• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fastned ook naar het land van kaas en stokbrood

Auteur: RubenPriest, gepost 23 november 2020 om 09:58 – 12 Reacties

Fastned ook naar het land van kaas en stokbrood

Boek je volgende vakantie met een EV maar naar Frankrijk, want Fastned gaat er een netwerk aanleggen.

Goed nieuws voor Nederlanders. Fastned heeft een aanbesteding gewonnen om in Frankrijk langs snelwegen en tolwegen een snellaadnetwerk aan te leggen. We zeggen goed nieuws, want Frankrijk behoort tot één van de populairste vakantiebestemmingen onder Nederlanders. Met de elektrische leasebak van de zaak kun je dus prima afzakken richting Bretagne, Bordeaux of de Côte d’Azur.

Verwacht geen Fastned-bom aan oplaadstations in Frankrijk. In eerste instantie is er groen licht gegeven voor de installatie van 9 snellaadstations. Het contract moet bovendien nog goedgekeurd worden door het Franse Ministerie van Transport. Voor Fastned is dit een belangrijke ontwikkeling. Zeker in vergelijking met Nederland zijn het aantal snellaadstations in Frankrijk bijzonder schaars te noemen. Ter vergelijking: in ons land staan inmiddels 129 snellaadstations van Fastned.

De oplaadstations komen op strategisch uitgekozen locaties direct langs de snelweg van Parijs naar Lyon op de route naar Zwitserland en rond Dijon. De bouw van de Fastned stations in Frankrijk gaat in 2021 van start. De komende 14 jaar krijgt het bedrijf het recht om stations te exploiteren in het land. De 9 stations die er gaan komen zullen stuk voor stuk grote oplaadstations worden. Er kunnen maximaal 16 elektrische auto’s tegelijk opladen.

Ook interessant!

  • Langs de snelweg je boodschappen doen bij Fastned
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned
  • Hier komt het tweede snellaadstation van Tesla en Fastned
  • Hogere laadtarieven bij Fastned niet ondenkbaar
    Hogere laadtarieven bij Fastned niet ondenkbaar

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fastned, frankrijk, opladen

Vorig bericht: « ‘Investeren in Nederlands asfalt kan nu minder’
Volgend bericht: Zo strak is de vernieuwde Toyota Camry Hybrid »

Lees Interacties

Reacties

  1. koeberg zegt

    23 november 2020 om 10:24

    > De komende 14 jaar krijgt het bedrijf het recht om stations te exploiteren in het land.
    Heeft FastNed nu wel op de kleine lettertjes gelet en hebben ze een exclusief recht voor de genoemde locaties?

    Login om te reageren
  2. fastshifter zegt

    23 november 2020 om 10:28

    Super. Fastned vind ik toch nog net wat fijner dan Ionity. Stekker erin en klaar! Geen gezeur met pasjes etc. En de stations zien er cool uit.

    Tussen Metz en Dijon is het overigens nog wel erg karig met snelladers.

    Login om te reageren
  3. RAW zegt

    23 november 2020 om 10:34

    Tja, grote stations is natuurlijk relatief. 16 laadpunten best veel, maar uiteindelijk kun je daar minder klanten mee helpen dan bij een benzinestation met maar 6 pompen. Tenminste als ik een half uur reken voor opladen en 5 minuten voor een tankbeurt. Dan zit je met wat wisselruimte op een factor 1 op 5, dus je hebt nogal wat extra laadpunten en dus ruimte nodig voor een geslaagde transitie. Natuurlijk kun je normaal gesproken ook thuisladen, maar het gaat hier vooral om de vakantiereizen.

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      23 november 2020 om 16:41

      Voor ons, vanuit Nederland bekeken, gaat ’t vooral om vakantiereizen. Lokaal gaat ’t daar waarschijnlijk veel minder om.

