• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Akkoord bereikt over fusie FCA en PSA [updated]

Auteur: RubenPriest, gepost 31 oktober 2019 om 08:11 – 92 Reacties

'Akkoord bereikt over fusie FCA en PSA


Wat Renault niet voor elkaar kreeg met Fiat Chrysler Automobiles is PSA mogelijk wel gelukt

“Hey PSA, fuseren?” “Ok is goed”.

Zo moet het ongeveer gegaan zijn als je kijkt naar de aankondiging van een fusieaanbod en de daadwerkelijke beslissing. Officieel moeten beide partijen nog naar buiten komen met het nieuws dat de fusie gaat gebeuren. Volgens The Wall Street Journal is dat een formaliteit en is de beslissing genomen.

De Amerikaanse krant stelt dat het raad van bestuur zal bestaan uit 11 leden. Met 6 leden is PSA sterker vertegenwoordigd in vergelijking met FCA, dat vijf leden zal aanstellen. In vergelijking met de eerdere fusiepoging met Renault is dit alles bizar snel gegaan. Renault moest hier goed over nadenken en uiteindelijk is het niet doorgegaan.

Wanneer FCA en PSA de fusie officieel bekendmaken zijn ze in één klap één van de grootste autoconcerns ter wereld met een breed portfolio aan automerken en een marktwaarde van 48,4 miljard dollar. Van het Amerikaanse Jeep en Dodge tot het Italiaanse Fiat en Alfa Romeo tot het Franse Peugeot en Citroën. De verwachting is dat de aankondiging van deze fusie later vandaag bekendgemaakt zal worden.

Voor met name FCA zal de fusie goed nieuws zijn. Het gamma van merken als Fiat en Alfa Romeo is niet denderend te noemen. Inmiddels bejaarde modellen als de MiTO, de Giulietta en de Fiat 500 zijn broodnodig toe aan een nieuwe generatie. Wat deze fusie gaat brengen is afwachten wanneer beide concerns details uit de doeken gaan doen.

Update: Het is officieel. Beide partijen plannen te gaan fuseren. Het statement van de bedrijven lees je hieronder.

The Supervisory Board of Peugeot S.A. and the Board of Directors of Fiat Chrysler Automobiles N.V. (“FCA”) (NYSE: FCAU / MTA: FCA). have each unanimously agreed to work towards a full combination of their respective businesses by way of a 50/50 merger. Both boards have given the mandate to their respective teams to finalize the discussions to reach a binding Memorandum of Understanding in the coming weeks.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Het heeft niets met autoverkoop te maken, maar Tesla verdiende wel enorm veel geld aan FCA als klant.
    FCA zegt doei en Tesla verliest daarmee een enorme klant
  • Niet alleen VW
    Niet alleen VW bekent schuld in dieselgate
  • vijfde generatie Range Rover
    Vijfde generatie Range Rover lekt een beetje [updated]
  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler, Citroen, fca, Fiat, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Officieel: handbak voor de Porsche 992 Carrera (4)S [updated]
Volgend bericht: Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. larini zegt

    31 oktober 2019 om 08:15

    Bij de wegenwacht gaat de vlag uit.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      31 oktober 2019 om 17:05

      @larini: die wappert bij de ANWB al een jaar tijdje! De Duitse merken zijn niet echt beter!

      Login om te reageren
  2. milvus zegt

    31 oktober 2019 om 08:26

    Komt Talbot nu ook weer terug?

    Login om te reageren
    • skid zegt

      31 oktober 2019 om 09:26

      @milvus: Ah yes, de Sunbeam en Solara. Die was ik gelukkig al bijna vergeten, vooral de Sunbeam. Niet het beste spul van dat tijdperk.
      Hopen dat het ditmaal beter gaat met de vrijage.

      Login om te reageren
      • milvus zegt

        31 oktober 2019 om 09:49

        @skid: en de Tagora. Misschien wel de meest Franse auto ooit. Weergaloos comfort en hopeloos onbetrouwbaar.

        Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          31 oktober 2019 om 18:03

          @milvus:
          Een vriend van met uit het dorp heeft ze allebei: de Solara én de Tagora. En beiden rijdend en in regulier gebruik.

          Login om te reageren
          • milvus zegt

            31 oktober 2019 om 18:45

            @sabrerator: Top dat hij deze autos rijdende houdt. Ik heb een zwak voor de Tagora. Voorkant deed me als jochie denken aan de AM Lagonda. Geen idee waarom ik dat vond overigens.

