• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari wil volumemerk worden: productie gaat omhoog

Auteur: JordyS, gepost 12 september 2014 om 16:05 – 73 Reacties

Ferrari wordt volumemerk


Luca di Montezemolo is officieel nog niet eens weg bij Ferrari, maar moet nu al lijdzaam toezien hoe zijn filosofie binnen twee dagen compleet overboord gegooid is.

Dat di Montezemolo en Sergio Marchionne (Ferrari’s nieuwe CEO) elkaar dit jaar waarschijnlijk geen kerstkaart sturen, werd de afgelopen week wel duidelijk. De twee Italiaanse heethoofden hebben een totaal tegenovergestelde mening over de toekomst van Ferrari. Di Montezemolo wilde het merk exclusief houden, zoals hij al 23 jaar doet. Marchionne wil vooral cashen door meer auto’s weg te zetten.

Dat meningsverschil bleek niet bespreekbaar, waarop di Montezemolo zijn biezen pakte en tegelijkertijd 27 miljoen euro vertrekpremie in zijn zak stak. Hij blijft nog tot halverwege oktober officieel in dienst, maar daar heeft Marchionne geen boodschap aan. Die heeft namelijk bekend gemaakt de productie per direct op te voeren, zodat Ferrari per jaar 10.000 auto’s aflevert. Nu zijn dat er nog zo’n 7.000.

Het opvoeren van de productie is overigens een stokpaardje van Marchionne, want ook andere merken van Fiat Chrysler wil hij flink laten groeien. Zo moest Alfa Romeo dit jaar 500.000 auto’s gaan verkopen, terwijl dat er in 2012 slechts 100.000 waren. Aan ambities dus geen gebrek, al kun je jezelf afvragen wat er op deze manier overblijft van de ooit zo roemruchte Italiaanse merken.

Dat Ferrari over de eerste zes maanden van 2014 meer verdiende dan ooit is voor Marchionne blijkbaar dus nog niet genoeg. De Italianen leverden in totaal 3.631 auto’s af en verdienden 185 miljoen euro. Het aantal verscheepte bolides lag lager dan in het eerste half jaar van 2013, maar daar stond tegenover dat er per auto meer verdiend werd. De meeste nieuwe Ferrari’s rijden overigens rond in Amerika, want daar werden er in zes maanden tijd liefst 1.062 verkocht.

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ferrari, Luca-di-Montezemolo, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Volvo V40 D2 – 14% bijtelling
Volgend bericht: Peugeot 308 – 14% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. dikdraak zegt

    12 september 2014 om 16:10

    En daar gaat het Ferrari dat we al sinds de jaren ’60 bewonderen. Bereid je maar voor op de Toscane, een Cayenne-concurrent…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      12 september 2014 om 17:20

      @dikdraak: OMG! 10k wagens ipv 7k p/j , wat een verschil, nu zullen ze op elke hoek v/d straat staan!

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        12 september 2014 om 17:21

        @lekkaah: Deze beslissing op zich maakt niet zoveel uit. Waar het mij om gaat is dat er nu een strategiewijzing is besloten die op termijn waarschijnlijk tot Porsche-achtige gevolgen gaat leiden.

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          12 september 2014 om 17:27

          @dikdraak: Inderdaad. De eerste druppel een dag na de aankondiging dat Luca weggestuurt wordt en Sergio “gekker dan een zak katten” Marchionne het roer overneemt.

          Dit.is.een.ramp.

          Voor wie van Ferrari houdt tenminste.

          Login om te reageren
      • motoragent zegt

        12 september 2014 om 17:42

        @lekkaah: In dit jaar… dus in het laatste kwartaal van dit jaar gaan ze van 2.3k auto’s in 4 maanden naar 5.3k auto’s, dat is meer dan een verdubbeling van de productie!

        En daar gaat het niet bij blijven ben ik bang…

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        14 september 2014 om 02:23

        @lekkaah: Ja en als die 10k gehaald is wordt het 15kan, dan 20k en voor je het weet maakt Ferrari 100k auto’s per jaar. Want zo is Marchionne gewoon helaas

        Login om te reageren
  2. sulobb zegt

    12 september 2014 om 16:10

    Eerst Masserati en nu Ferrari…
    Ik hoop dat ze nu niet met budgetmodellen komen.
    Méér Ferrari is leuk natuurlijk, maar dat mag het imago van Ferrari zeker niet schaden!!!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 september 2014 om 16:44

      @sulobb:
      Ach, ik reed in d jaren 90 al rond in een Ferrari PandaRossa..

