• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra reden om uitgelachen te worden met je stekkerauto

Auteur: shjdejee, gepost 19 januari 2016 om 13:17 – 121 Reacties

sta je dan


Sta je dan, in de kou met je plugin-hybride.

“Eigenaren” van een stekkerhybride (zoals een Golf GTE bijvoorbeeld) hebben het maar zwaar. Zo zacht mogelijk optrekken, keurig uit laten rollen (voor je uit kijken!), veel schakelen, constante snelheden aanhouden en elke dag braaf stekkeren. Dit alles voor het milieu, want daar heb je zo’n auto voor. Toch?

Naast dit alles ervaren de keurige eigenaren van een stekker-hybride in deze barre tijden van vrieskou nog een klein probleempje. De stekker komt niet meer los en dat is best vervelend als je naar je werk wil. De eigenaar van de Volkswagen met stekker hierboven lost het op door er een kruik warm water op te leggen en vervolgens het eerste bakkie maar thuis te doen. Je moet wat. Hij is er in ieder geval zelf mede verantwoordelijk voor dat het weer wat kouder is in ons land, dat dan weer wel.

Als uw collegae met stekkerhauto vanmorgen gewoon op tijd waren weet u nu in ieder geval zeker dat uw vermoeden klopte. Ze stekkeren niet. Of de wagen staat in een verwarmde garage, ook goed.

Ook interessant!

  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • gloednieuwe Kia Rio
    Gloednieuwe Kia Niro is extra lief voor het milieu
  • "Leaseauto's VERPLICHT elektrisch over 4 jaar"

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Funny, milieu, plug-in, sneeuw

Vorig bericht: « Nederlandse kindernamen die ook een auto zijn
Volgend bericht: Kerv Automotive: een driewielige auto uit Eindhoven »

Lees Interacties

Reacties

  1. eddythedriver zegt

    19 januari 2016 om 13:20

    Zoooo, da’s stekkeren met je stekkerbak!

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      19 januari 2016 om 13:51

      @eddythedriver: ik vraag me toch af wat voor stekker dat is/was. De “Mennekes Type2” die in Europa de standaard is, wordt ook door Tesla gebruikt en in Noorwegen of hier in Zwitserland kan het echt foooocking koud worden. Toch heb ik nog nooit een “vastgevroren stekker” meegemaakt. Elke auto met Type2 zou hiertegen bestand moeten zijn.

      De Type2 stekker is zo ontworpen dat er geen vocht kan indringen. Ook in de zijkende regen is het geen probleem. Het kan alleen vastvriezen wanneer er vocht tussen zit en dat gebeurt dus juist niet.
      Kortom, ikke niette begrijpe dit. Ik zou bijna tegen die persoon willen zeggen “you are doing it wrong”.

      Overigens, vastgevroren brandstofvulkleppen (scrabble yeah) heb ik wél meegemaakt. Is best lastig.

      Login om te reageren
      • thimochand zegt

        19 januari 2016 om 14:14

        @fijnkonijn: Jij beheerst de Nederlandse taal echt geweldig!

        Login om te reageren
        • dampu020 zegt

          19 januari 2016 om 14:34

          @thimochand zeg wollah

          Login om te reageren
      • f40racer zegt

        19 januari 2016 om 15:35

        @fijnkonijn: Also du wonsch i de schwiiz, chasch du denn au schwiizerduutsch rede oder hesch lieber wenn mer holländisch redet mit dir. Ich mues mini zweite muetersprache ebe au no e chli onderhouden, isch immer e chli umschalten :) Okee ik zal wel gewoon Nederlands blijven praten op Autoblog.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          19 januari 2016 om 18:16

          @f40racer:
          En wat ik nog veel erger vind is, dat die Zwitsers die schwiizerduutsch spreken ervan uit gaan dat iemand die “Hochdeutsch” heeft geleerd dat ook nog eens moet kunnen verstaan. Zelfs de verkeersinformatie op de radio wordt in dat “dialekt” gegeven. Ik word er echt helemaal gestoord van. Dat ze verd*mme spreken, zoals de Neue Zürcher Zeitung schrijft. Of kunnen die Zwitsers ook geen Duits lezen?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            19 januari 2016 om 18:49

            @9000cse: erg hè, dat ze in hun eigen land een eigen dialect spreken. Dat kan toch niet!

            Login om te reageren
            • jrsmoke zegt

              19 januari 2016 om 20:13

              @lekbak: Ze zouden inderdaad eens een voorbeeld aan ons Nederlanders moeten nemen.

              Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              20 januari 2016 om 22:49

              @lekbak:
              Waar zeg ik dat dat erg is? ’s Lands wijs, ’s lands eer. Maar er van uitgaan, dat mensen die Duits hebben geleerd dat maar moeten kunnen verstaan (ook overheidsfunctionarissen), vind ik niet juist. Kranten, boeken en tijdschriften gebruiken op een paar woorden na gewoon de Duitse taal. En dat ze onderling dat taaltje spreken: Prima. Zou jij ooit eens in Kerkrade komen, in Helmond, Ulrum of Roodeschool, dan zou jij ook met je oren staan te klapperen wanneer jij naar de weg zou vragen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en antwoord krijgen in hun eigen taaltje. Die mensen kunnen niet van jou verwachten dat jij dat zult kunnen verstaan. En dat bedoel ik met die Zwitsers. Niet meer en niet minder.

              Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            19 januari 2016 om 19:09

            @9000cse: Zwitsers uit het Duitstalige gedeelte praten Schwiizerdüütsch, ook wel “Mund Art” of “Buuredüütsch” (vooral in Luzern) genoemd.
            Geschreven wordt in Hochdeutsch.

            In NL gebeurt precies het zelfde: men spreekt het regionale Dialect maar schrijft ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) zodra men mensen uit een andere regio wilt communiceren.

            Als je even over nadenkt gebeurt dat overal. Of nie dan ? Weet juh wel.
            (Pun intended)

            Dus wat is precies het probleem?
            Je lijkt trouwens wel een fransoos of duitser die verbolgen reageren als *jij* *hun* taal niet spreekt in landen *buiten* FR of DE. Daarom hebben Zwitsers een hekel aan die arrogante eikels (zoals vele Nederlanders trouwens ook…)

            Login om te reageren
            • fijnkonijn zegt

              19 januari 2016 om 19:12

              @fijnkonijn: “geschreven wordt in Hochdeutsch”

              Dat heet “Schrift Art”.
              In Bayern en Oostenrijk doet men precies hetzelfde by ze weeh.

              Login om te reageren
            • fijnkonijn zegt

              19 januari 2016 om 19:14

              @muh zelluf ter aanvulling ende uitbreiding: “geschreven wordt in Hochdeutsch”

              Dat heet “Schrift Art”.
              In Bayern en Oostenrijk doet men precies hetzelfde by ze weeh.

              Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              20 januari 2016 om 23:00

              @fijnkonijn:
              Mijn probleem is, dat ik ze niet kan verstaan! Mijn Duits is gelijk een tweede moedertaal, maar moet ik daarom ook Beiers kunnen verstaan? Of Schwiizerdüütsch? Het is juist arrogant als mensen uit Beieren of Zwitserland dat van mij verwachten, terwijl ik zelf probeer een taal te spreken die ook zij kennen.

              Login om te reageren
              • fijnkonijn zegt

                21 januari 2016 om 22:48

                @9000cse: ze verwachten dat helemaal niet van je. Ik begrijp niet waarom je dat überaupt denkt.
                Veel mensen op deze wereld spreken alleen hun eigen dialect. Voor vele Zwitsers en Bayern is Hochdeutsch zelfs een vreemde taal. Ik ken genoeg mensen hier, vooral uit dorpen en met lagere opleidingen, die geen fatsoenlijk woord Hochdeutsch uit hun strot krijgen. Maar heus niet om jouw te pesten en al helemaal niet uit arrogantie.

                Ik denk dat het probleem precies andersom is: JIJ gaat er van uit dat zij Hochdeutsch **kunnen** spreken maar het expres niet doen…
                Het is vergelijkbaar met verwachten dat een ras echte zuid-limburger, of een iemand uit het zuiden van Brabant, die echt en eerlijk alleen maar hun lokale dialect kunnen spreken, vanwege jou ineens ABN gaat praten.
                Nou dat gaat het dus echt niet worden. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze het niet kunnen. Hoe “stom” jij dat misschien ook vind…

                Je hoeft me niet te geloven. Ik lig er geen seconde wakker van.