            Login om te reageren
            • sabrerator zegt

              31 oktober 2019 om 22:23

              @milvus:
              Niet zo gek, ik had hetzelfde vroeger.
              Eigenlijk vond ik de Tagora best mooi. Toen ik op de MTS Autotechniek zat, had een van de directeuren een nieuwe Tagora. De voorkant had inderdaad wat weg van een Lagonda (ook schitterend).

              Ding rijdt ook lekker, trouwens.
              Die van de vriend is zeker niet in concoursstaat, maar geen roest en best een goed ding. En een van de allerlaatsten in Nederland. Net als zijn Solana, trouwens. Die is wat netter. Verder heeft ie nog een 605 en een 505 GTI.

              Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            31 oktober 2019 om 19:18

            @sabrerator: Fantastisch dat mensen zulke spullen rijdend houden en gebruiken. Eerder deze week zag ik het neefje van de Tagora, de 604 nog rijden, en daar word ik echt even blij van. Iets langer geleden zag ik in Duitsland een Samba in volledige rally-uitdossing op iemands oprit staan. Zo veel leuker dan de zoveelste Golf GTI.

            Login om te reageren
  3. reset zegt

    31 oktober 2019 om 08:27

    Dus nu heb je de ego’s van Italianen, Fransen en Amerikanen op 1 schip?! Ik voorspel 20 jaar ellende.

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      31 oktober 2019 om 08:34

      @reset: 20 jaar? Jij optimist!

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 oktober 2019 om 09:00

      @reset: Heb je op zich wel een punt.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      31 oktober 2019 om 09:13

      @reset: wordt een soort ‘allo ‘allo….. listen very carefully, I will say this only once….

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      31 oktober 2019 om 11:39

      @reset: Je vergeet Vauxhall / Opel.

      Login om te reageren
      • reset zegt

        1 november 2019 om 13:19

        @bara: Wat van vanaf 2009 van GM is geweest. En in 2017 door PSA overgenomen. Nog steeds Amerikanen en Fransen :)

        Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    31 oktober 2019 om 08:30

    Ja de grotere schaal en de penetratie van zowel De Chinese markt (psa voornamelijk) en de Amerikaanse maakt het wel erg aanlokkelijk.

    Ik zie het wel als een mogelijk succes, de tijd dat Italiaanse auto’s echt Italiaans waren en Franse Frans is al lang achter ons. Ben benieuwd waar het hoofdkantoor komt.

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      31 oktober 2019 om 08:32

      @sketcher: dat zal wel in Monte Carlo of in Monaco komen…, hangt ervan wie je het vraagt…

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      31 oktober 2019 om 08:34

      @sketcher: Beetje zoals de EU… eerlijke verdeling over Detroit, Parijs en Rome..

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        31 oktober 2019 om 08:48

        @olivier420: of in nederland, vanwege de belastingen.

        Login om te reageren
        • skid zegt

          31 oktober 2019 om 09:14

          @basman147: En jawel hoor!

          Fiat Chrysler en moederbedrijf Peugeot fuseren, hoofdkantoor in Nederland https://www.nu.nl/auto/6007858/fiat-chrysler-en-moederbedrijf-peugeot-fuseren-hoofdkantoor-in-nederland.html (via @NUnl)

          Tada!

          Login om te reageren
          • olivier420 zegt

            31 oktober 2019 om 09:16

            @skid: Das mooi! Want dan wint het verstand het van dat politieke sentimentele geneuzel (zoals dus bij de EU met de verhuizing om het half jaar)

            Login om te reageren
        • Gulli zegt

          31 oktober 2019 om 11:25

          @basman147: is natuurlijk wel historisch verantwoord. Je weet wel, die automerken die ooit door Nederlanders waren opgericht. Zoals Joop Jeep, Arie Alfa, Pietje Peugeot en natuurlijk Andre Citroen! (oh wacht die was ook echt half Nederlands :P)

          Login om te reageren
    • karaya zegt

      31 oktober 2019 om 09:00

      @sketcher: Amsterdam.

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      31 oktober 2019 om 09:18

      @sketcher: Amsterdam; FCA zit er al

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 oktober 2019 om 11:27

        @doublechevron65: en hier groot is dat de oppervlakte van dat “hoofdkantoor”, iets als 50x30x10cm met een klep er voor als ingang?