      Geintje van een collega, maar toch. 25 jaar na dato komt zijn “droom” toch uit.

      Login om te reageren
  3. djfrank zegt

    12 september 2014 om 16:12

    Jammer dit..

    Login om te reageren
  4. m550d zegt

    12 september 2014 om 16:13

    Alles wat hedendaags in één adem genoemd wordt met Marchionne, neem ik niet meer serieus omdat de informatie vaak (1) onhaalbaar is of (2) triest is. Hij is de iets meer geslaagde, Italiaanse versie van onze Victoire Chateau d’Air. Jammer dat die luchtfietser aan het hoofd van Ferrari komt te staan.

    Ik hoop van harte dat Marchionne snel opstapt met zijn waardeloze beleid. Het had andersom moeten zijn: Di Montezemolo aan het hoofd van het concern, Marchionne eruit. Maar helaas…

    Login om te reageren
  5. sjaakk zegt

    12 september 2014 om 16:13

    Kan iemand hem even stoppen voordat er niets meer van Ferrari over is. Nu is er nog geen schade aangericht.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      12 september 2014 om 16:18

      @sjaakk: Als we als AB-lezers nu eens geld zouden verzamelen en een sniper zouden huren…?

      Login om te reageren
      • mrniesoe zegt

        12 september 2014 om 16:21

        @sulobb: DOEN WE!

        Login om te reageren
      • bmw1m zegt

        12 september 2014 om 16:31

        @sulobb: waar kan ik doneren?

        Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        12 september 2014 om 16:34

        @sulobb: Ferrari is in nood. Doneer nu bij giro 555 en help Ferrari te bevrijden van een wisse dood. Kom in actie nu het nog kan.

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        13 september 2014 om 08:25

        @sulobb: er staan toch mensen hoger op mijn snipe-lijstje…

        Login om te reageren
  6. fconderkantlat zegt

    12 september 2014 om 16:14

    ik hoop dat de komende jaren de productie niet verder omhoog gaat, het heeft wel voordelen, misschien wordt een ferrari meer bereikbaar voor meer mensen….gaat wel verloren aan de exclusiviteit, maar ferrari heeft wel een sterke naam en positie wat niet zo maar verloren gaat

    Login om te reageren
  7. sydney zegt

    12 september 2014 om 16:16

    Ik ben niet zo bang voor een Ferrari SUV, zo een auto is makkelijker onder te brengen bij Maserati.Maar je weet het nooit in een wereld waar oliesjeiks,gargen en ultrarijke techchinezen het voor het zeggen hebben.
    Een auto onder de California met 6 cilinders en turbo’s zie ik sneller gebeuren.

    Login om te reageren
    • styns zegt

      12 september 2014 om 16:39

      @sydney: Dat is dan nog niet zo’n ramp!

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 september 2014 om 16:56

      @sydney:
      Laat maar komen die “nieuwe” Dino, ze hebben in de 4C al een prima platform.

      OT:
      Zo groot is de toename nu ook weer niet, een groot deel van naar groeimarkten verdwijnen. Het zal echt niet zo worden als bij Porsche dat je ze op elke straathoek tegenkomt.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        12 september 2014 om 17:31

        @tupperware: @styns: Eens, ik wilde het “D” woord niet gebruiken, maar dat zou mooi zijn.Als het een Iets betaalbaarder,lichtere,bloedsnelle en toch een echte Ferrari is kan ik het alleen maar toejuichen.Daar zal de exclusiviteit van het merk niet onder gaan lijden denk ik.
        Maar ja, hoe lang horen en lezen we al niet over een Dino opvolger?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          12 september 2014 om 18:29

          @sydney:
          Sec genomen was de 308 de opvolger van de Dino, trek je die lijn door dan kom je bij de 458 uit. Eigenlijk zou je de 4C als moderne Dino kunnen zien.

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            12 september 2014 om 18:50

            @tupperware: Waar, alleen als ik aan de opvolger van de 246 Dino denk,dan denk ik vooral aan de 308 GT/4 En dat is er nu net eentje die we moeten vergeten.De Dino’s waren in eerste instantie ook geen Ferrari’s dus dat de 4C in die zin een soort van spirituele opvolger is,daar heb je wel gelijk in ja.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              12 september 2014 om 23:00

              @sydney: GT/4 wás een Dino, latere versies zijn met Ferrari badge verkocht – als ik mij niet vergis… Toen een schraal ding, nóg relatief, maar zou er toch graag één hebben. Toch een wagentje met een bijzonder karakter?

