• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1 coureur Pizzonia dakpiraat

Auteur: Wouter, gepost 14 december 2006 om 21:32 – 44 Reacties

Jaguar S-Type Edizione Pizzonia

Het is er een uit den ouden doosch, maar ach grappig blijft het wel. Formule 1 coureur Antonio Pizzonia mocht met een Jaguar S-Type journalisten trakteren op een rondje circuit. Helaas heeft onze Antonio wat moeite om netjes tussen de lijntjes te blijven rijden.

Not quite the new Schumacher, onze Antonio. Of zou de Jaguar S-Type een enorm listig weggedrag hebben?

Ook interessant!

  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Kvyat F1 zitje
    Daniel Kvyat heeft weer een zitje in de F1

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jaguar, Video

Vorig bericht: « Pik in – tis winter
Volgend bericht: Hofele Single-Frame voorbumpers voor A6 4B C5 en A4 B6 8E »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ruud zegt

    14 december 2006 om 21:34

    rijden kan die !!!!!

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    14 december 2006 om 21:34

    Ik ben Antonio Pizzonia en ik ben een F1 coureur…………en nu ineens niet meer! Asjemenou?! ;)

    Login om te reageren
  3. Mr. T zegt

    14 december 2006 om 21:35

    Volgens mij is het niet de auto die ingewikkeld is, volgens mij is Antonio gewoon VEEEEEL te overmoedig de bocht in gegaan :D

    Login om te reageren
  4. Deon zegt

    14 december 2006 om 21:38

    pff… zo kan ik ook wel formule 1 rijden! ;)

    Login om te reageren
  5. Seb zegt

    14 december 2006 om 21:39

    Fock hee, gaat veels te hard de bocht in

    Login om te reageren
  6. Dogebi zegt

    14 december 2006 om 21:39

    ging veel te snel die bocht in

    Login om te reageren
  7. Rickz zegt

    14 december 2006 om 21:39

    Geen airbags

    Login om te reageren
  8. Skyline.. zegt

    14 december 2006 om 21:40

    Hmm,, jammer,, maar F1 heeft geen onderstuur,, en een big heavy S-type dus wel,, flinke onderstuur.. respect voor die gozer.. hij blijft gewoon kalm na een crash,,

    Login om te reageren
  9. ruben zegt

    14 december 2006 om 21:49

    lol :D goed kijken als je zijn gezicht kunt zien! bij de crash grijpt die linkse zo snel mogelijk iets vast en die andere zit nog even naar bijten te kijken!

    volgens mij is die wagen gewoon niet echt bedoelt om te racen

    Login om te reageren
  10. Fej zegt

    14 december 2006 om 21:53

    hij rekende waarschijnlijk op formule 1-remmen

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    14 december 2006 om 21:57

    wat een broekie ;) deze bocht had hij toch duidelijk fout ingeschat. ten eerste gaat hij de bocht te vroeg in, waardoor hij weer tegen moet sturen, om vervolgens weer opnieuw de bocht in te gaan. ook gaat hij veelste hard de bocht in. dit samen zorgt ervoor dat hij in het zand beland, en omdat hij niet tegen de banden op wilt botsen stuurt hij (te) stevig naar rechts, waardoot de auto dwars in het zand komt te staan, en ja, dan vliegt hij over de kop.

    Login om te reageren
  12. tom zegt

    14 december 2006 om 22:02

    Hij is wel nog in staat om eens naar de muur te kijken vooraleer hij er in vliegt.
    En ik vind ook dat die s-type de crash goed verwerkt

    Login om te reageren
  13. GuZ zegt

    14 december 2006 om 22:07

    stoere reactie van die presentator

    Login om te reageren
  14. iggy pop zegt

    14 december 2006 om 22:07

    hahaha ze zouden alle auto’s moeten uitrusten met cams zodat je jezelf kan bekijken na zo een crash… de angst is gewoon van hun gezicht af te lezen :D (begrijpelijk natuurlijk,) maar toch

    Login om te reageren
  15. LTZ zegt

    14 december 2006 om 22:23

    God, God, wat zijn we weer slim allemaal… Wat een slimme reaties weer. Wat er gebeurd is, dat zal wel vrij duidelijk zijn.

