• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faurecia: premium Tatra

Auteur: autoblogger, gepost 15 november 2007 om 23:44 – 44 Reacties

Faurecia


Faurecia! Nee, ditmaal geen enge ziekte maar een Franse tunert. Op de LA autoshow staan deze wijndrinkers met een omgebouwde Tatra uit 1972. Helemaal retro natuurlijk, maar daarom niet minder aantrekkelijk.

First things first. WTF is Faurecia? Welnu, Faurecia is volgens eigen zeggen de “preferred partner of the world’s major automakers.” Het bedrijf heeft wereldwijd 60.000 werknemers in meer dan 28 landen. “Faurecia is the second largest automotive supplier in Europe and ranks eighth worldwide in terms of sales to automakers.”

Ok, maar waarom een Tatra in hemelsnaam? Volgens het persbericht is de klassieke Tatra sedan gekozen vanwege de premium uitstraling en de vergelijkbare afmetingen ten opzichte van een moderne Mercedes-Benz E-klasse, BMW 5 Serie of Audi A6. Om op die manier duidelijk te maken dat dit soort auto’s nog steeds mee kunnen doen in het premium segment… Het keyword is dus overduidelijk “premium” en men noemt het zelfs een trend: “The idea of premium is the single biggest trend to be sweeping the automotive market at the moment.” Dat u het even weet.

Faurecia
Faurecia
Faurecia
Faurecia
Faurecia

Ook interessant!

  • Alpine Ravage
    Alpine Ravage is heerlijke retro-tuning avant la lettre
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Premium wars: wie verkocht de meeste dikke Duitsers in 2021?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Limousine, Retro, tatra, tuning

Vorig bericht: « SLR vs COBRA
Volgend bericht: Athlon carlease biedt 120.000 leaserijders een NS-kaart »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flox zegt

    15 november 2007 om 23:54

    Alsof hier IEMAND op zit te wachten.. gaap

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    16 november 2007 om 00:02

    ik zie een gat in de markt .. waarom is nooit iemand hier eerder op gekomen? ..
    en retro !!!! nog nooit vertoont .. bravo

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    16 november 2007 om 00:09

    Dit lijkt verdacht veel op een auto uit de jaren ´70, maar dan in een nieuw jasje gestoken…..

    Login om te reageren
  4. Aars zegt

    16 november 2007 om 00:30

    Tis nu middernacht … kom net uit de kroeg.. maar snap hier nix van… wazige wagen maar wel vet.. haat al die c2-klonen van de laatste tijd…

    Deze wage is bieeeerbruut!

    Login om te reageren
  5. ELB zegt

    16 november 2007 om 00:39

    Vanaf de zijkant best elegant, maar die voorkant… dat wordt wennen.

    Login om te reageren
  6. gilein b zegt

    16 november 2007 om 00:43

    heel erg vet!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  7. gilein b zegt

    16 november 2007 om 00:45

    @rick dos

    dat is het ook

    Login om te reageren
  8. dikke richard zegt

    16 november 2007 om 01:03

    Ligt hier nou nog steeds die luchtgekoelde 8 cilinder boxer motor achterin?

    Login om te reageren
  9. Ganryu zegt

    16 november 2007 om 02:52

    Mensen, nog nooit een Tatra gezien?

    Iik vind het wel een leuk idee. Overigens gebeurt dit ook in Engeland met oude Jags. Het idee is rijden in een oldtimer met een hedendaags interieur en onderstel…Wel de klasse van een oldtimer maar niet de nukken van een oldtimer.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    16 november 2007 om 07:50

    Grappig dat ze de Tatra hebben gekozen. Maar die zie ik toch liever origineel.
    Dit futuristisch ogende interieur hoeft van mijn niet zo…

    Login om te reageren
  11. Jandepandaman zegt

    16 november 2007 om 08:26

    The Jetsons maar dan op zijn Oostbloks en dan nog eens Westers Retro- Wat wil een mens nog meer… Ik heb afgelopen tijd regelmatig Amerikanen gezien die zo hun oude Impala’s en zo een kick de jaren ‘2000 in geven. Dat het nu met zo’n oude Oostblokker gedaan wordt vind ik echt helemaal Top.

    Wauw wat een prachtige wagen is dit geworden…..!

    Login om te reageren
  12. Bertus zegt

    16 november 2007 om 09:06

    Dit is blijkbaar detijd waarin klassiekers voledig vern**kd moeten worden door allerlei idioten die blijkbaar niks beters te doen hebben. Over 10 jaar loopt iedereen zich weer te blubber te zoeken naar de originele onderdelen en interieurs omdat dit in het eerste decennium van de 21ste eeuw “trendy”. was.