              • 9000cse zegt

                22 januari 2016 om 02:17

                @fijnkonijn:
                Zal mij ook worst wezen of jij er van wakker ligt of niet. Ik kom er alleen veel te vaak en ken er genoeg mensen die wel Duits met me praten. Mijn ervaring is dan wel dat er bijv. genoeg douanebeambten zijn die Duits met me spreken, terwijl anderen dat niet doen en dan komt bij mij toch echt de verdenking op dat die laatsten het gewoon verrekken.
                Daarbij vind ik ook nog merkwaardig, dat ik, wanneer ik bijv. in Genève of Lausanne ben, met mijn Frans wel gewoon een gesprek kan voeren. Die hebben het dan weer niet nodig om er een eigen taaltje op na te houden.
                Maar goed. Omdat jij je standpunt hebt en er geen begrip voor hebt dat een ander wel problemen heeft met het verstaan van *jouw* Duitstaligen, zullen we er ook niet uitkomen. Dus “gruetzi”!

              • fijnkonijn zegt

                24 januari 2016 om 18:05

                @9000cse: oh oh oh de hele wereld is er om jouw te pesten he. Zoll Mitarbeiter kunnen dat alleen worden als ze fatsoenlijk Hochdeutsch kunnen spreken. In CH kom je afwisselend mensen tegen die wel Hochdeutsch kunnen, en ook vele die het niet kunnen. Voor die laatste categorie is Hochdeutsch erg moeilijk. Ze zijn er niet mee opgegroeid. Inderdaad, net als vele mensen in dorpjes in Brabant en Limburg etc. die ABN ook niet uit hun strot krijgen. Maar ze kunnen het wel schrijven. Net als in…

                Je moet ook niet vergeten dat de meeste Zwitsers een grafhekel aan Duitsers hebben. Die zijn zo arrogant dat ze praktisch “eisen” dat iedereen maar Hochdeutsch met ze spreekt (behalve mensen uit Bayern, die mogen ze wel maar dat zijn dan ook geen Duitsers, dat zijn Bayern en ze wonen in Freistaat Bayern).
                De echte Zwitser reageert op dat arrogante gedrag met “krijg de puntje puntje puntje”. Actie -> reactie. Daar zit heel veel oud zeer.

                Wat betreft het franse gedeelte. Het klopt dat ze in de Romandie grotendeels “frans Frans” spreken. De dialecten daar lijken veel meer op normaal “Frans”.
                Oplossing voor jouw probleem: blijf lekker in de Romandie. Problem solved.

                Ps. Grüezi betekent “hallo”.
                Echter, jij wilde vermoedelijk iets in de trant van “de mazzel en krijg een enge ziekte” tegen me zeggen en dan klopt “hallo” dus niet helemaal. Just saying…
                Tot ziens is “Adé” of “wiederluege”…
                Ik zeg altijd “Auf wiederschnitzel” tegen Duitsers (behalve die die ik wel mag want er zijn ook zat “goeie” Duitsers)

              • 9000cse zegt

                24 januari 2016 om 20:46

                @fijnkonijn:
                Slechts één korte reactie:
                Van mij zul je nooit een enge ziekte toegewenst krijgen. Verkeerde inschatting dus. ’t Ga je verder goed.

        • MDA zegt

          19 januari 2016 om 18:25

          @f40racer: Groetjes uit Bern hier. Ik versta u prima (en goede training voor mij om mijn bern duits bij te werken…). Koud was het hier eergisteren trouwens. La Brevine (ook wel bekend al het siberie van zwitserland) noteerde om 05.00 netjes -30 op de thermometers…

          Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          19 januari 2016 om 18:55

          @f40racer: Schwiizerdüütsch oder Holländidüütsch isch mir Gliich ?????

          Wo woonsch? Mies Heim ist de Zentralschwiiz.

          Login om te reageren
          • f40racer zegt

            19 januari 2016 om 19:47

            @fijnkonijn: Hahaha, ich ha in Züri gwohnt letztes jahr, jetzt zwei jahr in Holland und denn wieder zurück nach Züri.

            On topic: Echt vervelend voor mensen met elektrische auto’s dat de stekker bevriest. Doei.

            Login om te reageren
            • fijnkonijn zegt

              19 januari 2016 om 20:17

              @f40racer: en voor mensen met ouderwetsche verbrandingsmotoren dat het benzinebijvulklepje bevriest. Adé ?

              Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 januari 2016 om 18:38

        @fijnkonijn: Ah, voor hetzelfde geld gewoon een troll-foto…

        Login om te reageren
    • bmwe46csl zegt

      19 januari 2016 om 19:51

      @eddythedriver: dan baal je echt als een stekker..

      Login om te reageren
    • 013gta147 zegt

      20 januari 2016 om 00:58

      @eddythedriver: das Bale als een stekker

      Login om te reageren
  2. parker zegt

    19 januari 2016 om 13:20

    Grappig, als ie aan de stekker hangt warmt ie wel het interieur op en ontdooit de ramen, maar de stekker zelf blijft vastgevroren..

