• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke familieauto voor 125K – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 12 november 2022 om 14:00 – 72 Reacties

dikke familieauto

Voor 125 mille kun je een heel dikke familieauto uitkiezen. Hier kwamen wij op uit!

Af en toe lezen wij de aanvragen met een klein beetje jaloezie. Niet zozeer dat we medelijden hebben met onszelf: we mogen absoluut niet klagen. En het gaat ook niet (direct) om het budget. Als iemand voor 15k een leuke roadster gaat shoppen zijn we meer ’jaloers’ dan wanneer iemand voor 50.000 euro een nieuwe elektrische crossover mag uitzoeken.

Hele dikke familieauto (echt heel dik)

Maar vandaag is er wel een heel dikke aanvraag van Kevin. Of beter gezegd, de aanvraag betreft dikke auto’s. Kevin heeft op dit moment een Tesla Model 3. Het elektrische aspect van de auto bevalt hem heel erg goed. Hij crosst er heel Europa mee door zonder wezenlijke problemen. Toch wil hij wat anders. Ondanks dat het een puike auto is, is het geen ‘premium’ auto. Ze zijn allemaal kaal en je kan ze niet zo mooi aankleden als een gemiddeld premium Duitser.

Daarbij kan Kevin ook voor wat beters shoppen. Het gaat goed met de zaak en heeft wat te besteden. Het liefste heeft hij een Porsche Taycan 4S Sport Turismo, maar ja, die zijn bijzonder prijzig. Dus wat moet je dan doen? Gebruikt? We kunnen het begrijpen dat Kevin met zijn budget het liefst iets nieuws oppikt. Dan is je eigen auto samenstellen wel zo leuk. En met de enorme vraagprijzen voor occasions valt het voordeel ook wel mee.

De wensen en eisen voor een hele dikke familieauto kun je hieronder bekijken:

Huidige / vorige auto’s:Citroen DS3 E-hdi, Audi A3 2.0 TDI s-line, Tesla Model 3 performance
Koop / lease:Koop (zakelijk)
Budget:+- 125.000 incl btw
Jaarkilometrage:was 55k verwacht nu naar +- 35/40 k te gaan door verhuizing.
Brandstofvoorkeur:Elektrisch, maar niet verplicht.
Reden aanschaf andere auto:model 3 zit inmiddels binnen 3 jaar op 150k km. wil wat nieuws, zakelijk gaat goed, 2e hands prijzen model 3 zijn bizar
Gezinssamenstelling:getrouwd, baby opkomst
Voorkeursmerken / modellen:Taycan sport tourismo, BMW M340i touring,
No-go merken / modellen:Mercedes trekt me niet

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (971)

€128.300

dikke familieauto

Soms is het net alsof mensen naar een auto bepaalde neigen met hun aanvraag. Als de Taycan net te klein is, dan is de Porsche Panamera Sport Turismo natuurlijk een topauto als je een dikke familieauto zoekt. De Panamera Sport Turismo is een geweldige auto met een bijzonder fraai interieur. De Porsche is relatief praktisch, maar niet extreem ruim voor zijn afmetingen en gewicht. Sterker nog, de gewone Panamera heeft slechts 50 liter minder bagageruimte. In het budget (komen we zo nog een keer op terug) kun je kiezen uit enkel en alleen de e-Hybrid.

Panamera

Met 452 pk is dat overigens al een bijzonder vlotte auto, waarmee je ook een stukje elektrisch kunt rijden. Het is wel zo’n hybride die zorgt voor betere prestaties dan dat het echt een heel erg zuinige auto is. Om te sturen is de non-hybride leuker, maar die zijn (vanwege de BPM-boete) ineens flink duurder. En daarmee komen we terug op het budget. Alleen met een beetje afdingen kun je een standaard Panamera E-Hybrid kopen. Nu kun je je afvragen welke opties je in hemelsnaam echt nodig hebt, maar zonder dat je het bont maakt ben je zo 20 mille verder. Wat je kan doen is kiezen voor een Porsche Cayenne met dezelfde aandrijflijn, die ongeveer 19 mille goedkoper is.

Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Competition

€ 102.584

dikke familieauto

Als de Panamera nét te gek is, waarom niet de Audi A7? Ondanks dat beide auto’s van hetzelfde concern afkomstig zijn, is de techniek van de Audi behoorlijk anders. De A7 met TFSI e-aandrijving heeft een viercilinder met elektromotor, goed voor 367 pk. De prestaties zijn uitstekend en als je je best doet kun je er redelijk zuinig mee rijden. Zeker als je geregeld laadt en op deellast rijdt. Op de accu kom je volgens de WLTP zo’n 66 km ver, maar 40 km haal je wel. Bijna een verstandige dikke familieauto. Daarover gesproken, je kan de techniek ook krijgen in een Audi A6-jasje.

Audi A7

Een groot voordeel van de A7 in deze uitvoering: er zit al een hele hoop op. Tip: neem een rode! Standaard zitten er zeldzaam lelijke wielen onder, dus dat moet je achteraf even regelen (21 inch wielen kosten namelijk bijna 4 mille). Het is de A7 vergeven, want het is verder een uitstekende aanbieding. Goede prestaties, goede uitrusting, prima verbruik, je kan er mee voorrijden en je hoeft niet eens het budget op te maken.

Tesla Model S Long Range

€ 100.995

dikke familieauto

Als je een Model 3 hebt, dan is een Tesla Model S natuurlijk een upgrade als je een dikke familieauto zoekt. Natuurlijk, je hebt met een Tesla niet de luxe, afwerking of verfijning van een Duitse premium auto. Maar voor 100.000 euro heb je een geweldig totaalpakket. Ja, die Plaid is waar iedereen over praat, maar de gewone versie, de ‘Long Range’ is het eigenlijk betere aanbod. De Model S is luxer dan de Model 3, dus die winst heb je al. De Plaid is snel, maar deze knalt ook al in 3,2 tellen naar de 100 km/u. De top? 250 km/u! Op een volle accu haal je 650 km aldus Tesla.

Tesla

Ook lekker ten opzichte van de Model 3 is dat je een vijfde deur hebt en aanzienlijk meer bagageruimte. En ondanks dat er geen 800V-systeem aan boord is (nog 400V), kun je alsnog 250 kW laden. Nadeel is dat er qua opties eigenlijk niets te kiezen is, schandalig voor een auto van dit geld. Die 21 inch wielen zijn een bizar prijzige optie van 4.900 euro, trouwens. Andere opties zijn een beige of wit interieur (staat wel chique) en AutoPilot plus FSD. Oh ja, dat stuur is maf. Ook moet je even wachten, want je kunt nu alleen de Plaid bestellen.

BMW M340i xDrive Touring (G21)

€ 91.891,30 (Ja, echt)

BMW

We moesten ons even achter de oren krabben. Nog niet zo heel erg lang geleden kocht je een BMW 340i voor 54.006 euro. Dan had je een sedan met achterwielaandrijving, maar toch. Een M340i kost tegenwoord al 92 mille! Dat is krankzinnig veel meer geld voor een BMW 3 Serie. Het is wel een tof pakket: een dikke zescilinder, vierwielaandrijving, allerlei M-spulletjes en een fraai stationwagon-koetswerk.

dikke familieauto

Het is gevoelsmatig wel erg veel geld voor een D-segment auto. Niet dat het geen dikke auto is (dat is het namelijk wel), maar voor dit budget wil je een M3, die inderdaad nét te prijzig is helaas. Wel kun je heel veel opties aanvinken voordat je over het budget raakt. Tip: sla deze Dreier over en kijk naar een 540i Touring, die kost met M Sportpakket namelijk 96.966,10 euro, maar een klein beetje meer dan de M340i. Wel heeft de BMW 5 Serie met die motor slechts 333 pk, maar er zijn genoeg specialisten die je daar mee helpen. Daarbij is een 5er de betere familieauto (alhoewel je met een Baby niet meer dan een 3er nodig hebt).