    Stelletje Basji-boezoeks…

    Login om te reageren
  13. Japie zegt

    16 november 2007 om 09:09

    Gaaf,…KICK ass,…..!!!!

    Login om te reageren
  14. Boxster zegt

    16 november 2007 om 09:12

    Heel mooi gedaan dit!

    Login om te reageren
  15. Larrs zegt

    16 november 2007 om 09:16

    Ziet er niet slecht uit voor een Tatra.

    Login om te reageren
  16. Jansen zegt

    16 november 2007 om 09:55

    het staat er al eerder maar; zit hier dezelfde 8 cilinder in? Heeft hij ook nog de Tatra wegligging?

    Login om te reageren
  17. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 10:04

    Weet Jalopnik dat jullie hun links pikken zonder bron te geven?

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    16 november 2007 om 10:14

    @heidekonijn: nou nou, niet zo aanvallend :)

    We krijgen namelijk ook wel eens persberichten, en die krijgen andere sites vast ook. Deze Franse site had het bv weer eerder als Jalopnik, dus wellicht is ons aller Jalopnik aan het linkpikken?

    Anyway, je weet dat we niet te beroerd zijn om te linken.

    Login om te reageren
  19. Bramzel zegt

    16 november 2007 om 10:17

    Doodzonde, van dat soort autos moet je afblijven.

    Login om te reageren
  20. Armada zegt

    16 november 2007 om 10:18

    Dat interieur………………….

    Login om te reageren
  21. Frostbite zegt

    16 november 2007 om 10:31

    ik vind ‘m ontzettend cool… zet maarop m’n oprit ;D

    Login om te reageren
  22. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 10:33

    Niet aanvallend bedoelt. Viel op dat jullie -dacht ik- vroeger netjes aan bronvermelding deden, dat leek me sierlijker.
    But all things change..

    Login om te reageren
  23. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 10:37

    Misschien wat meer ontopic; de ingetogenheid valt op, zelfs de roep om er 22’ers onder te zetten is aan weerstaan.

    Mag in mijn dream garage staan langs deze
    http://www.automag.be/IMG/jpg/Turbot_II.jpg

    Login om te reageren
  24. Jan C. zegt

    16 november 2007 om 10:40

    @Rick dos: Jaren ’60 zelfs! (toen kwam ie op de markt)

    @Jansen: Als ze hem er niet uit hebben gehaald dan zit ie er nog in?

    Een van mijn favoriete merken, Tatra. De T603. Had liever dat ze de T700 hadden gebruikt… die had al een aansluiting voor een laptop

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    16 november 2007 om 10:49

    @heidekonijn: nothing changes, de bronvermelding staat in dit geval in het bericht. Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen:
    http://www.faurecia.com/events/los-angeles-auto-show-2007/default.htm

    Login om te reageren
  26. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 11:00

    @auto
    Geef je gelijk, al leek het me vroeger iets duidelijker.
    @Jan c
    Naar het schijnt bleek nadat het ijzeren gordijn viel, dat bij Tatra een prototype tank stond dat een pak sneller was dan wat het westen in zijn arsenaal had, en waarmee het rode leger op twee dagen tot in Frankrijk zou zitten. Niet te onderschatten, die luitjes.

    Login om te reageren
  27. Oxymoron zegt

    16 november 2007 om 11:19

    De groteTatra had als ik me goed herinner luchthappers op de achterklep. Die ontbreken hier. Zou dat betekenen dat de motor (welke?) naar voren verhuisd is? Wel zo handig, levert ten minste bagageruimte op en de wegligging wordt een stuk veiliger. Of is het aandrijfgedeelte hier gewoon een van Peugeot/Citroen/Renault geleende voorwielaandrijver?

    Login om te reageren
  28. ev zegt

    16 november 2007 om 11:51

    Het is een slecht uitgevoerd idee, met name het interieur klopt voor geen meter bij het exterieur. Maar dat maakt mij niet uit. Ik heb wel altijd een zwak voor Tata’s gehad. Ik zou zeggen: in productie met dat ding! alles beter dan saai.

    Login om te reageren
  29. Jan C. zegt

    16 november 2007 om 11:53

    @Oxymoron: bedoel je misschien de vin zoals op de T87?

    Login om te reageren
  30. davy zegt

    16 november 2007 om 11:57

    Vind dit persoonlijk maar niks. Maar hij is groot genoeg.. dus “Auto van het Jaar”? Iemand? ;)

    Maar dat deze wagen mij niks zegt kan misschien liggen aan mijn leeftijd :D

    Is er iets bekend van motor ofzo en specs? Of doet dit hier niet toe en is het gewoon een prototype?