        Login om te reageren
        • doublechevron65 zegt

          31 oktober 2019 om 15:07

          @mashell: daar kan dan nog mooi een 108 en 500 doorheen

          Login om te reageren
      • alfisstii zegt

        31 oktober 2019 om 18:25

        @doublechevron65: bijna goed.. Lijnden.
        Niet alles wat vlakbij Amsterdam ligt is Amsterdam

        Login om te reageren
        • doublechevron65 zegt

          31 oktober 2019 om 19:07

          @alfisstii: na ja voor de grote buiten wereld is heel Nederland Amsterdam ?

          Login om te reageren
    • flik2punt0 zegt

      31 oktober 2019 om 15:21

      @sketcher: als ze slim zijn in Nederland. Die van fca hebben we al maar ja voor werkgelegenheid zorgt dat helaas niet.

      Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    31 oktober 2019 om 08:36

    Dus over een jaar staat op de Autosalon in Parijs de nieuwe eMito met 136pk en 340km actieradius voor 34.000 euro

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      31 oktober 2019 om 08:55

      @gulli: zal wel niet zo slecht zijn toch?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 oktober 2019 om 09:00

      @gulli: Zou een bizar goede deal zijn.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        31 oktober 2019 om 09:15

        @dutchdriftking: ja misschien een duizendje of twee/drie meer omdat ‘Alfa’ ? Maar zoiets ligt nu natuurlijk wel in de lijn der verwachting. Zou goed zijn als ze weer een fijne frisse B- en C-segmenter krijgen.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          31 oktober 2019 om 09:55

          @gulli: Tja, en feitelijk is het nog historisch verantwoordt ook. De 159 en de Vectra stonden al op het zelfde platform. Dat zal met de volgende Giulia en Insignia dus ook zijn gok ik.

          Login om te reageren
          • technofreak zegt

            31 oktober 2019 om 10:02

            @dutchdriftking: Samengevat, de hele fusie is geen nieuws, maar alleen een andere organisatiestructuur. Opel (GM), FIAT en PSA zijn al decennia onlosmakelijk verbonden met elkaar.

            Login om te reageren
          • dirkiii zegt

            31 oktober 2019 om 21:22

            @dutchdriftking: nee niet hetzelfde platform, de vectra staat op het epsilon platform. De alfa staat op een ingekort premium platform die ontwikkeld is voor de luxere modellen van buick en cadillac.

            Buick en cadillac hebben dat platform nooit in gebruik genomen omdat hij te zwaar zou zijn.

            Mede hierdoor is de alfa 159 niet echt een lichtgewicht auto. Maar voelt wel zeer solide aan.

            Login om te reageren
        • auto62 zegt

          31 oktober 2019 om 11:54

          @gulli: niemand koopt AR. Waarom dan extra vragen. Kunnen beter €500 eronder gaan zitten, misschien dat het dan storm loopt

          Login om te reageren
          • autodidact zegt

            31 oktober 2019 om 12:17

            @auto62: hoho, wel je feiten goed checken voor je iets beweert. Ik heb een Alfa gekocht.

            Login om te reageren
    • reactief zegt

      31 oktober 2019 om 09:52

      @gulli: als je kijkt hoe veel ruimte eigen design krijgt binnen de PSA groep lijkt me dat helemaal geen slecht idee!

      De basis verhouding van de Corsa / 208 is in ieder geval goed gelukt. Daar en Alfa sausje over lijkt me wel wat :)

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      31 oktober 2019 om 12:00

      @gulli: ik zie eerder een 508 QV verschijnen ?

      Login om te reageren
  6. alassad zegt

    31 oktober 2019 om 08:37

    Enig idee wat de afzet van deze merken zijn per continent? Ben bang dat het zwaartepunt heel erg richting het auto-onvriendelijke Europa ligt..

    Login om te reageren
    • apos1 zegt

      31 oktober 2019 om 09:07

      @alassad: Fiat is groot in Z-America

      Login om te reageren
  7. screamer zegt

    31 oktober 2019 om 08:44

    Gezien hoe snel PSA voor winst (?) bij Opel heeft gezorgd… ben ik heel benieuwd wat dit gaat doen met het modellengamma van FCA in 5 jaar. Ik hoop niet dat ze een 2e VAG gaan worden, waarbij elk merk marginaal anders is dan het andere (ik kijk naar jullie Seat, Skoda, Volkswagen en Audi !)

