• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UK

Auteur: RubenBaeten, gepost 27 mei 2009 om 18:32 – 67 Reacties

Afbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UKAfbeelding Extra snelle Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 voor de UK

Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400
Als FQ-330 staat voor 329 pk, dan staat FQ-400 voor… 408 pk! Het is nog geen week geleden dat de 330-versie uitkwam, maar blijkbaar vonden ze in Engeland de tijd nu al rijp voor de baas boven baas. De FQ-400 kent een 0-96-tijd van 3,8 seconden – bijna een volle seconde sneller dan bijvoorbeeld een RS6 of M3 – en een begrensde topsnelheid van 250 km/h. Dit alles met behoud van de fabrieksgarantie van 3 jaar of 36.000 mijl.

Even om je geheugen op te frissen: de standaard Evo X heeft ‘slechts’ 295 pk. Het tweeliter turboblok is dan ook flink onder handen genomen voor de FQ-400, met onder andere high-flow race-injectoren, nieuwe turbo en intercooler en een nieuw uitlaatsysteem. Ook de ECU is uitvoerig aangepast, waardoor ook bij filesnelheden prima met de auto te leven zou moeten zijn. Dit was bij eerdere opgefokte Evo’s FQ wel eens een probleem.

Om met het extra vermogen overweg te kunnen werd het onderstel aangepast; de Evo werd voorzien van Eibach-veren en Bilstein-schokdempers, ligt 30 mm lager bij de grond en heeft een grotere spoorbreedte. Ook de remmen werden aangepast met allerlei high-performance onderdelen. Verder is het natuurlijk onmogelijk om jezelf dood te rijden met de Evo, want S-AWC (Super-All Wheel Control), stabiliteitscontrole, yaw control en talloze diffs waken over je hachje en houden je netjes op de weg.

Aan de buitenkant herken je de FQ-400 aan verschillende luchtinlaten en spoilers, 18″ lichtgewicht negenspakers en extra lampen op de voorbumper. De uitlaat is verplaatst naar het midden van de achterbumper. Stap je in, dan word je getrakteerd op Recaro-stoeltjes en een koolstofvezel versnellingspook. Opties als een 30 GB harddisk, DVD-navigatie en Bluetooth worden standaard geleverd op dit topmodel.

De FQ-400 wordt alleen in de UK geleverd voor een prijs van £49.999, wat gelijk staat aan €57.200. Dat is nog eens waar voor je geld.

FQ-400 – THE FASTEST AND MOST EXTREME LANCER EVOLUTION EVER RELEASED BY MITSUBISHI MOTORS in the UK

List price from £49,999
On sale – June 2009

The most powerful, accelerative Mitsubishi Lancer Evolution X to date
Peak power of 403bhp @ 6,500rpm; peak torque of 525Nm @ 3,500rpm
0-62mph in 3.8 seconds (est.); top speed 155mph (electronically limited)
The tenth version of Mitsubishi’s iconic Lancer Evolution models has a new performance flagship model to top its range, the FQ-400.

Extreme Evolution
The Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 is the fastest and most extreme version of Mitsubishi’s motorsport derived machine. With 403bhp and 387lb.ft of torque on offer from its advanced, lightweight aluminium 2.0-litre turbocharged MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) petrol engine the FQ-400 is able to reach 62mph from standstill in an estimated 3.8 seconds before reaching an electronically limited 155mph – where permitted.

Traction and handling
Ensuring all the FQ-400’s power is put to good use is Mitsubishi’s sophisticated Super-All Wheel Control (S-AWC) four-wheel-drive system which appropriates power to the wheels that can best use it, giving the FQ-400 quite sensational cross-country performance.

The S-AWC system combines a number of electronic systems that both enhance the FQ-400’s performance and safety, with Active Stability Control and Active Centre Differential, Active Yaw Control and Sport ABS giving the FQ-400 incredible cornering ability, traction and grip. Depending on the conditions the driver can select the most suitable set-up for the S-AWC system, three choices – Tarmac, Gravel and Snow – being offered via the wheel-mounted button and displayed in the central instrument binnacle.