    Login om te reageren
  3. CL65 zegt

    19 januari 2016 om 13:20

    HA! Ik was al niet zo van de elektro wagens. Nog meer reden om ouderwets door te tuffen in m`n benz.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      19 januari 2016 om 16:12

      @CL65: Ook daarom, naast de bijtelling, zijn/worden youngtimers interessant haha

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        19 januari 2016 om 17:32

        @venividivici: sttt, niks zeggen over youngtimers en bijtelling. Straks leest Den Haag mee!

        Login om te reageren
  4. martinus zegt

    19 januari 2016 om 13:20

    Bijzonder negatief stukje proza.

    Elektrisch rijden is de toekomst.

    Liever stekkerren, dan een giftige dieselwalm uit de knalpijp.

    Login om te reageren
    • jessepinkman zegt

      19 januari 2016 om 14:43

      @martinus: dat is jouw mening. Ik prefereer een lekkere giftige dieselwalm. Liever nog een heerlijk ruikende benzinegeur. Elektrisch rijden is niet MIJN toekomst. Doe mij maar lekker iets wat tot 8000 toeren/min doorgaat, al wordt dat tegenwoordig ook zeldzamer. Als onze planeet echt zoveel veranderd door onze uitstoot (wat ik betwijfel), dan zijn er VEEL grotere boosdoeners dan onze auto’s. Wat dacht je van de kolencentrales die de stroom opwekken van jouw EV?

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        19 januari 2016 om 15:59

        @jessepinkman: precies! Maak alle scooters en bussen maar electrisch. Autorijden moet leuk blijven. Groenlinks zal blij zijn met mijn 264g uitstoot ?

        Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        19 januari 2016 om 17:23

        @jessepinkman: Niets persoonlijks, maar dat is best wel oppervlakkig gedacht.

        Login om te reageren
        • jessepinkman zegt

          19 januari 2016 om 19:10

          @Vanquish: het gemiddelde stemvee is ook oppervlakkig. Nederland moet niet het braafste jongetje van de klas willen zijn. Laat eerst de landen met de grote industrieën maar eens wat aan hun uitstoot doen. Rij ik ondertussen lekker door in iets met minimaal 6 cilinders en bijbehorende uitstoot.

          Login om te reageren
          • Vanquish zegt

            19 januari 2016 om 19:12

            @jessepinkman: Achter de feiten aanlopen dus? Als Nederland dat had gedaan in het verleden had alles onder water gestaan. Laten we juist het innovatieve landje zijn, dan valt er ook nog wat te verdienen.

            Login om te reageren
          • pramm zegt

            19 januari 2016 om 19:50

            @jessepinkman: Nederland het braafste jongetje van de klas. Sorry hoor, in Europa is Nederland op 1 na het meest vuile en vervuilende land. Maar goed, zo lang we maar allemaal blijven roepen dat we t braafste jongetje van de klas zijn, gaan we t zelf nog bijna geloven. Als je iets wilt veranderen, begin gewoon bij jezelf. Want dergelijke statements is wel erg kop in t zand steken. Laten we dan allemaal ook maar gewoon geen afval scheiden etc. Want het heeft toch allemaal geen invloed.
            En we roepen allemaal dat bijvoorbeeld China zoveel meer vervuilend is. Ook dat ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Bekijk het per inwoner, en dan doen wij het hier heus niet veel beter.

            Login om te reageren
      • tomleblanc zegt

        19 januari 2016 om 19:36

        @jessepinkman: och idioot, blijf maar lekker conservatief denken. Ik kijk uit naar een toekomst waar mijn huis zelfvoorzienend is, mijn auto smorgens opgeladen is met energie van de powercell van je eigen zonnepanelen. Reed dit weekend nog door NL en echt chapeau voor het investeren in zoveel windmolens. Kan België wat van leren.

        Vorige maand in London geweest en daar krijg je gewoon irritaties op je adem en kanker van de uitlaatgassen. Als ik mijn neus snoot was het gewoonweg zwart.. is nog steeds koning auto daar en nauwelijks infrastructuur voor fietsers en voetgangers. Is dat de toekomst die je wil? Ben ik liever in Amsterdam hoor

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        19 januari 2016 om 19:40

        @jessepinkman: helemaal gelijk! Er zijn ander dingen hier op aarde die veel meer invloed hebben op het milieu dan de paar auto’s die er rijden.

