Kerv Automotive: een driewielige auto uit Eindhoven

Auteur: , 23 Reacties

Binnenkort wil het nieuwe bedrijf een driewieler op de markt brengen.

2017. Dat moet het jaar zijn dat Kerv Automotive uit Eindhoven een futuristische en sportieve driewieler op markt brengt. Als we de (nog wat lege) site mogen geloven komt het kantelvoertuig met als motorisering een 1,5 liter turbomotor of een elektromotor. Verder zou hij beschikbaar moeten komen als coupé, cabrio en als hard-top, zoals te zien is aan de patenttekeningen in de gallery.

Wie er achter Kerv Automotive zitten? Een club managers van de versnellingsbakkenfabrikant Punch Powertrain uit Belgisch Limburg (CVT aandrijvingen) en de Vlaamse investeringsmaatschappij LRM om precies te zijn. Het Belgische De Tijd sprak met Kerv, die konden vertellen dat je aan de combinatie van een sportieve trike en een auto met drie wielen moet denken.

Naar goed gebruik bij dit soort projecten loopt de site nog niet over van informatie: “Coming soon. Expected 2017”, maar kennen we dit concept niet ergens van? Nou zeker. Het doet natuurlijk sterk denken aan de lichtgewicht Carver One, eveneens een sportieve driewieler die de bestuurder het bochtengevoel van een motorrijder wist te bezorgen. Of er voldoende vraag was naar dit apparaat valt te bezien, en hiernaast kampte de fabrikant met sterk oplopende levertijden waardoor het bedrijf al snel op de fles ging.

Wie bovenstaande teaser bekend voor komt, dat klopt! We duikelden vorig jaar al patenttekeningen op van een driewieler die niet alleen sterk op een Carver leek, maar ook voldoet aan wat we van bovenstaande teaser zien. Net als we op de site van Kerv lezen, zagen we ook in de patenttekeningen zowel een exemplaar met vast dak, een soort targa en een échte cabrio. Voor de aandrijving zorgt ofwel een 1.5 benzine, of een elektrische motor. En laat Puch Powertrain nu weer gespecialiseerd zijn in elektrische aandrijflijnen. En omdat toevalligheid niet bestaat, patent-aanvrager Punch Powertrains was ook al een van de partners van Carver. Laten we hopen dat het tot productie komt, zodat er dan naast MINI’s ook sportieve driewielers uit ons landje komen.

Carver 2.0



23 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@Edge: soms heb ik vroeger ook wel geslapen tijdens mijn schoolcarriere, maar dit weet ik ook zeker!
Hebbe ge goe opgelet jonguh
@panlat: *Hedde gij
@djuized: ook goed. Ik ben geen brabander 😂
Dit plan is ook levensvatbaar omdat? Volgens mij zit niemand op een driewieler te wachten….
@dutchdriftking: Haha precies dat.
Straks de hele pers weer laaiend enthousiast omdat de ‘beleving’ in dit gevaarte helemaal te gek is, stuurt leuk, snel, noem ’t maar op. Maar daadwerkelijk verkopen ho maar.
@dutchdriftking: De timing voor dit project lijkt me anders veel beter dan in de tijd van Carver. De drukte op de weg is toegenomen net als de brandstofprijzen. We zijn niet meer zo bang voor nieuwe ontwikkelingen; mobile telefoons, elektrische auto’s enz.
Mensen die durven, vooruit denken en hun kop boven het maaiveld uitsteken juich ik van harte toe! Ik hoop dat dit een succes wordt.
Met azijn pissen kom je niet ver, met aanpakken wel.
@JanJansen: Maar de carver of kerv gaan die problemen ook niet oplossen. Ik hoop van harte dat het ze lukt een mooi bedrijf neer te zetten, maar realistisch gezien is dat heel moeilijk, helemaal in de automotive markt.
@mrB: Problemen, niet oplossen, moeilijk… Een idee affakkelen is heel makkelijk. Wat is volgens jou wel een goed idee? En ga je daarmee ook aan de slag of blijf je lekker zitten waar je zit?
@JanJansen: Het is nog steeds geen motor die overal tussen door past. Daarbij is de huidige technologische trend meer richting elektrisch en autonoom, ik zie ook niet precies hoe deze timing beter is. brandstof is op dit moment zelfs relatief goedkoop. Alleen die elektrificatie he.