Cornering stability
Increasing the FQ-400’s cornering ability even further over its FQ relatives is a wider track and lowered suspension featuring Eibach springs and Bilstein Shock Absorbers. Lightweight 18-inch, nine spoke alloy wheels fitted with Toyo Proxes R1R tyres enhance the FQ-400’s grip, giving it sharper cornering response on the road and more incisive steering. The enhanced agility and performance is backed by a revised braking system which uses aerospace grade aluminium alloys and floating sealed discs grabbed by high performance pads.

Extreme Power
To achieve the incredible 403bhp from just 2.0-litres Mitsubishi has had to significantly revise the FQ-400’s advanced powerplant. Motorsport specification high-flow fuel injectors are fitted to the aluminium cylinder head and a new hybrid turbocharger is also fitted. The higher specification turbocharger features low-friction bearings, a high temperature turbine and strengthened thrust bearing to increase response and reduce turbo lag. Feeding the turbocharger cooled air, improving its performance and efficiency, is an enhanced intercooler, while the exhaust’s gasses flow from the engine via a 3-inch diameter high flow stainless steel piping and catalytic convertor before exiting through a centrally positioned exhaust.

Mitsubishi has remapped the Engine Control Unit (ECU) extensively with over 500 hours of development time to allow its 2.0-litre turbocharged engine to not just produce its exceptional output but to do so with excellent driveability. The FQ-400’s acceleration is sensational, it pulling hard through the gears regardless of engine revs. With peak torque of 387lb.ft on offer from just 3,500rpm, the FQ-400 is just as able to trickle through town traffic as it is taking a rally special stage.

A ‘nod’ to the Evo VI
The FQ-400 looks every bit the rally refugee too, giving a strong ‘nod’ to the styling cues of the legendary Evolution VI, and builds on the already aggressive style of its Lancer Evolution X FQ relatives.

A heavily vented bonnet helps heat escape from the FQ-400’s turbocharged engine and a new lightweight composite front bumper incorporating Mitsubishi’s trademark ‘Jet Fighter’ grille features carbon-fibre elements on its leading edges. Additional lighting and High Intensity Discharge (HID) lights mark out the FQ-400’s nose, its added aggressiveness further enhanced by a 30mm drop in front ride height. Composite side skirts, a re-styled rear bumper with a carbon fibre diffuser, a rear wing incorporating a gurney strip and a roof-mounted ‘Vortex Generator’ all help manage airflow and cooling.

Behind the 18-inch lightweight, nine spoke alloy wheels it’s possible to see the Alcon brakes on the front, while the Toyo Proxes R1R tyres underline the FQ-400’s potency with their aggressive ‘cut slick’ tread pattern. Inside, the driver is held tightly against the FQ-400’s sensational accelerative, braking and cornering forces in Recaro bucket sports seats, the range-topping Lancer Evolution X also gaining an FQ-400 liveried handbrake handle and carbon fibre gearknob.

No compromise
Despite its obvious focus the FQ-400’s suspension offers compliance thanks to the Eibach Springs and Bilstein Shock Absorbers, the FQ-400’s usefulness as a daily driver not compromised overly thanks to Mitsubishi’s chassis tuning. The stiff bodywork not only provides an exceptionally rigid platform for the suspension to work, but excellent crash-worthiness, the Lancer Evolution X attaining a five-star score in Euro NCAP’s independent crash tests. The FQ-400’s S-AWC and its incorporated stability, traction and braking systems helping avoid an accident in the first place. Even so there’s reassurance of seven airbags, seat belt pretensioners and ISO Fix child seating all included in its standard specification.

Fully loaded
Standard equipment for the range-topping Lancer Evolution X model is comprehensive, the FQ-400 coming with Bluetooth hands-free telephone connection, a CD-tuner with 30 Gig hard drive, DVD satellite navigation and privacy glass. Convenience features like remote central locking, automatic headlamps and windscreen wipers increase the FQ-400’s ease of use, the huge performance it offers not coming at the expense of usefulness. Like its Lancer Evolution X relatives it features comfortable seating for five as well as a usefully sized boot, the FQ-400 bringing all the convenience of the standard saloon car it’s based upon – but with explosive performance potential.