              Login om te reageren
  8. fconderkantlat zegt

    12 september 2014 om 16:17

    fiat concern verkoopt momenteel niet al te goed, als ik fotos en artikels zie hoeveel nieuwe auto’s er op distributiecentra staan te niksen zonder eigenaar, vind ik echt superzonde….en ook nog eens een financieel risico voor een concern als Fiat….misschien kunnen ze zich beter focussen op kwaliteit en weer net als vroeger een degelijk goed product leveren waar meer marge op te maken valt omdat consumenten immers meer betalen voor daadwerkelijke kwaliteit…in mijn optiek dus meer voordeel dan aan kwantiteit gezien de economische situatie in de autobranche voor merken zoals fiat en chrysler

    Login om te reageren
  9. mrniesoe zegt

    12 september 2014 om 16:20

    Als Fiat het meest bekende automerk in de geschiedenis weet te vernielen,dan zal de autogeschiedenis nooit meer hetzelfde zijn…kijk maar wat ze deden met Alfa Romeo…

    Login om te reageren
  10. pjotr zegt

    12 september 2014 om 16:29

    Grappig dat Marchionne hier als italiaanse koekenbakker wordt bestempeld, terwijl ze in Italie hem een buitenlander noemen (want half canadees).

    Het gerucht waart rond dat Luca de opvolger van Bernie Ecclestone wordt.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 september 2014 om 17:26

      @pjotr: *pizzabakker

      Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    12 september 2014 om 16:29

    Ow boehoe. Niets abnormaals aan. En al wie niet wil dat Ferrari een volume-merk wordt, moet er maar geen kopen…

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      12 september 2014 om 16:37

      @Esprit_de_Flandre: Nou, geen Ferrari kopen lukt mij nog steeds. Zonder moeite zelfs.

      Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    12 september 2014 om 16:32

    Op zich is het niet verkeerd om de productie ietwat te verhogen, maar laat het aub geen tweede Porsche worden!

    Hey ome Sergio, waar blijven die 500X en Giulia? Want ik zou graag willen dat mijn favoriete merken ook terug volumemerken worden. Alvast bedankt.

    Login om te reageren
  13. fiatpalio zegt

    12 september 2014 om 16:33

    het is wel wisselend nieuws eerst werd het omgekeerde gemeld…

    Login om te reageren
  14. toniominestrone zegt

    12 september 2014 om 16:35

    Dood en doodzonde, ik heb het angstige gevoel dat Ferrari zich laat leiden door gladde marketeers.
    Op deze manier gooit het merk zijn naam te grabbel en gaat het Porsche achterna welke ook zijn roots heeft verloochent met gedrochten als de Cayenne en de Panamera omwille van de commercie.

    Login om te reageren
  15. ivomx5 zegt

    12 september 2014 om 16:47

    Deze strategie is zo ontzettend bagger voor een merk.

    Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de Ferrari FWD Active Tourer wordt gelanceerd met makkelijke instap voor de kapitaalkrachtige baby-boom generatie.

    BMW heeft de strategie nog redelijk goed vol weten te houden door Mini te lanceren en daar het FWD concept verder uit te werken. Helaas heeft ook dat niet mogen duren.

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    12 september 2014 om 16:50

    Och och och, wat een ramp !
    Van wel 7000 auto’s naar 10000.
    Wat een catastrofe !
    Volgens mij draait Toyota dat aantal in drie uur…

    Toyota is dan wel weer jaloers op Ferrari’s omzet van de schaalmodellen…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      12 september 2014 om 17:48

      @desjonnies: Nouja, als je je bedenkt dat ze van 7k naar 10k gaan in een kwartaal betekend dat dus een ruime verdubbeling van de productie.

      Ach, als je iets exclusiefs wilt moet je maar voor een Spyker gaan, daar zie je er in ieder geval geen 2 van…

      Login om te reageren
  17. mashell zegt

    12 september 2014 om 16:52

    Ach, 7000 of 10000 stuks, het is maar een getal. De wagens blijven duur en exclusief. Hier zullen we niks van merken.

    Login om te reageren
  18. volvofreak zegt

    12 september 2014 om 17:01

    Dus meer auto’s mag maar 1 Purrari mag niet?. Slaat nergens op.

