• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1-rel zet voort: FIA-baas wilde Grand Prix dwarsbomen

Auteur: RubenPriest, gepost 6 maart 2024 om 07:39 – 24 Reacties

F1-rel zet voort: FIA-baas wilde Grand Prix dwarsbomen

Er is opnieuw een onderzoek gestart rondom Mohammed Ben Sulayem.

Welkom bij de realityserie ‘Formule 1 drama Unfold’, met vandaag weer een nieuwe aflevering. Niet Red Bull Racing, maar de FIA en met name voorzitter Mohammed Ben Sulayem staat dit keer centraal. Voor de tweede keer in korte tijd heeft de voorzitter een onderzoek aan zijn broek hangen.

Mohammed Ben Sulayem onderzoek

Eerder deze week werd bekend dat Sulayem een vinger in de pap wilde hebben bij de uitslag van de GP van Saudi-Arabië vorig jaar. Hij wilde de penalty van Alonso ongedaan hebben, zodat de Spanjaard zijn podiumplek kon behouden. Uiteindelijk kreeg hij zijn zin, want inderdaad. De penalty werd ingetrokken en P3 bleef op naam van Fernando Alonso staan. Een FIA-baas mag zich niet bemoeien met de uitslag en daarom is er een onderzoek gestart.

Dat was een paar dagen geleden. Nu is er een tweede onderzoek gestart naar Mohammed Ben Sulayem. Wat heeft de FIA-baas nu weer gedaan? Wel, hij zag de Grand Prix van Las Vegas eigenlijk niet zitten. Sterker nog, hij heeft gepoogd de race te schrappen van de kalender. Daarover bericht de BBC na inzage van een rapport.

De Formule 1 wilde graag een terugkeer in Las Vegas voor een Grand Prix en dat gebeurde ook. De race in de gokstad maakt sinds 2023 deel uit van de kalender. De FIA-baas was daar niet blij mee en heeft medewerkers aan het werk gezet om een reden te kunnen vinden om de race toch niet door te laten gaan.

De race ging gewoon door, tot ongenoegen van de FIA-baas. Daarom is er een tweede onderzoek gestart aan het adres van Mohammed Ben Sulayem. De uitslag van het onderzoek zal naar verwachting binnen vier tot zes weken naar buiten komen. Met twee van deze grote incidenten aan het adres van Sulayem lijkt het onwaarschijnlijk dat de FIA-baas nog lang in zijn functie blijft. We gaan het zien.

Ook interessant!

  • Verrassend: FIA-baas wil mínder Formule 1-races
  • FIA roept organisatie Australische Grand Prix op het matje
  • F1-baas Domenicali weer lyrisch over feest op Zandvoort
    Grand Prix van Zandvoort valt flink in de prijzen
  • stand na GP Australië 2023
    Stand na GP Australië 2023 en 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Formule 1, Mohammed-Ben-Sulayem, onderzoek

Vorig bericht: « Megaruime luxe bus maakt R63 AMG overbodig
Volgend bericht: Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    6 maart 2024 om 07:52

    Wow, had die man op voorhand geweten van die losse putdeksel die de vrije training zo frustreerde, dan had hij niet zo veel moeite moeten doen om de boel te laten afgelasten. Hij had hooguit wat dieper in de buidel moeten tasten om de kaal geplukte teluergestelde fans te compenseren.

    Login om te reageren
  2. HzR zegt

    6 maart 2024 om 08:19

    Ze zijn daar druk bezig een paar mensen af te zagen

    Login om te reageren
    • Thieuke zegt

      6 maart 2024 om 08:44

      Daar is soms niks mis mee, soms is het ook wel eens goed om er eens goed de bezem door te halen, daar wordt het vaak alleen maar beter van.

      Login om te reageren
  3. pietertje123 zegt

    6 maart 2024 om 08:43

    Tja, het is duidelijk een bedrijf geworden met invloed en belangen die er vroeger niet waren of op z’n minst niet de overhand kregen.
    Tijden waar teams nog rare capriolen uithaalden om te kunnen winnen, de hilarische verhalen over de auto- en motorsport waar we dan later van smullen.

    En Ecclestone had de wind er flink onder, geen ruimte voor dit soort geneuzel. Doel was zichzelf en z’n vriendjes verrijken en lekker F1 uitmelken. Daar deed niemand geheimzinnig over en men deed mee of keek er naar.
    Nu is het Excelstone aan het roer en dus zijn de kwajongensstreken en eigenzinnige figuren die het spektakel maken weg.

    Login om te reageren
    • drtim zegt

      6 maart 2024 om 12:37

      Ecclestone zat niet bij de FIA, dat was Max Mosely. Ook een figuur die de nodige controverse heeft veroorzaakt. Iedereen herinnert zich vast de video van zijn toneelspel nog.

      Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    6 maart 2024 om 08:54

    Verklaart ook wel een beetje het gedoe met Toto die tijdens de persconferentie na het putdeksel incident de GP van LV de hemel in prees. Gewoon een ordinaire strijd tussen de FOM en de FIA.

    Wat een afkortingen…

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    6 maart 2024 om 09:10

    ik ben voor de olieboer, Las Vegas is gewoon een zaadloze race, weg ermee. Als hij dan toch bezig is haal Miami ook gelijk vd kalender. Zet Turkije er maar op

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 maart 2024 om 09:36

      En Portugal. Die twee races daar, in de corona-jaren, waren best vermakelijk.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        6 maart 2024 om 09:59

        ja klopt inderdaad, deze 2 erbij en die 2 Amerikaanse flut races eruit

        Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    6 maart 2024 om 09:26

    Tja, we zouden de LV GP in iedergeval totaal niet missen als die vd kalender zou afgaan, maar ik denk zomaar dat die voor eeuwig blijft gezien de F1 die zelf organiseert…

    Als ie dan toch bezig is, laat gelijk ALLE stratencircuits vd kalender halen JA INCLUSIEF MONACO, niks met F1 te maken die stratencircuits

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 maart 2024 om 10:35

      Alle stratencircuits van de kalender halen? Dat zou ik jammer vinden, en vele F1 fans met mij, vermoed ik zo.

      De GP’s van Canada en Australië worden gereden op semi-permanente circuits, en zijn daarmee volgens mij technisch gezien ook stratencircuits, maar desondanks zijn daar menig vermakelijke races verreden. Ook Singapore is als stratencircuit behoorlijk uitdagend voor de coureurs, en staat meestal wel garant voor spektakel. En zelfs Baku kent zo z’n uitdagingen en biedt daardoor vermakelijke races.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 maart 2024 om 11:59

        En Monaco is het highlight van de kalender. Prestige. Fraai decor. En een andere uitdaging voor de coureurs, niet gewoon dom hard gaan maar precies sturen en geconcentreerd blijven.

        Login om te reageren
      • drtim zegt

        6 maart 2024 om 12:44

        Eens, het liefst zie ik een mooie mix met ongeveer een kwart van de races op stratencircuits. Al was het maar voor de afwisseling in een seizoen van 24(!) races.

        Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        6 maart 2024 om 12:50

        @robert GP Canada en Melbourne zie ik niet als stratencircuit persoonlijk, sure een deel is publieke weg wat afgesloten word dan volgens mij, maar meerendeel is permanent. Monaco, singapore, baku, kunnen me allemaal gestolen worden

        Login om te reageren
  7. flow82 zegt

    6 maart 2024 om 09:47

    Tja, FIA-baas MBS komt er achter dat veel zaken in de westerse wereld net ff anders gaan dan in de zandbak.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    6 maart 2024 om 09:49

    Waarom wilde Mo Ben geen race in Las Vegas? Omdat het de stad van gokken en prostitutie is? Wil hij die liever inruilen voor een race in Mekka? 100 rondjes rond die zwarte kubus?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      6 maart 2024 om 11:09

      omdat het een paradepaardje van liberty media is. En de fia is op oorlogspad

      Login om te reageren
  9. harrie zegt

    6 maart 2024 om 10:47

    Ja, gokken en prostitutie doe je immers niet als vrome… ik bedoel, enkel in het geniep.

    Login om te reageren
  10. AstonMartinDriver zegt

    6 maart 2024 om 12:30

    Na Quatar nu ook SA waarom racen we daar met álle mensenrechten schendingen en geven we die jurken zoveel macht?

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      6 maart 2024 om 12:52

      @AstonMartinDriver SA? We rijden al jaren niet meer in South Africa, als je Kingdom Saudi Arabia bedoeld, dan is de afkorting KSA, voor inderdaad “Kingdom Saudi Arabia”…

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        6 maart 2024 om 13:12

        niemand gebruikt KSA als afkorting

        Login om te reageren
        • petroldrinker zegt

          6 maart 2024 om 13:49

          Uhm, iedereen die ik ken gebruikt KSA, misschien lui die niet beter weten niet idd. sterker nog het staat op hun kentekenplaat….

          Login om te reageren
          • Richmond zegt

            6 maart 2024 om 17:09

            laat ik het anders zeggen, in de volksmond heb ik het nog nooit iemand horen gebruiken. Daarmee twijfel ik niet aan dat het waar is wat je zegt, maar dat het niet gangbaar is

            Login om te reageren
    • Richmond zegt

      6 maart 2024 om 13:13

      omdat zij grof geld willen betalen, veel meer dan andere landen. En geld regeert. Regel maar dat Europese landen of Zuid Amerika of Zuid Afrika of Azië net zoveel betalen dan hoeven ze er niet naar toe.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North