
Heel kenmerkend (of dat positief of negatief is mogen jullie deze keer eens zelf beoordelen) aan moderne Peugeots is de gigantische haaienbek luchtinlaten. Toch worden die nu juist wat ingetoomd.
Geheel in lijn met de Peugeot 5008 zal de Peugeot 308 ook een iets ingetogener front meegekregen. De gigantische muil verdwijnt daarmee, waarmee de 308 voor een grote groep potentiële kopers wat aantrekkelijker wordt. Grappig genoeg lekt het nieuwe uiterlijk uit via een Chinese route. Daar is blijkbaar de gefacelifte 308 sedan al naar buiten gekomen, een variant die hier in Europa overigens niet eens geleverd wordt.
Verdere wijzigingen van de Peugeot 308 facelift zijn LEDs voor de achterlichten en wat stripjes chroom op strategische plekken. De nieuwe Peugeot 308 staat naar verwachting op de autoshow van Genève in maart 2010 en komt rond die tijd ook bij de dealer.
nooit van peugeot gehouden dus ik vind dat ze lelijk blijfen
De laatste ‘mooie’ waren de 504 en de 505. Daarna bergafwaarts
@Knalpijp: Je vergeet de 406 coupe…. ;)
Dit wil je toch niet.Een lelijke en onbetrouwbare auto.Verbannen die franse troep.
De enige Peugeots die ik mooi bind zijn die met het Pininfarina logo op de sideskirts. Die haaiebek dingen zijn best degelijk en rijden goed maar zijn gewoon oerlelijk..
WTF dit zit er nog erger uit! Hou de grote bek dan maar!
Deze vind ik echt enorm lelijk!! zonder facelift een stuk beter…
Gezien de verkoopresultaten, wat is het probleem?
OT: de tijden veranderen.
Al draagt een aap een gouden ring ………
En nu de prijzen omlaag, een franse auto hoort goedkoper te zijn dan (betere) concurrentie, niet duurder!
Als je had gezegd dat dit zo’n wanproductie is van een of ander Chinees bedrijf had ik je geloofd… Wat een lelijk ding!
Die neus… 607 anyone?
Als ze die enorm lelijke ogen aka koplampen ook eens verminderen. ze lopen zo ongeveer door tot de kont van die auto.
Rare lui die franse pff wat een “botsauto” imago
406 coupé, Die vind ik nog steeds erg mooi. Motorisch ben ik nog steeds anti franse auto.
Jarenlang heeft Pininfarina de Peugeot’s gestyled, de samenwerking begon in de vijftiger jaren met de 403 en is doorgegaan tot de 406.
Alle Peugeots werden door of met de hulp van Pininfarina gestyled (205) en daarom leken de Peugeot coupes dan ook vaak op kleine Ferrari’s
Je ziet dan ook een vormgevingsdownfall die is ingezet na de 406.
Peugeot heeft Pininfarina gewoon nodig; en omgekeerd.
Ik zag de foto dacht meteen aan een dacia:p Wat een goedkoop ogende auto is dit zeg. Zit zeker maar paar uur design in of zo. Gaat nergens meer over deze auto. Afschrijven!
het bevestigt mijn stelling dat we geen auto op uiterlijk kopen, de 207 is de best verkochte auto in zijn segment.
@johnny m:
‘best verkocht’ zegt niet zo veel:
als het veelal lease auto’s zijn, kan het zijn dat de leaserijders geen andere keus hadden. Of dat de 207 gewoon de goedkoopste was voor de baas om te leasen.
Ik dacht een geheel nieuwe look te komen te zien maar dat valt tegen.
Stukken beter, hopelijk gaan de echt nieuwe modellen zoals de 408 weer de goede kant op kwa styling.
Waarom er zoveel verkocht worden?
Niet iedereen geeft om auto’s. Mensen die Peugeots kopen geven NIKS om auto’s, gebruiken zo’n ding alleen om van a naar b te komen. Buitenkant maakt niks uit, als ‘ie maar mooi van binnen is (zijn ze vaak wel).
Maargoed da’s mijn mening
@Stender: sja, dat geld ook voor de Gemiddelde VW,Ford en ik wil ook nog BMW zeggen maar dat kan niet omdat ze premium zijn.
@Stender: En Peuzen rijden altijd lekker, maar dat mag hier niet gezegd worden omdat ze aan de ‘verkeerde’kant van de Rijn gemaakt worden !
@Stender: Ben dat niet met je eens; kopers van een 205 gti of een 205 Turbo, 405 MI16 of een 406 met V6 erin deden dat niet “omdat ze niets om auto’s gaven”…integendeel.
Peugeot staat al zolang ik leef in mijn top5 lelijkste automerken..
@troublesome88: al 15 jaar lang? :lol:
@406_v6: 1988 > 2009 = 15?
Ga terug naar school snotneus…
Toch stukken beter als zo’n grote bek.
het lijkt wel een chinese auto
(ik ben er me trouwens van bewust dat het effectief een chinese versie is)
Fugly wat ze er ook aan doen. Die vissemuil is al wat minder tot het uiterste gedreven, nu die koplampen nog die blijkbaar per strekkende meter worden verkocht…. Oh what the hell, het blijft een Peugeot…
Het is meer een opa auto geworden.