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      31 oktober 2019 om 08:52

      @screamer: is moeilijk te vergelijken,omdat Opel en PSA al voor de overname samenwerkten. Waarschijnlijk zal het een jaar of 3 duren voordat we FIAT’s op PSA platform gaan zien, of ze moeten de 508 sedan voor de Chinese markt snel van een Chrysler grille voorzien en in Amerika op de markt zetten.

      Login om te reageren
      • subzero079 zegt

        31 oktober 2019 om 13:44

        @basman147: het zou me niet verbazen als ze de DS7 en/of de 5008 zeer snel met Chrysler badge in de VS gaan aanbieden.

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      31 oktober 2019 om 08:52

      @screamer: de nieuwe Corsa en 208 staan op hetzelfde platform en hebben dezelfde aandrijflijnen, maar koets én interieur zijn totaal anders. Dus zo kan het ook

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        31 oktober 2019 om 10:01

        @lekkerlinksrijden: De Opel Corsa was in de vorige generaties tevens de FIAT Punto. En zo is het cirkeltje weer rond.

        Login om te reageren
      • Dizono zegt

        31 oktober 2019 om 10:02

        @lekkerlinksrijden: Kijk nog eens goed. Voorschermen en voor en achterruit kun je zo overzetten.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          31 oktober 2019 om 10:12

          @Dizono: ik ga ze ff naast elkaar zetten, mij nog niet opgevallen

          Login om te reageren
          • pel96 zegt

            31 oktober 2019 om 10:43

            @lekkerlinksrijden: is al voor je gedaan:
            https://lignesauto.fr/?p=12764

            Login om te reageren
            • milvus zegt

              31 oktober 2019 om 11:02

              @pel96: Knap werk van de Opel en Peugeot designers. Veel dezelfde componenten en toch beide een verschillend en uitgesproken uiterlijk.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              31 oktober 2019 om 11:30

              @pel96: oke, dat had ik nog niet door. Dat hebben Opel en Peugeot briljant gedaan.

              Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              31 oktober 2019 om 11:59

              @pel96: dankjewel voor de link

              Login om te reageren
        • dragspert zegt

          31 oktober 2019 om 23:39

          @Dizono: Peugeot 5008 en Opel Grandland X hebben ook dezelfde voorruit en dakplaat.

          Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      31 oktober 2019 om 08:54

      @screamer: dat gaat het wel want dat is de enigste manier om nog geld te maken. De marges zijn heel dun in deze sector.

      Login om te reageren
    • dees zegt

      31 oktober 2019 om 13:17

      @screamer: Ze mogen eerst flink wat geld pompen in Alfa en Maserati (die in elk artikel vergeten word).
      Die twee hebben een bizar veroud modellen aanbod.

      Login om te reageren
  8. str8six zegt

    31 oktober 2019 om 08:52

    De blinde helpt de dove

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      31 oktober 2019 om 09:08

      @str8six: See no evil, hear no evil verschijnt weer op m’n netvlies…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 oktober 2019 om 10:01

      @str8six: Het gezegde luidt : “De lamme helpt de blinde”…..

      Login om te reageren
  9. raoufff zegt

    31 oktober 2019 om 08:53

    Ok mooi, wanneer komt de elektrische AlfaSud? De ESud!!

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2019 om 09:01

    Mooi hoor! De vraag is nu alleen, heeft de volgende 508 achterwielaandrijving, of heeft de volgende Giulia voorwielaandrijving?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      31 oktober 2019 om 09:22

      @dutchdriftking: Of blijven het twee verschillende platforms. Volgende 508 op een verlengd verlengd platform dat ook voor de 308, Astra, Insignia en diverse crossovers in dat segment wordt gebruikt, en dan de Giulia op een RWD platform dat met wat andere nuances ook door Chrysler en Dodge gebruikt gaat worden.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        31 oktober 2019 om 10:05

        @edge: En dan een Giulia met Hellcat V8 Supercharger?

        Login om te reageren
  11. dondeboer zegt

    31 oktober 2019 om 09:18

    Maserati en Citroen eindelijk weer onder één dak, ik kan niet wachten op de nieuwe SM en Bora :)

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      31 oktober 2019 om 12:19

      @dondeboer: exact mijn gedachte, ook ben nu al enthousiast. Laat die Merak ook maar komen!

