• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!

Auteur: robbie, gepost 27 september 2012 om 16:21 – 31 Reacties

Afbeelding Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!Afbeelding Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!Afbeelding Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!Afbeelding Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!Afbeelding Ferrari laat monocoque nieuwe F70 zien!

Ferrari monocoque @ Parijs 2012
Verrassing! Daar duikt zomaar een (groot) onderdeel op van de opvolger van de Ferrari Enzo! Ferrari heeft gewoon pontificaal op hun stand de monocoque neergezet van de F70. Een hoogstaand stukje techniek.

Begin dit jaar liet Ferrari in Geneve al de hybride V12 met KERS zien die achterin de opvolger van de Enzo komt te liggen. En in Parijs tonen ze ons het chassis/monocoque. Volgens Ferrari zijn de gebruikte technieken rechtstreeks afkomstig uit de Formule 1 en ze stellen dat het carbonfiber dat andere fabrikanten gebruiken niet aan de hoge eisen van Ferrari zou voldoen (mooie sneer naar Lamborghini).

Alle technische details van dit stukje zwarte techniek kan je hieronder lezen:

The chassis uses four different types of carbon-fibre and is hand-laminated then cured in autoclaves following engineering processes which optimise the design by integrating the different components.

The main structure is made from T800 carbon with local, strategic applications of T800UD, a unidirectional carbon-fibre tape, for reinforcement. To ensure weight was kept to an absolute minimum, the structural underbody and the cross-member are made from another type of particularly high tensile strength carbon-fibre known as M46J. In certain critical areas, such as the doors, very tough T1000 was adopted as it is particularly efficient in terms of impact absorption which is why it is used in the nose-cone of the single-seaters. Carbon-fibre is combined with Kevlar® for the undertray to prevent damage from debris thrown up from the road.

The overall chassis is 20 per cent lighter than the Enzo Ferrari, despite the extra weight required by housing the hybrid components and to meet regulatory obligations. Torsional rigidity is increased by 27 per cent and beam stiffness is up by 22 per cent.

Dit is dus een interessant onderdeel. We zijn dan ook zeer benieuwd wanneer Ferrari de opvolger van de Enzo aan het grote publiek gaat onthullen. We hebben inmiddels wel genoeg spyshots gezien!

Video’s met meer informatie over dit chassis kan je HIER en HIER vinden.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Nieuwe Ferrari lijkt straks op een iPhone?!
    Nieuwe Ferrari lijkt straks op een iPhone?!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, f70, Ferrari, parijs, parijs-2012, Supercars, Techniek

Vorig bericht: « Audi Crosslane Coupé Concept: Q2 voorproefje
Volgend bericht: Kia pro_cee’d arriveert in driedeursland »

Lees Interacties

Reacties

  1. JaxDryke zegt

    27 september 2012 om 16:24

    monocoque .. mono cock .. mono.

    Dus eigenlijk is het een cockpit voor monogame mensen .. juist.

    Eens een Ferrari, altijd een Ferrari :)

    Login om te reageren
  2. maferick74 zegt

    27 september 2012 om 16:31

    Photoshoppen jullie nou de rest er even omheen…..

    Login om te reageren
  3. timmm zegt

    27 september 2012 om 16:31

    Wauw ziet er goed uit hoor ferrari!!!! -.-\’

    Login om te reageren
  4. heidi zegt

    27 september 2012 om 16:31

    Dan vind ik de F12Berli. toch mooier dan deze F70.

    Login om te reageren
  5. Alfarobert zegt

    27 september 2012 om 16:34

    Als ik foto’s zie van verongelukte Ferrari’s of Lamborghini’s lijken mij Ferrari’s ook een heel stuk veiliger.Buiten het brandgevaar om dan natuurlijk.Maar vindt Lamborghini’s topmodellen meestal wel mooier dat moet ik weer toegeven.

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    27 september 2012 om 16:36

    Did you say T1000 carbon fibre?

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    27 september 2012 om 16:37

    Dat heb ik nou altijd willen hebben….,een Ferrari jacuzzi, jammer dat hij zo ondiep is….