    Login om te reageren
  19. Joost zegt

    12 september 2014 om 17:04

    27 miljoen afkoopsom vanwege 3.000 auto’s die er per jaar extra geproduceerd worden.
    En op die 3631 auto’s verdienen ze 185 miljoen. Is ongeveer 50.000 per auto.

    Die 27 miljoen is dan zo terugverdiend..

    Login om te reageren
  20. c350cdi zegt

    12 september 2014 om 17:06

    Niet zaniken. Porsche is ook begonnen met meer productie en dat heeft het merk EN de beleving daarvan geen slecht imago bezorgd. Sterker nog. Het is alleen maar beter geworden.

    De 911 is qua bouwkwaliteit beter dan ooit. Dankzij het geld dat verdient is met “volume modellen”.

    Ik zou zeggen: Ferrari ga bouwen en wel snel!!!!

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      12 september 2014 om 18:21

      @c350cdi: Het imago van Porsche is wel degelijk geschaad door modellen als de Cayenne en Panamera toe te voegen waar louter nobody’s (lees: voetballers en de onderwereld) in rond rijden.

      Login om te reageren
      • c350cdi zegt

        12 september 2014 om 18:41

        @toniominestrone: @toniominestrone: dat foute mensen goede auto’s kopen is Porsche niet aan te rekenen.

        Doet niets af aan de kwaliteit sprong die gemaakt is. Ten tijde van de 964 was Porsche bijna blut.
        Inzetten op 1 paard gaat niet goed. De verbreding trekt nieuwe klanten en dus geld aan.

        Nobody’s kopen ook Bentley en RR. Zijn die slecht dan.

        PS: Wie bepaald trouwens of iemand een nobody is?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          12 september 2014 om 18:50

          @c350cdi:
          Ik wil niet zeggen dat Bentley en Rolls Royce slecht zijn, iets wat ze overigens wel jaren geweest zijn.
          Bentley is helaas niet meer wat het was en hoort wat mij betreft thuis in het rijtje waar Saab en Lancia ook deel van uitmaken.
          BMW laat Rolls wel de statigheid behouden, ook al rijden daar ook randgroep figuren in.
          Ferrari laat juist zien dat Porsche al die nutteloze auto’s niet nodig heeft.
          Juist een merk als Porsche had, met de juiste strategie ook kunnen overleven als puur sportwagenmerk.

          Login om te reageren
          • 1audi1 zegt

            13 september 2014 om 00:54

            @tupperware: porsche had dan inderdaad, zoals je zelfs zegt kunnen overleven. Porsche doet het nu erg goed en maakt zeer veel winst , klinkt toch beter als “overleven”.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              13 september 2014 om 12:04

              @1audi1:
              Zoals ik zijn comment lees bedoelt hij dat Porsche dan net als Ferrari een gezond en zeer winstgevende sportwagen fabrikant geweest was.
              Geen fabrikant van tractoren die sportwagens er een beetje bij doen.
              Nu weet ik dat begrijpend lezen geen onderdeel meer uitmaakt van het huidige onderwijs, maar dat had je er zelf ook best uit kunnen halen.

              Bij mijn weten is Ferrari zo’n beetje de meest winstgevende autofabrikant, dus daar heb je geen omgekatte VW’s en Audi’s voor nodig. Tot op de dag van vandaag betreur ik die koerswijziging van Porsche. Dat “overleven” moet je dus niet te letterlijk nemen….

              Login om te reageren
              • tupperware zegt

                13 september 2014 om 13:59

                @jrk68:
                Juist, dat is wat ik bedoelde.

        • toniominestrone zegt

          12 september 2014 om 19:15

          @c350cdi: Ik, in dit geval.

          Login om te reageren
  21. rammillius zegt

    12 september 2014 om 17:09

    Nu valt een verhoging van 7.000 naar 10.000 auto´s wel mee. Maar wat als ze er aan zitten? Schroeven ze het dan op naar 15.000 auto´s? En wat als ze dat halen? 100.000 auto´s? Ferrari hoort exclusief te zijn. Dan maar minder produceren en duurder maken in plaats van meer en meer produceren. Op een gegeven moment is Ferrari gewoon een dure Fiat.