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      31 oktober 2019 om 19:22

      @dondeboer: Twee auto’s die heel hoog op mijn ‘als ik toch eens geld had’-lijst staan. Liever zie ik daar geen retroversies van komen. Spirituele opvolgers: ja, graag! Maar ik vrees dat daar nauwelijks markt voor zal zijn.

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    31 oktober 2019 om 09:20

    Yes! Kom maar door met die widebody 108 GTi met Hellephant op de plek van de achterbank!

    Login om te reageren
  13. tvklarenbosch zegt

    31 oktober 2019 om 09:35

    Dit is voor de liefhebber van Italiaanse auto’s natuurlijk vreselijk goed nieuws. Fiat en Alfa kunnen enorm profiteren van de platforms van PSA, met name voor kleiner spul. Als dat deze merken in leven houdt, top!

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    31 oktober 2019 om 09:43

    Mooi, binnenkort een Alpine A110 èn Alfa 4C op hetzelfde platform.

    Login om te reageren
    • technofreak zegt

      31 oktober 2019 om 09:59

      @jochempie: Dan moeten ze eerst Renault/Nissan nog in de fusie betrekken ;-)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        31 oktober 2019 om 11:00

        @technofreak: Oh wacht, ik ben in de war.

        Login om te reageren
    • hans33sw zegt

      31 oktober 2019 om 21:20

      @Jochempie: alfa maakte vroeg in haar bestaan al dauphines onder licentie

      Login om te reageren
  15. gekketurbo zegt

    31 oktober 2019 om 09:48

    e500 op het psa platform en je hebt een verkooptopper van jewelste. Hoop wel dat ze een goede platform strategie neer kunnen zetten, dat doet Volkswagen meestal heel kundig. 1 platform 6-7 modellen; er is altijd wel iets bij wat in de smaak valt…

    Login om te reageren
  16. technofreak zegt

    31 oktober 2019 om 09:58

    @RubenPriest: “Van het Amerikaanse Jeep en Dodge tot het Italiaanse Fiat en Alfa Romeo tot het Franse Peugeot en Citroën.”

    Vergeet het Duitse Opel niet ;-)

    Eigenlijk is de fusie helemaal niet zo verrassend en raar. Fiat en Opel deelden al jaren het bed, PSA en FIAT kennen elkaar al lang van de bedrijfswagens. Het is in grote lijnen alleen het opheffen van de joint-ventures en een gezamenlijk bord op de deur van de fabrieken.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      31 oktober 2019 om 10:05

      @technofreak: En wat te denken van Chrysler en PSA in het Talbot-tijdperk en Citroen en Maserati in de vroege jaren 70?

      https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2F0%2F0d%2FSimca_Chrysler_Horizon_GLS_1979.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FSimca-Talbot_Horizon&tbnid=1U-LHIpRpeFw4M&vet=1&docid=s3kVmwWFFoi07M&w=1280&h=798&q=chrysler%20horizon&source=sh%2Fx%2Fim

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        31 oktober 2019 om 10:37

        @dizono: samengevat: PSA en FIAT zijn al tientallen jaren gefuseerd. De aanpassing van de organisatiestructuur is een laatste formailteit en eigenlijk raar dat dat nog niet eerder is gedaan.

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          31 oktober 2019 om 11:00

          @technofreak: nou, toch niet helemaal. Fiat en Citroen werken al sinds de jaren 70 samen en met de vorming van PSA is ook Peugeot daarin betrokken. Jarenlang hebben ze busjes en mpv’s samen ontwikkeld en gebouwd, maar sinds enkele jaren is nu juist PSA voor busjes met Toyota gaan samenwerken. Nog vreemder wordt het als je bedenkt dat Opel op dat vlak juist met Renault (Vivaro+Movano) en Fiat (Combo op basis van Doblo) samen werkte en die nu dus ook PSA/Toyota-bestellers in het assortiment hebben ten faveure van de Renault- en Fiat-bussen (De Movano nu nog uitgezonderd). Fiat is op haar beurt juist weer een versie van de Renault Trafic gaan verkopen als Fiat Talento, ongetwijfeld omdat Renault productiecapaciteit over had na het vertrek van Opel. En nu zitten Fiat, PSA en Opel dus weer bij elkaar. Iets zegt me dat op het gebied van bedrijfswagens Renault en Toyota de sjaak gaan zijn, tenzij die twee gaan samenwerken, al ligt dat met Nissan waarschijnlijk weer gevoelig.

          Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    31 oktober 2019 om 10:30

    De grootste winnaars? De C-level managers bij FCA en PSA! Die krijgen bij dit soort mergers gigantische bonussen. Die zitten over 5 jaar allemaal lekker op hun gigantische schepen in de mediterranean terwijl ze deze Costa Concordia van PSAFCA zien zinken!

    Login om te reageren
  18. utregcity zegt

    31 oktober 2019 om 10:41

    Die coltrui gaat toch gelijk krijgen, met zijn er blijven zo’n 5 giga-bedrijven over. En da’s natuurlijk ook niet zo gek. Marges worden steeds minder. Kijken wie gaan volgen?

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      31 oktober 2019 om 12:28

      @utregcity: VW die Ford overneemt of Tesla. BMW samen met Mercedes of Toyota. Misschien eerder met Toyota. Mercedes met Volvo.

      BMW zie ik ook nog wel iets proberen met JLR.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 oktober 2019 om 12:47

        @luxaeterna: Een ezel stoot zich toch geen twee keer aan dezelfde steen? Dus zelfs als JLR gratis af te halen zou zijn dan gaat BMW dat nog niet doen.

        Login om te reageren
      • utregcity zegt

        31 oktober 2019 om 14:02

        @luxaeterna: En Honda en Mazda dan?

        Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    31 oktober 2019 om 10:47

    Zweedse media spreekt van ‘Peugeot en Chrysler-Fiat’. Zie je hoeveel kijk ze op deze hier weinig verkopende merken hebbem…

    Login om te reageren
  20. baklava zegt

    31 oktober 2019 om 11:17

    Doomed to fail. Fransen, Italianen en Amerikanen. Alleenstaand al geen kwaliteit, straks nog erger

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      31 oktober 2019 om 12:29

      @baklava: Dan is je interieur van je huidige auto ook maar niets? Want kom waarschijnlijk uit de PSA stal…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 oktober 2019 om 12:57

        @luxaeterna: Faurecia is een zelfstandig bedrijf. PSA heeft een aandeel van 57%. Visteon en Delphi zijn ook zelfstandige bedrijven die ooit afgesplitst zijn van een autofabrikant. Faurecia maakt delen van het interieur, stoelen, stuur en infotainment kunnen zomaar weer ergens anders vandaan komen. Stellen dat Faurecia het autointerieur maakt is wat te kort door de bocht.

        Login om te reageren
      • baklava zegt

        31 oktober 2019 om 14:00

        @luxaeterna: Mijn auto deelt onderdelen met Ford, dus nee.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 oktober 2019 om 15:20

          @baklava: Volvo kocht diesel motoren in bij Ford, die ze weer bij PSA haalde.

          Login om te reageren
  21. lithiumion zegt

    31 oktober 2019 om 11:38

    Wat een negatief reacties allemaal, zeker dezelfde lui, die vastgeroest zijn in de folders van Alfa Romeo… in elk geval vast geroest… Gebaseerd op in verleden behaalde resultaten… maar ze weten het allemaal zeker!!! Echt! Maareuhm… hoe kan het dat de Franse overheid er nu niet dwars voor ligt?

    Login om te reageren
    • normalantrieb zegt

      31 oktober 2019 om 13:29

      @lithiumion: omdat de franse regering minder stemrecht heeft en dus minder te zeggen heeft dan bij renault. Daarnaast zijn de fabrieken van PSA in Frankrijk minder en zijn ze al redelijk lean dus kneiterharde saneringen in Frankrijk op korte termijn liggen minder in de lijn der verwachtingen. Zal meer natuurlijk verloop zijn.

      Login om te reageren
  22. kminne zegt

    31 oktober 2019 om 13:47

    Het wordt een stuk overzichtelijker zo. Vrijwel alle merken met dubieuze bouwkwaliteit bij elkaar in één concern. Nu dit moloch nog fuseren met VAG en we zijn rond.

    Login om te reageren
  23. Jansen zegt

    31 oktober 2019 om 16:12

    Ik word echt enthousiast van dit nieuws. Alle leuke merken samen in één huis. Nu alleen JLR, eventueel Renault of Volvo, er nog bij een t is helemaal af. Heeft niets met ratio te maken. T is gewoon vet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North