Lotus Eletre S

€ 124.090

Lotus

We denken eventjes buiten de box in de zoektocht naar een dikke familieauto. Als je een moderne elektrische auto wil, check de Lotus Eletre. Ja, het is een elektrische SUV, maar als er één merk is die dat lekker kan laten rijden, dan is het Lotus wel. Die kunnen zelfs van omgekatte oude Mitsubishi’s iets leuks maken.

dikke familieauto

We hebben nog geen meter gereden met de Lotus Eletre, maar we hebben er groot vertrouwen in qua prestaties (4,5 naar de 100 km/u), laadtijden (350 kW!) en actieradius (600 km) klinkt het ook als een goede aanbieding. Enige nadeel is dat dit een Lotus is van 2.600 kg. Maar het is wel een tof ding en nog praktisch ook. En van de elektrische SUV’s moet dit de best rijdende zijn.

Mercedes-AMG EQE 53 4Matic (V295)

€ 128.613

Mercedes-Benz EQE

In principe is dit gewoon een elektrische Mercedes-Benz 500 E, toch? Bwoah, niet helemaal. Dat heeft uiteraard te maken met – hoe kan het ook anders – het gewicht van de Mercedes-Benz EQE. Het apparaat weegt namelijk iets meer dan 2.400 kg, 400 kg meer dan de Tesla in dit overzicht. Dat is waarschijnlijk wat je kan besparen met een mooi interieur, want de EQE heeft een bijzonder luxe interieur.

dikke familieauto

Ook handig, het is het topmodel. Dus heel erg aansprekende prestaties (in 3,3 naar de 100 km/u!). De range is redelijk goed voor elkaar. Voor de AMG-badge is de auto niet sportief genoeg en heel erg mooi is ‘ie ook niet. Maar als je een puike elektrische auto zoekt met voldoende ruimte en een fraai interieur, dan is het een van de weinige auto’s.

YOLO: Alpina D3 Touring (G21)

€ +/- € 110.000

BMW

Deze zou ondergetekende hebben gekozen. Ja, we raden een diesel aan. Heb je net lekker 3 jaar elektrisch gereden, ga je terug naar satansap. Er is een Alpina B3 Touring op benzine, maar die valt buiten budget. De Alpina D3 S valt dat niet. Een exacte prijs hebben we niet, maar die was destijds zo’n 110.000 euro. Alpina’s zijn vaak ietsje completer dan de BMW’s waar ze van zijn afgeleid, dus je hoeft niet door de optielijsten heen (alhoewel het wel kan uiteraard).

dikke familieauto

Het hoogtepunt is de motor, de biturbo-diesel heeft 355 pk en 730 Nm. Je moet ‘m wel oprijden, zegt iedereen. Er zijn echter dusdanig weinig dikke diesel-stations leverbaar tegenwoordig dat je ‘m vast wel kwijtraakt. Het leuke van de D3 is dat het een Alpina is, net eventjes wat anders dan een BMW. De idealer auto als je door Europa wil cruisen op hoge snelheid.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Porsche Taycan vs Tesla Model 3, wie wint?
    Porsche Taycan vs Tesla Model 3, wie wint?
  • Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
    Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
  • Tesla groter dan Volkswagen in Duitsland
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 4matic, 971, A7, advies, alpina, Audi, autoblog-advies, BMW, competition, d3, e-hybrid, Elektrisch, eletre, EQE, g21, Hybride, Lotus, M340i, Mercedes, model-s, panamera, plug-in, Porsche, quattro, sport-turismo, sportback, station, SUV, Tesla, TFSI-e, touring, Video, xDrive

Vorig bericht: « Koop de voorganger van de BMW X6 als occasion
Volgend bericht: Ferrari verklaart kwalificatieblunder: “Veel beslissingen nemen” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    12 november 2022 om 14:10

    Wat een wagens zeg. Allemaal prachtig, maar zo’n Porsche vind ik toch het tofst. Stationwagens altijd goed. Wel ontzettend duur!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      12 november 2022 om 19:39

      Helemaal mee eens! Ik zou ook de Porsche nemen, een jong gebruikte GTS als het even kon…

      Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    12 november 2022 om 14:17

    De Mercedes, das beste oder nichts..