    Login om te reageren
  22. Vanquish zegt

    12 september 2014 om 17:09

    Helemaal niet zo’n ramp. Ferrari’s schijnen in vele opzichten superieur te zijn aan de concurrenten. Als je zo’n goed product hebt, waarom zou je er dan niet zo veel mogelijk verkopen? Door de prijzen blijven ze toch wel exclusief.

    Login om te reageren
  23. jippie zegt

    12 september 2014 om 17:10

    Leuk is dat! Eerst heeft Marchionne Alfa Romeo om zeep geholpen, nu wordt Ferrari volgende slachtoffer. Ik heb in elk geval bar weinig vertrouwen in die man.

    Login om te reageren
  24. c-greg zegt

    12 september 2014 om 17:12

    Meegroeien met de vraag lijkt mij geen verkeerd idee en dat doen ze al jaren zag net een mooi lijstje langs komen ieder jaar stijgen de aantallen. En over alfa kapot maken waar iedereen overlult slaat nergens op Is gewoon elkaar na papegaaien.

    Alfa romeo is altijd een kleine speler geweest met weinig modellen laatste piek Was rond 2000 met de 156 en 147 en zelfs toen stelde het niks voor. Want mensen blijven maar hangen in het verleden dat alfa slecht Is iedereen lult er over maar niemand wil het rijden. Wat hadden ze dan moeten doen modellen uit blijven brengen die niemand koopt? Of hergroeperen en sterker terug komen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 september 2014 om 18:36

      @c-greg: je zit nog in de ontkenningsfase? Alfa verkocht in het verleden helemaal niet zo slecht. Voldoende om te overleven. Nu zitten ze met 3 modellen, de Mito die oud begint te worden, de Gulietta die gewoon te duur is en de 4C waarvan je je afvraagt waarom? Alfa moet zich zelf weer uit de goot oprapen en een betere BMW 3 serie gaan bouwen. Als er 1 merk is die dat kan is het Alfa.

      Login om te reageren
      • c-greg zegt

        12 september 2014 om 22:47

        @mashell: ik zit in de ontkenningsfase? gaat mij om al die mensen die roepen dat alfa dood is gemaakt en zelf nooit een alfa aanschaffen(heb zelf een gt gehad nu een 159). ik doel op het feit dat alfa nooit een verkoop topper is geweest op wat successen daar gelaten. zoals ik al zei wat hadden ze dan moeten doen deze trend doorzetten? of de fout erkennen en proberen door een pauze te nemen beter terug te komen? dat lijkt mij geen ontkenningsfase maar logica? ok ja kan geen vertrouwen hebben in de plannen die er liggen maar wat ze van plan zijn klinkt goed hoop dat alles loopt als verwacht deze x…

        Login om te reageren
  25. gearhead zegt

    12 september 2014 om 17:20

    @c350cdi: precies mijn reactie: ze hebben ze meer cash om met mooie techniek te komen. De meesten hier op het blog die reutelen dat Ferrari eraan gaat want de exclusiviteit is weg, hebben blijkbaar geen benul. 10.000 auto’s op de 90 miljoen die gemaakt worden….. Blijft uber exclusief.

    En koop je een auto voor de exclusiviteit? Dan kun je beter een Bristol kopen…..

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    12 september 2014 om 17:43

    Zo mijn Ferrari is afbesteld..

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    12 september 2014 om 17:50

    Van de week
    Franse autoroute.
    Kwam met 140 aankachelen.
    De man reed zo’n 120 misschien net 130.
    In zijn bloedrode Ferrari.
    Zo’n mooie ouwere, met middenmotor,
    Wat hobbelde dat ding over de aalgladde piste van de autoroute.
    Ik had meelij met de man.
    Maar hij gebruikte zijn Ferrari tenminste als auto, als vervoermiddel.
    Tig keer beter dan al de handtasjes die we ’s avonds aan de Riviera zagen poseren.

    Want dat is eigenlijk het trieste van dit soort wagens, ze worden eigenlijk alleen maar verkocht om te laten zien wie de grootste heeft.
    En resideren aan de Cote d’Azur, Hong Kong en ’s zomers in London en voornamelijk op plaatsen waar de rijken en bevoorrechten verblijven.

    Maar de meesten worden eigenlijk niet gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, rete hard te gaan en te stuuuuuuhren
    ’t liefste over een bergweggetje.
    Gewoon lekker rossen met zo’n ding, je hebt niet eens al die powerrr nodig.

    On days like this……

    Login om te reageren
    • c350cdi zegt

      12 september 2014 om 18:31

      @desjonnies: amen!!