    Zelf geloof ik wel niet dat dit meekan in het premium segment. Althans nooit in Europa. Raar dingetje.. Het enige dat mij enigzins kan bekoren is de achterkant omdat het zo speciaal is en ziet er wel stoer uit.

    Login om te reageren
  31. transam73 zegt

    16 november 2007 om 12:22

    Het verschil in authenticiteit tussen exterieur (nog redelijk dicht bij het origineel, met veel ‘antieke’ elementen: opliggende scharnieren, dunne chroomstrips, oud aandoende achterlichten en -spuuglelijke- knipperlichten etc etc) en interieur (helemaal from scratch zo te zien) is wmb de echte dissonant. Jammer, want het idee is leuk. Tatra’s hebben massa’s karakter en een sterke brand, zeker in onconventioneel interpreteren van het begrip ‘premium’ of ‘luxe’.
    En dan de punten van de jury: idee: 10, Uitvoering: 7.

    Login om te reageren
  32. VLS54 zegt

    16 november 2007 om 12:22

    Wat een gedrocht, retro is niet altijd even leuk!

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    16 november 2007 om 12:35

    ik vind het wel wat hebben!

    Login om te reageren
  34. Jan C. zegt

    16 november 2007 om 13:24

    @davy: Een luchtgekoelde V8 achterin is toch wel erg premium ;) Wil je meer weten, er is een Nederlandse Tatra website en je mag me altijd mailen, natuurlijk.

    Login om te reageren
  35. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 13:35

    @davy & jan
    Hij heeft geen motor, Jalopnik noemt’em dan ook “green car of the year” :-)

    Login om te reageren
  36. je oma zegt

    16 november 2007 om 14:46

    wat een zonde!!!

    arme Tatra,

    kl00tviole, anus$en, *******, @%#!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    16 november 2007 om 15:18

    Leuk gedaan. Hij doet niet eens zo oud aan op deze manier. Met het meest gedateerde spul eraf (koplampen, chromen bumpers) zou het zomaar een moderne retro-auto kunnen zijn, ipv een oude modern gemaakte auto.

    Login om te reageren
  38. VivelaFRANCE zegt

    16 november 2007 om 15:55

    Práchtig, dacht ik eerst! Maar na het zien van het ‘gepimpte’ interieur dacht ik nog maar een keer na. Dat roze licht: afschuwelijk. Jammer ze hadden hem veel mooier kunnen restylen.

    Login om te reageren
  39. mashell zegt

    16 november 2007 om 16:00

    Er is dus toch nog hoop voor dictaturen ehh communistische ehh soortvan democratische staten in het oostblok. Ik bedoel, als zelfbenoemde oostblok dictator ehh president kun je je natuurlijk niet in een S500 laten vervoeren. Dit is toch een must have voor Poetin.

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    16 november 2007 om 16:34

    @gilein b

    Ja daaaaaaaaaggggggg! Dadelijk ga je me nog zeggen dat dit retro is….

    @Jan C.

    Okééééééé…….

    “Dit lijkt verdacht veel op een auto uit de jaren ´60, maar dan in een nieuw jasje gestoken…..” ;)

    Login om te reageren
  41. dekster (Union Fait La Force) zegt

    16 november 2007 om 18:00

    Bah, geef toch toe dat dit gewoon lelijk is…

    Login om te reageren
  42. Turbopaultje zegt

    16 november 2007 om 18:12

    Faurecia is een automotive INTERIOR system supplier.

    Deze auto, een oude Tatra, laat dus als aan de binnenkant zien waar ze toe in staat zijn. Typisch Frans om met iets echt origineels te komen………

    Login om te reageren
  43. Oxymoron zegt

    17 november 2007 om 17:03

    @Jan C: nee, luchthappers naast de vin (maar het lang geleden dat ik er een gezien heb). Ik heb inmiddels ergens anders gelezen dat de motor er uit gehaald is ten gunste van een uittrekbare bagageslee. Dus zit er helemaal geen motor in deze studie, of er komt bij gelegenheid iets voorin.

    Login om te reageren
  44. Peter V. zegt

    22 november 2007 om 12:40

    @ Jan C en Rick dos……
    Jaren vijftig zelfs. De Tatra 603 werd al in 1956 aan den volke (of liever, aan de toenmalige machthebbers) gepresenteerd.
    Vind dit niet lelijk, maar het origineel is me liever. En dan nog zonder de luchtgekoelde V8.. toch een beetje een stijlbreuk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North