    Wat een gaaf apparaat is dat zeg.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      12 november 2022 om 23:23

      Ja! Alleen jammer dat deze verre van “das beste” is. Dus laat maar staan.

      Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      13 november 2022 om 08:25

      Vind het een spuuglelijk ding. Totaal uit verhouding. Laag. Te bol. Veel te korte kont. Die wielen om te kotzen.

      Interieur wel heel fraai. Gelukkig kijk je daar tegen aan als je rijdt, ipv de buitenkant.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        13 november 2022 om 08:49

        Niet best als te laag een minpunt is voor een personenauto. Zijn we al zo omgepraat naar bejaarde crossover liefhebbers?

        Login om te reageren
      • thjvanvlerken zegt

        13 november 2022 om 13:28

        Precies dat ja. Ik ben geen fan.

        Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    12 november 2022 om 14:18

    Lastige materie. Maar als ik de onderbuik laat spreken zou ‘t de Lotus moeten worden. Elektriek (belangrijk voor de aanvrager), prettig om naar te kijken en vermoedelijk goed rijdend. Bovendien wat anders dan het geijkte en met een zekere prestige.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    12 november 2022 om 14:29

    Binnen het budget zou ik ook voor de hybride Porsche Panamera Sport Turismo kiezen.

    De Mercedes EQE spreekt me ook zeer aan, is alleen geen stationwagen – onbegrijpelijk overigens, met de heritage van dit merk indachtig.

    Alternatief zou ik ook de A7 wel overwegen, al zou ik dan eerder nog de A6 Avant kiezen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      12 november 2022 om 14:39

      Als ik mij niet vergis komt er op termijn wel een EQE stationwagen. Maar aangezien Kevin in het lijstje aangeeft dat Mercedes hem niet echt trekt, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij daarop wil wachten.

      Login om te reageren
  5. etiennep zegt

    12 november 2022 om 14:30

    (S)Q8-etron, taycan cross turismo of kijk eens tussen de reacties van: Lezersvraag: Welke auto koop jij voor 100.000 euro?

    Login om te reageren
  6. kimhung zegt

    12 november 2022 om 14:37

    Hmmm dat woordje “premium” moeten we echt lozen. Dat we daar in trappen is mij echt een raadsel. Met het geld zou ik ook kijken bij volvo. Een dikke v90 t8 ofzo. Houd je nog geld over ook

    Login om te reageren
    • bmw1cabrio zegt

      12 november 2022 om 14:58

      Max snelheid 180 km/u….

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        12 november 2022 om 15:36

        @bmw1cabrio

        Denk dat 98 % van de mensen dat geen zak uit maakt.

        Login om te reageren
        • AudiRS zegt

          13 november 2022 om 08:30

          98% van de mensen die onder 40k een auto kopen idd.

          Login om te reageren
      • lecomte zegt

        12 november 2022 om 16:52

        Begrenzer eraf en het is opgelost.

        Login om te reageren
        • 560pk zegt

          12 november 2022 om 23:25

          4 cilinder…. Need I say more?

