• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift Peugeot 308 krijgt minder grote bek

Auteur: Wouter, gepost 19 oktober 2009 om 09:14 – 53 Reacties

Peugeot 308 sedan facelift


Heel kenmerkend (of dat positief of negatief is mogen jullie deze keer eens zelf beoordelen) aan moderne Peugeots is de gigantische haaienbek luchtinlaten. Toch worden die nu juist wat ingetoomd.

Geheel in lijn met de Peugeot 5008 zal de Peugeot 308 ook een iets ingetogener front meegekregen. De gigantische muil verdwijnt daarmee, waarmee de 308 voor een grote groep potentiële kopers wat aantrekkelijker wordt. Grappig genoeg lekt het nieuwe uiterlijk uit via een Chinese route. Daar is blijkbaar de gefacelifte 308 sedan al naar buiten gekomen, een variant die hier in Europa overigens niet eens geleverd wordt.

Verdere wijzigingen van de Peugeot 308 facelift zijn LEDs voor de achterlichten en wat stripjes chroom op strategische plekken. De nieuwe Peugeot 308 staat naar verwachting op de autoshow van Genève in maart 2010 en komt rond die tijd ook bij de dealer.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

308, Peugeot

Vorig bericht: « 30 km/u in heel Amsterdam
Volgend bericht: Stopt Fifth Gear? »

Lees Interacties

Reacties

  1. karate kameel zegt

    19 oktober 2009 om 09:21

    nooit van peugeot gehouden dus ik vind dat ze lelijk blijfen

    Login om te reageren
  2. Knalpijp zegt

    19 oktober 2009 om 09:23

    De laatste ‘mooie’ waren de 504 en de 505. Daarna bergafwaarts

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 oktober 2009 om 09:28

      @Knalpijp: Je vergeet de 406 coupe…. ;)

      Login om te reageren
  3. mb zegt

    19 oktober 2009 om 09:26

    Dit wil je toch niet.Een lelijke en onbetrouwbare auto.Verbannen die franse troep.

    Login om te reageren
  4. Maarten SLR zegt

    19 oktober 2009 om 09:27

    De enige Peugeots die ik mooi bind zijn die met het Pininfarina logo op de sideskirts. Die haaiebek dingen zijn best degelijk en rijden goed maar zijn gewoon oerlelijk..

    Login om te reageren
  5. Rossi zegt

    19 oktober 2009 om 09:27

    WTF dit zit er nog erger uit! Hou de grote bek dan maar!

    Login om te reageren
  6. npdw zegt

    19 oktober 2009 om 09:28

    Deze vind ik echt enorm lelijk!! zonder facelift een stuk beter…

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    19 oktober 2009 om 09:35

    Gezien de verkoopresultaten, wat is het probleem?

    OT: de tijden veranderen.

    Login om te reageren
  8. Neptukker zegt

    19 oktober 2009 om 09:40

    Al draagt een aap een gouden ring ………
    En nu de prijzen omlaag, een franse auto hoort goedkoper te zijn dan (betere) concurrentie, niet duurder!

    Login om te reageren
  9. Edman zegt

    19 oktober 2009 om 09:42

    Als je had gezegd dat dit zo’n wanproductie is van een of ander Chinees bedrijf had ik je geloofd… Wat een lelijk ding!

    Login om te reageren
  10. roadronner zegt

    19 oktober 2009 om 09:43

    Die neus… 607 anyone?

    Login om te reageren
  11. walgelijk zegt

    19 oktober 2009 om 09:49

    Als ze die enorm lelijke ogen aka koplampen ook eens verminderen. ze lopen zo ongeveer door tot de kont van die auto.
    Rare lui die franse pff wat een “botsauto” imago

    Login om te reageren
  12. rstyled zegt

    19 oktober 2009 om 09:54

    406 coupé, Die vind ik nog steeds erg mooi. Motorisch ben ik nog steeds anti franse auto.

    Login om te reageren
  13. de sjonnies zegt

    19 oktober 2009 om 10:07

    Jarenlang heeft Pininfarina de Peugeot’s gestyled, de samenwerking begon in de vijftiger jaren met de 403 en is doorgegaan tot de 406.
    Alle Peugeots werden door of met de hulp van Pininfarina gestyled (205) en daarom leken de Peugeot coupes dan ook vaak op kleine Ferrari’s
    Je ziet dan ook een vormgevingsdownfall die is ingezet na de 406.
    Peugeot heeft Pininfarina gewoon nodig; en omgekeerd.

    Login om te reageren
  14. lexman zegt

    19 oktober 2009 om 10:08

    Ik zag de foto dacht meteen aan een dacia:p Wat een goedkoop ogende auto is dit zeg. Zit zeker maar paar uur design in of zo. Gaat nergens meer over deze auto. Afschrijven!

    Login om te reageren
  15. johnny m zegt

    19 oktober 2009 om 10:10

    het bevestigt mijn stelling dat we geen auto op uiterlijk kopen, de 207 is de best verkochte auto in zijn segment.

