• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Feest: de Koenigsegg Jesko is een hit

Auteur: RubenPriest, gepost 20 maart 2019 om 08:39 – 26 Reacties

Feest: de Koenigsegg Jesko is een hit
Christian von Koenigsegg kan in zijn handen wrijven.

Zouden autodesigners veel Grand Theft Auto spelen alvorens ze een nieuw model tekenen? De Koenigsegg Jesko roept in dit geval deze vraag op. De nieuwe hypercar uit Zweden lijkt sterk op de Dewbauchee Vagner (foto), een virtuele auto uit GTA 5 die in 2017 naar de game kwam.

Of de Jesko nu lijkt op een virtueel voertuig uit een spelletje of niet: feit is dat de Koenigsegg nu al een succes is. De opvolger van de Agera RS is uitverkocht, zo laat Christian von Koenigsegg weten. Er waren 125 beschikbare slots voor de Jesko. 83 klanten hadden al een aanbetaling gedaan nog voor de daadwerkelijke onthulling in Genève. Naar aanleiding van de presentatie in de Zwitserse stad waren er nog eens 42 geïnteresseerden die de Jesko wilden kopen. Koenigsegg zegt inmiddels alle aanbetalingen te hebben ontvangen en daarmee is de Jesko voorlopig uitverkocht.

De productie van de hypercar gaat eind 2020 beginnen. Koenigsegg gaat één Jesko per week bouwen. Klanten kunnen kiezen uit twee varianten, een Track of het Top Speed model. De Zweedse autobouwer laat weten dat onder die 125 kopers enkele Koenigsegg-dealers zitten. De dealers hebben een slot gekocht om deze te verkopen aan klanten die niet in de gelegenheid waren om naar Genève af te reizen.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

christian-von-koenigsegg, jesko, koenigsegg

Vorig bericht: « De Mercedes GLC Coupé die we nog tegoed hadden
Volgend bericht: Audi TT RS in Kyalamigroen, mini-Lambo met vijf cilinders »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    20 maart 2019 om 08:48

    Al een paar jaar een veelgehoord statement. ‘Nog voor de aankondiging waren alle 50 speciaaltjes al verkocht’. Zoals ik gisteren zei, plak wat leer en glimmertjes op een auto en maak hem een miljoen, en iemand koopt hem wel alleen maar omdat hij duur is. Zelfde geldt voor de supercars en hypercars van de laatste jaren. Er zijn er een handjevol die er daadwerkelijk mee rijden en ervan genieten. De rest zet ze in de (virtuele instagram-)garage en leeft van de bragging-rights zonder ook maar een procent van de potentie van de auto aan te spreken. Vreemde tijd, rare markt, wel leuke auto’s.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      20 maart 2019 om 08:58

      @Gulli: van voertuig naar verdienmodel, het zijn wat dit betreft inderdaad rare tijden

      Login om te reageren
    • n0zem zegt

      20 maart 2019 om 08:58

      @Gulli: ach ja, zonder die markt waren auto’s als deze er überhaupt niet geweest. Dan maar zo, toch?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 maart 2019 om 09:13

      @gulli: Klopt, ik denk dat ik met een ongelimiteerde Lamborghini net zo veel plezier zou beleven. Oke, een gelimiteerde Murcielago SV in het oranje geniet wel de voorkeur.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        20 maart 2019 om 11:03

        @dutchdriftking: Ik heb op Zandvoort in zo’n Formule Renault-achtig ding gereden, volgens mij nog geen 150pk maar vooral erg licht, dat was echt geniaal! Daarna in een 997 GT3 en dat was ook fantastisch. Waarschijnlijk wordt het met een miljardmiljoen pk’s alleen maar moeilijker om de auto een beetje fatsoenlijk een bocht door te krijgen zonder dat je er aan de verkeerde kant uit komt.

        Maar het idee dat er auto’s zijn die ruim 400km/u kunnen is ook wel mooi, het geeft je wel respect voor de techniek.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          20 maart 2019 om 11:38

          @gulli: Ik denk inderdaad dat je het wilt hebben omdat het kán, je het kan betalen, en je een dikkere wilt dan je vrienden, maar dat je er niet persé meer lol mee hebt. Ik heb over het algemeen in een huurkartje meer lol dan in mijn eigen auto, puur omdat de omstandigheden dan vele malen beter zijn dan op de openbare weg, je echt het maximale er uit wringt, en je je geen zorgen hoeft te maken over bekeuringen, schades of extra slijtage.