Setting the standard
Standard it’s not though, instead the FQ-400 is a standard setter, with performance that’s the measure of any rival and many exotic sports and supercars costing many multiples of its £49,999 list price. Available from June 2009, the FQ-400 is covered by a three year / 36,000 mile warranty.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, tuning

Vorig bericht: « Britse politie overweegt Jaguar XF
Volgend bericht: Gevaar! Luister niet naar voetbalradio tijdens het rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Civic_Owner zegt

    27 mei 2009 om 18:33

    dit is echt een mooi,toffe auto!
    pure porno

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    27 mei 2009 om 18:37

    Wauw, cool. 3,8 sec :shock: dat is echt snel, voor zo’n sedannetje.

    Login om te reageren
  3. Charlie zegt

    27 mei 2009 om 18:39

    Ok let me get this straight… 2 liter blok met 408 pk en 3.8s naar de 100? EAT THIS BMW!

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    27 mei 2009 om 18:41

    @ Stefan
    Wat wil je.. 4 wielaandrijving alles.
    Een oude buurman had een ”kale” lichtgewicht VW R32. Die deed er ook zo’n 3.5 sec over naar de 100. Echt een kanonnetjes.

    Login om te reageren
  5. Race_Kees zegt

    27 mei 2009 om 18:44

    Even heel erg off-topic:
    Is Google en haar diensten down?

    Gmail blijft maar laden…

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    27 mei 2009 om 18:44

    Nu nog de snelheidsbegrenzer erafhalen, dan ben je tenminste op topsnelheid sneller dan menigeen dieseltjes…

    Dit is een auto van mijn dromen, maar hij valt door het spoilergehalte wat te hard op :(

    Login om te reageren
  7. MRStephan zegt

    27 mei 2009 om 18:45

    Ik weet dat voor het vorige model Impreza ook 500+ pk upgrade kits te koop waren, ben benieuwd wat zoiets dan doet! Maar deze Evo is in verhouding gezien een koopje voor de aanpassingen die je krijgt. Filmpje ?

    Login om te reageren
  8. M-Roadster zegt

    27 mei 2009 om 18:52

    Erg leuke kar, maar blijft het ruk vinden dat dat ding maar een 5-versnellingsbak heeft… Zo’n bak MOET met handbak, niet met flippers.

    Login om te reageren
  9. FOne zegt

    27 mei 2009 om 18:57

    En de brandstof tank blijft zeker hetzelfde als in de standaard X.

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    27 mei 2009 om 18:59

    @ race kees

    nee

    OT: Oef, 400 pk uit een 2L blok. als dat maar goed gaat. aan de andere kant…de experts zullen er wel over na gedacht hebben.

    Login om te reageren
  11. Nijntje_ zegt

    27 mei 2009 om 18:59

    Hmm , *check spaarrekening*, valt dit ding ook LHD te krijgen?, *oeps, had me vergist, ’n nul te weinig op de bank..*

    Login om te reageren
  12. AMGJunk zegt

    27 mei 2009 om 19:01

    Alleen in de UK?? Stuur aan de verkeerde kant??? aaaaaaaaaaaaahh.. laat maar zitten dan..
    Doei…

    Login om te reageren
  13. Lan_Evo zegt

    27 mei 2009 om 19:01

    Damn dit is echt weer een hele vette bak en inclusief de Japanse prijs-/kwaliteitverhouding. Wat wil je nog meer? :) Overigens AB bedankt, nu weet ik weer waarom ik ook alweer leer voor m’n examens, zodat ik later genoeg geld heb om zo’n beestje nieuw te kopen. ;)

    Login om te reageren
  14. Arie zegt

    27 mei 2009 om 19:03

    @ M-Roadster:
    Waar heb je het over?