    Login om te reageren
    • seta zegt

      20 oktober 2009 om 12:47

      @johnny m:

      ‘best verkocht’ zegt niet zo veel:

      als het veelal lease auto’s zijn, kan het zijn dat de leaserijders geen andere keus hadden. Of dat de 207 gewoon de goedkoopste was voor de baas om te leasen.

      Login om te reageren
  16. Dino-Ferrari zegt

    19 oktober 2009 om 10:27

    Ik dacht een geheel nieuwe look te komen te zien maar dat valt tegen.

    Login om te reageren
  17. clubbtraxx zegt

    19 oktober 2009 om 10:27

    Stukken beter, hopelijk gaan de echt nieuwe modellen zoals de 408 weer de goede kant op kwa styling.

    Login om te reageren
  18. Stender zegt

    19 oktober 2009 om 10:28

    Waarom er zoveel verkocht worden?

    Niet iedereen geeft om auto’s. Mensen die Peugeots kopen geven NIKS om auto’s, gebruiken zo’n ding alleen om van a naar b te komen. Buitenkant maakt niks uit, als ‘ie maar mooi van binnen is (zijn ze vaak wel).

    Maargoed da’s mijn mening

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      19 oktober 2009 om 10:44

      @Stender: sja, dat geld ook voor de Gemiddelde VW,Ford en ik wil ook nog BMW zeggen maar dat kan niet omdat ze premium zijn.

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      19 oktober 2009 om 10:48

      @Stender: En Peuzen rijden altijd lekker, maar dat mag hier niet gezegd worden omdat ze aan de ‘verkeerde’kant van de Rijn gemaakt worden !

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 oktober 2009 om 11:34

      @Stender: Ben dat niet met je eens; kopers van een 205 gti of een 205 Turbo, 405 MI16 of een 406 met V6 erin deden dat niet “omdat ze niets om auto’s gaven”…integendeel.

      Login om te reageren
  19. troublesome88 zegt

    19 oktober 2009 om 11:26

    Peugeot staat al zolang ik leef in mijn top5 lelijkste automerken..

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 oktober 2009 om 11:31

      @troublesome88: al 15 jaar lang? :lol:

      Login om te reageren
      • Gnermo zegt

        19 oktober 2009 om 11:53

        @406_v6: 1988 > 2009 = 15?

        Ga terug naar school snotneus…

        Login om te reageren
  20. Jokkebrok zegt

    19 oktober 2009 om 11:48

    Toch stukken beter als zo’n grote bek.

    Login om te reageren
  21. Preske zegt

    19 oktober 2009 om 11:59

    het lijkt wel een chinese auto

    Login om te reageren
  22. Preske zegt

    19 oktober 2009 om 12:01

    (ik ben er me trouwens van bewust dat het effectief een chinese versie is)

    Login om te reageren
  23. GerreLekker zegt

    19 oktober 2009 om 12:02

    Fugly wat ze er ook aan doen. Die vissemuil is al wat minder tot het uiterste gedreven, nu die koplampen nog die blijkbaar per strekkende meter worden verkocht…. Oh what the hell, het blijft een Peugeot…

    Login om te reageren
  24. Majinstar zegt

    19 oktober 2009 om 12:05

    Het is meer een opa auto geworden.

    Login om te reageren
  25. troublesome88 zegt

    19 oktober 2009 om 12:06

    @Gnermo: Ghehehe..

    @406_v6: Ik ben dan 21, maar in 21 jaar zijn er veel verschillende modellen/typen/uitvoeringen van Peugeots verschenen.. En ik vind ze toevallig allemaal stuk voor stuk oerlelijk, gewoon persoonlijke mening, mag toch!?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 oktober 2009 om 12:35

      @troublesome88: Sure, np iedereen heeft recht op z’n mening, deel ‘m alleen niet ;)

      @Gnermo: Terug naar school??? mmmmm…. denk dat ik nu (20 jaar na m’n eindexamen) méér weet als destijds, maar dat de kennis niet in de lesstof voorkomt.

      Login om te reageren
  26. Tedje zegt

    19 oktober 2009 om 12:12

    Nu de koplampen nog.

    Login om te reageren
  27. Michaël zegt

    19 oktober 2009 om 12:50

    Jongens, jongens,

    Nu wil ik toch eens eindelijk weten waarom de eerste 10 reacties allemaal negatief zijn en er toch zoveel Peugeot’s rondrijden ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      19 oktober 2009 om 13:00

      @Michaël: ik was en ben niet negatief over het Peugeot design. Of ik kan niet tellen…

      Login om te reageren
  28. Benjamin1 zegt

    19 oktober 2009 om 12:54

    Ach, reaguurders kunnen nu eenmaal geen eigen mening hebben……

    Login om te reageren
  29. Dog zegt

    19 oktober 2009 om 13:22

    Er rijden zoveel Peugots 20x en 30x rond omdat die erg goedkoop in de lease zijn, en sommige grote leasemaatschappijen die ‘opleggen’, niet omdat ze zo hip zijn. Want hoevaak zie je b.v. een 407 rijden ?