    Login om te reageren
  8. gast zegt

    27 september 2012 om 16:46

    …technieken rechtstreeks uit de formule 1…..
    Dat wil zeggen dat alleen Alonso met deze auto hard kan rijden….

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      27 september 2012 om 17:34

      @gast: maar ook dat hij betrouwbaar is en niet in de brand vliegt :)

      Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      2 oktober 2012 om 14:27

      @gast:
      Nee, dat betekent dat je minimaal 200 moet rijden om je remmen warm genoeg te krijgen om te gaan werken :)

      Login om te reageren
  9. raphael zegt

    27 september 2012 om 16:46

    Op die laatste foto kun je heel duidelijk de vorm van de deur zien. En die is.. eigenlijk best vreemd. Ben erg benieuwd.

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      27 september 2012 om 16:57

      @raphael: zou een schuifdeur kunnen worden, zoals in de stadsbus :-)

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 september 2012 om 17:06

      @raphael: Zou een vleugeldeur kunnen worden. Gezien de uitsparing in het dak. We zullen zien inderdaad. Fraai stukje techniek in ieder geval.

      Login om te reageren
      • Arco zegt

        27 september 2012 om 19:16

        @E34M5Touring: correct. zie de diverse filmpjes op youtube

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 september 2012 om 19:18

          @Arco: Oh, ik wist niet dat dat al bekend was. Hello stichting open deur :)

          Login om te reageren
      • nickelb zegt

        27 september 2012 om 21:34

        @E34M5Touring: check de orginele ford gt40. Dan weet je hoe deze deuren er uit komen te zien

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 september 2012 om 17:41

      @raphael: Vrij apart gewelfd, een stuk minder rechttoe-rechtaan dan de Enzo. Veel verder naar voren doorlopend ook.

      Vermoed dat de overhangen tov de Enzo aardig ingekort gaan worden.

      Login om te reageren
  10. bert_gort zegt

    27 september 2012 om 17:02

    hmmm, typische teaser, je hebt er eigenlijk niks aan

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    27 september 2012 om 17:14

    “The overall chassis is 20 per cent lighter than the Enzo Ferrari”

    Eerst en vooral, Enzo Ferrari is al een hele tijd dood, en bestond die net zoals wij, uit vlees en bloed. Is dat Engels stuk geschreven door een 16 jarige snotneus ofzo?

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      27 september 2012 om 17:32

      @SimonMc: je maakt een grapje toch? Toch?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        28 september 2012 om 15:25

        @Forza: Hoezo?

        Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      27 september 2012 om 18:04

      @SimonMc: volgens mij ben jij zelf de snotneus haha.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        28 september 2012 om 15:25

        @dutchiehd: Als jij het zegt, moét het wel waar zijn.

        Login om te reageren
  12. jiry97 zegt

    27 september 2012 om 18:06

    ik wil heb zo graag af zien!!!.

    Login om te reageren
  13. maiik0ll zegt

    27 september 2012 om 18:41

    Photoshop impressie anyone?!

    Login om te reageren
  14. kaeser zegt

    27 september 2012 om 19:58

    Van torsiestijfheid heb ik wel eens gehoord. Maar wat is beam stiffness?

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      27 september 2012 om 21:41

      @kaeser: Misschien de stijfheid van de A-stijl?

      Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    27 september 2012 om 20:32

    Percentages interesseren me niet, ik wil absolute cijfers zien. Ziet er een mooi ding uit al kan ik over hoe goed het is niet veel zeggen.

    Login om te reageren
  16. schildpadje zegt

    27 september 2012 om 21:29

    Volgens mij zit Ron Dennis hier bij Ferrari de F1 wagen te bestuderen aan de achterkant (Foto3). Veel interessanter ook dan die halve bak voor de te rijke sjeikkies.

    Login om te reageren
  17. kickass zegt

    27 september 2012 om 21:39

    Niks meer aan veranderen!

    Login om te reageren
  18. johnny23 zegt

    2 oktober 2012 om 14:28

    Hoop voor de kopers dat de auto meer als een geheel geleverd wordt dan de introductie tot nu.

    Of zou dat bij bezuinigen horen: Ferrari F-70 bouwpakket :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North