        Oh, hallo china

        Login om te reageren
      • widodh zegt

        19 januari 2016 om 22:53

        @jessepinkman: geloof mij, jij gaat elektrisch rijden. Een ICE is zo dood als een dino, alleen hebben veel mensen dat nog niet door.

        Login om te reageren
      • RutgerK zegt

        19 januari 2016 om 23:24

        @jessepinkman:
        Blijkt dat je leeftijd toch goed uit teksten op kan maken.

        Nederland is op Malta en nog en land het minst over op duurzame energie. Niets een braaf jongetje. Daarnaast heeft Nederland een probleem met vervuiling door de ligging aan zee waardoor veel fijnstof blijf hangen boven ons land. Elektrisch rijden is in deze aantallen niet de oplossing maar wel een stukje van de puzzel om onze toekomstige problemen het hoofd te bieden.
        Dan kan je hier wel weer stoer gaan doen over het rijden met een V8 die tot 8000 toeren doortrekt maar dat zijn oude/conservatieve/infantiele denkwijzen. Dan blijven we lekker bezig met de oliebelangen in de wereld waardoor we nu een Midden-Oosten hebben dat door machtsstrijd wordt vernietigd, een Saudi-Arabië waar we niets tegen durven te zeggen vanwege de oliebelangen. Een Champions League die gedomineerd wordt door clubs die door (indirect) oliegeld worden gesponsord en waar geen hol aan meer is, een totaal marktfalen in de luchtvaartindustrie (KLM) omdat oliestaten nationale maatschappijen ‘ sponsoren’. Nee, jaag jij je V8 nog maar een keer naar de 8000 toeren richting een gemeente bijeenkomst over een nieuw AZC omdat het Midden-Oosten leegloopt. :-)

        Login om te reageren
        • jessepinkman zegt

          20 januari 2016 om 00:51

          @RutgerK: Ik een rechtse petrolhead, jjj een linkse complotdenker. 9/11 hebben de Amerikanen zelf bedacht en IS hebben ze zelf opgezet. I don’t care. Als de invloed van de oliewereld ooit verdwijnt, komt die macht wel weer ergens anders te liggen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Laat mij nou maar lekker m’n v8 de toerenbegrenzer injagen, laat ik het elektrisch zoeven aan linkschmensen zoals jou over. Deal?

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            20 januari 2016 om 08:19

            @jessepinkman: ik ben een elektro-tesla-zoevende, rechtsdenkende petrolhoofd. Of kan dat volgens jouw niet bestaan?

            Login om te reageren
    • bofkont zegt

      19 januari 2016 om 16:41

      @martinus: de links ohzo correcte eco maffia heeft je al aardig gehersenspoeld ;)

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        19 januari 2016 om 17:57

        @bofkont: Welke autoliefhebber is er nou echt verzot op diesels? Ik ben het nooit geweest.

        Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          19 januari 2016 om 20:20

          @martinus: satans-sap is het!

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          20 januari 2016 om 00:09

          @martinus: nou dat mega koppel tegenwoordig van een potente diesel rijdt toch wel heel erg fijn .

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            20 januari 2016 om 09:31

            @bofkont:
            Dat schijnt.
            Maar de koppelcurve van diesels is lang niet zo mooi als die van elektro-motoren.

            Login om te reageren
        • jessepinkman zegt

          20 januari 2016 om 00:56

          @martinus: welke autoliefhebber is er nou echt verzot op accu’s? Ik ben het nooit geweest.

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            20 januari 2016 om 08:21

            @jessepinkman: ik ben helemaal in luv met batterijen sinds ik Tesla rij. Gek he.

            Login om te reageren
          • martinus zegt

            20 januari 2016 om 09:33

            @jessepinkman: Het schijnt zelfs dat je die accu’s helemaal kan vullen met belastingvrije of zelfs gesubsidieerde energie die je energie zelf opwerkt.

            Dan liever een accu, dan dieseltank.

            Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 januari 2016 om 18:40

        @bofkont: De rechts ozo greedy olie maffia heeft jouw hersens vervangen door een V8? ;)

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          20 januari 2016 om 00:08

          @Esprit_de_Flandre: nee hoor het fenomenale geluid van mijn brullende V6 wel ?

          Login om te reageren
  5. e36thuglife zegt

    19 januari 2016 om 13:22

    ieuwwwww bah zit er pis in die kruik of zo???

    Login om te reageren
  6. rynnus zegt

    19 januari 2016 om 13:22

    Dan baal je ook als een stekker…

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      19 januari 2016 om 19:16

      @rynnus: LOL ??