    Gelukkig is er niets met ze gebeurd!

    Login om te reageren
  16. Marnix zegt

    14 december 2006 om 22:30

    Hij zal gewoon de remmen onderschat hebben. En hij heeft de remafstand proberen groter te maken door de bocht vroeger in te gaan maar dit was duidelijk niet genoeg. En het is nog altijd beter van de muur schuin te raken dus weg sturen van de muur dan er frontaal op rijden. Gewoon een deukje in zijn ego. Ik denk niet dat je die man nog moet zeggen hoe hij moet rijden…

    Login om te reageren
  17. Simon zegt

    14 december 2006 om 22:38

    Leuk ook, hoe die instructeur al voordat de auto compleet stilligt zijn gordel af heeft.

    Login om te reageren
  18. kaleoma zegt

    14 december 2006 om 22:51

    wahahah ik zit egt stuk te gaan hier wahahah dat hij die rol tape daarna pakt whahahah en die engelse dude d eheeft verdomt snel ze gordel los

    Login om te reageren
  19. Pannekoek zegt

    14 december 2006 om 22:57

    Mensen, mensen, bekijk het nou eens van de goede kant, de mensen leven nog, en de gordels deden het ook perfect.

    Login om te reageren
  20. Torquestein zegt

    14 december 2006 om 23:04

    Toppertje hoor die presentator: are you OK mate? are you OK? dat zijn de echte he!

    Login om te reageren
  21. Y. zegt

    14 december 2006 om 23:07

    Wat ben ik blij dat hier zo veel deskundigen zijn die precies kunnen vertellen hoe het wel moet.

    Login om te reageren
  22. Sander zegt

    15 december 2006 om 00:16

    Hij ging wel hard,kijk maar eens naar de km teller.

    Login om te reageren
  23. Snuru zegt

    15 december 2006 om 00:24

    Haha ja hij heeft er ook een behoorlijke snelheid in zitte voor die bocht .. moet je maar is op de teller kijke voordat ie gaat remmen .. ik weet nie hoe hard zo’n ding kan maarre …

    Login om te reageren
  24. thom zegt

    15 december 2006 om 07:45

    toch maar remmen voor de bocht

    Login om te reageren
  25. Bertus zegt

    15 december 2006 om 09:43

    Zo’n foutje zit er natuurlijk in, normaal rijdt ‘ ie met heel ander spul rond. Er staan hier weer veel kapteins aan de wal die het allemaal beter weten, van het soort dat het al dun door de broek loopt als de bandjes iets beginnen te piepen in de bocht…

    Oftewel, dit kan iedere coureur overkomen, domme inschattingsfout, hij

    Login om te reageren
  26. gebbetje zegt

    15 december 2006 om 10:16

    Racing Green is zoooo jaren ’30………

    Login om te reageren
  27. PT zegt

    15 december 2006 om 10:27

    ’t blijkt maar weer….

    … dat kan dus zelfs de beste gebeuren.

    Login om te reageren
  28. jpoers zegt

    15 december 2006 om 10:27

    oke ff mijn kennis hierover,

    Jemig inderdaad wat een kapitein hier aan de wal van zo en zo moet het,

    als ik het commentaar hoor, en het gebrek aan remvertraging lijkt dit eerder een geval van gebrek aan remdruk, kracht ed. er gaan ook totaal geen lampjes branden op het dashboard van esp,abs of iets dergelijks. en zelfs bij een s-type is dit niet volledig uitschakelbaar

    Login om te reageren
  29. fred zegt

    15 december 2006 om 10:36

    alles bijelkaar is dit wel grappig, niemand heeft er iets aan overgehouden, dus die passagier heeft iets om later tegen zijn (klein)kinderen te vertellen , en te laten zien.
    deze jag is gewoon geen race-auto

    Login om te reageren
  30. Roy zegt

    15 december 2006 om 11:03

    Je mag ook wel wat performance qua remmen en wegligging verwachten van een Jaguar. Maar het blijkt dat de wegligging meer lijkt op dat van de gemiddelde Rover, which is pretty bad.