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 september 2014 om 22:26

      @desjonnies: On days like these… We need a Miura ;)

      Login om te reageren
  28. schellekens006 zegt

    12 september 2014 om 18:40

    27 miljoen… Had ie de staatsloterij gewonnen?

    Login om te reageren
  29. c350cdi zegt

    12 september 2014 om 18:46

    Mijn vrouw gebruikt onze 997 S gewoon om boodschappen te doen in het dorp.
    Gewoon omdat het leuk is en omdat het kan

    De grap is; louter positieve reactie, ondanks de benzine dampen en het harde (heerlijke) geluid

    Dat is onze middelvinger naar de moraalridders.

    Login om te reageren
    • topless zegt

      12 september 2014 om 20:31

      @c350cdi:

      Mijn vriendin gaat altijd shoppen met mijn Aventador. Behalve als ze grote spullen gaat kopen, dan neemt ze de LM002 mee. Maar daar vind ze de koppeling wat zwaar van gaan. Dat levert ook altijd positieve reactie op. Een supermodel in een Lambo, dat spreekt de mensen aan.

      Login om te reageren
    • hugo85 zegt

      12 september 2014 om 22:33

      @c350cdi: Haalt ze dan alleen een pak melk of gaan de kratten bier mee op de passagiersstoel?

      Login om te reageren
  30. alfablog zegt

    12 september 2014 om 19:47

    Goede actie. Fiat groep heeft geld nodig. Maserati moest ook in een paar jaar van 3000 naar 50.000 en dat gaat lukken lijkt het. Dat levert geld op. De helft meer F zal dat ook doen. Budget voor de ontwikkeling van nieuwe modellen. Wachtlijsten wegwerken levert zonder risico direct cash. Kan hij goed gebruiken.

    Login om te reageren
  31. levon zegt

    12 september 2014 om 19:49

    Dit is dan het zelfde ferrari als de jaren 80 en 90 want toen hadden ze de mondial t en de 348 als hrt goed was en een ferrari met een v6 dus ik zie zelf dat ze dus met meer modellen komen en dat zal op zich beter zijn voor de winst maar voor de exclusiviteit is het niet goed. Maar als je met masarati al dezelfde marktstrategie gebruikt waarom gebruik je dan dezelfde strategie voor ferrari?

    Login om te reageren
  32. topless zegt

    12 september 2014 om 20:27

    @levon

    Welke Ferrari uit de jaren ’80 en ’90 had dan een V6?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 september 2014 om 20:35

      @topless:
      Deze

      Verder kon ik me ook geen bedenken, zeker niet voor de straat, daar was de laatste V6 niet eens een Ferrari maar een Dino. Voor zover mijn parate kennis reikt ging daar in 1973 de stekker uit..

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 september 2014 om 22:28

      @topless: Ligt eraan welke motor en hoeveel honger de steenmarter heeft ;)

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      12 september 2014 om 23:09

      @topless: kan me vergissen maar volgens mij was er op basis van de 308 GTB een 208 in Italië verkrijgbaar, in elk geval zo zelfde verhaal met 308 GT/4, welke -dacht ik- uiteindelijk ook als Ferrari ipv Dino verkocht is…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 september 2014 om 23:12

        @davelepeef:
        Klopt, in die tijd ging je boven de 2 liter fors meer belasting betalen in Italië, vandaar die 208.

        Login om te reageren
      • topless zegt

        13 september 2014 om 09:18

        @davelepeef:

        Die had een 2 liter V8.

        Login om te reageren
  33. E34M5Touring zegt

    12 september 2014 om 22:27

    Snap niet waarom dit erg is. Minder exclusief = meer afschrijving dus eerder bereikbaar. Kom maar op met die SUV, met V12 graag. Als ie net zo afschrijft als een Cayenne/Range Rover rij ik over 4j Ferrari!

    Login om te reageren
  34. osmo zegt

    14 september 2014 om 08:46

    Als ze nog meer productie gaan draaien, zal de quality control achteruit gaan, resulterend in nog meer afgebrande Ferrari’s wat Ferrari uiteindelijk weer exclusiever maakt. Meer auto’s verkopen en minder in het straatbeeld. Slimme strategie van ome Sergio!

    Login om te reageren
  35. callyromeo166 zegt

    14 september 2014 om 21:03

    Dit is jammer, hoop dat ze niet zo als lamborghini worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North