• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari verklaart kwalificatieblunder: “Veel beslissingen nemen”

Auteur: jaapiyo, gepost 12 november 2022 om 18:01 – 7 Reacties

Ferrari pitmuur

Het team van Ferrari verklaart waarom het gisteren weer misging in de kwalificatie.

Het was weer een mooie kwalificatie in de F1 gisteren. Net als Nico Hulkenberg ooit verrassend de pole position pakte met de Williams in 2010, was het dit keer zijn beste vriend Kevin Magnussen (en toekomstig teammaat?) die hetzelfde huzarenstukje leverde. K-Mag deed in Q3 op exact het juiste moment de juiste dingen met zijn Haas en kreeg als beloning de eerste pole position van zijn carrière.

Charles Leclerc had die pole position ook wel graag wil hebben. Echter bij de Monegask zat de pitmuur weer in de weg. In Q3 was het heel even wat droger, waarna er weer meer regen voorspeld was. Iedereen ging zodoende op slicks de baan op. Of nou ja, iedereen behalve Charles Leclerc. Hij vond zichzelf terug op inters. Het team haalde hem daarop naar binnen voor slicks. Echter, daar Russell een rode vlag veroorzaakte en het daarna daadwerkelijk harder begon te regenen, kon hij zijn tijd niet meer verbeteren.

LEC zelf was daar wat cynisch over op de radio. Het is niet bepaald voor het eerst dat Ferrari de strategie-plank misslaat dit seizoen. Echter het team blijft naar de buitenwereld toe united. Sportief directeur Laurent Mekies laat optekenen:

Het was een moeilijke kwalificatie, erg intens voor alle teams. Het was het soort kwalificatie waarbij je veel beslissingen moet nemen. Sommige keuzes werkten wel, sommigen werkten minder goed. Al met al was het een beetje frustrerend. We kregen beide auto’s in Q3, waarna we voor een moeilijke keuze stonden. Aan de ene kant was de baan nog steeds droog, aan de andere kant waren we in afwachting van hele zware regen. Zodoende splitten we dan de strategieën.

Afhankelijk van wanneer de regen valt, heb je één gelukkige man en één ongelukkige man. Dat is precies wat er gebeurde. De regen kwam een minuut te laat voor Charles en het was de juiste timing voor Carlos. Het is zoals het is – P5 en P10. We zullen terugvechten om betere plaatsen te bemachtigen.

Laurent Mekies, vindt P10 ietwat frustrerend

Mekies praat de P10 dus weer een beetje van zich af. Olav Mol meent echter dat Leclerc het een keer duidelijk moet maken dat hij dit niet pikt. Met de vuist op tafel slaan! Hoppata! Nu is het inderdaad wel een beetje zo dat LEC vaker met de tactische blunders te maken krijgt dan SAI, die soms zelf het heft in handen neemt. Toeval?

Ook interessant!

  • Pitstop-drama Ferrari, Leclerc furieus (video)
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Charles Leclerc achtervolgde dieven van zijn horloge [Video]
  • Leclerc klaar voor volgende overval met horloge van 1,8 miljoen euro
    Leclerc klaar voor volgende overval met horloge van 1,8 miljoen euro
  • Remproblemen Ferrari zorgen voor enorme terugroepactie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Dikke familieauto voor 125K – Autoblog Advies
Volgend bericht: The roof…the roof…Koop deze dikke Ruf op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    12 november 2022 om 18:39

    Vrij vertaald:

    We zijn te incompetent om de juiste beslissing te maken dus we splitten de strategie maar. Doen we het in ieder geval voor de helft goed.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    12 november 2022 om 19:02

    Ach, net aan het eind van de vrije training waren ze ook alweer lekker aan het kutten. Ze lieten Leclerc een proefstart doen aan de rechterkant van de grid, terwijl hij de sprint straks van de linkerzijde moet aanvangen. Bij Sainz moet rechts starten, werd naar links gestuurd voor zijn proefstart, maar was gelukkig zelf zo alert om het team tegen te spreken en aan de goede kant te oefenen.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      12 november 2022 om 19:19

      Da’s het probleem bij leclerc: assertiviteit. En hij draait toch al even mee… Maar dat ze er een bende van maken bij Ferrari staat als een paal boven water!

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        12 november 2022 om 19:37

        Een merkwaardig fenomeen. Als je de kopfoto boven het artikel van een paar dagen terug (6 Nov 21:51 uur) ziet waar-ie samen met Verstappen opstaat toen ze nog een jaar of 13/14 waren, heeft-ie enigszins een branie-blik in z’n ogen. Je zou van zo iemand zeker op wat latere leeftijd inderdaad een assertievere houding verwachten.

        Login om te reageren
  3. Wicos zegt

    12 november 2022 om 20:06

    Beslissingen neem je.
    Keuzes maak je.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    12 november 2022 om 20:23

    Als je als enige op de grid die keuze maakt weet je dat je er gewoon finaal naast zit. Als ze dit soort fouten blijven maken worden ze never wereldkampioen. Al is die auto 2sec sneller dan de rest. Als je als team de boel structureel blijft vernaggelen word het nooit wat.

    Login om te reageren
  5. fettasedano zegt

    13 november 2022 om 10:20

    De rode mannen zijn in ieder geval aardig constant dit jaar. Ben benieuwd hoe ze ons vanavond weer gaan vermaken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North