• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extreem premium Audi A8 is een onverwacht groot succes

Auteur: willeme, gepost 28 februari 2024 om 16:56 – 6 Reacties

Audi A8 extreem premium

Audi lijkt erg blij te zijn met de A8, want hij blijft nog eventjes in productie.

Nou, hoe zullen we deze alinea eens gaan beginnen? Misschien iets met het woordje ‘EV-transitie’. En daarna iets over de Volkswagen-groep, Audi in het bijzonder. Want zoals jullie weten is Audi nogal traag met de adaptatie van elektrische auto’s. Waar concurrenten BMW en Mercedes-Benz een complete modellijn hebben, is dat bij Audi nog niet helemaal het geval.

Aan de andere kant zijn er ook nog zat oude Audi’s met plofmotor die een beetje op leeftijd beginnen te raken. Denk aan de Audi A1, A4, A5 en Q7, bijvoorbeeld. En ook de Q5 is niet de nieuwste meer. Maar hopelijk vinden jullie het mooie auto’s, want Audi gaat er nog eventjes aan vasthouden. Dat geldt ook voor het vlaggenschip van het merk, de Audi A8 en diens sportieveknie, de Audi S8. We hopen dat jullie ze mooi vinden, want ze zullen nog eventjes in de showrooms blijven staan. Dat meldt Carscoops.

Nog steeds geen opvolger

Het komt vooral vanwege het feit dat er nog geen opvolger is. Dat is natuurlijk iets wat we veel meer zullen gaan zien. Fabrikanten zien een volledig elektrische opvolger nog niet helemaal zitten, maar nu nog een auto ontwikkelen met een ouderwetse verbrandingsmotor kan écht niet meer. Het heeft er ook mee te maken – in dit specifieke geval althans – dat de auto simpelweg nog niet klaar is. Ze hebben kennelijk meer tijd nodig om van dit een productiewaggie te maken:

Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels

De nieuwe Audi A8 gaat heel erg lijken op de Audi Grandsphere Concept, getekend onder leiding van Marc Lichte. Die auto voldoet nu nog niet aan de wensen en eisen voor Audi (en hoogstwaarschijnlijk diens klanten).

Audi A8 extreem premium

Extreem premium Audi A8 is een grote hit

Er is overigens nog een reden waarom Audi de huidige A8 toch nog eventjes wil aanhouden: kennelijk is de auto in China niet aan te slepen. In de ‘oude wereld’ geeft men snel de voorkeur aan de Mercedes-Benz S-Klasse in dit segment, maar in China zijn auto’s een relatief nieuw fenomeen.

Daarbij is Audi wat langer actief daar, de vroegere Hongqi’s zijn Audi 100’s. Dus er zullen in China Chinese @jaaiyo’s zijn die juist de Audi A8 enorm premium vinden in plaats van de BMW 7 Serie. In China kun je de Audi A8 L krijgen en als dat niet lang genoeg is, kun je daar ook een Horch-variant bestellen met nog meer lengte.

Audi A8 extreem premium

Volgens het gerenommeerde Auto, Motor und Sport gaat Audi de periode nog eventjes overbruggen met – jawel – nóg een facelift. Op deze manier kan Audi het nuttige met het aangename combineren. De oude Audi A8 kan men dan met minimale extra investeringen blijven voeren terwijl de opvolger wat extra ontwikkelingstijd kan krijgen. Met de facelift moet de Audi A8 het uitzingen tot 2027. De huidige generatie kwam in 2017 op de markt en kreeg een facelift in 2021.

Meer lezen? Dit zijn de 10 duurste toplimousines van Nederland!

Ook interessant!

  • Audi Q9
    Audi Q9 wordt BMW X7 concurrent
  • audi traag met EV's
    Volkswagen: Audi is veel te traag met EV's
  • Audi A8 wordt volgend jaar eindelijk premium
  • Audi loopt achter
    Audi loopt achter op BMW en Mercedes, aldus Audi

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, a8l, Audi, China, facelift, horch, Hybride, plug-in, quattro, Video

Vorig bericht: « BREEK: Horner vrijgesproken, blijft teambaas!
Volgend bericht: Video: gratis steenslag! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    28 februari 2024 om 17:19

    Ik rij ook liever in een oude A8 dan een nieuwe 7 serie, ondanks dat de 7 vast een betere auto is. Iets met ontieglijk lelijk.

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      28 februari 2024 om 17:55

      Datzelfde geldt overigens voor de Merkedesh Bench S-klasse.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 februari 2024 om 18:11

        De huidige S klasse vind ik juist een beeldschone wagen. Wel in de juiste uitvoering natuurlijk. Veel chrome en een oude mannen kleur.

        Login om te reageren
        • JelmerS zegt

          28 februari 2024 om 18:22

          putdeksel velgen en klaar

          Login om te reageren
        • Poulusma zegt

          28 februari 2024 om 19:01

          Met Renault pianolak plastic op t dashboard ja!

          Login om te reageren
  2. HZW zegt

    28 februari 2024 om 21:56

    Ik denk dat Audi nog even wacht met een nieuwe A8, nu er een wisseling van de wacht plaats vind, met de komst van de nieuwe Audi designer, Massimo Frascella.
    Die zal wel zijn Design stempel mogen zetten op de nieuwe Audi A8 design, en dat kan alleen maar veel beter en vooral veel mooier gaan worden, dan wat zijn voorganger allemaal aan opzichtige designs wist te bedenken, met veel te veel onnodige en zinloze Design troep toevoegingen.

    Ik kan niet wachten op de nieuwe Audi Design richting onder, Massimo Frascella.
    Het is duidelijk dat Audi terug wil naar meer minimalistische design, en weg wil van het opzichtige design van nu, met veel te veel toeters en bellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North