    Login om te reageren
  15. TheMaster zegt

    27 mei 2009 om 19:11

    Wat zit iedereen toch over “wat een goedkope auto”, dat is het in Engeland zeker niet (ok, voor hetgeen wat je krijgt zeker wel). Maar met slechts andere turbo, intercooler, 3inch uitlaat, andere wielen en verlagingsveren en hier meer dan €20.000 voor vragen is nogal veel geld!
    Tis net als met de VIII FQ-400, wordt gekocht door mensen die dan maar kunnen zeggen dat ze een FQ-400 hebben. FQ-360 blijft daardoor populairder en na andere ECU zit je ook op 400pk voor een fractie vd kosten.

    Login om te reageren
  16. StoplichtSprintertje zegt

    27 mei 2009 om 19:13

    met zo’n auto zou ik m3’s gaan pesten

    Login om te reageren
  17. Onehp zegt

    27 mei 2009 om 19:23

    @goodkoop & charlie: vergeet even niet dat dit ding makkelijk 50l/100km drinkt bij zwaar doorgassen…. (dat doet “een BMW” óók niet :-p)

    Login om te reageren
  18. Ikhebnoghelemaalgeenauto zegt

    27 mei 2009 om 19:23

    niiceee, heeele vette bak de evo. alleen is de bumper wat rommeliger, en carbon diffuser WOOW:shock:!! heel nuttig. nee echt vet.

    Login om te reageren
  19. Ikhebnoghelemaalgeenauto zegt

    27 mei 2009 om 19:24

    :shock: < waarom is het nou geen smily?

    Login om te reageren
  20. Ruben00 zegt

    27 mei 2009 om 19:28

    das €140,20 per Pk

    Login om te reageren
  21. zed zegt

    27 mei 2009 om 19:28

    heeft men in Topgear net de vorige Evo met 400pk tegenover een Fiat gezet om de enorme turbolag aan te tonen?

    Login om te reageren
  22. SJ zegt

    27 mei 2009 om 19:28

    3.8 seconden. Eerst zien dan geloven. Gezien die prijs in de UK ben ik wel benieuwd wat een ‘normale’ Evo daar kost. Net zoveel als hier een Golf GTI of Focus ST waarschijnlijk. Volgens mij is de normale Evo hier zelfs nog duurder dan de FQ400 daar.

    Login om te reageren
  23. Ruben00 zegt

    27 mei 2009 om 19:31

    Jammer dat ze niet net als porche en -sinds kort- BMW een variabele turbo erop schroeven….. maar dan was hij denk ik wel wat duurder :-(

    Login om te reageren
  24. Heyhuub zegt

    27 mei 2009 om 19:37

    @M-Roadster

    De 5 bak is ook de handbak. De dubbelekoppeling van Mitsubishi is de 6 bak, die zou zoveel vermogen denk ook niet trekken.

    Login om te reageren
  25. Mark zegt

    27 mei 2009 om 19:57

    3,8 seconde!!! Dat is bijna net zo snel als een Gallardo:O

    Login om te reageren
  26. Burdy zegt

    27 mei 2009 om 19:57

    Leuk om een keer mee buiten te spelen. Maar als ik een lange afstanden moet rijden, zou ik toch wat anders kiezen.

    En als ze net zo’n grote benzinetank in hebben gedaan als de vorige fq-400, sta je heel vaak aan de pomp.

    Login om te reageren
  27. NLBUURMAN zegt

    27 mei 2009 om 20:03

    chille wagen, hoewel ik nog steeds de subaru’s (de oude dan) prefereer…
    maar dit doet me serieus overwegen, een redelijk praktische sedan, sneller dan een elise… moet ik nog meer zeggen?

    Login om te reageren
  28. johnny t zegt

    27 mei 2009 om 20:03

    precies , een keer leuk. Ik heb er 2 uurtjes mee gereden en het was leuk geweest . je kan nooit en te nimmer de grenzen met zo”n ding opzoeken , zelfs op het circuit nagenoeg ontoegankelijk. Enkel knallen van het ene stoplicht naar het andere …..met een verbruik van 1 op 3.
    Wat moet je er meer mee ?
    Gewoon een RWD nemen met minder pk”s en lieftst een v6 of v 8. Heb je ook nog geluid voor de prijs erbij.