          Login om te reageren
      • bbjorn zegt

        12 november 2022 om 16:55

        Die limiter kan je eraf halen lijkt me, ze hebben de versnellingbak niet gemaakt om maar tot 180 te kunnen lijkt me

        Login om te reageren
        • 440igc zegt

          12 november 2022 om 18:12

          Ja maar blijft een 4 cilinder die 2000+ kg moet trekken geen pretje

          Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          13 november 2022 om 06:27

          Née maar dat de grote baas van Audi een snelheidslimiet wilt op de autobahn van 120kmh is enkel om meer te verdienen. Als auto’s niet harder dan 120kmh gaan hoeven ze niet van die grote remmen, dure banden etc te monteren dus dat is meer geld voor de fabriek… gaat niet om veiligheid of het millieu maar enkel om geld…

          Login om te reageren
        • AudiRS zegt

          13 november 2022 om 08:27

          Klopt. Begrenzer eraf en hij loopt 240+. Moeiteloos.

          Login om te reageren
      • Richmond zegt

        12 november 2022 om 23:12

        Ja dat is echt van belang

        Login om te reageren
    • 440igc zegt

      12 november 2022 om 18:13

      Blijft een 4 cilinder die 2000kg moet trekken

      Login om te reageren
      • AudiRS zegt

        13 november 2022 om 08:27

        Ja maar 400pk met stroom doet een hoop hoor…

        Login om te reageren
  7. Edge zegt

    12 november 2022 om 14:45

    Afhankelijk van je definitie van dik zou je ook voor een BMW 5-serie kunnen gaan. Een 540i begint bij 95k, houd je een dikke 30k over voor een toffe lakkleur, velgen en allerlei andere opties. Enige kanttekening is dat de 5-serie alweer een tijdje meegaat en de opvolger niet lang meer op zich laat wachten, dus je rijdt dan snel in een ‘oude’ auto.

    Overigens, als het nog een tandje heftiger mag zijn er voor dit geld ook leuke tweedehands BMW M, Audi RS of Mercedes-AMG modellen te vinden!

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      12 november 2022 om 23:34

      M’n schoonzoon heeft vorige maand een BMW 530 besteld: nog geen 90 K met echt iédere optie die er aangeboden wordt. Neem deze als touring, dan ben je een duizendje of 3 extra kwijt, en je kan je hele familie en de buurvrouw vervoeren in groot comfort. In de kleur van jóuw keuze, met jóuw interieurkleur, met de opties die jíj altijd al hebt willen hebben. En geen zorgen hoe de vorige eigenaar de auto wel-of-niet goed ingereden heeft (of misschien een klapper heeft gemaakt).

      Login om te reageren
  8. bmw1cabrio zegt

    12 november 2022 om 14:57

    Panamera Sports Turismo is het gaafst kan ik uit ervaring vertellen. De fijnste familieauto die ik ooit heb gehad. Geen bijzonder ruime kofferbak, maar met slechts 1 kind is hij meer dan ruim genoeg. Ik heb er nu 20K mee gereden en elke kilometer zit ik er met een smile in.
    Slechtste keuze qua brandstof, maar daar krijg je fun voor terug.
    Gouden Top Tip: een Turbo S e-hybrid Sports Turismo met een beetje ervaring. Met jouw kilometers schrijf je toch veel af. Beest van een auto die je ook heerlijk relaxed kunt cruisen

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      12 november 2022 om 15:52

      Volledig met je eens wat betreft de tip: waarom een gloednieuwe auto kopen als je toch zoveel kilometers maakt. Koop dan een jong gebruikte auto die net wat dikker in de spulletjes zit.

      Login om te reageren
  9. okdoei zegt

    12 november 2022 om 15:08

    2600kg voor een Lotus is toch wel janken…

    Login om te reageren
  10. rollingstoned zegt

    12 november 2022 om 15:14

    Niet eens een Maser of een Jag? Als het dan toch ‘premium’ moet zijn, doe het dan ook in stijl ;-)

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      12 november 2022 om 17:27

      Ja een XF station is ook mooi! Een Maserati station wordt lastig, of een SUV…

      Login om te reageren
  11. zdev zegt

    12 november 2022 om 15:42

    Hele dikke familieauto?
    Een F-Pace SVR. Echt heel dik.
    5.0 liter supercharged V8. Lekker geluidje ook.
    https://www.youtube.com/watch?v=h4XUgs7EdDU

    Login om te reageren
    • CYBRTRK zegt

      12 november 2022 om 17:22

      Kom je ongeveer €40k te kort

      Login om te reageren
  12. Petrovski zegt

    12 november 2022 om 15:46

    Wat mij betreft dan toch maar een Taycan Sports Turismo. Of een mooi aangeklede RR Velar P400e.

