Facelift voor elektrische Smart ForTwo en ForFour

Auteur: , 8 Reacties

De modellen krijgen een update.

Ook Smart heeft nieuws op de IAA in Frankfurt volgende week. Het automerk staat er met een opgelapte ForTwo en ForFour. Beide modellen hebben een subtiele update gekregen en kunnen er wat Smart betreft weer even tegenaan.

Een korte overhang en opgeklopte wielkasten moeten de kleine elektrische stadsauto’s een dikker voorkomen geven. Daarnaast is de grille vernieuwd en komen de modellen met optionele volledige led-koplampen. De configuratie van een nieuw model verloopt heel basic. Er is keuze uit drie uitrustingniveau’s (Advanced, Premium of Exclusive) en het enige wat daarna nog gedaan moet worden is het kiezen van een kleur.

De Smart ForTwo en ForFour hebben een actieradius tussen de 114 en 135 kilometer. De auto’s komen standaard met een 22 kW-boordlader met snellaadfunctie. Het opladen van de batterij (10 tot 80 procent) duurt iets minder dan 40 minuten. Driefase laden is mogelijk.

De modellen hebben 60 kW vermogen en leveren maximaal 160 Nm koppel. De ForTwo is met 11,6 seconden de snelste sprinter naar 100 km/u, gevolgd door de ForTwo Cabrio (11,9 sec) en de ForFour (12,7 seconden). Voor alle modelvarianten bedraagt de topsnelheid 130 km/u.

De vernieuwde Smart ForTwo en ForFour zijn op de IAA in Frankfurt voor het eerst te zien.



8 reacties

Die forfour lijkt nu nog meer op de Twingo. Op zich niet erg, maar het verliest wel wat van het eigen smoeltje
Ik heb Smart nog echt begrepen, wat trekt mensen aan bij zo’n veel te dure en te kleine winkelwagen?
@spacemoon24: *nooit echt
@spacemoon24: De kracht van Smart is dat ze pretentieloos zijn en zich niet richten op een bepaalde doelgroep. Het is niet gek om er eentje te rijden als student maar ook niet gek als (hippe) directeur. Verder is de wendbaarheid en parkeerbaarheid onovertroffen wat voor stedelingen best belangrijk kan zijn.
Ik rijd zelf al jaren Smart (na Toyota MR2) en heb altijd lol in die auto. Vooral smalle dijkweggetjes of haarspeldbochten zijn een genot. De Duitse autobahn is iets minder favoriet maar daar kom ik gelukkig niet zo veel. Komende maand naar Schotland waar het heerlijk is om een kleine auto te hebben.
Geen fan van de achterlichten maar de voorkant vind ik wel guitig en smoelt best lekker.
Ziet er erg goed uit! Leuk💯
Al van in het begin fan van smart, was en is zijn tijd ver vooruit. En vaak te negatief behandeld in de pers terwijl ze eigenlijk goed verkopen voor hun segment.

Facelift ziet er er goed uit, zeker achterlichten zijn een grote verbetering.
Wel jammer dat de range niet opgekrikt is. Als hij niet goedkoper wordt dan de de nieuwe e-up (range 250 km WLTP) gaat dat een betere keuze zijn voor velen denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).