    Login om te reageren
  29. Charlie zegt

    27 mei 2009 om 20:11

    @ Lan EVO: Laat je niet afleiden door AB :P Ik doe dat ook zo vaak tijdens toetsen! Moet er echt mee kappen… Maja gelijk heb je, over 4 jaar arts en dan kijken of ik zo’n ding kan betalen.

    Login om te reageren
  30. AMG Powerrr zegt

    27 mei 2009 om 20:17

    Ik vind dat Nederland zwaar ondergewaardeerd wordt met zulk soort modellen. Maar ja, wat een klassebak… 3.8 seconden… Net zoveel als een oude Murcielago of SLR McLaren en 1 tiende seconde sneller dan een Porsche Carrera GT.

    Login om te reageren
  31. johnny t zegt

    27 mei 2009 om 20:25

    neem 4 wd en pk;s en je hebt 3.8 sec.

    Is dat alles wat een auto moet hebben ?

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    27 mei 2009 om 20:29

    Mooie bak! :)

    Login om te reageren
  33. sebastianchubasco zegt

    27 mei 2009 om 20:33

    snelle acceleraties wennen op den duur… daarom is het fijn om een auto als deze mitsu te hebben. duurt het tenminste wat langer voordat je ook hieraan gewend bent.
    topper, deze auto.

    Login om te reageren
  34. Lan_Evo zegt

    27 mei 2009 om 20:35

    @Johny t
    Wel als je nog onder de 30 bent en comfort niet belangrijk vind. Comfort is voor later… ;)

    Login om te reageren
  35. sebastianchubasco zegt

    27 mei 2009 om 20:39

    @johnny T-jet
    de fq 400 heeft vast een neerklapbare achterbank :) ish praktish ok…

    Login om te reageren
  36. SimonMc zegt

    27 mei 2009 om 20:40

    @zed: dan schakel je toch gewoon een paar versnellingen lager ;)

    Login om te reageren
  37. DaBaZZ zegt

    27 mei 2009 om 21:19

    Ik ga emigreren naar dat eiland.. wat een mooie bak zeg.. kwijl loopt hier over het scherm..

    Login om te reageren
  38. RtB zegt

    27 mei 2009 om 21:41

    @Simon: Uhh dat heeft geen enkel nut hoor ;) Turbo moet dan alsnog opspoelen. Overigens vind ik een turbogat juist wel kicken. Zie je tegenwoordig nauwelijks meer. Zo had de oude 9-3 Aero nog echt die duw in de rug, bij de nieuwe komt de boost er zo rustig in dat je nauwelijks merkt dat je met een turbomotor te maken hebt.

    En voor die mensen die altijd weer over de lage prijs beginnen in Engeland, ga eens kijken wat een tweedehandsje daar kost… niks! Daar gaat het om: afschrijving. En die is in Engeland behoorlijk en uiteindelijk ben je in Nederland goedkoper uit.

    Login om te reageren
  39. zed zegt

    27 mei 2009 om 21:43

    @SimonMc : weet ik ook, maar het is TopGear. Ze moeten alles in het absurde trekken :-)

    ondertussen filmpie gevonden op youtube, dacht dat het over de 400pk versie ging van de vorige Evo.

    http://www.youtube.com/watch?v=2cvFl7IQKe4

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    27 mei 2009 om 21:56

    3,8 seconden. Dat is even snel als een ZR1 of SLR…

    Dat is pas klasse! :)

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    27 mei 2009 om 22:00

    3,8 seconden .. zoooowwww die moet ik hebben ..

    dan heb ik over 600 jaar de tijd terug die ik aan autoblog.nl heb verspild ..

    Login om te reageren
  42. Max zegt

    27 mei 2009 om 22:03

    Vette bak, maar waarom moet er altijd een referentie naar bmw bij?