    Login om te reageren
  13. JW zegt

    12 november 2022 om 16:14

    De Porsche wat een vet ding..en als het echt moet wat anders de lotus.

    Login om te reageren
  14. kadett83 zegt

    12 november 2022 om 16:20

    Alpina B5 Touring met de kop eraf.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      12 november 2022 om 16:51

      Een Alpina B5 Touring cabrio dus ? 😝

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        12 november 2022 om 17:09

        Scherp 😁

        Login om te reageren
    • 560pk zegt

      12 november 2022 om 23:35

      Voor 125K? Onwaarschijnlijk.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        13 november 2022 om 10:51

        Nee hoor, voor 125 kan dat makkelijk. Pre-LCI G31.

        Login om te reageren
  15. smart2000 zegt

    12 november 2022 om 16:28

    Joh blijf toch lekker in je Teslatje doorzoefen. Bespaart je een hoop kopzorgen. Porsche is meer iets voor autopochers. Veel geschreeuw maar weinig wol.

    Login om te reageren
  16. smex zegt

    12 november 2022 om 17:01

    De EQE is toch wel het lelijkste wat er ook amuit Stuttgart gekomen is. Hoe kan zoiets door de design afdeling komen? Laatst ook in het echt gezien, een van de weinige auto’s die in het echt nog lelijker is dan op de foto.

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      13 november 2022 om 08:31

      Idd

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      13 november 2022 om 08:51

      Maar wel extreem glad, en daardoor zuinig. You win some you lose some.

      Login om te reageren
      • AudiRS zegt

        13 november 2022 om 11:19

        Dan maar 50km range minder. Dit is zum kotzen. Mercedes onwaardig.

        Login om te reageren
  17. wza1979 zegt

    12 november 2022 om 17:03

    Volgens mij Betaal je in dld op electrisch geen btw of BPM. Dus taycan,s te over:

    https://m.mobile.de/auto-inserat/porsche-taycan-4s-sportdesign-burmester-innodrive-21-zol-pforzheim/350868008.html?searchId=0d2bfdc2-6973-e4a5-aa35-5888c93c28a6&ref=srp&type=ad

    Login om te reageren
  18. unpama zegt

    12 november 2022 om 17:07

    A7 kofferbak is te laag voor alle kinder spullen, heb destijds ook getwijfeld maar dan beter een a6 avant ipv a7

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      13 november 2022 om 08:34

      Of een Q7 55/60e.

      Login om te reageren
  19. camber24 zegt

    12 november 2022 om 17:13

    Er staat een mooie Taycan Cross Turismo 4S in Zwolle voor 129K. Sla je slag zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  20. sportevo zegt

    12 november 2022 om 17:14

    Een jong gebruikte Alpina B3 zou toch wel tot de mogelijkheden moeten behoren?

    Login om te reageren
  21. camber24 zegt

    12 november 2022 om 17:24

    De EQE is overigens geen familie auto. Nog een kleinere kofferbak dan mn i4.

    Login om te reageren
  22. tweetyv6 zegt

    12 november 2022 om 17:30

    Alfa Stelvio Quadrifoglio en nog genoeg geld overhouden om vaak genoeg te kunnen tanken

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    12 november 2022 om 17:39

    BMW i4?

