• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra trage Lucid Air gaat alsnog kneiterhard

Auteur: willeme, gepost 26 februari 2024 om 16:57 – 2 Reacties

extra trage Lucid Air

Met deze extra trage Lucid rijd je alsnog iedereen zoek. Dus waarom doorsparen voor een snellere?

Het is misschien vreemd van ons om te horen, maar bij veel elektrische auto’s heb je niet ‘de snelste’ nodig voor de beste ervaring. Sterker nog, soms is het zelfs andersom. Zo had onze @wouter aanzienlijk meer lol met de BMW i4 eDrive40, dan met de i4 M50.

Bij Lucid kwam de Air er aanvankelijk als Dream Edition. Deze had een miljoen pk, miljard koppels en kon een topsnelheid halen waren een concorde bij in het net valt. Zonder gekheid: er zit veel te veel vermogen in: 1.111 pk en 1.390 gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Liever halen ze 400 kilogram weg dan dat ze 400 pk erbij doen. Maar ja, dat is bij een elektrische auto als de Lucid Air best lastig.

Extra trage Lucid Air Touring

Wat dat betreft komt deze Lucid Air Touring dicht in de buurt van wat je eigenlijk moet willen. Kijk, in principe is het nog altijd een Lucid Air, dus een heel erg fraaie en originele sedan. Net zolang, net zo breed en ongeveer even hoog als de snellere en luxere versies. Je kan er met net zoveel personen in.

extra trage Lucid Air
extra trage Lucid Air
extra trage Lucid Air

De motor is alsnog goed voor 430 pk en ja, dat is kleine 800 pk minder dan de allerdikste (de Sapphire). Maar alsnog is 430 pk toch veel power? Van 0-100 km/u doet deze instapper in 4,5 seconden. Qua range is het een beetje afhankelijk van wat je wil. Kies je voor 20 inch wielen, dan kom je 634 km ver. Je kan de range vergroten als je opteert voor de kleinere 19 inch patta’s: daarmee haal je 675 km! Die zijn nog goedkoper ook.

Standaard de juiste aandrijving

Een groot verschil met de andere Lucid Air-modellen is de aandrijving. De Pure heeft standaard achterwielaandrijving. Precies zoals het hoort, volgens de wet van @jaapiyo. Je kan overigens de Pure ook bestellen met vierwielaandrijving.

extra trage Lucid Air

Dan heb je niet één, maar twee motoren en een systeemvermogen van 480 pk en een systeemkoppel van 600 Nm. Deze sprint in 3,8 seconden naar de 100 km/u. De accu is dezelfde 88 kWh-unit als de RWD-variant, maar door een iets hoger verbruik kun je ‘slechts’ 660 km halen volgens de WLTP.

Dan hebben we uiteraard ook de grootste reden voor je om de Luci Air Pure te kiezen: de prijs! Voor 88.000 euro heb je er eentje (configureren kun je hier). Alsnog veel geld, maar beter in verhouding in vergelijking met de Tesla Model S (die dik 95 mille kost).

Benieuwd wat @wouter eigenlijk vind van de Dream Edition? Check dan onderstaande video:

Ook interessant!

  • 'Goedkope' instap-Lucid Air heeft Nederlandse prijs
  • Lucid Air Dream Edition - rijtest en video
  • Lucid Air instapper is hier: goedkoper dan de Model S, meer range
  • Lucid Tesla
    Kleine Lucid krijgt betere batterij dan Model 3

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

air, Elektrisch, Lucid, sedan, touring, Video

Vorig bericht: « Video: Wouter dwars met de Audi RS4 in quattro-land
Volgend bericht: Video: Citroën-rijder riskeert leven voor stomme inhaalactie »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    26 februari 2024 om 17:46

    Je zal er wel de berg mee op geraken, maar 1111pk is veel meer beter.

    Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    27 februari 2024 om 00:11

    Tja, de meeste EVs accelereren snel genoeg. Bewust de traagste versie van de goedkoopste (voor de benodigde ruimte) snel ladende 800V BEV gekocht, want die komt het verst en laad snelst en is dus in de praktijk de snelste optie voor het geld. En basisversie is 300kg lichter dat is mooi meegenomen en helpt de rijbeleving…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North