    BMW gaat ook over comfort, en met zon dikke turbo ben je dat meestal wel kwijt

    Login om te reageren
  43. Guido zegt

    27 mei 2009 om 22:23

    Dat is een koopje:D

    Login om te reageren
  44. sti-330/07 zegt

    27 mei 2009 om 22:34

    verbruikt te veel
    14,6 l op 100 km gemiddeld

    Login om te reageren
  45. MGMIDGETMKIII zegt

    27 mei 2009 om 22:54

    @ sti-330/07

    maakt dat uit bij zon beest van een wagen dan?
    als je minder verbruik wilt koop dan een prius….

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    28 mei 2009 om 00:10

    Dit berichtje klonk zo algemeen, en dan is het nu opeens alleen nog maar voor de UK? Was het eerdere berichtje achteraf gezien verkeerd, of kunnen we ook nog 400’s verwachten met het stuur aan de andere kant?

    Login om te reageren
  47. 750i zegt

    28 mei 2009 om 00:20

    Dit is de eerste auto die ik lelijk vind maar die ik heeeeel graag zou willen hebben. Wat een geweldige prestaties.

    Login om te reageren
  48. dipsaus zegt

    28 mei 2009 om 00:34

    leuke prijs voor zoveel vermogen en snelheid..

    @zed: dat van die turbolag is te verklaren, helemaal onderin het toerenbereik zorgt een turbo voor onderdruk ipv overdruk, en dus nog minder vermogen/koppel.

    Login om te reageren
  49. tahir zegt

    28 mei 2009 om 00:49

    KWIJL !!!!!!!

    Login om te reageren
  50. bozewolf zegt

    28 mei 2009 om 02:30

    Functie over vorm. Zo’n apparaat is een hele hele serieuze stuurmansauto, maar aangezien de meesten van ons niet beschikken over de kwaliteiten om zo’n masjien op de limiet te zetten, blijft het in de praktijk zoals johnny t zei, van ’t ene naar ’t andere stoplicht rossen met een hilarisch verbruik.

    Dus het blijft echt beperkt tot een auto-voor-erbij om voor de serieuze freak elk weekend te knallen op het circuit. Van superieur rally-kanon voor de openbare weg zal in de realiteit weinig gerealiseerd worden aangezien veel kopers halverwege deze wagen’s cornering potentiel al in de broek schijten van hoe tyfushard zo’n apparaat kan, als je ’t goed doet. Da’s ergens wel het leuke van die Japanse 4wd-strijkijzers. All-out.

    Login om te reageren
  51. Davidov zegt

    28 mei 2009 om 07:52

    Leuk en aardig dat ‘fastest Evo ever’ persbericht, maar de Evo VII FQ-400 deed/doet 3,6 seconden over de standaardsprint :O

    Login om te reageren
  52. ferrari zegt

    28 mei 2009 om 08:02

    en wat is het verbruik? 1 op 5? en hoe staat het met de service intervallen? is het weer elke 5000km voor een beurtje naar de garage?
    wel heel erg heftig. coole spoilers ook! gaaf is ook dat ze de venturi achter hebben vervangen door een carbon exemplaar. ziet er stukken beter uit dan dat standaard plastic ding.

    Login om te reageren
  53. skip_alfa .. zegt

    28 mei 2009 om 08:27

    tja, je moet als autoconstructeur zijnde toch iets doen om verschil proberen te maken met de concurrentie? 295 pk volstond in het begin, en toen werd de focus rs geintroduceerd. ze moeten bij mits dus wel iets doen om proberen de concurrentie voor te blijven e.

