• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari hoeft twee jaar helemaal niets te verkopen

Auteur: willeme, gepost 5 mei 2023 om 12:12 – 5 Reacties

Ferrari hoeft niets

Ferrari hoeft niet zoveel te doen de komende twee jaar, geld verdienen doen ze toch wel.

Ah, een Ferrari. Het is toch de droom van iedere petrolhead. Na ja, Ferrari is vooral zo groot omdat ze ook enorm populair zijn bij de niet-petrolhead. Het is heel erg lastig om te overleven op puristen alleen. Daarom gaat Lotus nu ook over op het bouwen van elektrisch crossovers.

Mede daardoor kunnen ze lekker Emira’s bouwen. Maar bij Ferrari hoeven ze nog niet te denken aan elektrische auto’s. Althans, voor de verkopen is het nog niet nodig en ze hebben bij de EU een uitzonderingspositie gekregen qua uitstootnormen.

Ferrari hoeft niets te doen

Ze moeten de CO2-uitstoot van hun wagenpark wel laten krimpen, maar het hoeft niet zo rigoureus als bij andere merken. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste verkoopt Ferrari erg weinig auto’s en de auto’s die ze verkopen, worden niet veel gebruikt.

Ferrari hoeft niets

Dit betekent wel dat Ferrari niet al te veel auto’s kan verkopen per jaar. Deze vorm van exclusiviteit (ooit bedacht door Professor Emeritus Eric Cartman) werkt als een rode lap voor puissant rijke mensen. Omdat Ferrari maar een beperkt aantal auto’s per jaar kan verkopen, heeft Ferrari veel te veel orders. Op dit moment zijn het zoveel orders dat Ferrari tot en met 2025 aan de slag kan! Dat meldt Ferrari in het rapport van het eerste kwartaal dit jaar.

Ferrari hoeft niets

Marge per unit

Dan denk je “die hebben orders met flinke korting verkocht”. Nee, het tegendeel is zelfs waar. Ferrari focust zich voornamelijk op marge per unit, in plaats van zo veel mogelijk units. Daarnaast – en dat is echt bijzonder – hebben ze een tijd lang het orderboek voor de Purosangue gesloten. Er kwamen simpelweg te veel orders voor die crossover.

Ferrari hoeft niets
Ferrari hoeft niets
Ferrari hoeft niets

De afgelopen maanden zijn ze lekker bezig gewest bij Ferrari. Er zijn in Q1 van 2023 maar liefst 3.567 auto’s afgeleverd. Dat is 9,7% meer dan in dezelfde periode het jaar ervoor.

De verwachting is dat Ferrari het record van vorig jaar gaat verbreken en dat men meer dan 13.221 auto’s gaat verkopen in 2023. Dit jaar is de Roma Spider erbij gekomen (als opvolger van de Portofino) en er schijnen nog een paar modellen aan te komen. Eentje daarvan is de opvolger van de 812 Superfast.

Meer lezen? Dit zijn 12 bijzonder lelijke Ferrari’s op een rij!

Ook interessant!

  • Ferrari Roma autolift
    Ferrari Roma en autolift geen goede combinatie
  • Video: Ferrari test Roma met dikke V12
    Video: Ferrari test Roma met dikke V12
  • Mansory overtreft zichzelf met k(n)otsgekke Ferrari Roma
  • Ferrari Roma Spider is een échte sportieve roadster

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ferrari, verkoopcijfers

Vorig bericht: « Mexicaanse krant HAAT Verstappen met passie
Volgend bericht: Goedkopere Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé lijkt nu op de duurdere »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    5 mei 2023 om 13:42

    Pohh, 2jaar uitverkocht zijn… er zijn genoeg merken die er van dromen zulke orders binnen te halen…

    Login om te reageren
  2. sabrerator zegt

    5 mei 2023 om 15:14

    Maar blijkbaar zijn ze nog niet aan het maximum toe, als ze de verkoop hebben laten stijgen. Benieuwd waar dan het maximaal te bouwen aantal ligt.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      6 mei 2023 om 09:12

      Dat vroeg ik me ook af en hoe is dat max dan precies bepaald?
      Vragen die wat journalistiek onderzoek vergen…

      Login om te reageren
  3. ericc zegt

    5 mei 2023 om 23:36

    Opvolger F8 of een 296 Challege?

    Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    7 mei 2023 om 17:36

    Eric Cartman hehe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North