      Ook reken je niet helemaal jofel qua tijd voor een tankbeurt: Een volledige tankbeurt duurt langer dan door jou genoemde 5 minuten en een laadstop wel al snel inderdaad 30 minuten.

      Ik heb ’t wel vaker getimed,.. Tanken duurt bizar veel langer dan je denkt. Van ’t pinkertje uitzetten op de snelweg bij de uitvoegstrook, tot het weer invoegen nà het tanken zit al snel een kwartier. Tanken, naar binnen om te betalen, snicker uitzoeken in de rij, ff pissen.. en weer vertrekken duurt (bij mij) al snel 10 minuten,.. maar m’n blaas is misschien ook niet zo sterk ofzo.

      Login om te reageren
  4. rickyleek zegt

    23 november 2020 om 10:46

    Er is echt een groot laadgat in Frankrijk en dat is tussen Lille en Parijs. Ben benieuwd wanneer een aanbieder hier toestemming krijgt, want daarvan zou ik dan aandelen nemen ?

    Login om te reageren
  5. omarrs6 zegt

    23 november 2020 om 10:58

    Autoroute du soleil is een belangrijke snelweg, vooral tijdens de vakantieperiode. Dus best logisch dat ze daar beginnen met het aanleggen van laadpalen.

    Login om te reageren
  6. rogerzz zegt

    23 november 2020 om 10:59

    Frankrijk is wel echt een teringland qua regelgeving/bedrijfsvoering, met (niet nader te noemen) werkgever van 5 jaar geleden heb ik echt enorm veel ellende daarvan meegemaakt. Die willen gewoon echt geen afspraken nakomen, vergunningen afgeven, opvallend veel feestdagen ook trouwens, Engels is uiteraard geen optie, Franse bedrijven krijgen hoe dan ook voorrang.. en ik kan nog 10 dingen benoemen. Een fulltime werkweek is 35 uur waarvan 5 waarschijnlijk effectief, werknemers ontslaan is ook erg lastig en kost je een godsvermogen. Ik heb geen aandelen van FastNed, maar als ik die had had ik ze ’très vite’ verkocht.

    Maar ik ben erg benieuwd naar de uitkomst, over een jaartje of 5-10 zullen de eerste misschien al verschijnen dan.

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    23 november 2020 om 11:22

    Slechter presteren dan exploitant Izivia kan (bijna) niet in Frankrijk.

    Een hele grote speler zou Alstom moeten zijn in Frankrijk. Ben benieuwd of die zich gaat bemoeien met de laadpaalexploitatie/bouw.

    Login om te reageren
  8. goodvibrations zegt

    23 november 2020 om 11:58

    Maken ze al winst? Lang op het randje van de afgrond gezeten. Straks als ze geld moeten gaan verdienen kan ionity wellicht stunten met prijzen… Vind het een riskant bedrijf.. Tesla gebruikt het ook om hun auto’s aantrekkelijker te maken en verder kost het geld…

    Login om te reageren
    • fastshifter zegt

      23 november 2020 om 13:50

      Dat ze geen winst maken en langs het randje gaan gold voor Tesla ook de eerste paar jaren. Ik maak me meer zorgen om al die pompstations die voor miljoenen een slot hebben moeten kopen en hun omzet straks alleen maar zien dalen.
      Snelladen lijkt me overigens ook niet alles, want de meenste mensen laden toch thuis of op kanoor. Je hebt dus alleen de uitzonderingen als markt. Zeker als de accu’s beter worden.

      Login om te reageren
  9. faalhaas zegt

    23 november 2020 om 12:51

    Maar bij terugkomst graag 10 dagen in thuisquarantaine

    Login om te reageren
  10. pignon zegt

    23 november 2020 om 17:24

    Ik reageer maar even niet op de vele ongefundeerde vooroordelen over Frankrijk. Maar ik ben wel benieuwd wat het tarief per kWh daar wordt. Want elektriciteit is daar erg veel goedkoper dan in NL

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North