    Login om te reageren
  31. Job zegt

    15 december 2006 om 11:08

    ook lekker extra insturen als je al onderstuur hebt. Gaat lekker werken man! Ga je vooral NIET extra hard glijden!

    Login om te reageren
  32. JANUS zegt

    15 december 2006 om 11:32

    Jullie snappen er allemaal helemaal nix van !!
    Dit was een crash test.
    Volledig geslaagd dus !!! ;-)

    Login om te reageren
  33. Sammie zegt

    15 december 2006 om 12:30

    Ik vind dat die Jaguar die test nog redelijk goed doorstaan heeft, ook aan de bestuurders te zien. (logisch, Ford wagens worden bij Volvo getest ;) )

    – Sammie

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    15 december 2006 om 12:52

    Wordt een duure grapje!

    Login om te reageren
  35. Onehp zegt

    15 december 2006 om 14:35

    Degene die nooit een stuurfoutje maakt, werpe de eerste auto…

    Zat er trouwens naast toen een vijfvoudig rallykampioen hetzelfde voorhad, er was echter geen bandenmuur dus zijn baas heeft het nooit geweten.
    Tja standaardautootjes remmen niet zo strak hé ;-)

    Login om te reageren
  36. Robin zegt

    15 december 2006 om 15:54

    Duidelijke cruisecontrol…

    Login om te reageren
  37. dekster zegt

    15 december 2006 om 17:02

    mij lijkt het op onverwachte onderstuur

    Login om te reageren
  38. J. zegt

    15 december 2006 om 17:20

    @Skyline, dat is onzin, een F1 auto kan net zo goed onder/overstuur hebben. Teams bouwen zelfs hun wagens vaak expres met onder/overstuur.

    Zo rijden Hakkinen/Raikkonen/Montoya/Coulthard allemaal met licht onderstuur, omdat ze dit prettig vinden, Alonso daarentegen heeft liever een licht oversturende auto en daarom worden er nogal wat aanpassings problemen bij McLaren verwacht, omdat die al in geen jaaaaaaaaaaaaren een coureur hebben gehad die dat wilt.

    Login om te reageren
  39. m5 zegt

    15 december 2006 om 18:00

    zo dat is een flinke klapper
    btw pizzonia heeft wel de snelste f1 race ooit gereden in italie

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    15 december 2006 om 21:18

    Hij ging veel te hard die bocht in, als je het vanuit de auto ziet, zie je het aankomen. Het is geen F1-auto!

    Login om te reageren
  41. Pei-Pen zegt

    16 december 2006 om 06:27

    Ik ben echt blij dat er nog een extra Jaguar kapot is… Het is een ford mondeo die wat duurder is, heeft totaal geen stijl…

    De coureur moest gedacht hebben toen hij erin moest rijden: “zo snel mogelijk botsen, bij eerste bocht dan kan ik uit deze vuile kutbak”

    bah vuile kutford

    Login om te reageren
  42. Tombnolz zegt

    16 december 2006 om 17:15

    De wetten van de fysica KUN je gewoon niet negeren. Te rap is te rap, het blijft een auto…

    Wel bijzonder gek dat uitgerekend een F1-piloot zo’n inschattingsfout maakt. Maar ze komen er toch wel goed vanaf?

    Maar euh, ben ik de enige die geen airbags ziet?

    Login om te reageren
  43. Spiderman zegt

    22 december 2006 om 17:12

    Die ander naast Pizzonia is Stephen Sutcliffe. Redacteur en tester van het blad Autocar..geloof ik…

    Login om te reageren
  44. Franco zegt

    24 december 2006 om 00:11

    Ik dacht dat AP met zijn hoofd nog steeds in een F1-auto zat. Immers, in een F1 was er niets gebeurd en AP had daarvoor net enkele rondes afgelegd in een F1-wagen gereden.

    Niet niet weg dat die man niet voor niets niet meer in de F1 actief is, he!!! En het lijkt mij dat de heren teambazen een veel betere kijk op hebbne dan wij…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North