Maar ik hoop echt voor ze dat ze succesvol worden, ik vond het ook jammer dat Carver het niet haalde. Maar ik zou niet mijn eigen geld erin investeren. Ik denk dat een goed ontworpen autootje formaat original mini een beter business case is.
@JanJansen: Brandstofprijzen dalen juist….
@dutchdriftking: Ik zou zo’n driewieler alleen een kans geven als hij prijstechnisch interessant was. Maar sinds vrijwel elk merk een gloednieuwe auto voor 8 of 9.000 euro in de prijslijsten heeft staan en die wagens ook op de tweedehandsmarkt te vinden zijn voor schappelijke prijzen is het overbodig. Het is een leuk speeltje voor erbij als je het kunt betalen, maar als primair vervoersmiddel zullen er maar heel weinig mensen zijn die zoiets nemen.
@dutchdriftking: In brommobiel-versie? Als je ziet welke prijzen ze vragen voor een Ligier of Aixam, en ik denk ergens gelezen te hebben dat de meeste Twizy’s in max.50-versie worden verkocht.

Alleen beetje jammer dat de leuke techniek dan eigenlijk niet echt gebruikt wordt…
Die Carver was erg leuk en verdient een 2de kans. Ik wens ze veel succes. Een gaaf ontwerp zo wel helpen. Die van de Carver en die op de patent tekeningen hierboven zijn het net niet.
Dus als ik het goed lees betreft het een Belgische groep die met Vlaamse(belasting-) centen een investering doet in Nederland…???????
Waarom bouwen ze dat ding dan niet in Vlaanderen??????
@ericc: Ik vermoed dat DTI er iets mee te maken heeft, bedrijf in Eindhoven dat zich richt op innovatieve aandrijflijnen, en niet geheel toevallig onderdeel is van Punch Powertrain.
Een “1,5 liter turbomotor” waar de Carver een 670 cc viercilinder turbo had.
Dikke BMW driecilinder?
Een groter bedrijf kan natuurlijk wel wat soepeler omgaan met de productie, aangezien dat het niet meteen een ramp is als ze niet zoveel Carver’s hoeven te verkopen. Ook lijkt een elektrische versie mij zeker een toevoeging.

Tegelijkertijd blijf ik wat sceptisch over het concept. Ik snap dat het niet meer is dan een rijkelui’s speelgoed is of voor bijvoorbeeld een “Carver experience”. Dat is natuurlijk ook een doelgroep. Maar zelf blijf ik het maar een vreemd ding vinden zonder -ik wil hem factor.
Bij Jay Leno een keer gezien dat de yanks die Carver (andere naam zelfde wagen) wel gewoon door zijn blijven bouwen. En nog net doen of ze het zelf uitgevonden hebben ook. Maar ik weet niet wat dat geworden is. Zal in de states wel wat makkelijker zijn om er genoeg te slijten om het zo een beethe draaiende te houden.
De enige driewieler die volgens mij kans van slagen heeft is een look a like van de MP3 LT, maar dan misschien waar je wel droog in blijft. Soort combi van die lelijke overdekte bmw motor en de mp3. Met wat sterkere 2 of 3 cilinder erin ipv die 1 cilinder koffiemolen. Daar kunnen de forenzen tenminste droog mee door de file meer hun auto rijbewijs. Maar ja. Zal wel niet gebeuren gezien de aangepaste regelgeving
Een heel domme “investering”… Wie wacht er nu op een driewieler??
Ik vind het maar een gevaarlijk ding. Net als de twizy bijvoorbeeld. Maar het zal best verkopen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).