    Login om te reageren
  54. InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt

    28 mei 2009 om 08:47

    Hier heeft Jezza toch niet om gevraagd?? Die was al tevreden met een LESS powerfull version :O

    Maar wat een bak zeg =)

    @Race_Kees Heb je zeker planet?? Hadden meer mensen last van

    Login om te reageren
  55. Marc1986 zegt

    28 mei 2009 om 09:03

    Als ik die neus bekijk, dan denk ik wow! wat een bak.. Kijk ik naar de rest van de auto op de afbeeldingen dan haak ik al af.. Ik vind de Evo inmiddels zo’n truttenbak geworden.. De vorige versies hadden een veel meer hardcore uitstraling, om maar niet te spreken over de vorige Impreza.. De laatste Impreza in de vorm van een sedan was gewoon een monsterlijke verschijning in positieve zin.
    De cijfers van deze auto liegen er niet om (als ze kloppen), maar het uiterlijk heeft het echt niet mee hoor. Sorry.

    Login om te reageren
  56. johnny t zegt

    28 mei 2009 om 10:23

    Ik hoor hier geluiden over comfort ed. Er wordt dus nog niet iets begrepen .
    Als we stoppen met het geilen op de 0-100 (die niet kan kloppen ) en de pk”s probeer ik het nog een keer :
    Een auto de geEVOlueerd is naar een TE fantastisch ding waarin een chimpansee nog ronderecords kan rijden. Zeg maar , Pamela Anderson , die op een koude winterdag , een lange broek met regenjas met sjaal naar de supermarkt gaat …..

    Login om te reageren
  57. Rene zegt

    28 mei 2009 om 14:51

    blijft toch iets apart die bak niet onwijs mooi maar ook niet lelijk

    Login om te reageren
  58. bozewolf zegt

    28 mei 2009 om 14:55

    Tuurlijk kan die 0-100 wel kloppen. Het heet 4wd! 4wd die niet “bogged down” raakt bij het wegrossen. Rallytechniek, he.

    Login om te reageren
  59. johnny t zegt

    28 mei 2009 om 15:30

    het is 0-60 mijl , dus het wordt ruim 4 seconden.

    Login om te reageren
  60. BananaFlip zegt

    28 mei 2009 om 16:09

    Wauwie.
    Dit is toch wel een beetje de deal van het jaar.
    De premium überwaggels verslaan voor een kwart van het geld.
    En natuurlijk verschrikkelijk sportief qua wegligging.
    Alleen wel vreselijk lelijk.

    Login om te reageren
  61. Lan_Evo zegt

    28 mei 2009 om 16:33

    @johny t
    Ja want die 4 km/h extra naar de 100 zal zo lang duren natuurlijk…

    Login om te reageren
  62. EJS zegt

    28 mei 2009 om 17:27

    @Johny T

    Ga lezen man, het is 0-62 mph, jou stelling klopt dus bij lange na niet.

    @Lan Evo

    Het is geen 4 km/h want het is geen 0-62mph, zie hierboven.

    Login om te reageren
  63. EnzoR zegt

    28 mei 2009 om 17:56

    alleen weer in de UK jammer..

    Login om te reageren
  64. johnny t zegt

    28 mei 2009 om 19:58

    ”De FQ-400 kent een 0-96-tijd van 3,8 seconden ”

    96 oftewel 60 mijl , rekenen nadat we eerst lezen !

    Maar wat een obsessie voor die tijd !

    Login om te reageren
  65. wilco zegt

    28 mei 2009 om 21:28

    Ding is lelijk. Misschien wel sneller dan BMW, maar qua verbruik ook dorstiger (en dus minder leuk). Bovendien is dit een rally auto terwijl geen enkele BMW dat is. Dus de vergelijking met BMW is appels met Peren. Deze auto moet je vergelijken met Subaru Impreza of iets dergelijks.

    Ik vind het niks in elk geval, denk dat alleen de wegligging leuk is, je kan vast harder dan alles door de bochten, dat is het enige wat ik eraan zou waarderen.

    Login om te reageren
  66. EJS zegt

    28 mei 2009 om 22:12

    @Johny T

    maar in ’t persbericht staat 0-62 mph, autoblog is ook niet altijd feilloos;) In zo’n persbericht staan serieus zinnige dingen;)

    Login om te reageren
  67. agolf zegt

    9 augustus 2009 om 15:26

    Ik had um naar jun gestuurd die perst er 550pk uit :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North