      Login om te reageren
  7. MAB zegt

    19 januari 2016 om 13:25

    “Hij is er in ieder geval zelf mede verantwoordelijk voor dat het weer wat kouder is in ons land, dat dan weer wel.”

    Hahahha

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    19 januari 2016 om 13:26

    Het klepje van mijn tankdop was vastgevroren vanochtend. Zat ik daar te knooien op het tankstation.

    Conclusie: mensen met een benzineauto die vanochtend op tijd waren tanken niet!

    Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      19 januari 2016 om 13:38

      @Rob: Moet je gewoon heel even een aansteker bij je tankdop houden, had ik ook maar kreeg hem daarna gemakkelijk open

      Login om te reageren
      • Dagg zegt

        19 januari 2016 om 13:44

        @1audi1: Alsof iedereen een aansteker in zijn zak heeft, of heb je staan swaffelen?

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          19 januari 2016 om 14:00

          @Dagg: ik hoop dat je 10 bent.

          Login om te reageren
          • Brutus zegt

            19 januari 2016 om 14:07

            @e550: Als hij 10 is, heeft ie sowieso een aansteker op zak

            Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        19 januari 2016 om 13:51

        @1audi1: ja, want iedereen weet dat je het beste een aansteker kan aanzetten bij een tankstation!

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        19 januari 2016 om 14:36

        @1audi1:
        Ja, dat dacht ik ook. Maar om een één of andere reden raakte de pomphouder nogal in paniek toen ik mijn oude Duitse aansteker erbij pakte…
        http://1.bp.blogspot.com/-YqsTjmiifFk/UsH1OWSRt9I/AAAAAAAAIJM/o4k7Wr_o8Uk/s1600/German+soldier+lighting+his+cigarette+with+a+flamethrower,+1940s.jpg

        Login om te reageren
      • siebren zegt

        19 januari 2016 om 14:41

        @1audi1: Was jij dit? http://www.dumpert.nl/mediabase/6708421/141cdbba/nooit_meer_koud_tijdens_het_tanken.html

        Login om te reageren
  9. Brutus zegt

    19 januari 2016 om 13:27

    Ik moest wel even een aantal keer kijken voordat ik doorhad dat het een kruik was..

    Login om te reageren
    • sbelali zegt

      19 januari 2016 om 13:59

      @Brutus: lijkt wel een kruik maar dan gevuld met motorolie

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        19 januari 2016 om 16:58

        @sbelali: da’s wel verstandig bij een VAG.

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          19 januari 2016 om 19:41

          @deboes: haha hij maakt m gewoon!

          Login om te reageren
  10. Frenkyboy zegt

    19 januari 2016 om 13:31

    Rare kruik

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    19 januari 2016 om 13:31

    Wachten op de eerste die er een kan heet water overheen gooit….

    Login om te reageren
  12. beefcake zegt

    19 januari 2016 om 13:34

    Mensen met een stekkerauto hebben sowieso een steekje los.

    Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    19 januari 2016 om 13:36

    Wat een stakker..

    Login om te reageren
  14. knipperlichtje zegt

    19 januari 2016 om 13:37

    Stekkerauto’s zijn nu juist ideaal! Lekker in een voorverwarmd interieur stappen en vervolgens elektrisch naar je werk rijden zonder dat de ijskoude verbrandingsmotor hoeft te draaien.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 januari 2016 om 13:41

      @knipperlichtje: Ja, zolang je hem in een garage kunt zetten waar het niet vriest wel. Als je geen garage hebt en hem gewoon langs de straat moet zetten ben je al snel de pineut met je vastgevroren stekker.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        19 januari 2016 om 14:40

        @Edge: heb je thuis geen plek met stekker om te laden, ben je een stakker ?

        Login om te reageren
      • pramm zegt

        19 januari 2016 om 19:56

        @Edge: onzin hoor. Vanmorgen en was de auto al heerlijk op temperatuur toen ik instapte. De buurman stond nog z’n best te krabben. De hele auto wit van vocht en vorst. De kabel verwijderen was geen enkel probleem. Misschien foutje van VAG?

        Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          19 januari 2016 om 20:23

          @pramm: VAG moet zich met sjoemelsoftware bezig houden en niet met stekkers. Schoenmacher bleibt bei deinen leest !

          Login om te reageren
    • Frenkyboy zegt

      19 januari 2016 om 13:56

      @knipperlichtje: Dat heb ik in mijn Volvo ook, een standkachel. En die is niet elektrisch (diesel ;)

      Vanuit bed via een app je auto starten… ideaal!