@Gnermo: Ghehehe..
@406_v6: Ik ben dan 21, maar in 21 jaar zijn er veel verschillende modellen/typen/uitvoeringen van Peugeots verschenen.. En ik vind ze toevallig allemaal stuk voor stuk oerlelijk, gewoon persoonlijke mening, mag toch!?
@troublesome88: Sure, np iedereen heeft recht op z’n mening, deel ‘m alleen niet ;)
@Gnermo: Terug naar school??? mmmmm…. denk dat ik nu (20 jaar na m’n eindexamen) méér weet als destijds, maar dat de kennis niet in de lesstof voorkomt.
Nu de koplampen nog.
Jongens, jongens,
Nu wil ik toch eens eindelijk weten waarom de eerste 10 reacties allemaal negatief zijn en er toch zoveel Peugeot’s rondrijden ?
@Michaël: ik was en ben niet negatief over het Peugeot design. Of ik kan niet tellen…
Ach, reaguurders kunnen nu eenmaal geen eigen mening hebben……
Er rijden zoveel Peugots 20x en 30x rond omdat die erg goedkoop in de lease zijn, en sommige grote leasemaatschappijen die ‘opleggen’, niet omdat ze zo hip zijn. Want hoevaak zie je b.v. een 407 rijden ?
@de sjonnies:
De 206 is in-house design toch? Die is wel mooi vind ik persoonlijk. Ook de 307 vind ik mooier dan de VAG opties uit die tijd.
@Knalpijp:
Vind de 405 ook wel mooi als ik eerlijk ben.
Op de pre-facelift 207 vond ik de grote bek prima passen. Op de 308, 3008 en 207 post-facelift vind ik het echter niets. Zo’n clean neusje als deze vind ik dan ook wel een verbetering.
Op de een of andere manier blijven Peugeots altijd zeer lelijk.
Peugeot vond/vind ik nog steeds de meest aantrekkelijke Franse auto.
Bekijk hem is in het echt,
het valt allemaal wel mee hoor..
op plaatjes is het altijd anders…
ik vind hem wel mooi,’
en de oude met grote muil was ook niet verkeerd?
Hij heeft een fietsenrekje in zijn mond gekregen!!!! Wat lief….ahugrrrr
Hm ik zie een kleine verbetering…toch was de laatste peugeot met een écht leuk bekkie de 206
Wat is er nu precies veranderd? Je kan niet zomaar die haaienmuil afvoeren zonder iets aan de rest van het ontwerp te doen, dat hangt immers als een geheel samen. Ach, laat Peugeot maar doen, hoe zou een mens nog kunnen kiezen als er alleen mooie auto’s zouden gemaakt worden.
Ik deel de mening van de reageerder die stelt dat Peugeots te duur zijn voor wat ze bieden. Maar blijkbaar verkopen ze wel goed, al is dat hier in B de laatste jaren aan het verminderen.
Teveel naar het laatste model Celica gekeken die Fransen!
Wordt er niet mooier op he? Maarja, die grote bek was ook niet alles zullen we maar zeggen…
Ik heb zelf een 406 coupe, en dat is in mijn ogen de laatste mooie peugeot.
De trend begon eigenlijk al in de facelift van de 406 coupe, waar de bumper werd vervangen door een exemplaar met een te groot rooster.
Jammer, want peugeot maakte vroeger wel degelijk auto’s met karakter.
Nu is het meer karikatuur geworden.
De 308 is en blijft een topper in zijn segment.
Beter afgewerkt dan de meeste Duitse concurenten en een mooi uitziend interieur.
De motoren zijn de referentie in hun segment.
De HDI diesel is momenteel de zachtst draaiende 4 cilinder diesel op de markt.
De benzine motoren mogen er ook zijn, de 1.6 wordt ook door BMW gebruikt.
Op dit blog zullen ze wel beweren dat BMW de motoren ontwikkeld hebben maar dit is niet zo.
Waarom wordt alles dat niet uit Duitsland komt altijd afgebroken op dit blog?
De Duitse degelijkheid en de hogere inruilwaarde zijn een fabeltje en als je in de autobranche actief bent weet je wel beter.
@SIM:
Ja deze wereld zal wel altijd in 2 kampen verdeeld blijven, ik ben liefhebber van Frans, maar ga niet beweren dat de Duitsers geen goede wagens bouwen. Die mensen die beweren dat de Fransen geen goede wagens bouwen leven imo op een andere (wereldvreemde) planeet. Zijn Duitser zoveel degelijker of beter afgewerkt?? Ga dan maar eens kijken bij de laatste Franse creaties zoals de Citroën C5 of de Renault Laguna, de afwerking is bij beiden top en je leest er nauwelijks problemen van. De Duitse Insignia daarentegen zit vol kinderziektes en problemen, en rammelt en piept dat het een lieve lust is. Dus???
Wat een gedrocht, en ze worden alleen maar lelijker!
Als je de moterkap open doet heb je al een halfe hernia zo groot is die voorbumper…
406_v6: terug naar school jij. En leren wat het verschil tussen als en dan is.