Audi TT RS in Kyalamigroen, mini-Lambo met vijf cilinders

Auteur: , 34 Reacties

Zo maakt de TT RS wel heel hebberig.

De Audi TT RS is een moeilijke auto, in elk geval in Nederland. Met een vanafprijs van 93.400 euro voor de coupé is het een auto die behoorlijk aan de prijs is. Qua prestaties kan de TT RS zich meten met supercars van weleer, maar inclusief opties een ton uitgeven aan een TT slikt niet iedereen als zoete koek.

Dit is vooral te danken aan het Nederlandse systeem, die de 2.5 TFSI vijfcilinder als vies bestempeld. Er zitten heftige belastingen op de prijs, wat de TT RS in Nederland zo’n beetje onverkoopbaar maakt. In Duitsland beginnen de prijzen bij 67.700 euro en dan is het een ander verhaal. De TT werd nog niet zo gek lang geleden van een facelift voorzien. Zowel de coupé als roadster zijn in toffe kleuren te bestellen en deze TT RS Coupé bij Audi Neckarsulm is daar het ultieme voorbeeld van.

De auto is gespoten in de kleur Kyalamigroen. In de configurator is dit met een prijs van 980 euro één van de duurste normale lakken die je kunt aanvinken. Het geeft de TT RS wel een uniek voorkomen. Bovendien komt de vijfpitter met je ogen gesloten het dichtst in de buurt van een R8 V10 of Lamborghini Huracán qua soundtrack.



34 reacties

980,- is nog altijd goedkoper dan Daytonagrijs op m’n A1. Daar moest ik namelijk ook meteen voor 4000,- aan S-line ‘opties’ voor slikken. En dan heb je een grijze auto!
Oh ja het is toen uiteindelijk Glacierweiss oid geworden, om diezelfde redenen 😉
@gulli: Ik stond laatst bij Audi Rotterdam. 9 van de 10 auto’s in de showroom, in de werkplaats en op de parkeerplaats waren Daytona Grey.
Wat een deprimerende kleur is dat eigenlijk geworden.
@carlos_delamontana: voor de A1 was toen keuze uit maar liefst 7 verschillende gradaties tussen wit, zilver en zwart. Er zat een rode tussen maar dat was unilak. Dan was Daytonagrijs eigenlijk nog de meest ‘sjieke’. Helaas mocht het niet zo zijn.

Overigens had ik exact hetzelfde bij mijn huidige 1-serie. Ik wilde Estorilblau maar die was er alleen met het verplichte en enorm dure M-pakket. Dus nu heb ik alsnog een grijze 😄
@gulli: 4 duuzend op een A1? Holy fuck!!!??? Veel geld voor een inelkaar gedrukte polo
@cloverleaf: de Nissan micra had toendertijds een speciale flip flop lak. 4000 gulden vlg mij
Apart kleurtje dat Chlamydia groen…
@bertorelli: Gisteren Top Gear gekeken?😉
Wel fijn om eens Audi’s in kleur te zien.
Zou die hier zonder BPM zo rond 70k wel verkopen dan.
Geweldig bommetje
Alle metallic lakken kosten 980 euro op dit model en deze groene uni lakkleur. Had dan gezegd dat het de duurste uni lakkleur is in de configurator. De exclusive kleuren kosten nog wat meer.
Ik zou dan een 6-8 jaar oude R8 V10 pakken voor €100k. Mits je überhaupt al bereid bent €100k stuk te slaan op een Audi 🙈
@vetnek: 100k? Ik denk dat je voor 70k al een prima exemplaar te pakken hebt.
@jochempie: klopt.
@jochempie: Klopt! Misschien nog wel een verstandiger keus, houd je geld over. Ik ging er gemakshalve vanuit om die €100k volledig te verbranden 🤭
Tja, het knalt lekker. Maar doe mij toch maar Verdant green pearl. Dat is echt mooi.
Audivertorial.

Gelukkig zijn die kapperauto’s niet aan de straatstenen te slijten.
@karaya: Kappersauto ? Onder welke steen heb jij de afgelopen decennia gelegen …. man man man
@dawwg: Een Golf met plakwimpers.
Zo’n wagen hoort eigenlijk die kleur te hebben, of dat hele felle rood.
Ja lekkere kleur absoluut maar waarom Audi al die kleuren als unilak moet aanbieden? Nadeel is gewoon dat je erg snel alle krassen gaat zien. Bij Nardo Grijs zie je dat gelukkig amper, maar op een felle kleur des te meer.

Anyway; als je een TTRS nieuw kan veroorloven, kan er vast wel een exclusive kleurtje naar klantwens vanaf:

– Java Green?
– Velvet Purple?
– Sepang Blue ?

Zou ik voor gaan als de portemonnee toch wordt open getrokken.
Dit is helemaal niet een van de duurste kleuren😑 wel eens van Audi Exclusive gehoord? Deze parel effect lakken kosten vanaf 2400€ in duitsland! Dus die groene kleur van het artikel is een standaard kleur!
Begrijp nu waarom ze gaan stoppen met de TT …
@autodrome: Die kant gaan we steeds meer op, we krijgen 3 keuzes in dit land op de huidige manier. 1: voor de gewone burger, die mag blij zijn met een gemotoriseerde skelter (formaat Aygo). 2: Daarboven hebben we de leasemarkt voor de dure vertegenwoordiger die zichzelf koning van de weg waant en iedereen moet voor hem/haar aan de kant als ze aan komen met 160. 3: de luxe rijders die minstens 6 cijfers per jaar verdienen en zich nergens wat van aantrekken
@rike: dus moet je er voor zorgen dat je dat verdient. probleem opgelost.
@arthur75: Ik maak alleen een punt. Gelukkig zit ik niet in de skelter schaal
@rike: 4: Shoppen in het buitenland. Maar zodra dat de spuigaten uitloopt, zal dat ook wel extra belast gaan worden.
Mini-Lambo? Ik kan nog steeds de gedachte niet onderdrukken dat een TT een onhandige Golf is.
@jochempie: haha ja zo kan je het ook bekijken.
@jochempie: Hahahaha! Een “onhandige Golf” 😂👌🏼
Geweldig, de config zoals ik hem wil. Wel graag de sportuitlaat en BenO er nog op.
@tttijn: vergeet keramiek niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).