      Login om te reageren
      • parker zegt

        19 januari 2016 om 14:00

        @frenkyboy: op een V60 Plugin zit óók gewoon een diesel-standkachel!

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      19 januari 2016 om 14:23

      @knipperlichtje: Iemand die ik ken heeft zo’n 225xe, dat ding verwarmt zich zelf voor via de laadpaal, werkt echt top. Moet ik toegeven!

      Login om te reageren
  15. Bas Fransen zegt

    19 januari 2016 om 13:41

    Wordt je auto opgeladen door een stekker, zet dan gerust de wekker!

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      19 januari 2016 om 20:25

      @basfransencarphotography: hijsleuk

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      20 januari 2016 om 00:29

      @basfransencarphotography: hahaha jij heb de beste!

      Login om te reageren
  16. singer911 zegt

    19 januari 2016 om 13:42

    Wordt zeker even vergeten dat het toch ook best makkelijk is zo’n ‘stekkerauto’. Niet krabben, geen ruiten die beslaan, niet de eerste vijf minuten kapot gaan van de kou in je auto..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 januari 2016 om 18:11

      @singer911: mijn garage biedt dezelfde voordelen.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 januari 2016 om 05:42

      @singer911: kan ook gewoon met een benzine/diesel auto

      Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    19 januari 2016 om 13:42

    Mooi. Gewoon ff een beetje invetten die stekker, net als je met je deurrubbers doet, niks aan de hand.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 januari 2016 om 16:07

      @trustmeiamanengineer: precies, met vaseline glijdt het een stuk beter!

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        19 januari 2016 om 20:27

        @e1000bmw523i: een ridder van de bruine ster herkent een ander ?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          19 januari 2016 om 20:50

          @fijnkonijn: Moest dat nou?

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            20 januari 2016 om 08:23

            @norge: sorry hij gleed er zo uit…

            Login om te reageren
  18. bmwalpina zegt

    19 januari 2016 om 13:46

    Da’s lekker, met je stekker..

    Login om te reageren
  19. erce zegt

    19 januari 2016 om 13:50

    Geen enkel probleem gehad en ik hoefde ook niet te krabben. Wat ik wel heb gedaan is via m’n app m’n i3 een kwartier van te voren laten opwarmen, waardoor ik in een heerlijk warme en vooral schone auto stapte. Ik zie het probleem dus niet.

    Login om te reageren
  20. crackdavid zegt

    19 januari 2016 om 13:55

    Gelukkig had meneer zijn stoma bij.

    Login om te reageren
  21. kniesoor zegt

    19 januari 2016 om 14:00

    Meer stakkerauto dan stekkerauto in zo’n geval. Maar met de aanstaande verdere opwarming van de aarde (toch….?) is dit slechts een tijdelijk fenomeen. Derhalve voorshands geen reden tot ongerustheid dus.

    Login om te reageren
  22. wildbeest zegt

    19 januari 2016 om 14:03

    GEWOON EEN PAN KOKEND WATER OVER DE STEKKER

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 januari 2016 om 14:49

      @wildbeest: Precies het antwoord dat je van een wild beest zou verwachten… ;)

      Login om te reageren
      • thimochand zegt

        19 januari 2016 om 15:26

        @potver7: potver dat was een goeie!

        Login om te reageren
  23. 87sandyd zegt

    19 januari 2016 om 14:05

    Wat ik vreemd vind is dat er ook gesmolten pluggen zijn. Nu ben ik een leek op ook maar iets wat technisch is, maar als er energie door de kabel gaat brengt dit toch de nodige warmte mee? Nu snap ik als de accu’s vol zijn dat hij dan niet meer laadt maar toch….

    Login om te reageren
  24. rufctr01 zegt

    19 januari 2016 om 14:10

    Ik heb het idee dat de stekker al een beetje vochtig is geweest.

    Login om te reageren
  25. norge zegt

    19 januari 2016 om 14:10

    En als het hier kouder dan -15 wordt gaan de diesels hikken…. Kold is a bitch..

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    19 januari 2016 om 14:16

    Dat is toch best lullig. Maarja, wat doe je er aan he, dan maar niet stekkeren??

    Login om te reageren
  27. carmasterr zegt

    19 januari 2016 om 14:27

    Moet je schakelen in GTE dan?
    Sowieso zijn er volgens mij bijna geen handgeschakelde hybrides. Dat is namelijk allemaal wat lastiger af te stellen.
    Alleen Honda deed het met de Civic en die vreemde CR-Z.