    Login om te reageren
  24. fransananas zegt

    12 november 2022 om 17:39

    Ik zit met hetzelfde ‘probleem’. Nu een model X. Wil wel elektrisch blijven rijden. Taycan rijdt goed maar is klein. Zeker met drie kinderen. Lotus is heel gaaf maar geen ruimte voor een eventueel vierde kind. Keuze is dus beperkt

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      12 november 2022 om 23:36

      Aanhangwagen?

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      13 november 2022 om 09:21

      Koop een espace voor je dierentuin…

      Login om te reageren
  25. tenaci zegt

    12 november 2022 om 17:59

    Ik zou op zoek gaan naar een Taycan Cross Turismo. Anders de EQE

    Login om te reageren
  26. 440igc zegt

    12 november 2022 om 18:10

    Sorry maar voor mij is een panamera met v6 geen dik ding eerder een kapper auto ofzo

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      13 november 2022 om 08:53

      Ik ga mij laten omscholen.

      Login om te reageren
  27. (ooo--V--ooo) zegt

    12 november 2022 om 18:27

    Ja eitje, de Giulia Q SW

    O wacht…

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      13 november 2022 om 08:33

      Goed idee. Meer dan een ton stukslaan op een Alfa.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        13 november 2022 om 15:10

        @audiRS

        Liever dat dan de zoveelste foute RS van Audi.
        Qua afschrijving ontlopen ze elkaar weinig en dat voor een Alfa. hoe gaaf is dat?

        Login om te reageren
        • AudiRS zegt

          13 november 2022 om 17:14

          Je druk maken om afschrijving als die Alfa na 10 jaar rijp voor demontage/sloop is?
          De Audi zal nog wel een aantal jaren doorknallen, mits ie niet door bontkraagjes is stukgereden.

          Login om te reageren
  28. watchhok zegt

    12 november 2022 om 19:07

    6 maanden wachten en dan een m3 touring met het dak eraf…

    Login om te reageren
  29. geenidee1975 zegt

    12 november 2022 om 19:16

    De Hongqi E-HS9. Wie niet waagt, blijft maagt.

    Login om te reageren
  30. Benny_Weisz zegt

    12 november 2022 om 20:00

    BMW 540i Touring xDrive anytime…..anywhere…..beste keuze ooit!

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      12 november 2022 om 23:36

      +1

      Login om te reageren
  31. arta zegt

    12 november 2022 om 20:13

    Even doorsparen en een Model S Plaid kopen.
    You know you want it!

    Login om te reageren
  32. AC zegt

    12 november 2022 om 21:25

    Vervelend vraagstuk!
    Denk dat veel al wel voorbij is gekomen. Dikke Duitsers SUV of stations voeren zo te lezen de boventoon.
    Maar goed hoe ‘familieauto’ moet het zijn? Zelf een 3GT, gaat prima met 2 kleine kinderen. Uiteraard is SUV of station wel handiger met reut stapelen achter tot aan het dak. Dakkoffer met vakanties werkt echter ook prima.
    Los van brandstof/premium/‘dikheid’ van wat je kiest. Check zeker als je lang bent even of je goed kunt zitten (of de stoel niet naar voren hoeft) er er zo’n achterlijke grote base/maxicosi/britax/wat dan ook achter je staat. Grote buitenmaten is niet per se grote binnenmaten (wielbasis zegt vaak al meer).
    Succes met dit eerste wereld probleem :)

    Login om te reageren
  33. Computer Freak zegt

    13 november 2022 om 00:49

    Koop een leuke youngtimer. Rolls Royce Phantom, Bentley Continental, Mercedes G55 AMG, Maybach 57S.

    Login om te reageren
  34. Jonas zegt

    13 november 2022 om 14:44

    Vergeet de BMW i4 niet! Volledig elektrisch en binnen budget. In tegenstelling tot de gewone 4-serie heeft de i4 een gebogen scherm.
    Kies de edrive40 voor meer range of de M50 voor meer power.

    Login om te reageren
  35. ghost zegt

    13 november 2022 om 19:36

    Gewoon Taycan 4S gaan halen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North