die is niet elektrisch (diesel ;)

Vanuit bed via een app je auto starten… ideaal!
@frenkyboy: op een V60 Plugin zit óók gewoon een diesel-standkachel!
@knipperlichtje: Iemand die ik ken heeft zo’n 225xe, dat ding verwarmt zich zelf voor via de laadpaal, werkt echt top. Moet ik toegeven!
Wordt je auto opgeladen door een stekker, zet dan gerust de wekker!
@basfransencarphotography: hahaha jij heb de beste!
Wordt zeker even vergeten dat het toch ook best makkelijk is zo’n ‘stekkerauto’. Niet krabben, geen ruiten die beslaan, niet de eerste vijf minuten kapot gaan van de kou in je auto..
@singer911: mijn garage biedt dezelfde voordelen.
@singer911: kan ook gewoon met een benzine/diesel auto
Mooi. Gewoon ff een beetje invetten die stekker, net als je met je deurrubbers doet, niks aan de hand.
@trustmeiamanengineer: precies, met vaseline glijdt het een stuk beter!
@e1000bmw523i: een ridder van de bruine ster herkent een ander 😁
@fijnkonijn: Moest dat nou?
@norge: sorry hij gleed er zo uit…
Da’s lekker, met je stekker..
Geen enkel probleem gehad en ik hoefde ook niet te krabben. Wat ik wel heb gedaan is via m’n app m’n i3 een kwartier van te voren laten opwarmen, waardoor ik in een heerlijk warme en vooral schone auto stapte. Ik zie het probleem dus niet.
Gelukkig had meneer zijn stoma bij.
Meer stakkerauto dan stekkerauto in zo’n geval. Maar met de aanstaande verdere opwarming van de aarde (toch….?) is dit slechts een tijdelijk fenomeen. Derhalve voorshands geen reden tot ongerustheid dus.
GEWOON EEN PAN KOKEND WATER OVER DE STEKKER
@wildbeest: Precies het antwoord dat je van een wild beest zou verwachten… ;)
@potver7: potver dat was een goeie!
Wat ik vreemd vind is dat er ook gesmolten pluggen zijn. Nu ben ik een leek op ook maar iets wat technisch is, maar als er energie door de kabel gaat brengt dit toch de nodige warmte mee? Nu snap ik als de accu’s vol zijn dat hij dan niet meer laadt maar toch….
Ik heb het idee dat de stekker al een beetje vochtig is geweest.
En als het hier kouder dan -15 wordt gaan de diesels hikken…. Kold is a bitch..
Dat is toch best lullig. Maarja, wat doe je er aan he, dan maar niet stekkeren??
Moet je schakelen in GTE dan?
Sowieso zijn er volgens mij bijna geen handgeschakelde hybrides. Dat is namelijk allemaal wat lastiger af te stellen.
Alleen Honda deed het met de Civic en die vreemde CR-Z.
Komt nog bij dat het voor de accu’s niet echt best is als je de boel bij kou oplaadt. Bij elektrieke fietsen (yes, I know…) wordt je geadviseerd om de accu er bij kou even uit te halen en binnen op te laden.
@potver7: de Tesla zorgt zelf dat de accu’s op correcte temperatuur blijven, ook als de auto stil staat.
Als je dan toch voor het milieu bezig bent laat je je stekker auto staan en pak je de elektrische fiets wel uitkijken dat je ballen niet vast vriezen
Iedere villa heeft toch op zijn minst een verwarmde garage? Ah neee, excuses, jullie zijn Nederlanders, jullie betalen liever 2 keer zoveel voor 2 keer minder huis ;)
Lekker reacties lezen met die k*t swipe functie naar het volgende artikel!!
Lekker hoor, zo milieubewust bezig zijn
Mijn collega had precies hetzelfde . Hij wilde nog wegrijden met de andere kant door het raam gestoken maar dan rijdt hij niet. ;)
Op dagen als deze tel ik de zegeningen van mijn carport.
Nog geen last van gehad met mijn stekkerauto. Wel dat het luikje beijzelt was, maar dat kon geen kwaad. Ik zou niet gauw een kruik inzetten, juist warmte bij koude zorgt voor condensatie en daarmee vastvriezen. Gewoon zorgen dat die stekker droog is, of al net zo koud als de omgeving.
@macchina: zorgen dat je de auto tot 80% oplaadt en als de auto ’s ochtends begint op te warmen nog mooi even bijladen tot 90 of 100%. Niet dat de stekker enorm warm wordt, maar kan toch schelen.
Heeft hem er zeker nat ingestoken?
Ik heb vanochtend m’n konthaar verbrand aan de stoelverwarming.. Telt dat ook als lastige ochtend start? ^^
Kunnen we dan nu eindelijk eens ophouden met dat irritante door hipsters-met-vierkante-zwarte-brillen op een marketingbureau bedachte woord “stekkeren”? Wat is er mis met gewoon opladen ofzo?
@dennisdd: ps… Ik ben om tig verschillende redenen tegen hybrides maar dit is wel een beetje stemmingmakerij. Of in scène gezet of een domme samenloop van omstandigheden of productiefoutje.
Nooit last van gehad. Met de v60 plugin naar lapland geweest waar het snachts -40 was en zelfs daar deed ie het prima
Ik zou balen als een stekker
Dit is een sjoemel aansluiting dus niks mis met de stekker
Ik dacht dat niemand die stekker gebruikte…
ik ben al die hybride meuk op de weg helemaal zat, de 100% lease rijders hebben doorgaan schijt aan de regels, of rijden super sloom. en dan te bedenken dat we allemaal vlink hebben meebetaald aan hun voordeel, blij dat we er zo goed als vanaf zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).