    Login om te reageren
  28. potver7 zegt

    19 januari 2016 om 14:46

    Komt nog bij dat het voor de accu’s niet echt best is als je de boel bij kou oplaadt. Bij elektrieke fietsen (yes, I know…) wordt je geadviseerd om de accu er bij kou even uit te halen en binnen op te laden.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      19 januari 2016 om 19:59

      @potver7: de Tesla zorgt zelf dat de accu’s op correcte temperatuur blijven, ook als de auto stil staat.

      Login om te reageren
  29. fietsbel1 zegt

    19 januari 2016 om 15:05

    Als je dan toch voor het milieu bezig bent laat je je stekker auto staan en pak je de elektrische fiets wel uitkijken dat je ballen niet vast vriezen

    Login om te reageren
  30. petrolicious zegt

    19 januari 2016 om 15:50

    Iedere villa heeft toch op zijn minst een verwarmde garage? Ah neee, excuses, jullie zijn Nederlanders, jullie betalen liever 2 keer zoveel voor 2 keer minder huis ;)

    Login om te reageren
  31. berrie zegt

    19 januari 2016 om 16:09

    Lekker reacties lezen met die k*t swipe functie naar het volgende artikel!!

    Login om te reageren
  32. allesmetturbo zegt

    19 januari 2016 om 16:35

    Lekker hoor, zo milieubewust bezig zijn

    Login om te reageren
  33. rolov zegt

    19 januari 2016 om 17:56

    Mijn collega had precies hetzelfde . Hij wilde nog wegrijden met de andere kant door het raam gestoken maar dan rijdt hij niet. ;)

    Login om te reageren
  34. Robert zegt

    19 januari 2016 om 18:22

    Op dagen als deze tel ik de zegeningen van mijn carport.

    Login om te reageren
  35. macchina zegt

    19 januari 2016 om 18:34

    Nog geen last van gehad met mijn stekkerauto. Wel dat het luikje beijzelt was, maar dat kon geen kwaad. Ik zou niet gauw een kruik inzetten, juist warmte bij koude zorgt voor condensatie en daarmee vastvriezen. Gewoon zorgen dat die stekker droog is, of al net zo koud als de omgeving.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      19 januari 2016 om 20:01

      @macchina: zorgen dat je de auto tot 80% oplaadt en als de auto ’s ochtends begint op te warmen nog mooi even bijladen tot 90 of 100%. Niet dat de stekker enorm warm wordt, maar kan toch schelen.

      Login om te reageren
  36. HzR zegt

    19 januari 2016 om 20:39

    Heeft hem er zeker nat ingestoken?

    Login om te reageren
  37. mastemaker zegt

    19 januari 2016 om 21:28

    Ik heb vanochtend m’n konthaar verbrand aan de stoelverwarming.. Telt dat ook als lastige ochtend start? ^^

    Login om te reageren
  38. dennisdd zegt

    19 januari 2016 om 21:40

    Kunnen we dan nu eindelijk eens ophouden met dat irritante door hipsters-met-vierkante-zwarte-brillen op een marketingbureau bedachte woord “stekkeren”? Wat is er mis met gewoon opladen ofzo?

    Login om te reageren
    • dennisdd zegt

      19 januari 2016 om 21:44

      @dennisdd: ps… Ik ben om tig verschillende redenen tegen hybrides maar dit is wel een beetje stemmingmakerij. Of in scène gezet of een domme samenloop van omstandigheden of productiefoutje.

      Login om te reageren
  39. nattekrant zegt

    19 januari 2016 om 22:52

    Nooit last van gehad. Met de v60 plugin naar lapland geweest waar het snachts -40 was en zelfs daar deed ie het prima

    Login om te reageren
  40. cla220 zegt

    19 januari 2016 om 23:50

    Ik zou balen als een stekker

    Login om te reageren
  41. redbeams zegt

    20 januari 2016 om 00:05

    Dit is een sjoemel aansluiting dus niks mis met de stekker

    Login om te reageren
  42. clarkson zegt

    20 januari 2016 om 00:29

    Ik dacht dat niemand die stekker gebruikte…

    Login om te reageren
  43. FB_100002177943068 zegt

    20 januari 2016 om 08:40

    ik ben al die hybride meuk op de weg helemaal zat, de 100% lease rijders hebben doorgaan schijt aan de regels, of rijden super sloom. en dan te bedenken dat we allemaal vlink hebben meebetaald aan hun voordeel, blij dat we er zo goed als vanaf zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North