    Login om te reageren
  30. marc zegt

    19 oktober 2009 om 13:32

    @de sjonnies:
    De 206 is in-house design toch? Die is wel mooi vind ik persoonlijk. Ook de 307 vind ik mooier dan de VAG opties uit die tijd.

    @Knalpijp:
    Vind de 405 ook wel mooi als ik eerlijk ben.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    19 oktober 2009 om 14:17

    Op de pre-facelift 207 vond ik de grote bek prima passen. Op de 308, 3008 en 207 post-facelift vind ik het echter niets. Zo’n clean neusje als deze vind ik dan ook wel een verbetering.

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    19 oktober 2009 om 14:24

    Op de een of andere manier blijven Peugeots altijd zeer lelijk.

    Login om te reageren
  33. AMG Powerrr zegt

    19 oktober 2009 om 15:02

    Peugeot vond/vind ik nog steeds de meest aantrekkelijke Franse auto.

    Login om te reageren
  34. RickS zegt

    19 oktober 2009 om 15:49

    Bekijk hem is in het echt,
    het valt allemaal wel mee hoor..
    op plaatjes is het altijd anders…

    ik vind hem wel mooi,’
    en de oude met grote muil was ook niet verkeerd?

    Login om te reageren
  35. Bratis zegt

    19 oktober 2009 om 15:58

    Hij heeft een fietsenrekje in zijn mond gekregen!!!! Wat lief….ahugrrrr

    Login om te reageren
  36. pizzakoerier zegt

    19 oktober 2009 om 16:17

    Hm ik zie een kleine verbetering…toch was de laatste peugeot met een écht leuk bekkie de 206

    Login om te reageren
  37. bmw zegt

    19 oktober 2009 om 16:27

    Wat is er nu precies veranderd? Je kan niet zomaar die haaienmuil afvoeren zonder iets aan de rest van het ontwerp te doen, dat hangt immers als een geheel samen. Ach, laat Peugeot maar doen, hoe zou een mens nog kunnen kiezen als er alleen mooie auto’s zouden gemaakt worden.
    Ik deel de mening van de reageerder die stelt dat Peugeots te duur zijn voor wat ze bieden. Maar blijkbaar verkopen ze wel goed, al is dat hier in B de laatste jaren aan het verminderen.

    Login om te reageren
  38. Golfke zegt

    19 oktober 2009 om 16:49

    Teveel naar het laatste model Celica gekeken die Fransen!

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    19 oktober 2009 om 18:35

    Wordt er niet mooier op he? Maarja, die grote bek was ook niet alles zullen we maar zeggen…

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    19 oktober 2009 om 19:17

    Ik heb zelf een 406 coupe, en dat is in mijn ogen de laatste mooie peugeot.

    De trend begon eigenlijk al in de facelift van de 406 coupe, waar de bumper werd vervangen door een exemplaar met een te groot rooster.

    Jammer, want peugeot maakte vroeger wel degelijk auto’s met karakter.

    Nu is het meer karikatuur geworden.

    Login om te reageren
  41. SIM zegt

    19 oktober 2009 om 19:23

    De 308 is en blijft een topper in zijn segment.
    Beter afgewerkt dan de meeste Duitse concurenten en een mooi uitziend interieur.
    De motoren zijn de referentie in hun segment.
    De HDI diesel is momenteel de zachtst draaiende 4 cilinder diesel op de markt.
    De benzine motoren mogen er ook zijn, de 1.6 wordt ook door BMW gebruikt.
    Op dit blog zullen ze wel beweren dat BMW de motoren ontwikkeld hebben maar dit is niet zo.
    Waarom wordt alles dat niet uit Duitsland komt altijd afgebroken op dit blog?
    De Duitse degelijkheid en de hogere inruilwaarde zijn een fabeltje en als je in de autobranche actief bent weet je wel beter.

    Login om te reageren
    • Activa zegt

      19 oktober 2009 om 20:38

      @SIM:
      Ja deze wereld zal wel altijd in 2 kampen verdeeld blijven, ik ben liefhebber van Frans, maar ga niet beweren dat de Duitsers geen goede wagens bouwen. Die mensen die beweren dat de Fransen geen goede wagens bouwen leven imo op een andere (wereldvreemde) planeet. Zijn Duitser zoveel degelijker of beter afgewerkt?? Ga dan maar eens kijken bij de laatste Franse creaties zoals de Citroën C5 of de Renault Laguna, de afwerking is bij beiden top en je leest er nauwelijks problemen van. De Duitse Insignia daarentegen zit vol kinderziektes en problemen, en rammelt en piept dat het een lieve lust is. Dus???

      Login om te reageren
  42. Tommy2 zegt

    19 oktober 2009 om 21:39

    Wat een gedrocht, en ze worden alleen maar lelijker!

    Als je de moterkap open doet heb je al een halfe hernia zo groot is die voorbumper…

    Login om te reageren
  43. RT zegt

    9 november 2009 om 08:43

    406_v6: terug naar school jij. En leren wat het verschil tussen als en dan is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North