          Login om te reageren
          • flatsix010 zegt

            20 maart 2019 om 15:02

            @dutchdriftking: En wat maakt het uit? Je bent een autoliefhebber of niet niet met een aantal miljoenen. Koop je dit ding, rijdt er een paar keer in, staar er een paar keer naar en verpatsen voor wat winst. Weinig nadelen aan dit soort parels voor mensen met extreem veel geld.

            Login om te reageren
  2. stfu zegt

    20 maart 2019 om 08:53

    Ik heb meer met de oudere types, die clean waren maar toch onderscheidend. Dit had ook een ontwerp kunnen zijn van een willekeurige Aziaat.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    20 maart 2019 om 09:03

    125 stuks? Ik geloof dat ik eindelijk kans maak om zo’n Koenigsegg in het wild tegen te komen. Now breaks my klomp?

    Login om te reageren
    • riborg zegt

      20 maart 2019 om 12:06

      @ghost: naar London gaan, kans is dan groot dat je de blauwe one:1 gaat zien. En geloof me die is prachtig!

      Login om te reageren
  4. roquez zegt

    20 maart 2019 om 09:06

    Waarom zijn anno 2019 die parkeersensoren nog steeds zichtbaar??

    Login om te reageren
  5. autodrome zegt

    20 maart 2019 om 09:43

    Waarom anno 2019 zo een enorme taartschep? Is er iemand jarig?

    Login om te reageren
    • bmwfe zegt

      20 maart 2019 om 10:21

      @autodrome: ja, ik.

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        20 maart 2019 om 10:40

        @bmwfe: Gefeliciteerd! Grote taart zeker?

        Login om te reageren
    • tjorque zegt

      20 maart 2019 om 20:20

      @autodrome: is een kaasschaaf!
      In Gouda werkt me nu aan de grootste kaasbol ever!

      En als dat allemaal klaar is gaat iemand rookkaas maken door er met een driftende jesco langsheen de schaven.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    20 maart 2019 om 09:44

    Ik zie de overeenkomsten toch niet echt. De Vagner is toch heel duidelijk een Valkyrie-kopie

    Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      20 maart 2019 om 20:23

      @edge: dit.. gewoon.. dit.
      Rare vergelijking.

      Maar wat een apparaat!! Koenigsegg. Gotta frkn love it

      Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    20 maart 2019 om 10:21

    Een sexy zweedse schone

    Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    20 maart 2019 om 10:43

    Vind het gebruik van ethanol armen ‘fake’s msnier om tot meer ok’s te Komen. Bugatti flikkert toch ook geen ethanol is zn hyper cars om meer te presteren?

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      20 maart 2019 om 10:50

      @autodrome: Lekker weer die Android fackin autocorrect, op z’n Papoea Nieuw Guinees .. Jullie begrijpen me vast wel …

      Login om te reageren
      • 1000bochten zegt

        20 maart 2019 om 11:00

        @autodrome: moest ‘m wel even drie keer lezen om hem te begrijpen…

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      20 maart 2019 om 17:30

      @autodrome: E85 is ruim voorhanden in Zweden (en Koenigsegg is Zweeds). In Brazilië kunnen auto’s rondkarren op E100. Ik zie er persoonlijk niets vreemds in, het is een bi-fuelsysteem zoals zoveel auto’s vandaag kennen. Je Veyron loopt ook beter op RON98 dan RON95, maar kan het ook allebei slikken – en daar doet niemand moeilijk over.

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        20 maart 2019 om 20:14

        @BaRa: Het gaat om.de claim dat er zo een ok winst wordt gehaald door ethanol te gebruiken, dat vind ik krom. Appels en appels.

        Login om te reageren
  9. gandini zegt

    20 maart 2019 om 12:09

    Ah, dus de verkoop loopt als een Jesko.

    Login om te reageren
  10. thierryvth zegt

    20 maart 2019 om 16:18

    de hoeveelste modded ccx is dit ?

    Login om te reageren
  11. bjorn_vangoolen zegt

    20 maart 2019 om 19:26

    Niet tegenstaande dat de Jesko een prachtig staaltje techniek zal zijn…kennen uw schrijvers van deze Autoreviews blijkbaar weinig van auto’s af…de in GTA-Online te verkrijgen “Vagner” is gemodelleerd van de Aston Martin Valkyrie…het is zelfs beter nog een bijna “Carbon-Copy” ervan…misschien autonieuwtjes overlaten aan specialisten ter zake en verder gaan met gewone roddels zoals anders

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North